Jump to content
sam

Въпрос за антифриз

Recommended Posts

Смятам да си сменям антифриза и имам 2л. концентрат на който годността му е до 2011 г. Дали ще има някаккъв проблем ако го карам повече време? Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е желателно,тъй като после започва да става на парцали и ......... проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е желателно,тъй като после започва да става на парцали и ......... проблем.

Не е вярно - става на парцали ако се смесят несъвместими антифризи.

За sam - няма проблем, сипвай и карай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа моя грешка :lol: Няма да стане на парцали,може би като боза.Но след изтичане на годноста му,най лошото е,че спира да прадпазва от корозия и отлагания.Цитат:"Антифриза е воден разтвор на етилен-гликол в различни съотношения.Етилен-гликолът действа корозиращо върху металите и за да се предотврати това вредно действие, към сместа се прибавят така наречените "инхибитори".Но те имат срок на годност и затова препоръките са антифриза да се сменя. Препоръчителният период за смяна е: - за етилгликолови (син) антифризи - смяна на 2-3 години; - за гликолови (зелен) антифризи - смяна на 2-3 години; - за карбоксилатови (червени) - смяна на 4-5 години. Има обаче фирми производителки които имат собствена цветова скала. Така, че се срещат и други цветове антифриз. На опаковката задължително трябва да има обозначение на стандарта на който отговаря течността вътре."Поздрави :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам откъде е цитата, но най-добре да се види какво пише в Ръководството за ремонт на съответния автомобил!2 години за първите два и 3 за червения са оптималните срокове за смяна. След това нещата зависят както от антифриза, така и от състоянието на съответната кола. При смяна на водна помпа, термостат, радиатор и др. компоненти - задължително се сменя без оглед на срока. Причината колегата я е псочил - защита от корозия на охладителната система!

