Jump to content
TipoMan

Проблем с Abs на Accord 6 Gen

Recommended Posts

Здравейте,

Отскоро ABS-а почна да се държи странно.

При съвсем плавно и нормално натискане на спирачката, малко преди колата да спре, изведнъжа педала почва да трепери. При висока скорост, дори и при по-силно натискане на педала, проблем няма.

Тествах при наистина силно натискане на хлъзгав участък АБС-а се включва както трябва да се очаква и според мен си върши работата, доколкото мога да преценя...

Бях махнал предпазителя, за да не ме дразни това треперене при всяко спиране на светофар, ама все ми се иска да си оправя системата.

Лампата понякога се включва, но винаги след запалване не свети.

Системата си прави проверката, чува се специфичното избръмчаване на помпата малко след запалване...

След като веднъж я хванах да светне, загасих и след това прочетох кода на грешката.

Излязоха два:

5-3 : Motor stuck on

8-1 : ABS control module problem.

Звучат мнмого страшно, ама все пак едва ли нещо е изгоряло, защото ABS-a си работи, просто се шашка при всяко плавно спиране...

 

Изчетох каквото намерих тука, ама подобен проблем не видях...

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че не свети постоянно не значи че не е записал грешката след като веднъж е светнал и после угаснал. Имал съм подобен проблем, единия път беше от леко изместена гривна а другия от прекъсваща букса на единия от датчиците. Грешките вярно са странни... дали са разчетени правилно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ги е разчел правилно. Ето кодовете за грешки при ABS на Хонда след 98г.

 

www.honda-tech.com

 

11 - wheel senor (open/short to body ground/short to power) FR

13 - wheel senor (open/short to body ground/short to power) FL

15 - wheel senor (open/short to body ground/short to power) RR

17 - wheel senor (open/short to body ground/short to power) RL

12 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) FR

14 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) FL

16 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) RR

18 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) RL

21 - pulser FR

22 - pulser FL

23 - pulser RR

24 - pulser RL

31 - solenoid (short to body ground/short to wire) FR-IN

32 - solenoid (short to body ground/short to wire) FR-OUT

33 - solenoid (short to body ground/short to wire) FL-IN

34 - solenoid (short to body ground/short to wire) FL-OUT

35 - solenoid (short to body ground/short to wire) RR-IN

36 - solenoid (short to body ground/short to wire) RR-OUT

37 - solenoid (short to body ground/short to wire) RL-IN

38 - solenoid (short to body ground/short to wire) RL-OUT

41 - wheel lock FR

42 - wheel lock FL

43 - wheel lock RR

44 - wheel lock RL

51 - motor lock

52 - motor stuck OFF

53 - motor stuck ON

54 - fail-safe relay

61 - ignition voltage

62 - ignition voltage

71 - different diameter tire

81 - central processing unti (CPU)

От Honda ESM

За DTC 52 и 53 :

Публикувано изображение

 

За DTC 81 гласи:

Когато се появи грешка "81", изтрийте грешките и направете пробно шофиране. Ако не се появи грешката отново, системата е ОК. В случай на повторно появяване на въпросната грешка - "Replace the modulator assembly"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vex, eто клипче на миганията, сега дори на няколко бири пак ми изглеждат като че ли не съм сбъркал :lol:http://s18.photobucket.com/albums/b128/Tip...=ABS_DTC3gp.mp4Явно наистина ABS-а контролера запомня грешка и дори и без да свети лампата, защото като снимах клипчето не беше светнала преди това.Надявам се грешка 8-1 да е запомнена от това, че махам предпазителя за да изключа системата докато е ошашкана.Fiend, благодаря за информацията!От блок схемите излиза, че ако изчистиш грешка 5-3 и ABS работи няма нищо страшно, караш и си свиркаш :)Иначе като се замисля, единствения вариант да мина тънко е някой датчик да се е зацапал или разместил. Друго май няма какво да се счупи, освен контролера, разбира се.Видях в ebay за £60, надявам се да не стигам до там.http://cgi.ebay.co.uk/Honda-Accord-1-8-VTE...les_CarParts_SMИма ли начин нещо да ме подсети кое колело може да е проблемно, че да се мъча и с четирите май не ми се занимава и ще я дам на някой майстор да ги провери, докато сменя накладките, така и така са ми поизносени... :lol:

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен. Да обобщя, ако някой се сблъска с него.Оказа се дефектен датчик на предно ляво колело. Съпротивлението му беше 400ома, а трябва да е 1300-1600.Странното е, че компютъра на АБС-а така и не даде съответната грешка, въпреки че има такава, а ме заблуждаваше с други.Свалих датчика - по скоро го изкъртих, така здраво се беше залепил...В моргите тук ми поискаха 80 (осемдесет) лева.В ebay си намерих чисто нов, от щатите, за $40 (60лв) с доставката.На 5-и Октомври го поръчах, вчера дойда.Сложих го и всичко заспа.Лампата угасна, abs-а вече не се пуска без причина.Благодаря на всички за съветите.

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...