Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Pepe

Проблем с климатика?

Recommended Posts

Guest Pepe

Мисля, че имам проблем с климатика на 5-та ген.D15B2!?Та днес се прибирам от работа по обяд и си пуснах климата, направи ми впечетление, че много бавно започна да изстудява.Все едно си бях включил вентилатора на студено :blink: Прибирането ми е поне едно 10км и мисля, че е достатъчно да изстине !?А климатика го пълних миналия месец? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JeepersCreepers

абе незнам ама аз съм останал с лошо впе4етление от хонда климатиците на колите до 96г той и моя един уж викат 4е вс си му е наред а много бавно охлажда особено ако е много напекло в колата,а другите ми коли са били изрядни в това отношение става като фризер ама на прелюда зле и все трябва да е на макс 4та степен 4е да е уж задоволително в горещините а и моя е зареден няма пробиви вс си било ок ама.........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

климатика трябва по принцип да изстудява веднага ...... макс 1 минута и вече трябва да духа бая студено. при мен пък като го пусна и леко ми падат оборотите .... примерно на 5-600 ... и почва леко да тресе на празен ход :blink: ... трябва да се види от какво ли може да е ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pepe

климатика трябва по принцип да изстудява веднага ...... макс 1 минута и вече трябва да духа бая студено. при мен пък като го пусна и леко ми падат оборотите .... примерно на 5-600 ... и почва леко да тресе на празен ход  ... трябва да се види от какво ли може да е ...

.При мен се получава същото :blink: и малко по-бавно ускорява

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dominic

климатика трябва по принцип да изстудява веднага ...... макс 1 минута и вече трябва да духа бая студено.

 

при мен пък като го пусна и леко ми падат оборотите .... примерно на 5-600 ... и почва леко да тресе на празен ход  :blink: ... трябва да се види от какво ли може да е ...

<{POST_SNAPBACK}>

Имах подобен случай (виж дали е като при мен, да не береш ядове)::::

Включвам климатика и доста отнемаше мощността на колата, дори при пускане на нулева в движение притрисаше доста, почти до изгасване. Това беше още преди две години, когато купих колата.

На десетото пускане на климатика един ден прискърца ремъка и компресора здаде.

 

Оказа се, че е вдигнал високо налягане и се е счупил червяка вътре, което значеше 700лв. за компресор филтри и монтаж на нови.

След като го направи майстора(доста познат в средите с климатици - Станислав), може би на някой вече да е известен... отново компресора правеше уникално голямо налягане... издърпа ми 20гр. от фреона и стана перфектен. Не можах да позная двигателя в режим на работа с климатик.... никакво тресене, и мощността не се убиваше толкова.

 

Лошото е, че дори самият той, който подчертавам пак, се занимава само с това, не можа да си обясни причината за налягането. Сега вместо с 500гр. карам с 480гр. фреон, но работи перфектно. Колкото до температурата... ако е нагрята колата, съответно въздуховодите, забелязвам, че му трябват поне 10 мин. за да стане нормална температурата в колата.

 

Дано съм бил полезен с информацията, успех :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest civic1.5
:blink: фенове моя е прфектен, така 4е идете в някои кадарен повтарям кадарен сервиз да ви ги погледнат имам предвид да не са препалнени или полу празни, моя изтудява за минутка и то когато е на 2 степен, а и потарсете литература за правилна експлоатация на климатици за коли, аз сам :o защото с моя нямам проблеми, нито сам го допалвал нито профилактика сам му правил,ако нещо ви интерисува питаите :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dancing_niki

...

Лошото е, че дори самият той, който подчертавам пак, се занимава само с това, не можа да си обясни причината за налягането. Сега вместо с 500гр. карам с 480гр. фреон, но работи перфектно. Колкото до температурата... ако е нагрята колата, съответно въздуховодите, забелязвам, че му трябват поне 10 мин. за да стане нормална температурата в колата.