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на моята пише първа смяна на 5г. или 100к и след това на 3г. или 60к ,а тя не е с червения антифриз :lol: А за него съм чувал ,че наистина е с по дълъг живот от колеги от Фолксваген-Ауди групата.Тъй че 3г. за него ми се виждат малко :huh:Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да не обсъждаме повече темата, копирам доста добри обяснения на темата "АНТИФРИЗ-що е то?" от фирма Приста Ойл. Тук ще се опитаме да обясним за същността и приложението на охлаждащата течност в пътните превозни средства. Как да изберем правилния продукт, кога да замерим и кога да го сменим?1. Какво представляват охлаждащите течности ? Представляват топлоносители в топлообменните системи. ДВГ* не са в състояние да работят без охлаждане. Имаме 2 типа охлаждане:- ДВГ с течно охлаждане;- ДВГ с въздушно охлаждане;За да се осъществява ефикасно охлаждане, течността трябва да има голяма специфична топлина, т.е. да поема голямо количество топлина във възможно най-малък обем. С най-добри възможности е водата.Охладителната система е изключително комплексна система с много компоненти. Тя съдържа разнородни материали, работи при променливи температури, функционира при различни скорости на циркулация. Изследванията от края на 90 години показват, че средно 7 от 10 автомобила съдържат корозия и котлен камък. Над 60% от водните помпи дефектират поради проблеми с уплътненията и гарнитурите. Над 20% от дефектирането на двигателите се дължи на проблеми, свързани с охладителната система. Точно 0.6mm от отлаганията могат да намалят топлоотдаването с 40%.Всичко това е функция на поддръжката по време на експлоатация.2. Какви са техническите изисквания към охлаждащите течности?2.1) Течност, осигуряваща ефективен топлообмен;2.2) Способна да предпазва от замръзване и от прегряване;2.3) Способна да предпазва металните повърхности от корозия;2.4) Съвместима с пластмаси и еластомери;2.5) Химически стабилна и при ниски, и при високи температури;2.6) Съвместима с твърда вода;2.7) Слабо пенлива;2.8) Екологично чиста и без токсични свойства.ИЗВОД: Всичко това изброено по-горе водата не може да постигне самостоятелно, което от своя страна отхвърля приложението и в чист вид през топлите месеци.Към настоящия момент антифризите се базират на основата на етилен (EG) и пропилен гликоли (PG) и балансирани пакети присадки.Корозионна защита на металните части В двигателостроенето се използват различни металите, които се нуждаят от защита. Можем да изброим основните от тях: желязо, стомана и лят сив чугун;, алуминиеви сплави във вид на отливки или щамповани детайли, мед и месинг, както и припои на оловна основа.Тенденцията от последните 10 години е, че традиционните медни или месингови радиатори също се изместват от алуминиеви радиатори с преливни пластмасови резервоари. Компонентите в рецептурата на един пакет антикорозионни добавки трябва внимателно да се балансират, за да се осигури едновременна защита на различните алуминиеви, стоманени, чугунени елементи, както и на медния припой (сплав), месинга, тъй като всички те могат да се срещнат като материали в охладителната система. ИЗВОД: Корозията е изключително опасен враг на двигателя. За нея няма сезон! Водата от своя страна е корозионно активна, което отново отхвърля приложението и през месеците с положителни температури.3. Какви са функциите на всеки един антифриз, в зависимост от експлоатационното му ниво?3.1) Флуид, осъществяващ ефективен топлообмен;3.2) Да предпазва всички материали – от допълнителна корозия и от обемно разширение;3.3) Защита от кипене;3.4) Защита от замръзване;3.5) Да не вреди на околната среда.4. Състав на охлаждащите течности? В момента на пазара се предлагат основно два вида антифриз:- С неорганични добавки – борати, фосфати, нитрити;- С добавки на органична основа;И двата типа имат добавени към тях инхибитори.Инхибитор – вещество, което действа като забавител на даден процес. За антифриза това е химическа добавка, която защитава металите от корозия. Най-типичните и традиционно използвани в антифризните инхибитори включват: борати, фосфати, бензоати, нитрити, силикати, меркаптобензодиазол и толитриазол. Инхибиторите трябва да са в достатъчна концентрация, за да осигуряват необходимата защита за металите. Нужното количество зависи от работните условия, водата, която се използва, дължината на периодите при работните температури.Добавки, използвани в различните типове антифризи и тяхното действие:- Инхибитори срещу корозия;- Стабилизатори - предотвратяват отделянето на инхибиторите, пр. силикатни стабилизатори- Дисперсантни стабилизатори - предотвратява отлагания при твърдите води- РH буферно вещество - поддържа pH в желания интервал- Антипенни - контролиращи пенообразуването- Оцветяване - за идентификация5. Има ли значение какъв цвят антифриз да търся?Цветът много често се свързва погрешно с приложението на съответния антифриз. Цветово антифризите могат да бъдат жълти, зелени, червени, сини, че дори и розови. Важно е да отбележим, че цветът не определя качествените показатели :) (еднакви цветове - различни формулировки и обратно). Цветът може да бъде гаранционен индикатор, както и много често индикатор за фалшифициране:D6. С какъв антифриз да долея?Всеки един антифриз на основа етилен гликол е смесим със себеподобни антифризи на различни търговски марки. При смесване на Long life антифризи с такива от по-ниско експлоатационно ниво, проблемите идват от това, че в новосформираната смес могат да се появят компоненти, които не са безвредни за съответната охладителна система. Затова ако нямате подходящ за Вашия автомобил, моля долейте с вода и замерете в сервиз преди началото на зимния сезон. Ако е необходимо, след замерването добавете от правилния продукт до получаването на необходимата концентрация.7. Сменя ли се антифризът или не?