meto'o 3 #1 Публикувано 4 Октомври, 2010 Подочух, че въпросните двигатели работели ту на 8 клапана послле се включвали всички и ей такива неща.Въпроса ми е при какви обороти на колко клапана работи и това само от оборотите ли се определя. А вярно ли е всъщност Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sisqo 177 #2 Отговорено 4 Октомври, 2010 До колкото знам до 2500 оборота се отваря само единия от двата всмукателни, а след това мотора си работи на нормален 16 клапанов режим. На 5-та предавка оборотите до които мотора е в икономичен режим са 3500 и след това отново в нормален 16 клапанов. Тоест при икономичен режим си на 12 клапанов режим, а не 8. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #3 Отговорено 4 Октомври, 2010 Работи си винаги на 16 в ниски обороти 4 от всмукателните клапани с еотварят съвсем леко , като предразполагат за по-добро смесообразуване , също се отварят и за да не се трупа гориво.Работи почти като 12V.След това , не знам при какви точно обороти си отваря 16-те клапана нормално.По-интересното за този двигател е че чета за някакви адски бедни смеси , от сорта на 20:1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #4 Отговорено 4 Октомври, 2010 (Редактирано) Отварянето на другите 4 смукателни клапана не се определя само от оборотите. Също зависи колко газ е подадена. Ако смачкаш газта се отварят на 2500, ако подаваш плавно след 4000 . Също така на място Втек системата не се задейства ! Редактирано 4 Октомври, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceko 5 #5 Отговорено 5 Октомври, 2010 Леко да коригирам колегите. Въпросните 4 клапана се отварят напълно както след 2500 оборота, така и под тях ако е натиснат педала на газта повечко, т.е. не се кара икономично. На 5та предавка е след 3000 оборота т.е. около 120км. Това за d15z6, имал съм такъв известно време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilias 210 #6 Отговорено 5 Октомври, 2010 До сега никъде не бях чел, че клапаните се отварят и под 2500 като натиснеш педала Едно допълване, хода на смукателните клапани е една идея по дълъг и се отварят за по вече време от стандартен 16v двигател.http://asia.vtec.net/spfeature/vtecimpl/vtec1.htmlhttp://everything2.com/title/VTEC-E Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceko 5 #7 Отговорено 5 Октомври, 2010 Доколкото виждам и ти си с d15z6. Пробвай на пълна газ под 2500 оборота дали ще ти светне Econo-то на таблото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #8 Отговорено 5 Октомври, 2010 То само от лампичката на таблото има значение колко от клапаните ти отварят. Чети бе, човек. Хората са ти написали километрични статии по въпроса... Като настъпиш педала на гаста на 1300 оборота и понеже ти изключва лампичката "Econo" според теб и газоразпределителната система се превключва така ли? Аз не съм много съгласен.... Просто не можеш да отвориш дросела на 80-100%, да ръгаш гориво в мотора и да караш икономично. Та...за това ти изгасва лампичката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #9 Отговорено 5 Октомври, 2010 То само от лампичката на таблото има значение колко от клапаните ти отварят. Чети бе, човек. Хората са ти написали километрични статии по въпроса... Като настъпиш педала на гаста на 1300 оборота и понеже ти изключва лампичката "Econo" според теб и газоразпределителната система се превключва така ли? Аз не съм много съгласен.... Просто не можеш да отвориш дросела на 80-100%, да ръгаш гориво в мотора и да караш икономично. Та...за това ти изгасва лампичката За двигател 2.3 на акорд.V-TEC-а се включва между 2200 до 3000 оборота, в зависимост колко е натиснат педала.Изкарал съм си лампичка на таблото, която е директно свързана към клапана.След като я сложих, разхода извън града мистериозно почна да пада понякога на под 7 на 100 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #10 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) Да, това с индикацията е тарикатско, защото виждаш реално кога ти работи VTEC-а в случаите, когато прехода е по-неосезаем. Ама тук става въпрос за VTEC-E и лампичката ECONO на таблото... искам да уверя колегата, че тази лампичка не е свързана за VTEC соленоида и не изключва, когато VTEC-a се включи. Той от друга страна пък си има различни точки на включване, както TipoMan казва, които зависят от няколко познати фактора.