Jump to content
Mahadeva

Високи обороти на празен ход

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте.Колата е Сивик 1994-а с D15B2. Няма ГАЗ, на бензин е.Пред последните 2 - 3 седмици от както стана голямата жега, забелязвам че сутрин на студен двигател като запаля, показва прекалено високи обороти - към 1900, близо 2000 и дори леко да докосна и изворсирам педала на газта чак тогава се пооправят и падат до 1600, след което пак до 1800 - 1900 - 2000. Като загрее (вече сле д 10 - 15 минути работа, парно има, стрелката за температурата е по средата) пак стоят високи - 1000, 1100.Въздушния филтър е на около 3000км. Термостата е наред - сменян е миналата година, колата загрява бързо, има парно. Колата прави нормален разход: градско 8 - 9 - 10 в това време с 15-ки джанти 195 широки на много къси разтояния в града (до 5 км разтояние обикновено), извънградско при нормално каране (до макс 130 на магистрталата) пада до 5 и половина - т.е. разхода за 16 годишна кола на големи нестандартни гуми е идеален. Колата е живичка, има ряз и във високите обороти (и други Д15Б2-ки съм карал, затова го споменавам това). Грешки по компа не дава, всичко е наред.На какво може да се дължат тези високи обороти на прзен ход ? Аз лично имам няколко предположения, вие ще кажете има ли логика:-ЕАCV-то нещо прави ядове ?-оборотомера ми не показва правилни стойности, а по-високи от реални (таблото е разглабяно от предишен собственик явно да връща километрите :plane: и нищо чудно да е пипано и по оборотомера нещо), т.е. показва по-високи от действителните обороти;-центровка ? ВЪзможно ли е от неправилна центровка (от както имам колата не съм правил такава) да се получава това, въпреки че както и горе казах: колата гори прилично и върви прилично. -да съм докопал някой "хубав" бензин напоследък ? Сипвам все от една и съща бензиностанция и една и съща колонка, за мен бензина е добър, ама знае ли се, да не би нещо от него да се получава това ?PS: онзи ден махах "air box"-a (кутията която стои над колектора) да видя да не е замърсен дросела - добре се движи, няма клеясало много, всичко е наред, плътно си се затваря като мотора работи на празен ход. Направи ми впечатление, за дебелия маркуч който свързва EACV-то с тази кутия която стои над колектора, като го стисна този маркуч или го запуша (ако съм го махнал от скобата), оборотите падат до около 500 - 600 (поне по оборотомера) независимо дали е загрял или е студен, а двигателя и почва да се тресе, както и - този маркуч независимо дали мотора е студен, току що запален или е загрял - винаги прави вакум - така ли трябва да е, т..е. нормално ли е и при студен и при загрял мотор все да има вакум )като сли сложа пруста на махнат маркуч от кутията, пръста ми се засмуква и оборотите подат) ? Правих си този експеримент да разбера дали EACV-то не прави ядовете.Мерси за отговорите.

Редактирано от Mahadeva

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледаи вакумите маркучета по см. колектор другото по смукача моторчето да го исчистиш за това се сештам успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам същия проблем с същия двигател и не знам от какво е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурния датчик на компютъра(с 2 кабела е, с един е този за стрелката) намира се под делкото ако се съмняваш че е от него може да дойдеш до Симеоново и да пробваш с моя, имам един в повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледаи вакумите маркучета по см. колектор другото по смукача моторчето да го исчистиш за това се сештам успех

Всички маркучи са наред, най-напред затова огледах (някой да не се е извадил или сцепил). EACV-то се сваля на няколкото болта 10-ка с които е захванат за колектора, нали така ? С какво да го почистя (коресилин, ацетон ?)Забелязах, че на EACV-то в края му (от към купето) има като една пластмасова тапа която се изважда много лесно, нещо като отдушник ли какво е това ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ме посъветва с какво (коресилин, ацетон или WD40) е най-подходящо да изчистя EACV-то и има ли значение, дали колата преди демонтирането и почистрването на EACV-то е карана, т.е. има ли значение дали двигателя е работил преди да се извърши тази процедура ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почиства се с WD40. Като го свалиш го пълниш с WD и в двете дупки, слагаш едно парцалче върху тях (да не пръска) и започваш да му подаваш 12V на глемите с честота 1-2 херца :lol: - виж кабелите на конектора - черния е минус. Аз лично си захванах минуса с крокодилче и му цъках плюса. Доста доста пъти. След това изсипваш WD-то и пълниш пак и пак цъкаш - и така докато започнеш да изсипваш чисто WD. Сваляли сме ЕАЦВ от току що загасен добре загрял двигател и веднага след това сме палили без ЕАЦВ-то (стават и грешки :lol:). Мисля, че няма никакво значение дали е загрял или не двигателя за да си свалиш ЕАЦВ-то. Гледай да не загубиш гуменото уплътнение на ЕАЦВ-то след като го разглобиш! Дали ти е верен или не оборотомера - на всяка диагностика (Дунев например) мисля че могат да ти кажат. На моя след ДИНО тест ми казаха че показва верно. Може да се видим и на слух и зрение да ги сравним :lol:. Разхода - егати! Аз със натискане на газта само с малкия пръст съм успявал да докарам 6.0 или 5,9 на извънградско. 5,5 е доста добре! Ако в крайна сметка удариш на камък - Омбретата са винаги на линия и ще ти оправят колата :lol:Успех. Сподели като откриеш проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги имам същата кола и същия проблем но съм босичак какво значи "ЕАЦВ" къде се намира и как се сваля ? ако ми помогнете и с снимки ще съм благодарен !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте.Имам проблем от седмица насам,карам сивик 93 карбуратор с газ.проблема е следния наложими се да сменям оплатненията на изпарител всичко стана ок.Но след това дигна обороти на бензин,паля сутрин добре след минути се вдигат постепенно високи?Гледам някое маркуче да е не е,интересното е че когато опана жилото за момент се пооправя и като запаля повторно са си високи самото жило си се враща.Преди го нямах този проблем работеше ок.Предварително мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте. Направи ми впечатление ,че и при мен оборотите са 1500-600 постоянно.. Понеже и преди съм имал подобни проблеми с други марки коли,но при хонда се оказа много финна и деликатна тази тема. Аз го свалих все пак и го почистих / чистя го с МЕГЛИО и вряла вода / , но ефекта беше от 1500-600 на 1100-200 оборота / ок за момента /. В този ред на мисли си мисля ,че може да имам проблем с термостата.. защото ми прави впечатление ,че стрелката не стой на средата или казано така не се фиксира на едно място ами на моменти изтива ... когато седи на място или след много каране в града падат под 1000 оборота... Ще сменя термостата + датчика на главата и ще пиша дали се е оправила ...

Редактирано от biem_w

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...