EmZvr 225 #1 Публикувано 22 Ноември, 2010 Здравейте колеги, Ще сменям предните дискове и накладки съответно на Сивик англичанка 6та ген. В началото с оригиналните дискове спираше перфектно и искам да взема такива с които ако не по-добре то поне да спира както преди. След доста четене се спрях на EBC Ultimax + EBC Greenstuff, нищо не намерих във форума за тях и за това пускам темата. И има ли смисъл всъщност от нарязаните дискове перфорирани и т.н. след като колата ми е 114 коня, защото цената на тази комбинация хич не е малка, като от спирачки не бих икономисвал, но все пак има ли смисъл ? И добре ли е да сменя и дисковете отзад като сменям предните или няма смисъл, и ако евентуално ги сменя и тях трябва ли пак да взема Ultimax или ще е същото и със стандартните им дискове ? И последен въпрос след смяната трябва ли да се смени спирачната течност (сменяна е преди няколко месеца) ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #2 Отговорено 22 Ноември, 2010 (Редактирано) цък Колега ако не си го чел и може да ти помогне поне малко.п.с.на втора страница ,ако имаш време прочети цялата тема. Редактирано 22 Ноември, 2010 от aleksandur Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #3 Отговорено 23 Ноември, 2010 цък Колега ако не си го чел и може да ти помогне поне малко.п.с.на втора страница ,ако имаш време прочети цялата тема.Да темата беше интересна, но по ми свърши работи, тази :http://www.superhonda.com/forum/f27/ebc-ultimax-blackdash-slotted-rotors-355116/От написаното в нея разбрах, че няма смисъл от тези дискове на мойта кола. Та мисля да избера комбинацията от EBC обикновен вентилиран диск + Greenstuff накладки. Но си изтеглих каталога им и в него за Civic MB3 има само предни накладки Greenstuff sport upgrade pads (DP2815), а за задни е празно ?! Какви ще ми станат на колата ? Даден е модела MA9 пак с 1.5 двигател предните накладки са му същите и за него има задни - Greenstuff sport upgrade pads (DP2642/2), те ще ми станат ли ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #4 Отговорено 23 Ноември, 2010 Един тъп въпрос, но сигурен ли си, че не си с барабани отзад? Питам, защото в каталога на EBC за MB3 има само челюсти: Ето как изглеждат предните на MA9 и MB3: А ето задните на MA9 (ако си с дискове, знаеш как ти изглеждат накладките и са като тези, значи ще станат): Иначе хубаво си се ориентирал към нормални дискове. Нарязаните са по-подходящи за червените и жълти накладки на EBC, защото са по-"корави" и могат да устискват на накладките, които иначе биха износили обикновен диск сравнително бързо. Зелените обаче са доста по-меки и не би следвало да има проблем с нормален диск. Моите са нарязани само защото когато смених оригиналните дискове (имаха ръбче и си им беше време) сложих жълти накладки. Гледам PARADOX_sf е доволен от комбинацията нарязани дискове + зелени накладки, дано се окаже наистина добра и това да не е той: . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #5 Отговорено 23 Ноември, 2010 Да сигурен съм, че съм с дискове, но не знам как ми изглеждат накладките, трябва да проверя. Иначе интересното е, че предлагат задни дискове за моята кола, но накладки няма ?!Това клипче е доста смущаващо обаче.. Колкото повече чета, толкова повече се обърквам, някои са много доволни други изобщо не са, ще се побъркам вече. Имам чувството, че след като сложа новите дискове и накладки ще получа по-лошо спиране от сега.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #6 Отговорено 23 Ноември, 2010 (Редактирано) Ей сега разрових каталога на MINTEX и там има задни накладки като за твоята, при това са два вида: Едните приличат като да са тези от по-горе, а другите май са DP21193, но дали са само DP21193 или DP21193/2 не мога да твърдя със сигурност. Ако занеш точните размери на накладките... А за спирането - прав си, и аз не мога да добия точна представа от написаното по форумите, защото всеки има собствено мнение и няма база за сравнение. Ето аз например - мразя как спираха студени жълтите, но колегата BlueLude ги харесва. Или имаме различни виждания относно спирането, или накладките ни са били с различен фрикционен материал, както писах в другата тема (неговите са 2 години по-нови от моите). За зелените също съм чел какви ли не гадни неща, но май с последната версия на накладките (2010) са пооправили нещата. Няма как да разбереш за себе си без да пробваш. ПП А коя година е колата, ако не е тайна? Защото горе на картинката пише, че едните (DP2642/2) са до 10/1998, а след това (от 11/1998) са с другите накладки (EBC номера е най-вероятно DP21193 или DP21193/2). Редактирано 23 Ноември, 2010 от user Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #7 Отговорено 23 Ноември, 2010 (Редактирано) Хмм в новия форум никъде не виждам къде може да се въведе кой какво кара, но както и да е добавих го към подписа.