Нещата не са много сложни - смачкваш "гаста" на колата (на 80-100%), примерно както по-горе казах на 1300-1500 оборота, дросела се отваря, ECU-то вижда промяната на стойностите на MAP сензора и TPS-а и съответно пуска повече гориво и вече не сме в икономичен режим. Но това не означава, че VTEC-a се включва на тези обороти. Редактирано 5 Октомври, 2010 от Radeon4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceko 5 #11 Отговорено 5 Октомври, 2010 Просто не можеш да отвориш дросела на 80-100%, да ръгаш гориво в мотора и да караш икономично. Та...за това ти изгасва лампичката Е нали това и аз казвам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #12 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) E да де ама ти не гледаш какво ти казва Radeon4o Но това не означава, че VTEC-a се включва на тези обороти. Редактирано 5 Октомври, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceko 5 #13 Отговорено 5 Октомври, 2010 За останалата част от поста не споря. Просто по логика щом свети тази лампичка, логично е колата да е в икономичен режим и тия клапани да са по-затворени. За втек-а нищо не съм споменал Някой ако е връзвал колата към някакъв лаптоп в движение да каже кога какво се включва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #14 Отговорено 5 Октомври, 2010 Леко да коригирам колегите. Въпросните 4 клапана се отварят напълно както след 2500 оборота, така и под тях ако е натиснат педала на газта повечко, По горе съм написал како става в общи линии . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #15 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) Просто по логика щом свети тази лампичка, логично е колата да е в икономичен режим и тия клапани да са по-затворени. За втек-а нищо не съм споменал По затворени клапани, слабо пуснат VTEC и т.н. е понятие подобно на "малко бременна" .VTEC-a Или е включен или не, средно положение не може да има... Редактирано 5 Октомври, 2010 от TipoMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Crazy job 434 #16 Отговорено 5 Октомври, 2010 Леко да коригирам колегите. Въпросните 4 клапана се отварят напълно както след 2500 оборота, така и под тях ако е натиснат педала на газта повечко, По горе съм написал како става в общи линии . Напълно съм съгласен колега.Аз карам D15z3 VTEC_E и е точно така,а за витека мисля,че се включва след 3000/3500 оборота. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceko 5 #17 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) По затворени клапани, слабо пуснат VTEC и т.н. е понятие подобно на "малко бременна" .VTEC-a Или е включен или не, средно положение не може да има... Работи си винаги на 16 в ниски обороти 4 от всмукателните клапани с еотварят съвсем леко , като предразполагат за по-добро смесообразуване , също се отварят и за да не се трупа гориво.Работи почти като 12V.След това , не знам при какви точно обороти си отваря 16-те клапана нормално.По-интересното за този двигател е че чета за някакви адски бедни смеси , от сорта на 20:1 Редактирано 5 Октомври, 2010 от Ceko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #18 Отговорено 5 Октомври, 2010 Здравейте колеги, много интересна тема за икономиците се получава. От доста време се чудя нещо и искам да попитам за съвет. Ситуация - магистралата, равно поддържам 120 км/ч 3К оборота лампата е на ръба да изгасне. Въпроса ми е няма ли да е по-икономично да карам със 130км/ч естествено с изгасена лампа и на около 3,2К оборота отколкото колата да е на ръба да си мине на 16 клапана? Тези работи с бедната смес, не са ми много ясни. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #19 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) Моята даваше най-малък разход при скорост от 80-90 - под 5 е падала на дълго. A със 120-130 отиваше 6 л. (малко под и малко над). Много дълга кутията и колата доста се мъчи на тези скорости на 5-та. (не че се мъчи ама определено трябва да понатиснеш газта, а от там си погорява няма как). Иначе за смесите вярно някой беше ги мерил към 20:1 На моята свещите седяха снежно бели, а нямах газ. Редактирано 5 Октомври, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weapon R 43 #20 Отговорено 5 Октомври, 2010 Цялата истина с икономика е следната:Обратно на "силовия" витек,тука колата тръгва когато витека се изключи Колегите по-горе обясниха много точно.Имах Сивик с такъв двигател и бях много доволен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sa6o46 21 #21 Отговорено 5 Октомври, 2010 Подочух, че въпросните двигатели работели ту на 8 клапана послле се включвали всички и ей такива неща.