Jump to content
BOSS`HOGG

Знае ли се колко е загубата на мощност от

Recommended Posts

Ами в заглавието съм питал , но пак да питам :). Напоследък доста често си мисля каква е реалната загуба на мощноста от мотора , когато мотора върти ремък на хидравлика , ремък на климатик и ремък на динамо. На всички ни е ясно че на турбо мотор тва не е от голямо значение , но си мисля че на атмосферен мотор ще има някаква разлика , макар и минимална . Ако някой някъде е чел или е наясно колко % или измерено в конски сили е загубата на мощноста при наличието на тия моторни спирачки тъй да ги нарека :)нека сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ще е различно за различните мотори, зависи и от съпротивлението на отделния елемент (алтернатор, компресор на климатика...). Загубата на мощност при 1.5 ако е примерно 3% при 3.2 ще е в пъти по малко :) Така ги виждам аз нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добра тема :) Ето малко превод(само основното) от ТУКХидравличната с-ма за управление работи заедно с окачването на автомобила, позволявайки маневриране без много усилия. Въпреки че автомобили с механично управление все още се правят, повчето нови такива са с хидравлика. Налягането нужно за работата на хиравликата идва от двигателя посредством помпа, задвижвана с ремък. Консумация на празен ходИма доста разногласия относно консумацията на мощност от хидравликата, Като това зависи от доста аспекти: околна температура, обороти на двигателя и размер на ролката ( шайбата ). Тестове на „Дино” показват, че помпите на новите модели коли произвеждат 3.2 гал./мин дебит при 5400об./мин. и изразходват 1.8к.с. при „празен ход”(без въртене на волана). Консумация под товарПовечето пъти с-мата се натоварва когато колата е в покой(на място). В този случайПри натоварване, израходваната мощност скача на 3.7к.с. При по-малките двигатели понякога е нужно спиране на климатика за да се компенсира загубата на мощност от хидравликата.Предполагам, че с хидравлика, клима и други "шукарийки" едно десетина коня си заминават по едно или друго време :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тоя тип консуматори има два типа загуби, едните са статични т.е. при дадени, константни обороти, отнемат определена мощност за да си бутат флуида, магнитното поле, каквото там бутат ... тия загуби са сравнително малки като мощност, но на ниски обороти това означава голям въртящ момент ... втория тип загуби са динамични и се обуславят от инерчния момент на дадената помпа/динамо ... т.е. тия елементи започват да играят ролята на маховик и се съпротивляват на ускорение ... загубите в тоя случай са пропорционални на ъгловото ускорение на мотора и колкото по-бързо се развърта мотора, толкова повече отнемат те от въртящия му момент за да се завъртят ... в тоя случай, страдат никсите предавки и мощните мотори ;)на първа в пика на въртящия момент може да се окаже, че всички боклуци закачени по ремъците вземат много Нм от въртящия момент( май всички са закачени с повишаваща предавка за ремъците, но не съм сигурен ) от известно време пиша една програмка, която ще помогне за решаването точно на тая задача - да се разбере, какъв е инерчния момент на отделните въртящи елементи по колата, само от измерване с г-тех ... ама от известно време ме е натиснала работата и проекта е замразен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живот и здраве скоро може би ще имам резултати на загубата на конските сили на една Б16-ка . Тоя DEl SOL Sir който карахме на пистата във Варна вчера го качих на Дино и показа 175 коня на мотора , Мотора ще се сваля от колата и ако някой не си го хареса ще го слагаме на една сивик 5г. без хидравлика и без климатик .Когато го сложа на сивика ще го кача пак на Дино без да съм пипал нищо по мотора , и ще стане ясно колко са загубите от климатика и хидравликата . Лошото е че няма да знам по отделно колко са загубите от хидравликата и климатика , но все пак ще има резултати .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живот и здраве скоро може би ще имам резултати на загубата на конските сили на една Б16-ка . Тоя DEl SOL Sir който карахме на пистата във Варна вчера го качих на Дино и показа 175 коня на мотора , Мотора ще се сваля от колата и ако някой не си го хареса ще го слагаме на една сивик 5г. без хидравлика и без климатик .Когато го сложа на сивика ще го кача пак на Дино без да съм пипал нищо по мотора , и ще стане ясно колко са загубите от климатика и хидравликата . Лошото е че няма да знам по отделно колко са загубите от хидравликата и климатика , но все пак ще има резултати .

Резултатите ще са интересни, чакаме с нетърпение......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Boss, да не би да има вече във Варна двигателен дино стенд или тези коне ги смятахте като към резултата от колелата добавихте някакъв процент загуби по трансмисията и т.н.? Защото по този начин е доста неточно. Ако сте мерили на двигателно дино това е супер резултат.Според това което съм чел по чужбинските форуми загубите от ремъците могат да достигнат до 10-12 коня при включен климатик и натоварена хидравлика и до 3-5 коня при изключен (но закачени ремъци). Мисля обаче че ще е по интересно да се види загубата на въртящ момент (нютонметри), защото при нашите двигателчета и без това те са основния дефицит.Не съм имал възможност да меря с уреди, но определено се усеща като се махнат ремъците. Темата е доста интересна.

Редактирано от hondю

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия коне ги смятаме с 15% загуби. Иначе колата излиза 112KW и 129 НМ на колелата. NM незнам как се смятат.Принципно сигурно е неточно , но когато замеря същия мотор без пипане по него , замо че без хидравлика и климатик на същото дино и смятане пак като сега на 15% загуби , мисля че ще се разбере разликата.

Редактирано от BOSS`HOGG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ако ползвате една и съща методика, дори и да има грешка тя ще е със същата стойност като при първия тест, така че пак ще стане ясно каква е разликата :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............... NM незнам как се смятат..............

Ето:N = М*ω [w]където: N е мощността във ватовеM - въртящия момент в нютон по метърω - ъгловата скорост в радиан за секундаоткъдето M = N/ωп.п. ω с достатъчна точност се смята - обороти в минута/10п.п.п. За по точно ω = Пи *n/30където ПИ = 3.14 :rolleyes: n - обороти в минута Редактирано от AtsokOld

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...