Колата е ноември 1998. Ама не знам това ноември тогава първо е регистрирана или тогава е произведена А минтекс наистина са вариант, но ми се искаше от тук да поръчам http://www.brakes4u.co.uk/ Но има само накладки на EBC Редактирано 23 Ноември, 2010 от EmZvr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #8 Отговорено 23 Ноември, 2010 Щракаш "Редактиране на профила": и търсиш графа "Кара": За накладките не си ми разбрал идеята. Не те карам да си купуваш MINTEX, а само да видиш какви са твоите, тъй като има няколко различни вида. После, като знаеш вече как изглеждат ще ги намериш в каталога на EBC. Лошото е, че твоята е точно на границата (11/1998), но е по-вероятно това да е дата на първа регистрация, а тя да е произведена по-рано. В такъв случай би трябвало да е с първите, т.е. DP2642/2. Ако си напишеш VIN номера тук: http://www.hondaworld.ru/, ще може да видиш с кой вид си. Би трябвало да е нещо от сорта на SHHMB3xxxxUxxxxxx. И с този примерен VIN номер ми се струва, че са тези (но ти трябва пак внимателно да си провериш с твоя VIN): А ако ще купуваш от brakes4u, питай предварително търговеца, той трябва да ти каже. Ако не знае, той ще се свърже с EBC и ще ги пита. Така поне ще имаш гаранция, че ако пратят грешна част разходите по връщането и изпрашането на правилната няма да е за твоя сметка. Може да ползваш и следния код за отстъпка: s060104j. Не е кой знае какво, но е по-добре от нищо. ПП Има и дискове, и стоманени спирачни маркучета. Къде ги видя само накладки? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #9 Отговорено 23 Ноември, 2010 Благодаря много за подробните обяснения и за кода за отстъпка !До колкото можах да разбера от сайта, накладките ми май са това: 43017-ST3-E00 BOOT SET, RR. PINА иначе какви други накладки са подходящи за тези дискове ? Тъй като за Greenstuff-а почвам мноооого лоши коментари да чета. А и колко се очаква да издържат новите дискове ? Като е с оригиналните дискове 140 000км и все още спира добре, такова нещо ли да очаквам от нови дискове или ще е поне наполовина времето, което ще изкарат ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #10 Отговорено 24 Ноември, 2010 За Greenstuff-a - и аз бях започнал да изперквам така (разлепено и изпаднало "феродо", лесно прегряване, недобро спиране и т.н.), докато не започнах да чета само мнения от тази година (много внимавай от коя дата е мнението), т.е. най-новата смеска. И всичко си дойде на място. Освен това има хора, които използват зелените за състезателни цели, а те далеч не са предназначени за това. Примерно на горното клипче мисля, че колата е Accord Type-S, който е 2.4 литра двигател и 190 к.с. (не съм сигурен). Никой не може да ме убеди, че собственикът е карал кротичко (независимо как се казва кипчето) и накладките са пропушили просто ей така. "Кроткото" шофиране на един може да е бясно препускане за друг. За този автомобил много по-подходящи биха били червени или жълти EBC. Зелените са "upgrade quality", т.е. по-добро от нормална ОЕМ накладка, но не и състезателна и са подходящи за леки автомобилчета, като Civic-ите. Ако все пак решиш за други накладки, може да пробваш Ferodo DS Performance. Това е "upgrade quality"-то на Ferodo. Аз опитах да взема такива, но след едномесечно чакане се отказах, защото ги нямаше дори в централния склад на Ferodo UK. Има и множество добри отзиви за Ferodo DS2500, но те са по-скоро за рацерчета, а и цената е умопомрачителна. Имаше ги налични, но предни и задни излизаха над 200 лири (130 лири предни + 82 лири задни). И в според зависи от транспорта - ей ти ги едни бързи 450-500 лв. само за накладки. Има и какви ли не други марки накладки, но аз просто ти казвам двете най-лесно достъпни марки (доколкото вноса от UK е безпроблемен). За дисковете - моите засега са на 50,000 км. и нямат признаци на износване. Предполагам