Въпроса ми е при какви обороти на колко клапана работи и това само от оборотите ли се определя. А вярно ли е всъщност моята е такава, в зависимост от оборотите работи или на 12 или на 16 клапана. при ниски обороти изключва по един от 2-та всмукателни клапана на всеки цилиндър, от там идва икономията при нормално каране, при яко каране във високите обороти си харчи като всяка друга кола защото си работят всички 16 клапана. незнам точно при какви обороти сработва, не се усеща рязка разлика в мощността, а плавно нараства...поправете ме ако греша Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MonsterOOD 100 #22 Отговорено 5 Октомври, 2010 Айде да се обадя и аз Карам Д15З1 при мене ситуациата е следната. Ако мотора е студен и стрелката не се отлепила от дъното нямам витек, както и при спряла кола. Отлепили се става следното: колкото и да натискам газта на 1-ва предавка витека се включва на 3500 на 2-3-4 пак там, но на 5-та е на 2800 оборота. При мене леко пипнах мотора но и преди да правя каквото и да е било пак беше така. За мотора или по специално за втек-е механиката е следната: преди да влезне мотора във витек зоната колата работи с 1 всумакетел клапан и 2 изпускателни, като е във витек работи в 2 всмукателни и 2 изпускателни. Много колеи се бъркат с пълния витек. Там винаги са по 4 клапана на цилиндър, но във витек зоната се отваят два пъти повече. Така, разликата от витек-е и витека е при управлението на клапаните. Идеята при витек-е, мотора да е икономичен и да бяга след определени обороти, разбира се не толква като витек. Но с чип и ъуй онуй нещата са други и "малкия" витек бяга доста добре От тука да поздравя Мишо и бате Емо за всичко п.с. Мале колко изписъх Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #23 Отговорено 5 Октомври, 2010 (Редактирано) Работи си винаги на 16 в ниски обороти 4 от всмукателните клапани се отварят съвсем леко , като предразполагат за по-добро смесообразуване , също се отварят и за да не се трупа гориво. не е съвсем на 12 И точно поради горната причина тоя двигател "бяга" на ниски и е мислен да има повече вътък на ниски от колкото на високи, за разлика от д16з6. п.п. sa6o46, системата е доооста по сложна от на з6, кога и как да се включва далеч не е само обороти. Редактирано 5 Октомври, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sa6o46 21 #24 Отговорено 5 Октомври, 2010 ЛАМПАТА ECONO НЕЕ ПРЯКО СВЪРЗАНА С V-TEC-a реално в движение няма как да разбереш кога включва и изключва, но това става на обороти, системата е механична и няма електроника доколкото знам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #25 Отговорено 5 Октомври, 2010 При по-агресивно ускорение може да се усети кога "отвързва" vtec-a между 2500 и 3500об. При такова ускоряване лампата изобщо не свети. При мен се усеща като леко приплъзване, с което колата се отпушва и дръпва значително. Колкото по-високи са оборотите впоследствие, толкова по-добре набира. Ако обаче колата се крепи около 2500 оборота от 3-та нагоре, двигателят си влиза в режим (лампата свети) и става доста инертен - не реагира бързо при подаване на газ и трябва да се свали предавка и да се смачка газта, за да се посъживи динамиката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B7_ 56 #26 Отговорено 5 Октомври, 2010 Някои от вас не е ли правил следнодо караш да речем на 3-та предавка със 60 и почваш малко по малко да качваш оборотите докато нестигнеш 4500об. и звука на двигателя се променя ... ? Аз съм го пробвал и определено не се променя звука на 2500об. когато уж се включва витека. А относно това че невървят ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #27 Отговорено 5 Октомври, 2010 Направи си труда да закачиш един диод към Втек клапана и тогава пак си приказваме кога се пуска Пък за вървенето има доста добри ниски. След малко пипване става не чак толкова скопен и приятен за каране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B7_ 56 #28 Отговорено 5 Октомври, 2010 Моята явно не е наред защото в ниските невърви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MonsterOOD 100 #29 Отговорено 5 Октомври, 2010 Терото е прав, аз така си гледах кога се включва витеко на мойта нитро въшка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilias 210 #30 Отговорено 6 Октомври, 2010 (Редактирано) Някои от вас не е ли правил следнодо караш да речем на 3-та предавка със 60 и почваш малко по малко да качваш оборотите докато нестигнеш 4500об. и звука на двигателя се променя ... ? Аз съм го пробвал и определено не се променя звука на 2500об. когато уж се включва витека. А относно това че невървят ... Усещаш промяна при 4500 можеби защото ако си с англичанка d15z8 тогава двигателя ти е достигнал максималния си въртящ момент, а витека ти