Jump to content
KamenLN

Правилeн начин за смяна на антифриза D14A2

Recommended Posts

Ще сменям антифриза и прочетох какво пише в "service manual"-a за Д14А2. По книжка процедурите са в следния ред:

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, но е станала грешка и не мога да си редактирам първия пост. Ето как трябва да изглежда процедурата, според ръководството:1. Стартира се двигателя. Врътката за парното се завърта към топлото на максимум, след което двигателя се изключва. Изчаква се докато двигателя и радиатора са достатъчно хладни за да се пипат ръка. 2. Маха се капачката на радиатора. 3. Развива се пробката на дъното на радиатора и се развива болта за източване на двигателния блок. Изчаква се стария антифриз да изтече.4. Разкачва се разширителния съд. Антифриза, който се намира в него се излива. 5. След като старият антифриз изтече, се сменя дихтунга на болта за двигателния блок, върху резбата се нанася "течен уплътнител" (в оригинал "liquid gasket" - това пък какво трябва да е ???) и болта се завива отново плътно. 6. Плътно се завива пробката на радиатора. 7. Приготвя се новата охладителна смес, която трябва да съдържа поне 50 % антифриз. 8. Налива се охладителна течност в радиатора до горе. 9. Разхлабва се обезвъздушителната пробка най-отгоре при двигателя. След това, когато през нея започне да излиза еднородна струйка охладителна течност без балончета, същата се завива отново. 10. Радиатора се допълва с охл. течност догоре. Слага се капачката на радиатора и се затваря само до първото щракване. Пали се двигателя и се оставя да работи на празен ход докато вентилатора се включи поне два пъти. 11. Изключва се двигателя. Проверява се нивото на охладителна течност в радиатора. При необходимост се добавя още. Слага се капачката и се затяга докрай (до второто щракване). 12. Разширителния съд се пълни до отбелязката "МАХ" и се затваря. Както се вижда от написаното, правилният начин за източване на антифриза е, като се отвори пробката която се намира в долната част на радиатора, а освен това се развива специален болт за източване, който според приложената в ръководството схема, се намира на двигателя, малко под тръбите на изпускателния колектор. Днес погледнах двигателя си на живо и ми се струва, че болта на двигателния блок, се намира доста по-високо от пробката на радиатора. Питането ми е, какъв е тогава смисъла да съществува и да се развива и този болт ? Знам, че в повечето сервизи просто ще развият пробката на радиатора и толкова. Вероятно това също ще свърши работа, но щом японците са решили че трябва да има болт и на двигателния блок, значи за това има причина. Знае ли някой, що за животно ще да представлява този "liquid gasket", с който е препоръчано да се маже резбата на болта ?Освен това ми направи впечатление, че никъде в service manual-а не е записано каква спецификация трябва да е антифриза. Пише, че трябва да е препоръчан от Хонда, но не и дали трябва да е G12 (по народно му "розов" или long life) или G11 (нормалния син антифриз). В крайна сметка знае ли някой какъв трябва да бъде ? Днес видях, че разширителния съд е почти празен и налях обикновен син антифриз. После отворих радиатора и видях, че течността вътре е бистра и ЗЕЛЕНА. Дано това да не означава, че е била "long life" защото съм чувал, че не трябва да се смесва с обикновен антифриз. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта на дренажния е да източиш възможно най-много от старата течност, а това само от кранчето на радиатора няма как да стане. Ако сменяш водна помпа също ще изтече почти всичко :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех си, че от най-ниската част в системата би трябвало да изтече всичко, но явно наистина конструкцията е такава, че остава в двигателния блок. :) Е... значи - мързел не мързел, ще трябва да развивам и дренажния болт. :)

...Ако сменяш водна помпа също ще изтече почти всичко :)

Пу, пу - пепел ти на езика ! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения антифриз, който Бултрако продаваха до миналата година за "оригинален" е тъмносин на цвят и е готов за употреба в туби от 5л. Изядох етикетите с буквите, но не открих какъв "тип" е. Единственото, което пише е да не се ползва никакъв друг...Относно liquid gasket - тва трябва да е някакъв уплътнител подобен на силикон, който вероятно се продава от Хонда, но кой знае дали в Бултрако го имат. Пише също да се използва за уплътняване при затваряне на скоростната кутия, капака на клапаните и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...