 

Дано съм бил полезен с информацията, успех :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Това за високото налягане... незнам откъде може да идва, евентуално запушени филтри, тръби... но има логика някаква. По принцип имаше подобна тема за оборотите, че Хонда така си проектират двигателите, че на празен ход е толкова бедна сместа, че и касетофона един вид да си пуснеш пак се тормози двигателя, но на мен ми се струва, че автоматичния смукач трябва да компенсира натоварването. За климатика, може да се наложи и 15 минути да охлажда салона, ако се пусне рециркулацията, може би става по-бързо, а за да духа студено, както каза и колегата, някъде около минута.

 

Разпитай насам, натам, може и да намериш отговор на въпроса какво става..... ааааааа сега се сещам, да не се е намърлял изпарителя (вътрешната пита, радиатора) тогава е нарушен топлообмена и затова може да му трябва повече време, за да задуха студено. Чувал съм за аерозоли, който ги "чупиш" като преди това си пуснал климатика и рециркулацията (да върти въздух само в купето) и по този начин отделения газ от аерозола пречиства радиаторчето и въздуховодите.

 

Надявам се да съм бил полезен и... Късмет!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Martinez

Тъй като и аз имам сходни проблеми - мноооого бавно изстудява а пък и никога не съм ходил на преглед за климатика, знае ли мякой къде има наистина добър майстор? Може и да трябва да се пълни или пък нещо друго?Мерси предварително :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ivan_m

Колега, провери имаш ли филтър на купето! В нашата прашна страна филтъра се задръства за няколко месеца и задължително се проверява преди летния сезон. Провери в сервиза в който ти са доливали фреон дали са ти сложили и масло за компресора. Ако не са долели, сменяй майстора и търси някой по-опитен да ти сложи и масло, защото моя компресор си отиде основно по тази причина!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Martinez

Проблема е, че я взех преди около 2 месеца и не знам кога и къде за последно е ходила на сервиз за климатик. Затова питам къде да отида. А къде е този филтър в купето и как се проверява?

Колега, провери имаш ли филтър на купето! В нашата прашна страна филтъра се задръства за няколко месеца и задължително се проверява преди летния сезон. Провери в сервиза в който ти са доливали фреон дали са ти сложили и масло за компресора. Ако не са долели, сменяй майстора и търси някой по-опитен да ти сложи и масло, защото моя компресор си отиде основно по тази причина!

<{POST_SNAPBACK}>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ивайло Петков

Моя филтър на климатика (поленов) го смени Омбре.Засега си работи нормално - не съм имал проблеми.А по въпроса за напечената кола - представете си каква мощност е това - на климатика му трябва малко време да насмогне.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pepe

10x на всички за съветитено това определено ме притесни

Оказа се, че е вдигнал високо налягане и се е счупил червяка вътре, което значеше 700лв. за компресор филтри и монтаж на нови.

Така, че ще я карам на преглед!A Dominic можеш ли да дадеш някакви координати на този Станислав?10x предварително

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dancing_niki

0888219370 - Владо, според мен момчето работи много добре, намира се от Хемус към семинарията, след първия светофар от дясната страна, но най-добре да се обадиш, че се намира в двор на една къща и лесно се пропуска ако не си наблюдателен.Късмет!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pepe

0888219370 - Владо, според мен момчето работи много добре, намира се от Хемус към семинарията, след първия светофар от дясната страна, но най-добре да се обадиш, че се намира в двор на една къща и лесно се пропуска ако не си наблюдателен.

