Jump to content
vesso_varna

Трънливия път на фена-реставратор

Recommended Posts

Приятели, тази история ми изпрати един мой колега, заклет алфист, истински фен, манияк в поддръжката на автомобилите си, който я е прочел в един друг форим, така че в крайна сметка е copy/paste и някои от вас може да са я чели. Надявам се, че на останалите ще е интересна. В нея се изяснява защо манияшки подготвените и поддържани коли стават практически непродаваеми, тъжно, но факт..."Състояние на колата? Тази тук е труп. Заварявана, боядисвана кой я знае колко пъти, и естествено - изгнила тотално. След песъкоструйка ще стане ясно, че само покрива не е за смяна. Спирачки - за нови 100%. Двигател - като на 50-годишна карана кола - износен. Плюс камара неоригинални (Лада, Москвич, Шкода) части по него, защото оригинални за Опел в НРБ просто не е имало. Ходова част?!И се оказва, че имаме комплект здрави и малко надраскани стъкла, малко механизми и другото е за ново. Залагам на поне 5к за да стане това на подобие на кола. Да ама за 5 бона ква кола ще земеме... Малий!Документи? Няма регистрация. Технотест ще мине. Колко му е? Ма нямала мотор и спирачки и гуми и окачване. Ще ги направиме бе, нали сме фенове!И кво? Даваш 400 кинта на пункта и си вече колекционер. Имаш Опел Рекорд П2 - като гледам е преди 63 година, щото няма светлини за заден ход. Адската машина - две врати. Като го разглобиш на парчета - ставаш и реставратор. Ех че е яко да се намажеш с масло... Много яко, ама оттам - нататък си на огромно разстояние до целта. 2-3 години и Х000 лева. И то ако си вършиш повечето неща сам.Що ли баш-колекционерите по съборите само търсят добре запазени в оригинален вид машини, а не се занимават със скрапове?! Сигурно щот не знаят какво правят и не са фенове. Някой беше казал - "Не съм толкова богат, за да купувам евтино"...Сега се бях сетил за това, което един мой приятел веднъж написа по темата за бързо БМВ Е30 за 3 бона. Същото е със старите коли, само че са по-евтини (одсобено ако правиш соц-барака) Ако на някой му се чете - да чете - струва си:...Като гледам ти само мислиш някви проекти и само гледам че имаш желание да си правиш Е30-ката...дано да продължаваш така и ще разбереш след 2 години че си налял в едно купе една камара пари и се оказва че си до никъдеСпоред мен тука се намираме няколко достатъчно луди типове който ни е срам да си помислим, камоли да кажем кви пари сме набили в 30-ките си Аз до едно време събирах цифрите, след което като отворих тефтера и като видях какво съм написал и откъснах страницата и се зарекох че повече няма да направя тая грешкаАко смяташ някви ей такива по прости неща за да ти стане колицата перфектна щи стане лошо!!Амортисьорите Кони регулируеми (само амортисьори) излизат около 1600 лв, да не говориме че това са само амортисьори и ако искаш нещо яко, някъф кит за регулиране по височина и твърдост....отиваш нагоре!Купуваш си шперче за 4-500 лв ама си маняк и решаваш да му смениш лагерите и семерингите и маслото (както всеки маняк би направил) и в него наковаваш още едни бързи 200 лв.Взимаш си едно рекарце, здраво ама поокъсано...купуваш го там за няква ценичка ако го намериш тънка комплекта ама си маняк:lol: Отиваш и го даваш да ти го тапицират (както правят маняците) и даваш там за едно хубаво тапициране, нещо фешън алкантара и плат, към 500 лв (което го слагам ей така, ама цифрата е нагоре)Взимаш задължително нови дискове и накладки (хубави) и обслужваш апаратите за което хвърляш още 300 кинтаАаа чакай сега.. мотор:lol:Купуваш някъф "перфектен" М42 за 1000 лв...е да ама той не си знае километрите...викаш си чакай да му направя главата - те клапаните кат се припаснат надолу всичко му е ток... разглабяш го и даваш главата...пфу колко му е припасване на 16 клапана, шлайфане и смяна на водачи и труд...я има 200 кинта я не!Викаш си абе аз маняк ли съм или къф?!? Тоя мотор съм го разглобил чакай да му сменя сегментите да знам че ще лети! Купуваш сегменти да ги сменяш ама си викаш! Това ще се кара на бичкия яко обороти, трябва да има налягане на масълцето...ако лагерите са леко поушлайфани няма да държи...