Jump to content
IVOC

Лека вибрация в купето при ускоряване

Recommended Posts

Привет, на всички.Пиша относно 2 проблема, но реших че ще ги разделя в отделни теми за да не стане объркано.Ето първия: От известно време се получи вибрация в купето, когато двигателя е натоварен - примерно по нагорнище. Купето вибрира ляво-дясно съвсем леко, но с голяма честота, като вибрация във волана няма.Пак подчертавам, че ефекта се получава при ускоряване/натоварен двигател, ако се поддържа наравно скорост всичко е ОК/ на предавки от 2ра до 5та, като зависимост от предавките се проявява на различни обороти след което утихва, един вид за всяка една предавка има определени критични обороти, примерно на 5та се усеща м/у 2000-2500 оборота и след това утихва. С течение на времето си личи леко увеличаване на вибрациите.Какво съм правил и тествал по въпроса:- след зимата, инсталиране на нови предни гуми + баланс; промяна във вибрациите няма- смяна на тампоните на предните носачи, защото бяха леко напукани, но не и скъсани; промяна във вибрациите няма- визуална проверка на трите тампона на скоростната кутия, излеждат в много добро състояние- визуална проверка на останалите три тампона на двигателя - трудна работа тъй като са на неудобни места и покрити с разни планкиВъпросът ми е дали тампоните на двигателя биха били причина за този проблем?Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и от каре да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е вътрешно каре/ карета. Аз имах същия проблем и никаква смяна на тампони не помогна, докато не смених и двете вътрешни карета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали не е от износен съединител /маховик?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

hondю, vex: това го бях чел някъде, но така и не можах да си обясня, защо и как вътрешно каре ще доведе до такъв ефект и какво точно му се прецаква; бях го отхвърлил като причина, тъй като няма никакви вибрации във волана.logoH: защо така реши?Благодарен съм за бързите отговори.

Редактирано от IVOC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото карето като ръждяса от вътре (от скъсан или пукнат маншон), започва да се заклинва при определено положение. Ако е вътрешно каре, няма да го усещаш волана.. ако е външно, може да ти строши и ръцете :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако маховика е изкривен може да има такива вибрации.Просто предположение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако маховика е крив, няма да се усеща само при ускорение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото карето като ръждяса от вътре (от скъсан или пукнат маншон), започва да се заклинва при определено положение. Ако е вътрешно каре, няма да го усещаш волана.. ако е външно, може да ти строши и ръцете :dunno:

ОК, най-вероятно ще сменя вътрешните карета. Ще пиша за резултата.Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не искаш да влизаш в разход излишно, остави я някъде да ти ги погледнат каретата за да си сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз залагам на това, че вибрацията идва от вътрешните каретаобаче има този момент, че ако са скъсани тампоните на двигателя, или колата е блъскана и двигателят стои на криво, при пълна газ той се усуква и натоварва каретата нетипичнонека някой, който разбира, да огледа вътрешните карета, как стоят към диференциала, дали визуално двигателят не е изкривен. със щанга се понапъва малко във всички посоки, ако има скъсан тампон на двигателя, ще се усети

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не искаш да влизаш в разход излишно, остави я някъде да ти ги погледнат каретата за да си сигурен.

Вероятността да не видят нищо е много голяма. Моите като ги свалих нямаха никакви видими поражения, нито по касетата нито по лагерите, но след смяната им колата заспа. Странно , но факт.@IVOC: ако имаш откъде да намериш някакви 2-ра ръка, но смъкнати от кола която не е имала вибрации за проба ще е най-добре преди да купуваш нови, защото вътрешните са си доста скъпички. А може и да се окаже че е само едното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз залагам на това, че вибрацията идва от вътрешните каретаобаче има този момент, че ако са скъсани тампоните на двигателя, или колата е блъскана и двигателят стои на криво, при пълна газ той се усуква и натоварва каретата нетипичнонека някой, който разбира, да огледа вътрешните карета, как стоят към диференциала, дали визуално двигателят не е изкривен. със щанга се понапъва малко във всички посоки, ако има скъсан тампон на двигателя, ще се усети