Супер, в района ми е!Благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest JeepersCreepers

а е хора каде то4но се намират тез филтри за климатика 4е да ги погледна?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ivan_m

На доста модели коли, в това число и хонди е около жабката в купето. На моя Акодр трябва да се свали цялата жабка, зад нея има една метална шина, която също се сваля и тогава се вади филтъра. В първия момент трудно се забелязва, защото се вижда само една ивица около 2см широка и 25-30см висока. Има обаче коли, на които филтъда за купето е отпред в двигателния отсек близо до задвижването на чистачките. Брат ми продава филтри, масла, свещи и др. чаркове и при него видях каталог на BOSCH за такива филтри, като за всяка марка и модел имаше малка схема къде се намира.Най-добре е да си намериш сервизно ръководство за колата си /имаше няколко теми с линкове/ и да видиш там какво пише. Препоръчва се този филтър да се сменя поне веднъж годишно, а за България и два пъти са малко!Ако колата има филтър няма да ти са прашни отворите на климатика и парното и сега на пролет вентилатора няма да ти вкарва в купето пухчета от тополи и други боклуци!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dominic

10x на всички за съветите

но това определено ме притесни

Така, че ще я карам на преглед!

A Dominic можеш ли да дадеш някакви координати на този Станислав?

10x предварително

<{POST_SNAPBACK}>

Извинявай за късния отговор:

Майстора е Станислав Москов. гсм: 0888 892305

Намира се:

като се движиш по околовръстното по посока Люлин, на разклона на 260 и 111, завиваш в ляво по пътя на 260. На 200м. в дясно има една леко разбита улица, която е към 30-40м. дълга и се забива във влаковата линия горе. Точно преди линията, от дясната ти страна има някакъв двор с ламаринени ограждения, влизаш вътре и има доста коли и няколко гаражчета. Там е Станислав, леко накуцва, има някакъв проблем с крака. Учтив е и отзивчив, там си направих моя климатик :angry:

 

Ако не се ориентираш питай пак, ще чертая по-подробно :cry:

Успех

 

 

http://bgmaps.com/map.asp?sid=63237fd9f21c...&Map12_22.y=186

Edited by Dominic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ивайло Петков

а е хора каде то4но се намират тез филтри за климатика 4е да ги погледна?

<{POST_SNAPBACK}>

Предполагам, че е на доста гадно място, защото смяната му струва колкото 2 диагностики горе долу. :angry: Edited by Ивайло Петков

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o


Колеги, не се водя голям разбирач но четах една доста
подробна статия на тема климатици и ви съветвам:

Да вкл. климата в покой на двигателя на 900 об./м
За оптимално истудяване в купето първоначално да пускате на 3,4 на външен въздух след постигане на еднаква температура с външната в купето да щракнете на вътрешна циркулация и да върнете на 1,2 и не забрявайте най-важното за да не се схващате от студения въздух пускайте обдухването към прозорците иначе дано познавате добри масажьори :beer:

Относно колегите които съветват да се сменя филтърчето на 6 месеца, то хубаво ама всеки път по 30 кинта за смяна + цената на филтъра + екстрата раздрънкано табло вследствие на горе посочените действия :drunk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ивайло Петков

Има ли някой идея защо трябва да се включва климатика в покой?Да е на празни обороти ли трябва или да е спряла колата?Питам, защото като си купувах колата и накарах продавача да включи климатика той спря и тогава го включи - така чул че трябвало.А при изключване как е?Защото често (почти всеки път) го нарушавам това правило.Досадно е да се спира като ти стане жега.

Edited by Ивайло Петков

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest XapBu

за първи път чувам че трябвало да се спира за да се пуска климатика :dry:

няма такова нещо - можеш да го ръчкаш когато си искаш стига да е наред

а проверяваш дали е наред много просто - гледаш дали са чисти филтрите

и проверяваш дали не е намалял фреона - това става много лесно

палиш колата, пускаш климатика на макс, отваряш капака и търсиш

ето тази джаджа "receiver dryer" някъде по тръбите на климатика

Публикувано изображение

гледаш в кръглото прозорче отгоре дали има мехурчета и ако има - трябва да се добави фреон

а за да не се схващаш от климатика насочваш сруята към тавана

който е най-напечен а и целия топъл въздух отива там :D

но естествено най-сигурният начин да не се схващаш е като си вземеш кола

с климатроник, клаймът контрол или с човешки думи климатик който поддържа конкретна температура

Edited by XapBu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest -=airman=-

Офф, досега се гънах под таблотона моята хонда (D15Z1 - 92-95, и в профила ми го пише ; ) така и не можах да разбера има ли филтър, или не... Ако има, то трябва супер трудоемка да е смяната му. Дано утре на срещата някой ме "осветли", защото хондаджиите, които попитах, не са сигурни за този модел. Ако не - ще тормозя Станислав, зашото доста прахоляк се трупа по изходите на вентилационната система :dry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o

Има ли някой идея защо трябва да се включва климатика в покой?

Да е на празни обороти ли трябва или да е спряла колата?

Питам, защото като си купувах колата и  накарах продавача да включи климатика той спря и тогава го включи - така чул че трябвало.

А при изключване как е?

Защото често (почти всеки път) го нарушавам това правило.

Досадно е да се спира като ти стане жега.

<{POST_SNAPBACK}>

Колега, най-лесното е докато си караш натискаш съединителя изчакваш да паднат оборотите натискаш А/С изчакваш една секунда и Гас до ламарината, аз лично така правя.

 

На колегата XapBu ще му кажа че нашите коли не са по 15-20 бона и неможем да си позволим ремонтче за 700-800 защото в статията дет четох имаше снимчица на едно компресорче включено при скорост от 190 и общо взето приличаше на гръмнал бойлер плюс това не виждам какво му е толкова ергоемкото на по-горната процедура най-много 3-4 сек. загуба :dry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dancing_niki

И на мен не ми се вярва да има проблеми кога ще си пуснеш климатика. Климатрониците да не би да ти казват кога ще се пуснат, че да натиснеш съединителя, а плюс това не ми се вярва производителите да са балами да правят за коли с климатик и с климатроник различни компресори. Все пак имайте на предвид, че климатика е система под налягане, а компресор може да гръмне и от една капчица, неизпарен фреон.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o

И на мен не ми се вярва да има проблеми кога ще си пуснеш климатика. Климатрониците да не би да ти казват кога ще се пуснат, че да натиснеш съединителя, а плюс това не ми се вярва производителите да са балами да правят за коли с климатик и с климатроник различни компресори. Все пак имайте на предвид, че климатика е система под налягане, а компресор може да гръмне и от една капчица, неизпарен фреон.

<{POST_SNAPBACK}>

Не той ще издържи ама представи си какво е натоварването върху самия компресор при да кажем 3-4-5 хил. оборота, нали се сещаш какво става със сединителя когато по дълго пържиш гумите (засмърдява) сега си представи това малко компресорче което зацепва не палвно а от веднъж при тия обороти, на мен лично не ми пречи и никой не карам да си го пуска така на натиснат съединител,

между другото при нас има едно служебно лимузина-Волво която естесвено е с климатроник и когато я настъпиш по-яко компа сам изключва климата докато престанеш да злобиш колицата и после пак се пуска

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

аз доколкото разбирам от написаното дотук излиза че с климатик изобщо не е добре да се кара на високи обороти ... не само при пускането ?демек ако искаш по магистралата да си переш с 160 (примерно) тряа да забравиш за климатик ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o

аз доколкото разбирам от написаното дотук излиза че с климатик изобщо не е добре да се кара на високи обороти ... не само при пускането ?

демек ако искаш по магистралата да си переш с 160 (примерно) тряа да забравиш за климатик  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ами според мен не е много желателно особенно ако колицата ти е на 10+ години, аз лично доста ме дразни как лапа от ускорението :blink: и си карам с руския климатак (свалени джамци) :) .