е купуваш и лагерчета! основни+биелни+сегменти=400 кита...ама купуваш ремонтни и шлайфаш и вала за да не го мислиш после кат сглобиш всичко!почваш да събираш мотора...еее да ама трябват гарнитури, болтове за глава, колектори, картери, свещи, семеринги на колянови валове... (няма се излагаме-нов мотор със стари свещи) ремъци...решаваш да смениш и водачи нещо на верига (недай си боже да се окаже че веригата също си и е дошло време!) и даваш още едни бързи 300 лвЕее събираш мотора най накрая ама си викаш - аджеба ще го слагам в тая кола и ще кара на уволнение...ами съединител?!? Е отиваш и взимаш съединител и притискател, лагер! Да ти е мирна главата - 200 лвкупуваш за още 300 кинта масла за скорости, двигател, филтри и антифриз и други гъдели!Еее да ама чакай сега то скоростите текът леко отзад от към кардана еее викаш си то си трябва и за там двата семеринга - айде там още кинти!Почваш да събираш всичко и гледаш...е каре м/у кардана и скоростите трябва...аре пак кинти, гледаш радиатора почернял изпоизмачкан отпред...ти си маняк...викаш си еба го аз толко пари дадох та един радиатор нема да взема... и опа още 300 кинтаСлагаш моторя в купето и палиш! О заветен миг! колата работи има окачване, седалки, перфектен мотор, силовото предаване е идеално... набил си към 4000 лв до тук като изключиме колко си дал за кола и прехвърляния....Качваш се да караш и гледаш - а волана е кофти - търсиш един Мтехник, искаш си и голям борд (изпада ти от някъде съвсем по случайност и ти не можеш да го изтървеш) и даваш още 250 лв... е даааа ама волата трябва да се претапицира барбар със лоста... аре още 100 щото иначе се разваля идилията в купето!Кефиш се и караш супер бърза стокова 136 коня кола и по светофарите те минават разни голфовеЯдосваш се и се почват - хедърси, пак сваляш глава и портваш и полираш и пак гарнитура, чипче, яка бензинова помпа..как и да се спазариш тея неща не ти мърдат и отиваш на още 1500 лвСупер до тука си дал 5500 лв и всичко е супер... е дааа ама нощеска караш и гледаш нема никой опреде - свещиПочваш да търсиш фарове щото се оказва че някой калъф е слагал 100 ватови крушки и е стопил всичко - купуваш фарове и си маняк:shutup: Взимаш и ксенон! уаууу супер!Колата е супер дупер мега яка....амааааа няма джантиии караш на 14-ки онея стандартните...друго си е една 16-ка или 17-ка! намираш някви избушени джанти за 500 лв 16-ки със гуми - радостен си! Тръгваш да ги слагаш на колата ама се оказва че са криви...носиш ги да ги изправят и там даваш некви кинти ... еее да ама те са нажулени:no: Айде една песъкоструйка и прахово и за тея галимаций заедно със демонтаж монтаж на гуми и баланси - 200 лв...Катериш всичко амааааааа колата няма вид!Стоковица, само едно липче отзад! тук таме иам ръждичка, чукнато ожулено... а ти си МАНЯК:lol: трябва всичко да е топ ъф дъ топ... аре една боя и се оказва че я калник трябва да се сменя я на вратата има кит колкото за един дубъл на филм със Анджелина Джоли и ти трябва и врата! аре и една престилка Мтех - 1.5 бона със труд матряли и всичко... е да амаааа искаш кат седнеш вътре и като спреш на светофара от ляво на някой френд да свалиш джама...е ти си с колан и трябва ад се пресягаш на майната си да въртиш ръчката... аре още 150 кинта за ел.стъкла!Супер яко, лягаш си спиш спокойно и всяка сутрин ставаш палиш Е30-ката и я гледаш кат писано яйце... страхотна кола си имаш!Е да ама идват студените дни и се оказва че предния собственик е рециклирал помпите на съеиднителя и протича долната - е не е скъпа 50 кинта! Караш караш и се оказва че ти тече малко радиаторчето на парното... разкостваш половината интериор да го смениш и пак некой лев... всичко супер ама като включиш на първите две скорости вентилатора и ти свири...мамка му, разглабяш пак всичко и айде и вентилатор ремонтирай!Тъкмо всичко е почти закърпено и се оказва че ти отказват чистачките и ти трябва и машинка щото механизма се е изял...И в един миг се сещаш за сметката... оппааа, след онея 5500 сме дали още 2500... е колата е страхотна, боядисана, джанти, стъкла, няма вече нещо което да се прецака и да даваш кинти .. ма си си дал 8 бона от всякъдеКараш си колата и й се кефиш...пазиш я като писано яйце! Ама по пътищата ИДИОТИ колкото щеш! Некой ти фърли камъче на джама, чукне ти бронята, ти при некой дрифт отнесеш леко бордюра...Аааа през туй време забрайме да споменем че ти е трябвало да смениш и тампони на амортисьорите, тапони на задния мост, късите шарнири, и си дал рейката за рециклиране че леко е течала и малко клопчат накрайниците... е всичко и по ходовата част е стегнато срещу нови 400 лвИ най-накрая си викаш - ебаси колата си направих:no: Няма друга таква... и следващият момент отиваш да се повозиш и пак те минава някой със некоя напудрена астричка! Мчи де си тръгнал с тея 150 коня след ъпгрейдитеИ се почва новия филм....А й междувременно от бясното каране по завой и по пътния възел Бояна, се оказва че ти е извил предна лява лагер главина, щото завойте са само десниМИнава се време, успокояваш се - караш супер лачена Е30-ка...която ти струва 20 бона И си викаш...аджеба аз що не си купих Е46... и в момента в който ти мине тая мисъл ти вече НЕ СИ МАНЯКИ вече си станал на възраст на която Е30-ката не е най-важното за теб и не можеш да отделяш пари за нея колкото си отделял, щото мислиш вече да живееш нормално, мое па да си заредил фурната и почват да ти минават мисли през главата за семейна кола и ти отваряш форума и гледаш тема на някъф сопол който търси пефектна Е30-ка за 3000 лв и ти въздишаш тежко и затваряш форума, щото не ти се пише поредното мнение което е дълго 10 километра и е досадно за четене, па на всичкото отгоре и за 2000 лв щял да напрай перфектна със шпер, мотор, рекаро и т.н.И знаеш ли кое е най големия ташак?!? Че тоя същия утре идва да ти гледа колата да ти я купува и като му кажеш цена 5000 лв и той вика... ооо това са много пари , аз за 5000 лв.... От там следват тупаници, шутове и ПТП-та и си прибираш Е30-ката в гаража събираш си кинти купуваш си една семейна кола и си изкарваш 30-ката за кеф и тя си е вечно твоя, щото е уникална и никой не оценява това което си вложил като средства... без изобщо да включвам труда и нервите който струват 2 пъти повечеИ пак вечерта се прибираш и пак отваряш форума и пак четеш следващия "МАНЯК" как се оплаква че нямало читави Е30-ки... ами колеги читавите Е30-ки си седят в гаражите на хората защото за тях са безценниизвинявам се за дългия пост, но ме е обзела някаква носталгия по мойта Е30-каП.С.1. И после как няма да има ЮЗЪРИ който да реагират остро при прочитането на "мисля да си сложа фарове от лада...а дали с 4 дълги ще стане че ми се намират тука едни"П.С.2. Моля не се обиждайте, всичко съм го написал със добро чувство...просто си пийнете Спрайт и може да разберете нещата такива, каквито саП.С.3. И пак сте в играта...която няма край..........."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е супер дупер мега яка....амааааа няма джантиии караш на 14-ки онея стандартните...друго си е една 16-ка или 17-ка! намираш някви избушени джанти за 500 лв 16-ки със гуми - радостен си!

Ей как разбра за 16" :D .Толкова е вярно че чак боли :D Много е хубаво да се четат такива истории... чуството за морално удовлетворе е страхотно :D .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях изпаднал в такава ситуация. Няколко години си реставрирах едно фау-ве костенурка '60-та година, и а-а да го завърша и се изнесох на 3000км. от дома.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адски е вярно всичко,постоянно наливаме парички в бездънни ями.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готино описано,че и вярно.... :D .И все пак....добре че има такива луди,инак света би бил прекалено сив.Кефя се на такива ФЕНОВЕ,без значение какво точно реставрират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kеф цена няма - това да смяташ какво, и колко си дал за една ламарина няма смисъл - колкото по малко се замисляш за такива неща, толкова по - добре :D Важното е че независимо от цената караш колата, която си мечтал, и си я направил ти такава, каквато искаш.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...