Jump to content
pikaso906

Подготвям я за турбо какво трябва да знам?

Recommended Posts

Колеги както много от вас така и аз се зарибих по тунинга (още от 10 годишен) И сега като имам Хонда Прелиуд 4г. Съм решил на първо място да подготвя двигателя Ф20А4 за турбо.С турбо бутала,спортен разпределителен вал,титаниеви пружини и портване на главата.Мисля ,че след тези части подготовката за турбо ще е завършена. Трябва ли да знам нещо повече? Съвети ще ми доидат много добре. По-натам мисля да сложа турбо кит, спортен съединител и яки спирачки(яки на външен вид и спиране) Благодаря предварително. За сега да питам Като зема турбо буталата задължително ли трябва да шлаифам цилиндрите?

Редактирано от pikaso906

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цилиндрите трябва да се шлайфат ако ще минаваш на ремонтен размер. Също зависи дали ще шлайфаш и от допуските за хлабина на турбо буталата. А за биелите помисли ли? Ако ще оставаш със стандартните има врътка да се подсилят с около 20% като се премахнат несъваршенствата от отливката и се полират...и задължително ARP биелни болтове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цилиндрите трябва да се шлайфат ако ще минаваш на ремонтен размер. Също зависи дали ще шлайфаш и от допуските за хлабина на турбо буталата. А за биелите помисли ли? Ако ще оставаш със стандартните има врътка да се подсилят с около 20% като се премахнат несъваршенствата от отливката и се полират...и задължително ARP биелни болтове.

Опа извиняваи колега забравих да впиша и биелите. А да поясня първо ще я подготвя и след около година мисля,че ще имам финанси за турбо кит. Редактирано от pikaso906

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,виждам че се притесняваш от шлайф на цилиндрите :)Буталата за турбо мотори като например Wiseco,Je,SRP... се продават с хлабина спрямо размер цилиндър.Примерно Wiseco 84mm означава че това е бутало за 84мм диаметър на цилиндъра.За да не правиш грешка измери първо размера на твоите цилиндри и чак тогава поръчвай бутала.Аз бих те посъветвал да вземеш ремонтен размер +0,5 , и според буталото да си разстържеш цилиндъра и направиш хлабината.Има мин.който трябва да спазиш и макс над който е рисковано.Не забравяй и замерване и на коляновия вал....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,виждам че се притесняваш от шлайф на цилиндрите :)Буталата за турбо мотори като например Wiseco,Je,SRP... се продават с хлабина спрямо размер цилиндър.Примерно Wiseco 84mm означава че това е бутало за 84мм диаметър на цилиндъра.За да не правиш грешка измери първо размера на твоите цилиндри и чак тогава поръчвай бутала.Аз бих те посъветвал да вземеш ремонтен размер +0,5 , и според буталото да си разстържеш цилиндъра и направиш хлабината.Има мин.който трябва да спазиш и макс над който е рисковано.Не забравяй и замерване и на коляновия вал....

Абе малко ме притеснява къде ще извърша тунинга имам един човек предвид ,но гледам да не го товаря много и за тва ме притеснява шлаифа на цилиндрите. А какво представлява замерването на коляновия вал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи на колко километра ти е двигатела ,ако са ти на елипса цилиндрите трябва да ги шлайфаш.Като го отвориш ще разбереш.За двигател над 150 000 км.ще иска шлайф.Няма да е лошо да смениш биелите с ковани ако искаш да изкараш повече коне. :angry:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, това че даден мотор е минал едиколко си километра и задължително има елипси в цилиндрите, звучи несериозно. Не са решаващи километрите, а начина на експлоатация и подръжка на двигателя.Поздрави

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, това че даден мотор е минал едиколко си километра и задължително има елипси в цилиндрите, звучи несериозно. Не са решаващи километрите, а начина на експлоатация и подръжка на двигателя.Поздрави

За кола която сме си купили втора употреба как да знаем какъв им е бил начина експлоатация и подръжка както го казваш колега.Ако е била на някой пенсионер е едно ако била на някои като мене е друго и как е била поддържана никой не знае.За това казах над 150 000 км може и на 200 000 да е Редактирано от Yordan Stoyanov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отварял съм доста двигатели до сега,вярно на хонда износването е по малко но го има.За мен така или иначе ще отваряш двигателя дай някой лев повече шлайфай цилиндрите да знаеш че си шест

Редактирано от Yordan Stoyanov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от майсторчета знам едно ако турбото надува нормално (0,7 1,2 бара) трябва да направиш добро охлаждане хондите са здрави в смисал като конструкция и много им трябват да прегреят така че разумни граници всичко си е наред

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен са ми казвали ,че ги надуват до 0,5 атмосфери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Със D16Y7 съм на 0,5 бара и извади 187,5 коня,за предпочитане е 0,5 бара.Не се зори двигателя а коне овен от налягането се вадят и от други неща.Например качествен колектор,добър въздушен филтър,подходяща турбина,инжектори добри,настройки на компа и много други :thumbs2:Това е за СТОК двигател,за тебе където ще слагаш ковани бутала, биели и други по двигателя няма проблем да си с 1,2бара налягане и коне дал господ.Но всичко трябва да ти е шест за това налягане,в противен случаи двигателя отива на вторични

Редактирано от Yordan Stoyanov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,ако е възможно да покажеш Дино графика !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... извинявам се за оффа,но и на мен ми стана интересно как този мотор вади тези коне на това налягане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

... извинявам се за оффа,но и на мен ми стана интересно как този мотор вади тези коне на това налягане...

И на други хора им беше интересно как този мотор вади тези коне.В галерията ми има снимки има и дино графика с налягането на въздуха и конски сили.Настройките на компа и диното са от Хондаспорт Никифорос ,останалото го правих аз.Под първата снимка има и кратко описание какво има по двигателя.Hondasport-Nikiforos Редактирано от Yordan Stoyanov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не виждам нищо странно , супер е и колицата и всичко , дано те радва дълго !

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не виждам нищо странно , супер е и колицата и всичко , дано те радва дълго !

Благодаря ти колега :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...