На магистралата при постоянна скорост си е ОК ама да се по потваш при всяко изпреварване "NO WAY HOSE"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest XapBu
:blink: ми като е толкова опасно и ви прецаква състезателното ускорение за къв дявол сте ги купували тия коли с климатици ве? :) фърляйте ги тия влачещи се бомби със закъснител :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krasimir_01

Аз лично мразя клматиците въобще и затова нямам и аз си ползвам или винтилатора на парното или прозорците а може и задното стъкло да си отворя ако съм на зор :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dominic

Съгласен съм, че има разнородни мнения по въпроса, затова реших и аз да споделя опит и събрани чужди мнения.Аз лично винаги пускам климатика до 2000 оборота или както вече споменаха някой колеги - натискам съединителя в движение, пускам климатика и плавно връщам съединителя.Бяха споделили с мен, че на друга марка автомобил са пуснали климатика при 3-4000 оборота и започнало да излиза през въздуховодите поолупрозрачен пушек. Не знам доколко е възможно това, защото нямам още наблюдения, не ми се пробва върху мойта кола, пък и теоретично не знам дали е възможно да излиза такова нещо през въздуховодите при затворена газова система, каквато е климатичната(това го споделям просто за ваша информация - не за коментар).Колкото до компресора - мисля, че веднъж бяхме обсъждали какво представлява пускането на климатика ... и ако е така, тогава не би трябвало да има значение кога се пуска, а именно:Шайбата на компресора върти постоянно...., когато се натисне СТАРТ просто някакъв шалтер щтраква и се развърта спиралата в компресора(в зависимост дали е бутален или със спирала).ОБАЧЕ..................този шалтер включва и изключва компресора регулярно за да поддържа температурата в купето. включването и изключването на шалтера е един вид пускане и спиране от бутона на климатика - дори е същото, просто когато сме го пуснали климатика, той сам се грижи да не работи постоянно компресора, затова се усеща и отнемането и появяването на мощността.ТОГАВА.................това включване и изключване на компресора, при пуснат климатик може да се осъществи дори когато сме на 4000 оборота на магистралата, без дори да го искаме, защото клиамтика/климатроника регулярно включва и изключва компресора.Няма логика да не може да не пуснем компресора при големи обороти, както сами виждате... но тъй като и мен ме е страх, затова карам с климатик умерено и го пускам при паднали обороти(не при спрял авотмобил, защото дори и при спрял автомобил пак можеш да дадеш газ до 6000 оборота :D).Може би скоро време да се обадя на майстора, когото познавам (Станислав) за да го питам и да разбера в крайна сметка, не толкова слжоният отговор на въпроса :P

Edited by Dominic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

Може би скоро време да се обадя на майстора, когото познавам (Станислав) за да го питам и да разбера в крайна сметка, не толкова слжоният отговор на въпроса :P

<{POST_SNAPBACK}>

Чакаме включване ;)

Че на мен взе че ми стана изведнъж много интересно :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest genchotur

момци аз ходих на един маистор горе на камбаните беше ми изгърмяла защитата за налягането в системата защото жицата която пуска перките се беше скъсала ,,,та маистора за няма 20 минути откри повредите зареди ми нов фреон и над 30 градуса на жън в колата за 4 мин става 5 градуса студ голиам даже 2 пъти настивам без шега препоръчвам ви го ,сичко ми излезе 70 лева с диагностика ремонт пълнене на фреонномера му е 0898461365 казва се Евгени съответно ако пита пратил съм ви аз....ще останете доволни :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Maina 6th gen