Колата няма удар, а и преди няколко месеца проблема го нямаше. Тампоните изглеждат супер, поне тези на скоростната кутия. Малко ме съмнява да са тези на двигателя, все пак за това пуснах темата.hondю, vex: и аз мисля че визуално е трудна работа, а и един път щом я разглобят предпочитам направо да сменя каретата заедно с вътрешните и външните маншони и да знам че там съм приключил. Какъв порядък ти излезе едното вътрешно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята има лек такъв проблем които усещам наи вече на втора около 2000-2500 оборота само при ускорение. Зачетох се и в руския саит за ЦРВ и там същия проблем се отдава на вътрешните карета, при положение че всичко друго по предницата е здраво няма какво друго да е. Но още не ми прави голямо впечатление и си я карам така, ако стане по осезателно тогава ще вземам мерки, инак и аз не мога си обясня как вътрешно каре може да докарва такива вибрации. Но руснаците имат поне 4-5 теми подобни и всичките завършват с смяна на карета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене от леко до осезаемо се стигна за 3000-4000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Направих една инспекция на маншоните на каретата и изглеждат много добре, т.е. няма шанс да има чужди тела вътре. Единственото притеснително е че има малък радиален луфт/примерно 1мм отклонение/ между касетата на вътрешното каре и сглобката с паразитния вал/имам в предвид удължението на полуоската което стига до скоростната кутия/ от дясната страна. Доколкото можах да видя не е луфт в лагера а в самата шлицева сглобка и се чудя до колко това може да допринася за проблема и доколко е нормално.

Редактирано от IVOC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да ти кажа да погледнеш (не знам хонда имат ли но другите коли имат) един балансиращ тампон на дългата полуоска, представлява една гумена топка на полуоската, играе ролята на балансьор когато полуоската се върти с по високи обороти, тая гумена топка често се разлепва от полуоската и вместо да помага почва да "мята" полусоката. Та погледни и него стабилен ли е. По въпрода за луфта ще ме извиниш за невежеството ама съм забравил кое беше радиален и кое аксиален луфт за тва ще го кажа с думи прости. Ако луфта ти е навътре на вън по дължина на полуосаката нормално е, ама ако я хванеш с ръка и я клатиш на долу на горе и се клати , мисля че не е нормално да има такъв луфт, може и да греша обаче такъв луст по време на натовараване може и да вкарва вибрации. Не смея д ати давам съвет какво да правиш щото да не стане да смениш нещо пак за няма нищо. Да можеше да намериш някои познат със същата хонда и да видите неговата полуоска клати ли се щеше да е наи добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ти видях отговора. Има 2 балансьора на двете полуоски и са си ОК. Мерси за идеята.Големия луфт е и нагоре надолу и по продължението на полуоската и е в шлицовата сглобка, т.е. м/у касетата на вътрешното каре и удължението на полуоската което идва от скоростната кутия от дясната страна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти и аз разбираме че да купиш каре или полуоска или квото е там за да се смени тоя шлиц е руска рулетка, а не са малко пари. Остава си загадка докато не се намери същата кола и да се види при нея има ли такъв луфт. :plane: Няма ли някои колега от форума дето да има същата и да се наврете да я опипате как е :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И ти и аз разбираме че да купиш каре или полуоска или квото е там за да се смени тоя шлиц е руска рулетка, а не са малко пари. Остава си загадка докато не се намери същата кола и да се види при нея има ли такъв луфт. :) Няма ли някои колега от форума дето да има същата и да се наврете да я опипате как е :D

Предполагам тези сглобки трябва да са еднакви поне при Акорд 2.0 или 2.4, в смисъл като толеранси на луфтове. Ще взема да скоча пред някой Акорд на улицата :)Ако някой с Акорд 2.0 или 2.4 бензин 2003-2007 и се намира в София желае да отдели 30мин нека моля да пише. Редактирано от IVOC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да видим сега колко са феновете на марката и колко са склони да отделят 30 мин за колегата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да видим сега колко са феновете на марката и колко са склони да отделят 30 мин за колегата!

колега само да кажа,че повечето го имаме този луфт между карето и диференциала,но поне аз вибрации нямам.в сервиза ми казаха ,че луфта е нормален за Хонда.а от омбре ми казаха че луфта сега е 1 милиметър и няма проблем поне до 1,5 сантиметра,което казват ,че може да не се случи никога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравих да кажа ,че аз карам Англичанка,но явно проблемите са сходни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и още нещо-аз имах вибрации при ускорение,но ми казаха че е от крива полуоска и като ми я смениха вече е ок.само ,че ВИБРАЦИИТЕ ВИНАГИ БЯХА ПРИ ЕДНИ И СЪЩИ ОБОРОТИ (2500–3000),НЕЗАВИСИМО ОТ ПРЕДАВКАТА.дано сам помогнал с нещо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да видим сега колко са феновете на марката и колко са склони да отделят 30 мин за колегата!

колега само да кажа,че повечето го имаме този луфт между карето и диференциала,но поне аз вибрации нямам.в сервиза ми казаха ,че луфта е нормален за Хонда.а от омбре ми казаха че луфта сега е 1 милиметър и няма проблем поне до 1,5 сантиметра,което казват ,че може да не се случи никога.
Мерси за информацията, но луфта е между удължението на дясната полуоска и дясното вътрешно каре, а не в сглобката с диференциала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз не знам къде е точно луфта,защото не съм го разглабял,но самата чашка на вътрешното каре има радиален луфт около 1-2 мм.а такава "междинна полуоска" никъде не виждам.явно колите са различни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...