Jump to content
chris_barnes

Спортни колани

Recommended Posts

Здравейте колеги, от известно време обмислям поставянето на спортен (N-точков колан) и се оглеждам тук там. Да, но като цяло никъде не намерих синтезирана полезна информация. Надявам се, има хора тук, които ползват и са наясно с няколкото неща, които предполагам интересуват не само мен, а всеки който е пред дилемата спортен колан, а именно:- какво трябва да гледаме при покупката на такъв (Ако някой сподели позитивни/негативни отзиви от дадена марка би било чудесно)- колко на брой точков трябва да е един колан за да е оптимален ( за състезания и ежедневна употреба) не че ще се състезавам, мисля да го ползвам ежедневно, но все пак информацията би била полезна- има ли недостатъци/какви са рисковете? (четох мнение във Фолксваген форума, че такъв колан само на кола с ролкейдж, иначе едва ли не си се отписал...- начини на закрепване (кои са ефективните, и същевременно практични начини за закачането на такъв колан? има ли начин да захвана всичките точки за седалката/основата й, така че да мога да използвам задната седалка на автомобила пълноценно?- разрешени ли са тези колани, и дали не са предпоставка за проблеми с органите на реда (тук се надявам на помощ от колегите полицаи)Всеки е тръгнал да засилва колата, а си мисля, че е добре да се държи на безопастността. Аз лично смятам да сложа колан, не само заради това че би ме държал по-сигурно, но и заради визията :lol: :lol: Моля, за сериозни и обосновани отговори, а не от типа - "абе мен еди как си ме кефи", или "абе, за какво ти е това?"Благодаря на всички, и ви пожелавам лек ден ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит показва, че за всекидневна употреба е по-удобно със стоковия колан, но ако караш по спортни мероприятия като състезания или свободни карания е повече от препоръчително да имаш спортен колан.

 

Разликата е огромна. Спортния ти държи тялото стабилно и можеш спокойно да насочиш усилията си в карането , а не в това да се задържиш на седалката :lol:. При мен имаше голямо подобрение на времената на обиколка след слагането на спортния колан.

Но пак ти казвам за евридей е доста неудобен понеже, ако е добре калиброван по твоето тяло и те държи плътно към седалката не можеш да се протегнеш дори да си отвориш джабката без да го откопчаеш :lol:.

 

 

Аз лично ползвам и двата. За евридей си карам със стоковия, а за състезание спортния, който си стои постоянно монтиран, просто го прехвърлям зад седалката за да не ми пречи.

 

Моят колан 3-точков, като този от снимката и се захваща отдолу на болтовете на седалката на пода и отзад на мястото на средния колан. Супер лесно и бързо и няма нужда от никакво допълнително преправяне.

 

Публикувано изображение

 

Има пичове, които си карат всекидневно със спортния колан и се чувстват комфотно така. Въпрос на личен избор.

 

По въпроса с КАТ съм чувал от някои че са им се заяждали, но аз лично не съм имал такива проблеми. Според закона мисля че е нарушение да се кара с оборудване различно от фабричното без колата да е минала технотест.

Редактирано от hondю

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление hondю май е прав за фабричното оборудване, технотест и т.н.... :lol: Лично съм виждал как на технотест се заеждат за сменена ЗАДНА седалка! От друга страна, въпросните колани са минали тестове за сигурност и т.н преди да влязат в продажба и навярно отговарят на дадени стандарти за сигурност..... но това в нашТа мила рОдина не важи. :PОт гледна точка на удобство за ежедневна кола, не мисля че е най удачният вариант. На всяко влизане да слагаш тирантите си е по-скоро дискомфорт...От гледна точка на визия и употреба по предназначение (състезания и т.н.) съм ЗА. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,имам познат който кара във група N2 със Саксо,но това не е от значение сега, Приказвали сме си за спортните колани,че при една евентуална катастрофа или сериозно обръщане по таван си потенциален мъртвец! Защо? Стоковия колан ако не сте забелязали хваща от ляво рамо към десен таз,защо? Ако тръгнете да се блъскате сериозно или виждате,че ще има търкал,първата реакция на човек е да залегне. И съответно няма да тръгне да заляга към вратата,а на другата страна,затова и дясното рамо е свободно,за да може да се изсулиш от колана към дясната седалка при евентуално преобръщане. Да помислим, спортния колан хубаво те е хванал на много места,обаче ако тръгне да се мачка тавана какво правим! Как ще се изсулим надясно? Спортния колан за мене е необходимост при кола единствено със Ролкейдж. Там фактора е да не шаваш много много,защото те пази ролкейджа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Нещо не разбирам, какъв е смисъла от колана ако ще се измъкваш от него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефане тои има в предвид при удар или опасност от удар деистваш инстинктивно и залягаш а ако си с Н колан си залепен за седалката и ставаш на кайма ,иначе историята сочи смартни случаи и заради поставен колан и заради не поставен.При удар ако си без колан може да изфарчиш я през стакло я през врата и има голям шанс да оцелееш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

определено съм съгласен с колегата PETE TONG при евентоален кавак тавана ще ти счупи врата , а при ролкейджа не позволява това, обикновено клетката остава с min последствия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иначе историята сочи смартни случаи и заради поставен колан и заради не поставен.

Toва е цялата истина. Ако ти е писано да си пътник няма къде да идеш. Както ми вадите довод при обръщане по таван , някой обръщал ли се е по таван че вади такива логики. Силата с която ще се удари колата по таван е далеч по-малко от силата, с която може да се блъснеш челно (и много по-вероятно да се натресеш челно). Тогава тези заводски колани са напълно безполезни и по-добре да си без колан и да си изхвърчиш на вън или да си начупиш краката в таблото. При челен удар "спортния" колан ще е далеч по ефективен, защото кенетичната енергия ще се разпредели на повече точки по тялото, а не само на 2 и да ти се смелят вътрешностите. И все пак всичко зависи от удара. Ама няма как за сега да ме убедите че заводския е по-добре. По темата: Аз си карам винаги със спортния. Доста по-удобно ми е, защото при тъпите двувратки трябва да си гимнастик за да можеш да докопаш заводския колан. Мисията става още по-невъзможна ако си с някоя спортна седалка. Когато си карам из града просто леко го разхлабвам за да мога да се движа по свободно. Другия вариант е да го закачиш към задния колан. Така при леко движение ще се отпуска и няма да ти стяга, а при евентуален удар ще блокира и ще задържи. Докато не пробваш кое ти е по-удобно няма да научиш истината, която ще важи за теб :D п.п. Слагай втек глава :):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да се включа в темата-за съжаление скоро претърпях преобръщане по таван,мога да кажа ,ако не беше спортния колан,не ми се мислеше какво щеше да стане,просто като отворих очи,стоях с главата надолу,седнал на седалката,колана си ме държеше перфектноп.с. моя беше хванат за задния,за евридейка нямах никакъв проблем,но определено е доста по удобен и се чувстваш сигурен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета не подценявайте "обикновените" колани чак толкова.Ако при 100% от обстоятелствата е по-добре колана да е "спортен" производителите на автомобили щяха да слагат такива.И някой да не ми каже "те гледат да спестят от всичко, за да гонят ниска продажна цена", защото напоследък започнаха да излизат масово с подгряване/охлаждане на седалки, bluetooth, навигации, сензори за дъжд/мъгла и какви ли не още глезотии, дори базовите модели на повечето производители.Да не говорим, че дори да вземем фактора цена (въпреки, че един спортен N-точков колан не струва Кой-знае-колко повече от "обикновен"), то тогава оригинално биха излизали от заводите поне да речем над средния клас и ниво на оборудване автомобили на поне някоя от големите марки.. което за сега не се е случило и както сами се сещате си има причина.Преди няколко месеца се обърнах на таван - това както каза терориста естествено е предшествано от челен удар. Съответно колана - тоя шибан "обикновен" боклук дето всички производители на автомобили са толкова глупави, че го слагат на всичките си коли - при първоначалния удар те предпазва, както и Airbag-а. НО после вече, за тия няколко секунди в които колата се обръща и преди да падне на тавана, ти си се измъкнал от колана - както казаха колегите по-горе "инстинкт" - и някакси залягаш, към средата на автомобила, не към прозореца, за това е и така разположен колана - т.е. ние бяхме двама в колата и се освестихме глава до глава - важи както за шофьора, така и за пасажера.Т.е. спортния 20 точков колан със сигурност придържа тялото по-добре към седалката, но това не е задължително да е добре в абсолютно всички ситуации. :)Освен разбира се ако не говорим за пистов автомобил с roll cage. И да ти кажа, аз лично не се блъснах с голяма скорост, от порядъка на 110км/ч, и колата не летя някви десетки метри преди да се обърне, а съвсем малко - но тавана БАЯ се смачка."Бая" го разбирай достатъчно за да ми чупи врата ако бях залепен за седалката със "спортен" колан и ако не бях успял да залегна веднага след удара.

Редактирано от Simeon Chikov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, забравих да спомена, че въпросния инцидент не става с моята кола или с каквато и да е Honda в конкретния случай, а с Renault (Dacia) Logan.. което обаче не променя факта, че принципно съм прав.

 

Да не ми се нахвърлите сега, че не е било Honda :) То по-добре, че не беше Honda-та.. :)

 

А и знаете, че това което обсъждаме важи за всяка марка автомобили.

 

Публикувано изображение

Редактирано от Симо B16A2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чета темата и не мога да повярвам.... че аз съм бил с ебати забавените рефлекси или просто нямам инстинкт за самосъхранение! При мен преобръщането по таван стана толкова светкавично че нямах време дори да мигна а камоли да залягам... просто си останах с едната ръка на волана с другата на скоростния лост само че с главата на долу залепен за седалката (със стоков колан) :rolleyes:по темата: аз съм ЗА спортните колани ... но на спортните коли за спортни цели... а не за всекидневна кола!

Редактирано от ManiaK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще бъда много кратък.1.Карах ежедневно с 3-точков Шрот - когато се наложи ме спаси и не излетях през предното стъкло, а само мръднах 2см в седалката!!!2.Обръщаха ме по таван, не шофирах, возиха ме. Седях в "Sparco" корито и бях с 5 точков колан, останах с главата надолу, но не помръднах от седалката!!!П.С.....ако сега попадна на добра оферта за читави и подходящи спортни колани, пак бих карал с тях!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги по темата искам да попитм някои дали е слагал такижа на седалка от прелюд 4 ген , а ако някой го е сторил 6те сам му много благодарен ако сподели начина .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм го мислил това , трябва да се зашият уши да минават през тях коланите да не падат от страни на седалката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги по темата искам да попитм някои дали е слагал такижа на седалка от прелюд 4 ген , а ако някой го е сторил 6те сам му много благодарен ако сподели начина .

Доста трудно (а и ще изглежда грозно според мен) затова и си сложих седалки от делсол. На тях поне става :lol::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със седялки от Рекс .. и сас 3 точков шрот . даржат много добре опанат си за седялката .. по уверен си в този колан ... ама според мен- не е зле да имаш и клетка шото става голям филм ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...