ще изкарат още 100,000-150,000 км. без проблеми. В крайна сметка такива неща най-сигурно може да ги разбереш от първа ръка - ако теб те устройва, какво значение има, че друг ги плюе? Лошото на този метод е финансовата страна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #11 Отговорено 25 Ноември, 2010 Последно се спрях на EBC Стандартни дискове + TRW (японски) накладки. Благодаря за помощта, ще пиша след като ги взема, но може да има известно забавяне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #12 Отговорено 22 Април, 2011 Колеги, взех EBC Solid дискове от ХЕЕД-91 и накладки TRW от msauto и смених и спирачната течност с Honda Brake Fluid. Минаха се 700км вече. Доволен съм добре спират като в началото при незагрята кола първите две спирания свиреха после не. Но сега вече почнаха да свирят постоянно. Има ли някакъв лек срещу това ? И мога ли да продължа така да карам, възможно ли е да се появи някакво неравномерно износване на дисковете ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #13 Отговорено 23 Април, 2011 Аз нямам претенции да разбирам, но накладки може да скърцат по две причини. Първата е да не са ти сложили уплътнителните вложки (shim на английски, на нашенски не знам термина). Представляват ето това: А ето ги и сложени на накладката: Целта е да се изолира металната част на накладката от буталото на спирания апарат. Именно от вибрациите между спирачния апарат и накладкта се получава това скърцане (или свирене). Оригиналните накладки имат такива, новите може и да нямат, като се разчита, че ще използваш старите (най-вероятно). Обаче от натиска в спирачния апарат, тези пластинки стават като заварени за накладката и "майсторите" може да са ги изхвърлили заедно с накладките. Друго, което помага за намаляване или премахване на скърцането е високотемпературна медна грес с която се намазват леглата на спирачния апарат, където лягат накладките. Много "майстори" си спестяват това и директно плясват накладката в спирачния апарат. А вотрата причина да скърцат е ако караш предимно градко и "лигавиш" спирачките. В смисъл спираш по-кротко, като непрекъснато държиш педала натиснат. Това, съчетано с ниската скорост може да гланцира феродото на накладката и тя да започне да просвирва. Лекува се с няколко подходящи спирания извън града. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #14 Отговорено 23 Април, 2011 Пластинките са си на място, но майстора който ми ги сменя не е слагал грес. А за карането градско тия дни наистина ми се насъбра повече такова каране и спирам по начина описан от теб, със съвсем леко натискане на спирачката. Сега ще имам малко извънградско каране и ще направя няколко по-нормални спирания да видя дали ще се оправи. А има и още нещо, като ми сложиха дисковете и спирачките майстора седна в колата и направи едно кръгче като спираше рязко да тества спирачките, останах с отворена уста Казах му, че на всякъде пише в началото да се спира лекичко, но според него това го пише, защото в началото спирачките не спират добре и да се внимава. Но спиранията бяха малко, след това съм ги жалил супер много . Това дали е повлияло по някакъв начин ?Иначе благодаря за съветите и евала за подробните постове, които пишеш, с кеф ги чета ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #15 Отговорено 23 Април, 2011 За спиранията, които е направил майстора, не се притеснявай; ако обаче и от извънградското не се оправят, виж дали при твоя майстор няма от въпросната грес, обикновено е в кутия и я нанасят с четка, но има и специални спрейове: Или пък този: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
EmZvr 225 #16 Отговорено 25 Април, 2011 Покарах извънградско и още след второто намаляне от 90км/ч и спряха да свирят. Обаче после пак тръгнах градско и отново се почна със свиренето,сега е по-слабо, но пак ще стане същото. Но не мисля, че това е нормално. Със старите дискове и накладки карах по същия начин и свирене нямаше. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #17 Отговорено 25 Април, 2011 Не се притеснявай, в един момент ще спрат да свирят. Предишните дискове и накладки ги карах около 3 години и в един момент свиреха брутално, чак ми беше кофти, че тормозя хората по тротоарите. След известно време спряха и докато не ги смених не се чуха повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове