Jump to content
Ивайло Йовчев

Тапициране на волан.Къде?

Recommended Posts

Здравейте колеги.Интересува ме къде в Стара Загора или региона могат да ми тапицират оригиналния волан на колата Сивик 5 генерация.Става въпрос за тапициране с естественна кожа.Ако някой може да ме насочи ще съм Благодарен.Благодаря предварителноПоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавайки покрай Била на "Хр.Ботев" , след гърбиците , следващата пресечка след тази на Бунара в дясно . Накрая на уличката пак в дясно има един чичка , който тапицира с естествена кожа ! Цената е 40-50 кинта , но ги прави много добре ! Моя на Прелюда е правен от него , ако искаш ела да го погледнеш адашче ! Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да знае за София евтино тапициране на волан ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, ако се разтърсиш по форумите, няколко имена се набиват на очи. В смисъл, че има добри препоръки за тях. Не знам какво разбираш под "евтино", но за София съм останал с впечатлението, че за под 80-100 лв. не работят. Да не споменаваме изгъзици от сорта на Вилнер, където сигурно за под 150-200 лв. няма и да те погледнат. Ето страницата (виж картинките най-долу) на едни, мисля при тях струва 60 лв., но не е претапициране, а по скоро ремонт на старата кожа. Шкурка се, пъни се с филер, боядисва се и се лакира. Ако едно хубаво претапициране е 80-100 лв. е въпрс на вкус кое ще предпочетеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавайки покрай Била на "Хр.Ботев" , след гърбиците , следващата пресечка след тази на Бунара в дясно . Накрая на уличката пак в дясно има един чичка , който тапицира с естествена кожа ! Цената е 40-50 кинта , но ги прави много добре ! Моя на Прелюда е правен от него , ако искаш ела да го погледнеш адашче ! Поздрави

Ако не е проблем постни една снимка да видим ,че стана интересно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , не знам какво значи за вас евтино направен волан, ама аз лично съм се убедил че евтиното излиза скъпо.Още повече да се циганите за по 10 лева разлика надолу , а не обръщате внимание как е свършена работата и с каква кожа.Тъй като и аз се занимавам с автотапицерии и съм се наслушал на изказвания от типа " е ти колко кожа ще ми сложиш , че ми искаш толкова пари"- демек всеки ти смята материала, а труда никой не ти го слага, а волана е почти изцяло ръчен труд. Вилнер е изградил име и клиентела и затова цените при него започват от 140 лева /не че го защитавам, ама е един от малкото които си уважават труда /. Така че гледайте поне с какъв материал ви правят волана и тогава говорете за цени, че има кожа и кожа.Спирам да пиша, че много се паля на такива теми.Извинявам се на автора за отклонението на темата, ако трябва да се изтрие - да се трие!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е проблем постни една снимка да видим ,че стана интересно :honda:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И снимката е много добра и тапицирането :honda: мерси

Редактирано от Lakomnik

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, ако се разтърсиш по форумите, няколко имена се набиват на очи. В смисъл, че има добри препоръки за тях. Не знам какво разбираш под "евтино", но за София съм останал с впечатлението, че за под 80-100 лв. не работят. Да не споменаваме изгъзици от сорта на Вилнер, където сигурно за под 150-200 лв. няма и да те погледнат. Ето страницата (виж картинките най-долу) на едни, мисля при тях струва 60 лв., но не е претапициране, а по скоро ремонт на старата кожа. Шкурка се, пъни се с филер, боядисва се и се лакира. Ако едно хубаво претапициране е 80-100 лв. е въпрс на вкус кое ще предпочетеш.

Аз от тия от линка не съм много доволен, тапицираха ми топка на скоростите, и конеца се прокъса за 2 години и нещо... хм. Чудя се дали да ги посетя тия дни да питам какви конци използват или да търся други... Би трябвало да държи няколко години, нали? Не ги превключвам с поглед скоростите :honda: Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съвсем на скоро си тапицирах моя волан съвсем сам, ;) случайно попаднах на калъв за волан от естествена кожа в един от магазините за автоаксесоари, калъфа представяваше кръгла ивица кожа, (в различни размери и два цвята черен и тъмно сив) в комплекта има игла и много здрав конец както и инструкция за работа, 25лв. бройката и мога да кажа че се справих чудесно с шева :) нямам снимка а и колата ми не е при мен за да покажа но определено ако имате малко нерви с свободно време ще си го направите супер :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съвсем на скоро си тапицирах моя волан съвсем сам, :) случайно попаднах на калъв за волан от естествена кожа в един от магазините за автоаксесоари, калъфа представяваше кръгла ивица кожа, (в различни размери и два цвята черен и тъмно сив) в комплекта има игла и много здрав конец както и инструкция за работа, 25лв. бройката и мога да кажа че се справих чудесно с шева :D нямам снимка а и колата ми не е при мен за да покажа но определено ако имате малко нерви с свободно време ще си го направите супер :)

Колега, пак май ще нацапам темата ама това дето си го направил не е тапицерия, а калъф. Все едно да си купиш калъфи за седалките за 30 лева, да си ги сложиш и след това да кажеш , че си си ги тапицирал.Калъфи от този тип има пичове които ги правят по за 20-30 лева на място докато си пиеш едно кафе, ама пак ще кажа това е КАЛЪФ. Извинявай ако съм те засегнал с нещо, щом ти харесва със здраве да си го ползваш и евала за ентусиазма да се справиш сам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не отварям нова тема някой от пловдив да ми препоръча тапицер за волан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не отварям нова тема някой от пловдив да ми препоръча тапицер за волан

Моят ще го карам другата седмица в Коматево,видях му работата на пича и ще му се доверя.Адреса му е Пампорово 4.Тел.нямам забравих да му го взема.За Сивика ми даде цена 50лв.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако може после пиши и щракни 1 снимка

 

мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не отварям нова тема някой от пловдив да ми препоръча тапицер за волан

Здрасти колега ако те интересува още тапицер драсни едно ЛС да ти дам номер да се обадиш на моя тапицер. Препоръчвам го. Намира се в Тракия.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

да не отварям нова тема някой от пловдив да ми препоръча тапицер за волан

Здрасти колега ако те интересува още тапицер драсни едно ЛС да ти дам номер да се обадиш на моя тапицер. Препоръчвам го. Намира се в Тракия.

Поздрави

 

Щом е в Тракия пусни и на мен едно Л.С. ако не е проблем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтиното и хубавото винаги са се правили на различни места. Единственият вариант за съчетаване на двете, е да се пробвате сами, като ниската цена ще дойде от ниската цена на материалите и никаквата цена на труда, ако имате свободно време за хоби. И поне малко техническа мисъл, в комплект с малко сръчност.

 

Материалите наистина не са скъпи, особено ако се прави с изкуствена кожа, която е по-добрият вариант от естествената. Хубавите изкуствени кожи са на цени 14 - 16 лв. за линеен метър, при ширина около 1,3 метра, което ще рече, че ако вземете метър, ще имате материал за 5 опита или за 5 волана - по около 20 см на волан, с голяма резерва.

 

Конецът за шиенето е изкуствен и много здрав - не повече от 5 лева за макара, според това от къде го намерите. Извита игла за финалното зашиване - не повече от левче.

 

Лепилото е тип едновремешната "Прома" - полихлоропреново, като от опит смятам, че на Хенкел е добро. Има и куп други марки, включително и конкретно за тапициране, но не съм ги ползвал и не мога да дам отзиви.

 

Подбирате кожата първо по качества - дебелина на "кожата" върху текстилната основа и еластичност. Трябва ви най-доброто съчетание от двете - по-дебела кожа, с възможно най-добрата разтегливост.

 

После избирате и цветът, и шарката.

 

Измервате си външния диаметър на волана, диаметъра на обръча на волана, разстоянията между спиците и ширините, и дължините на спиците. Чертаете на гърба на кожата, правоъгълник, с дължина диаметъра на волана и ширина диаметъра на дебелината на обръча на волана + 2 пъти дължината на спиците, докъдето са тапицирани - получава се правоъгълник.

 

Налагаме изрязания правоъгълник на волана, като проверяваме дали покрива добре спиците, след което го опъваме здраво по диаметъра на волана, за да видим колко ще се разтегли и с колко трябва да го скъсим, като не забравяме, че в двата края трябва да ни останат поне по три-четири милиметра за зашиването.

 

Коефициет на разтегливост (нямам идея, дали професионалните тапицери го ползват, но намирам, че помага за точността на кройката и крайния резултат).

Разделяме точния диаметър на волана, на дължината на кожата след изрязване на излишното заради разтеглянето и полученото число е коефициент на разтегливост.

Следват малко сметки, за да коригираме и разстоянията между спиците - делим точното разстояние на коефициента.

 

Следва грубата кройка, като корекциите на ширината на спиците ги оставяме за накрая, тъй като пресметнатият коефициент, за съжаление, не е постоянна величина, което разбираме ако сме избързали или пропуснали някои от стъпките до тук.

Общо взето, кройката трябва да изглежда така, според броя на спиците на волана

http://dragoichosthings.hit.bg/Mazda_SW/Wheel_Pattern_4spokes.jpg

http://dragoichosthings.hit.bg/Mazda_SW/Wheel_Pattern_3spokes_1.jpg

http://dragoichosthings.hit.bg/Mazda_SW/Wheel_Pattern_3spokes_2.jpg

 

Налагаме кройката върху волана и с опъване, проверяваме как пасва. Ако сме доволни от резултата, следва шиенето "до кръг", което може да се направи и ръчнно предвид времето като фактор, по-добре да бъде машинно. Настройваме дължината на бода на машината, за да зашием скроената тапицерия до "кръг" - 2,5 - 3 мм са добре.