Антифризът е сменяем продукт, така както и моторното масло. Какво налага неговото подменяне? Тъй като инхибиторите се изчерпват с времето поради взаимодействието си с металите или другите субстанции в системата, антифризът трябва да се сменя периодично.Общата и кавитационна корозия са следствие от недостатъчното съдържание на инхибитори в антифриза.Дозирането също е специфично и има отражение при неправилна количествена смес. Съдържание над допустимото води до образуване на утайки, пробити радиатори и прегряване. Високо съдържание на нитрити води до корозия на алуминиевите елементи. Високата концентрация на твърди частици е причина за преждевременно износване на водната помпа.8. Какво съотношение е оптимално за охладителната система?Състав на охлаждащите течности: Необходимостта от осигуряване на защита от корозия е една от причините концентрацията на антифриза да се поддържа 40–50 % през цялата година. Погрешно е както използването само на вода, така и шофирането само с концентрат в охладителната система. Съотношение вода-антифриз концентрат ??? Неподходящото съотношение на водата и етиленгликола може да доведе до влошаване на топлоотвеждането и прегряване на системата. По-високото количество на етиленгликол (антифриз концентрат) увеличава вискозитета на охлаждащата течност и намалява нейната способност да отвежда топлина. При по-голямо количество вода има риск от замръзване, пораженията от което може да са много сериозни – например, да се спука радиаторът. 9. Как се долива или сменя антифриз? Има ли особености?Да, разбира се. Концентрата и водата се смесват предварително в междинен съд, след което се зареждат в системата. Това се извършва защото ако се налее само чист концентрат, времето за смесване може да не бъде достатъчно и в системата да останат зони само с вода които да замръзнат и от там обемното разширение да доведе до аварии. 50/50 смес10. Има ли оптимално съотношение при смесване?За нашия географски район смесването най-често е 1:1. При него се постига температура на начало на кристализация минус 370С;Контролът на съотношението вода–концентрат (етиленгликол) се гарантира чрез измерване на:- плътността на готовия антифриз;- температурата на начало на кипене;- температурата на начало на кристализация.11. Може ли да се долива чешмена вода към антифриза?Има различни типове антифриз на пазара. Тези от по-високото експлоатационно ниво като ОАТ антифризите: PRISTA ANTIFREEZE LONG LIFE и HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE COOLANT на Техасо имат необходимите дисперсантни стабилизатори, които предотвратяват отлагания при твърдите води. Това означава, че проблем с котления камък няма да съществува.12. Кога и как да проверяваме състоянието на антифриза?Видимо можем да проверяваме нивото на охлаждащата течност, при всяко вдигане на предния капак. Друга проверка е превантивното тестуване на флуида с рефрактометър преди зимния сезон. Защитата от замръзване и проверките на течността трябва да се извършват при 25-30 0С, а не при много по-високи температури, тъй като показанията могат да бъдат неточни.Оптичните рефрактометри са по-точни от т.нар помпи масово разпространени в повечето сервизи. Тестерът трябва да бъде качествен, в противен случай показанието е неточно и това рефлектира в съмнение за качеството на използвания продукт.13. Какъв пробег има един антифриз?Пробегът зависи от качеството и експлоатационните изисквания които покрива един продукт. В зависимост от марката и типа на продукта имаме пробег от 3 до 5 години и от 30 до 650 000 км, в зависимост и от превозното средство. При леките автомобили максималният пробег е до 250 000 км, ако производителят не препоръчва друго.14. G12? Какъв е този антифриз?G12 е краткото наименование на OEM стандарт на VAG групата автомобили. „PRISTA ANTIFREEZE LONG LIFE“и “HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE COOLANT” на Техасо - два продукта, които покриват TL-VW 774 C, D,F и са известни още и като G12 и G12+ антифризи. 15. Класификации и спецификации. Какво означават тези съкращения?Всички действащи в момента стандарти за антифризи имат заложени норми по определени параметри:- ASTM – Американско дружество по изпитване на материалите;- BS – Британски Стандарт;- AFNOR – Асоциация по Френски нормали;- MIL – Военен стандарт;- NATO – Военен стандарт;- SAE J**** – Съюз на американските авт. инженери- БДС – Български Държавен СтандартСамо когато антифризът отговаря на необходимите изисквания, потребителят може да е сигурен, че ще има добре работеща охлаждаща система. Ето как изглеждат фирмените спецификации за антифризи:Фирмени спецификации за антифризи Фирма Спецификация Audi TL-VW 774 C,D BMW BMW N600 69.0 Cummins 90T84/TMC RP329 JI CASE MS 1710 John Deere JDM H24A1/H24B1/H24C1/H5 Fiat/Iveco 55523/1 Ford SSM-97 B 9102 A WSS-M97 B44 - D IHC B/1 Mack Tracks 014 GS 17004 MAN MAN 324 Mazda TI 13/82 Mercedes Benz MB 325.0; 325.2; 325.3 Opel B 040 0240 Отговаря на GM QL I30 100 Porsche TL-VW 774 C,D Renault 2274 A, 2511 A, 2675 A Saab 6901.599 Scania 0-891027 GT-EN Seat/Skoda TL-VW 774 C,D Steyr Daimler Puch N05045 Volvo 128 6083 VW TL-VW 774 C,D 16. Пробег и интервали за смяна? За “Long Life” антифризите (ОАТ) се осигурява надеждна защита за:- 650 000 км (ок. 8 000 часа), когато се използва в камиони и автобуси;- 250 000 км (2 000часа) за леки автомобили;- 16 000-32 000 м.ч. (или 6 години) в стационарни двигатели.Смяната на охлаждащата течност “Long Life” антифризите се препоръчва на всеки 5 години или след изминаването на съответния горецитиран пробег. За обикновените антифризи пробегът е до 30 000 км., или до 3 години.Такива продукти са ПРИСТА АНТИФРИЗ и ПРИСТА АНТИФРИЗ КОНЦЕНТРАТ, както и ВЕРИЛА КОНЦЕНТРАТ. Тези продукти, както и техните аналози е желателно да се използват за автомобили до 2000г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...