изрично питах майстора, който ми постави климатика при колко оборота се пуска - задължително под 3000 е верният отговор. При климатрониците компресора не изключвал, а постоянно е зацепен, като с разни клапани се регулира подаването на фреон към изпарителя, затова няма опасност да гръмне при по-високи обороти, а промяната в мощността при нашите двигатели с климатици била от смяна на режима ниско/високо налягане на климатика, а не от включване/изключване. След като е веднъж запуснат при ниски обороти компресора, нямало проблем да изпъвам и над 7000+ ;) Кофтито е, че поне 10 кончета, да не е и повече куцукат след хондето с премръзнали крачка :P Иначе съм много доволен от работата му - и в най-големите жеги до 20-30 сек от пускането на 3-4 се усеща студеният въздух - като насоча клапите към мене и забравям жегата веднага, а след 5 минутки в купето е приятно хладно и превключвам вентилатора на 2 :P А и голям плюс е, че имам и люк и като паркирам някъде го оставям вдигнат и не се напича ужасно много колата, е тъмничка е и на слънце достига до 60-70С :P, но можеше и по-зле да е :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

след 5 минутки в купето е приятно хладно и превключвам вентилатора на 2 :P А и голям плюс е, че имам и люк и като паркирам някъде го оставям вдигнат и не се напича ужасно много колата, е тъмничка е и на слънце достига до 60-70С :P, но можеше и по-зле да е :P

<{POST_SNAPBACK}>

Абе имаш си хладилник/сауна 2в1 ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ASUSfen

след 5 минутки в купето е приятно хладно и превключвам вентилатора на 2 :) А и голям плюс е, че имам и люк и като паркирам някъде го оставям вдигнат и не се напича ужасно много колата, е тъмничка е и на слънце достига до 60-70С :fun:, но можеше и по-зле да е :)

<{POST_SNAPBACK}>

Абе имаш си хладилник/сауна 2в1 ! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Аз пък като пусна климатика нарочно карам на по-високи обороти да прави повече налягане ->по-хладно :P

Карал съм на климатик на прекъсвач , за сега му няма нищо :beer:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

абе ASUS-е не съм сигурен че по-високо налягане е по-студено ... поне на домашните климатици които и топлят и охлаждат знам че топлото е при по-високото налягане .... и то много високо към 10-12 бара доколкото помня. За студа май беше към 2 бара.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ASUSfen

абе ASUS-е не съм сигурен че по-високо налягане е по-студено  ...

поне на домашните климатици които и топлят и охлаждат знам че топлото е при по-високото налягане .... и то много високо към 10-12 бара доколкото помня. За студа май беше към 2 бара.

<{POST_SNAPBACK}>

ъъъъъъъъъъъъ

Не че съм хладилен техник , ама си мисля че колкото са по-високи оборотите , толкова по-бързо се върти компресора->повече работа върши->повече работа = по-студено

Ади някой дето е в час да обясни , ама това съм го пробвал

Май ми е за смяна на фреона климатика и на ниски обороти ня ма никой , затова така правя

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Maina 6th gen

прав си за високите обороти - произвежда повече студ. Аз като ми поставиха климатика на връщане към Пловдив около Ст. Гъзора дадох доста форца и познайте кво стана..... ;) - от желюзите изведнъж взе да излиза пара (помислих в началото че е пушек и спрях), след това захвърчаха яко снежинки...........абе напрао Коледа дойде ;););) Звъннах веднага на майстора, че нещо ноо лошо става, а той си измря от смях - вика напраил си го като на хладилник камерата, затова - карай много е добре, няма са плашиш ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tino

прав си за високите обороти - произвежда повече студ. Аз като ми поставиха климатика на връщане към Пловдив около Ст. Гъзора дадох доста форца и познайте кво стана..... ;)  - от желюзите изведнъж взе да излиза пара (помислих в началото че е пушек и спрях), след това захвърчаха яко снежинки...........абе напрао Коледа дойде ;)  ;)  ;) Звъннах веднага на майстора, че нещо ноо лошо става,  а той си измря от смях - вика напраил си го като на хладилник камерата, затова - карай много е добре, няма са плашиш ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Майна отрепа ме , още се таркалям по земята ;) и конденз нали се сещаш , че прай климатика от рязка смяна ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Maina 6th gen

той конденза си църцори през тръбичка в коша като родопска чешмица ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×