се изключва на 2500 и на 3000 на 5-та предавка. При икономичните не се усеща рязък приток на сила, идва плавно с оборотите. Редактирано 6 Октомври, 2010 от ilias Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B7_ 56 #31 Отговорено 6 Октомври, 2010 (Редактирано) Изключва или вкючва ?134/5500 н*м Редактирано 6 Октомври, 2010 от B7_ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #32 Отговорено 6 Октомври, 2010 Около 4500-5000 об. D15Z8 постига най-добро ускорение. Тествал съм го като се дърпам с разни други коли - като стигна 4,5-5К на 2-3 предавка обикновено се отказват. Досега рядко ми се е налагало да се разхождам до "лютеницата" (това разбира се не значи, че колата е супер бърза). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #33 Отговорено 6 Октомври, 2010 Изключва или вкючва ?134/5500 н*м Изключва се. SOHC VTEC-E системата е по-различна от SOHC VTEC системата, затова не можеш да сложиш (без да смениш и другите карантии) разпределителен вал от D16z6 на D15Z1/3/6/8. Механически VTEC-E се изключва, а иначе ние му викаме, че включва понеже колата започва да върви повече и съответно се радваме повече Някой колега по-горе в постовете го беше казал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #34 Отговорено 6 Октомври, 2010 Значи и обикновения Втек, като включи в същност изключва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #35 Отговорено 6 Октомври, 2010 Не е ли разликата в разпределителния вал между VTEC и VTEC-E ?Аз си мисля, че разликата е там при VTEC-E вала е различен и отваря клапаните по-малко отколкото при нормалния VTEC...Нека някой разясни загадката, не че разбирам много ама ми се струва, че над половината постове са само глупости 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #36 Отговорено 6 Октомври, 2010 (Редактирано) Така ти се струва Разликата на самата с/ма не е само вала. Различни са и кобилиците. При обикновения Втек щом се задейства Втек клапана смукателните клапани почват да работят на друга гърбица (3-та). Та именно тази гърбица е с по-голям лифт и заради това се отварят повече клапаните. Все едно си имате един вал за ниски и един за високи При Втек-Е единия клапан се отваря нормално (на нормална гърбица), а другия се отваря съвсем малко (на негова си доста малка гърбица). Щом се задейства Втек клапана, кобилицата на малката гърбица се закача за другата и почва да се отварят еднакво. Това е чисто механичните разлики в общ план. Кога се задействат по електронен път също има доста големи разлики. Втек-Е задейства системата, в зависимост от какви обороти е двигателя, колко газ е натисната, каква е скоростта на колата. При Втек (нормалния) следи скоростта на автомобила, налягането на маслото(за разлика от Е-то) и оборотите на двигателя (тук са твърдо зададени за разлика от Е-то). Редактирано 6 Октомври, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #37 Отговорено 7 Октомври, 2010 (Редактирано) Значи и обикновения Втек, като включи в същност изключва А пък големия Втек като включи дефакто включва и изключва едновременоо Пренебрегвайте горния ми пост Исках да кажа, че изключва системата за икономия и работи само на 1-та гърбица! Това, което казах, че механически изключва е пълна глупост. Надявам се не съм засегнал хората с VTEC-E Редактирано 7 Октомври, 2010 от Radeon4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CLERO 8 #38 Отговорено 7 Октомври, 2010 здравейте не издържах в крайна сметка изкате да кажете че ВТЕК и ВТЕК-Е нямат нищо общо в начина си на действие правилно ли съм разбрал абе в общи линниии тая моята кола дето е д15з1 е доста сложна ще излезе така ли да го разбирам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #39 Отговорено 7 Октомври, 2010 ТЕРО напиши им го и на арабски, че да разберат CLERO : да Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #40 Отговорено 7 Октомври, 2010 (Редактирано) За да е най-разбираемо как работи можеш да разгледаш тези картинкиРазпределителен вал D15z1/3Разпределителен вал D16z6При SOHC VTEC-E има само 2 гърбици, които определят фазите на всмукателните клапани. Едната е много тънка и доста заоблена като отваря единия от двата всмукателни клапана изключително малко. Другият всмукателен клапан се отваря от голямата гърбица. Във VTEC режим и двата клапана се отварят чрез голямата гърбица и фазите им съответно са еднакви.При SOHC VTEC има по 3 гърбици за всмукателните клапани на всеки цилиндър. VTEC гърбицата е в средата, демек м/у не-Витековите. Редактирано 7 Октомври, 2010 от Radeon4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове