Jump to content
ivorpetkov

Загрява малко на празен ход

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,Още в началото се извинявам за поредната тема термостатите, но все пак:Двигателят е d14a7. Досега не съм имал проблеми с охл.система и рядко поглеждам стрелката на температурата. И така допреди няколко дни когато видях в едно задръстване автомобила пред мен да вдига яко пара, че си загледах и аз моята стрелка.С учудване видях, че е на средата - т.е. малко над обичайното си място на 1/3 от скалата. Брех. Форсирах 1-2 пъти и застана на място.И оттогава следя положението. Какво наблюдавам - при всякакви режими е ок. Освен след като е загряла и се наложи да работи на празен ход - вдига темп до средата на скалата, радиаторът е топъл. Включва перката и радиаторът изстива с изключение на горната част. Изключва перката, радиаторът се затопля целия. Температурата на стрелката е все на средата, не ще да падне, там си седи. В момента който форсирам пада веднага на нормалното положение и радиаторът е топъл вече целия дори и на перка.С две думи слабо циркулира на празен ход през радиатора, а температурата е по-висока от обичайната. Та това малко ме притеснява - ако е кофти термостат как се раздвижва при форсиране? Или пък помпата не върти добре на ниски обороти? Ще се ходи в Сервиза за термостат и помпа май, но някое успокоително мнение все ще от полза :)

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,според мен капачката на радиатора е за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,според мен капачката на радиатора е за смяна.

Не си го представям, как се обясняват тия симптоми с капачката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифризът навсякъде ли е ток или в радиатора е намалял ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При загряващ мотор, охладителната течност се разширява и минава по следния път:радиатор-клапан1 в капачката на радиатора маркуч към разширителния съд капачка разширителен съд маркуч под капачката.При истиване на мотора течността се движи обратно като обаче минава през 2-рия клапан на капачката на радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифризът навсякъде ли е ток или в радиатора е намалял ? :)

Алеле колко години я карам тази кола и чак днес разбрах къде е казанчето за антифриза. Досега съм проверявал едно кръгло отдясно с мазна кафява течност вътре :) Добре, че е Honda.В казанчето беше на дъното, в радиатора се виждаше мокричко. Долях колкото трябва през казанчето и сега в радиатора е догоре, а казанчето между мин и макс. Ще го следя да видя дали ще има загуби.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разширителя си го остави на студена кола на минимум :lol: и си карай , не сменяй нищо за сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да смениш антифриза да продухаш малко системата и да сложиш нов.Ако има някакви боклуци да се отмият.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Взех нов термостат и мисля сам да си го сменя, гледах в manul-а с 3 болта се откача.Някакъв съвет за нещо което трябва да се внимава при смяната ще е от полза все пак. В maulal-а пише само за pin -чето да е отгоре.Колко антифриз се губи?Трябва ли да се маха ключа за вентилатора или е достатъчно да се откачи клемата му?

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е зле вместо да се хващаш за термостата, да огледаш внимателно радиатора за омокряне и в студено и в работещо положение, както и всички водни съединения, също и под ангренажа (за теч от водната помпа). При мен водата чезнеше бавно, но сигурно в началото, след месец-два почна доста по-бързо, а цепнатината на радиатора беше незабележима - само при изстиване изпускаше по малко течност и то винаги когато не го наблюдавам, та доста време ми трябваше докато разбера точно откъде губи.При теб такава загуба на течност надали е само от изпарения...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смених термостата. След това стрелката на температурата отново се "повреди" както беше писал един колега някъде в друга тема. Искам да кажа, че вече стои и не мърда при всякакви условия на 1/3 от скалата. :hondarulez:Интересното в случая е, че стария термостат го варих и не отвори изобщо. Нямам идея как се охлаждал този мотор при това положение - вярно, че загряваше при изкачвания, но не повече от 2/3 от скалата на термометъра. Освен това и радиатора се заграваше някак си, че даже и вентилатора включваше. Малко тъпо звучи, но това са фактите. В крайна сметка проблемът е решен. :guns:

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...