Зашиваме.

Налагаме пак кройката и проверяваме отново как пасва.

За да оправим местата при спиците, можем да си направим картонено шаблонче на извивките от спиците към обръча на волана, като тук вече, разтегливостта я определяме на око - от толкова опити и сметки, би трябвало да сме добили усещане по инстинкт.

След като сме готови, проверяваме пак как се държи тапицерията върху волана, как се пасва при спиците и ако отново сме доволни, продължаваме към завършването.

Цялата тапицерия трябва да се обиколи с шев - да го наречем монтажен, въпреки, че може да играе и декоративна роля. За целта можем да ползваме конци с цвят по избор, но здравината на конеца трябва да е достатъчна.

Бодът на машината се наглася на 4-5 мм.

 

След като сме готови с обшиването, поставяме тапицерията върху волана, напасваме добре върху спиците и следва залепването - с внимателно повдигане на тапицерията, трябва да нанесем лепило наввсякъде под нея, за да не "буксува" после върху волана.

 

След като сме нанесли лепилото, опъваме добре тапицерията и следва финалното ръчно зашиване, с кривата игла и съответния конец - за да се постигне "онзи" декоративен ефект на професионалните тапицери, минаваме с иглата през един бод от "монтажния шев", като редуваме единия и другия, опъваме конеца добре и обикаляме волана два пъти, като на прекъсванията при спиците, завързваме здраво, но не бабешки възел, а хубав, приличен възел, който не стои като топче.

Леко зачистване със запалката е препоръчително, тъй като конецът е синтетичен и буквално ще залепне.

 

Честито, имаме готов, собственоръчно тапициран волан!

 

Е,ми в общи линии е това. Нямам претенции за абсолютна достоверност на отделните операции, но като любител - толкова.

 

Понеже пъстът стана дълъг и претърпя няколко корекции, допускам да съм пропуснал или объркал нещо, за което моля да бъда извинен.

Моят резултат е от няколко години вече и мога смело да кажа, че е удобен, здрав и достатъчно издържлив. http://dragoichosthings.hit.bg/Mazda_SW/SWU_1.jpg

 

И за финал, НЕ, НЕ БИХ ТАПИЦИРАЛ волани по поръчка - нямам време за такава работа, имам достатъчно други занимания. След операцията обаче, разбрах защо хубавото тапициране не може да бъде евтино. Ще го разберете и Вие, ако се хванете и си го направите сами.

 

Успех на всички престрашили се, да се справят със свои сили!

Редактирано от Драгойчо
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Тъй като колегата се е постарал да опише процеса на работа и някой може да иска да се пробва сам ще си позволя някои пояснения.

Дебелината на конеца за вътрешния шев е добре да е "30" или "40", а външния шев, който е декоративен и държи същевременно се прави с дебелина "20" или "15", по-добре 20. Конеца е полиестер или така наречения капрон. Има и полиамидни конци и найлонови, но с тях "новобранец" трудно ще се справи.  Дебелината на иглата препоръчително е 120 до 140.

Аз лично никога не съм гледал коефициент на разтегливост, не че съм много профи тапицер, но ако трябва да си пиша туй за всяка кожа с която работя ще ми трябва тефтер и пак не ми върши работа. Най-добре кройка се прави по самия волан, то това си е половината работа.

Няма смисъл да се обикаля два пъти волана, освен ако не се търси един определен вид шев, но той се прави след много броене на бодове и много точна кройка.

За иглата-аз лично ползвам права тъпа игла, защото с нея ми е по-лесно и тъпия връх не пробожда конеца. Перфектната за мен стъпка на външния шев е 5 мм, на 4-5 мм от края на кожата. Хубаво е възелът да се прави от вътрешната страна, а не от вън. За стандартни волани се ползва един цял конец и не се прекъсва. 

Не съветвам никого да се пробва от раз на естествена кожа - няма да го направите, аз правих 2 години от изкуствена преди да се престраша.

Не си купувайте мебелна кожа за волана - няма да изкара много време, но пък се работи много лесно.

За финал ще кажа, че си запазих доста неща в тайна, но съм ги научил сам при "проба-грешка", никой не ми е показал каквото и да е при шиенето на волани и ще оставя кандите за направи си сам да си открият другото по трудния начин и да разберат защо се взимат "толкова много пари за волан".

Успех на всички мераклии и ако мога да помогна с нещо ще опитам.

П.П Има много видове шевове за волани, но повечето стават само на естествена кожа, на изкуствената могат да се направят 2-3 вида.

Редактирано от chooby
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...