Jump to content
EmZvr

Втора предавка влиза трудно

Recommended Posts

От доста време имам проблем с втора. Всички други скорости влизат перфектно. Когато купих колата декември месец 2009-та, нямаше проблеми с втора. По-късно се появи, може би от това, че в началото опитвах спортно превключване, не разбирах нищо и не знаех, че това съсипва колата. Даже 3 пъти някъде опитвах от първа с натисната газ без да я пускам при превключването при доста високи обороти от рода на 6000 да включа втора. Но за щастие горе долу бързо се осъзнах какво правя след малко проучване в интернет. И почнах опитите за оправяне на проблема. Първо ми казаха, че може да не е била с подходящо масло в скоростната кутия. И смених маслото с Honda MTF, но проблема си остана. Следващото предположение беше синхронизатора, но до колкото знам трябва да хърка, ако той е заминал. А при мен проблема е следния, като тръгна да включвам втора дърпам лоста назад изчаквам малко и влиза другия вариант е да дръпна лоста по-силно и влиза веднага, но това не е нормално. Ако се движи с много ниски обороти втора влиза по-лесно, даже едвам се забелязва проблема, а при по-високи вече става по-трудно. Проблема го има само при включване от първа на втора. Ако включа от трета на втора дори при високи обороти втора влиза перфектно. Два пъти питах в сервиза на Бултрако за проблема и да проверят и казаха, че нямало никакъв проблем, но аз казах, че не наред втора и направиха пътен тест като след това ми казаха, че проблема е в съединителя. Според вас възможно ли е той да е проблема ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би синхронизатори

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре да се почне от по лесните неща. Една проверка на двете помпи не е излишна, а и течността в системата също старее с времето, както на спирачките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, същото е и при мене - влиза трудно и от първа на втора ако я позасиля, и от трета на втора ако е в оборотки, ако е в ниски няма почти никакъв проблем, но ако е във високи обороти дори междинната газ не помага особено а си трябва ръгане. Доколкото са ми казвали е синхронизатор не че знам какво точно е това и дали обича да хърка, но се сменяло и не е нещо супер скъпо. Все пак сваляне/качване, ремонт.. няма да е съвсем безболезнено, звучи като поне едни 300 лв и два-три дни в бокса. Може да караш и така разбира се, аз така правя към момента. Смяна на масло, помпи и др щяха да се отразят на всички скорости няма какво да се заблуждаваме

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен понякога се случва същия проблем, но с 3та скорост. Най-често като връщам предавки (от 4та на 3та). Не мога да кажа, че съм издевателствал със скоростите, а маслото им съм го сменял при Омбре още като купих колата. Неприятно е, ако се случи нещо такова като си тръгнал да изпреварваш. Но като си знам тази 'особеност' се подотвям предварително.Чел съм, че синхронизаторите (специално за 3та и задна скорост) са често срещан проблем за колите като моята и за момента възнамерявам да я карам така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре да се почне от по лесните неща. Една проверка на двете помпи не е излишна, а и течността в системата също старее с времето, както на спирачките.

При първа възможност ще я закарам при един мой познат да види как са, че аз не разбирам много.

Колега, същото е и при мене - влиза трудно и от първа на втора ако я позасиля, и от трета на втора ако е в оборотки, ако е в ниски няма почти никакъв проблем, но ако е във високи обороти дори междинната газ не помага особено а си трябва ръгане. Доколкото са ми казвали е синхронизатор не че знам какво точно е това и дали обича да хърка, но се сменяло и не е нещо супер скъпо. Все пак сваляне/качване, ремонт.. няма да е съвсем безболезнено, звучи като поне едни 300 лв и два-три дни в бокса. Може да караш и така разбира се, аз така правя към момента. Смяна на масло, помпи и др щяха да се отразят на всички скорости няма какво да се заблуждаваме

При мен не е точно така. От 3та на втора няма никакви ядове, ако ще и на прекъсвач да превключва, което много ме учудва. Много е изолиран проблема само от първа на втора :unsure: Питах познат, който е монтьор каза, че ако е синхронизатор ще хърка и не е в него проблема, даже пробва колата и каза, че това е стара кола не може да е перфектна, но това негово обяснение не ми харесва особено.Да не би да се съсипали някакви зъбци в скоростната кутия или знам ли. ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

asentchernaev, разбира се, че не става дума непременно за смяна на помпи, а да се погледнат все пак. Писах от опит, и съм далеч от мисълта да заблуждавам :drunk: А и сервизите понякога прекаляват със диагнозата и броя на нещата, които трябва да се сменят. Пък и твоя симптом е по различен май...по-кофти ми се струва :unsure:

 

Личен случай - теч, дори теч силно казано, но все пак губеше по малко от горната помпа. Когато сменях както колегата от първа на втора, не само че по-трудно влизаше, а и натискането на съединителя до долу не стигаше. (Диагнозата за нещата които трябва да сменя от един сервиз ги спестявам) Смених маслото в скоростната - не даде ефект. Смяната на течността за съединителя, която кой я знае колко беше се разредила от кондензи през годините обаче даде пряк ефект (дори при теча...) Та просто мисълта ми беше да се тръгне от по-елементарното :drunk:

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Памo, прав си на 100% за всичко по профилактиката на помпите и течността, това наистина е така знам го от опит. Имах предвид че конкретно проблемът на колегата според мен си е в скоростите.Колега, ако са ти казали че не е синхронизатор не мога да кажа какво друго е. Все пак може да питаш на още едно две специализирани места няма да навреди. Тия неща са трудни за диагностика, а не се ли вземе вярно решение сега, после като се отворят може да струва много. Винаги има и вариант с други скорости разбира се стига някой сега да е в състояние да каже къде е проблема, а не като отвори.Иначе аз видях че си писал дето от трета на втора няма проблем а само от първа към втора, но реших че може да не си обърнал достатъчно внимание ако заяжда по малко от трета към втора. При мен заяждането е по-голямо от трета на втора отколкото от първа на втора, толкова по малко че ако от трета на втора не заяждаше дори не бих казал че изобщо имам проблем със скоростите, но си го има в доста по-малка степен и от първа към втора. С една дума продължавам да си мисля за синхронизатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да върна старата тема, проблема си го има още. Като на скоро разбрах, че ми е протекла помпата на съединителя, което стана по много странен начин. Заради милионите грешки в картите на България в GPS-а ми, бях насочен по отвратителен път и тъй като мислех, че съм близо до мястото където бях тръгнал продължих по него. Пътя беше неравен с дупки, камъни, под наклон, беше много кално, валеше яко и нямаше как да намаля, за да не заглъзна. Чуваха се силни удари отдолу от дупките.. Няколко метра след това приключение съединителя ми омекна много. Като се прибрах видях, че течността на съединителя липсваше, нищо не беше останало. Отдолу ударите за щастие, най-много беше отнесла главната щанга(не знам дали точно така се нарича) и има леки одрасквания по резервоара. Разбра се, че помпата е протекла. Долях спирачна течност в съединителя и след време всичко се върна по старому. От тогава минаха няколко месеца и гълта мноого малко от течността, дори не съм и сигурен дали я пипа.И сега тъй като бюджета ми е ограничен, въпроса ми е, възможно ли е помпата на съединителя да е проблема на втора. Ако наистина е тя ще закарам колата в Бултрако там да я сменят, за да съм сигурен, че всичко ще е на 6. А ако не е сигурно, че е тя предпочитам вуйчо ми да я смени с някаква и евентуално да останат пари по натам да сменя най-после тоя съединител.Към симптомите, които съществуват от както взех колата мога да добавя: първа се включва при доста ниски обороти, ама това предполагам си е нормално. И задната предавка по някого трябва няколко опита, за да се включи. Това със задната не съм сигурен от кога го открих като проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...