Jump to content
tunyo

Бутала Made In Bg!

Recommended Posts

Рещих да не досаждам повече с глупави въпроси и ЛС на колеги от форума и да пусна тема.Положението е следното:Двигателя (д16з2) е отворен за смяна на гарнитура на главата и евентуално сегменти, а покрай тях и лагери-можеби.Докато се рових в нета за части попаднах на обява за изработка на бутала(и сегменти).Ето линк: http://prodajba.net/%D0%B8%D0%B7%D1%80%D0%...BD%D1%82%D0%B8/ Веднага се сетих за тема във форума в която двама колеги умуваха как да сложат бутала от д15б2 в блок на д16з6.Ако си спомням правилно извода беше че нестава защото буталата излизали около 2мм над блока.Всичко това с цел да се сгъсти мотора и ефекта да е като на д15б2 mini me,но с около 100см3 повече.Та.......обадих се по телефона на въпросната обява и попитах дали е възможно да се направи някакво "хибридно" бутало т.е. с размер на д16з? и чело като на д15б2.Човека отсреща ми отговори че всичко може само трябва да му занеса буталата (за модел маи). И ме вкара във филма-а-а-а ;) Та въпросите ми към вас са:-Възможно ли е да се направят качествени бутала home made? - аз останах с впечатление че така се правят въпреки че по телефона ми отказаха всякаква информация освен -"всичко може".-каква е технологията на изработка на бутала попринцип?-някой,някога, монтирал лие такива "правени"бутала на някакъв двг,-какъвто и да е тои? -знае ли някои какви бутала правят в БАН,и как ?(Жоро ти си човека :P )В случай че не съм бил достатъчно ясен - пояснявам каква е целта:Ефект(вървеж)като на д15б2 MiniMe суап, в блок д16з2+ д16з6 глава+въпросните "хибридни"буталаИмам още доста въпроси но ще ги задам по-късно като ми се изясни картинката с буталатаМного се надявам на мнението на колеги които знаят,могат и разбират тази материя.п.п...и моля ви не ме надъхвайте да правя щуротии само и само за да видите какво ще стане после :P:P;);););)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

//www.drouzhba.bg/drouzhba/main_bg.htmlСъветвам те преди това да изчетеш мнения за качеството на тези изделия. Незнам защо но са крайно противоречиви. Този завод има, или поне имаше, фирмени магазини във повечето областни градове. Преди години реставрирах една "Панония" и тук ми изляха буталото и сегментите, като линията им беше японска, но май доста са ги побългарили нещата.За качествени бутала ноум мейд забрави.Успех с начинанието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата от Варна не знам каква му е продукцията. Сегменти се правят в Б-я от доста време за бутала също, но единствения контингент в тази област според мен е колегата Иро (това е за БАН...). Аз лично съм с биели направени от него. По повод буталата има много протоворечиви мнения за и против, но те се дължат най-вече на странични фактори и "рацарски" фолклор. А правенето на бутала, биели и други компоненти , както ги наричаш home made е доста сложна материя, която в кварталния гараж не може да се направи...В твоят случай, ако не правиш турбо конверсия изобщо не си заслужава борбата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е много интересен,на Пловдиския панаир съм виждал металообработващи машини които наистина правят всичко,така че качествено изпълнение не е невъзможно но на каква цена? Ако някой е правил ,купувал или има опит с тази материя нека да споделиП.С.тия машини май струваха към 200к евра,така че надали функционират по гаражите;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главното което ме интересува е доколко са надеждни такива бутала и за това търся информация от първа ръка.Ако трябваше да ги монтирам на някой стар непретенциозен двг или генератор или просто кола са "возене"-не бих се притеснявал толкова,но в моя случай се предполага т.е. сигурно е че ще бъдат натоварени повече от стоковите и не трябва да им отстъпват по здравина.Като написах "home made" нямах предвид буквалния смисъл на думата а някаква по-елементарна технология от тази

charlie_temp, наистина незнам дали си заслужава борбата и нервите и парите но този въпрос на ми дава мира.Ако човека (на който се поръчват) успее да ме убеди в качеството и цената ме устройва..........влизам във филма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клипа е много готин колега :tongue1:, дано данеса набуташ само ! Ако бих се занимавал с такива неща, да произвеждам, бих си даржал на името, ако човека прави качествени бутала, от добър материал, сигурно няма да отстъпват по нищо от марковите " мое мнение", но хондите както са бързооборотни резачки, данети напрай само проблем, ако оня незнае знае стоката... че ще те боли главата..

Редактирано от PazzO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво става? Никой ли няма впечатления?Приамам и мнения за идеята като цяло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"-знае ли някои какви бутала правят в БАН,и как ?(Жоро ти си човека )"

Нямам пряки впечатления - присъствал съм само на изработката и монтажа на такива бутала в София - основно бутала за кросови мотори за състезания - преди 3 години.Дали съществува и сега - не знам . Фирмата бе в София , майстора - споменатият от колегата и ползваха заготовки от пресован в полу-пластично състояние /по тяхна матрица/ някакъв тип алуминий , като леене/пресоването също се прави в София .

Според майстора от двигателя се изисква гарантирана работа на двигателя максимум 10 часа на максимална мощност. Буталата , биелите и биелният болт изкарвали до три състезания.

Това , което съм виждал е - струговането до точен диаметър с гарантирана ексцентричност до две стотни строго в зададеното предварително напречно направление на буталото , изработване на специфичен отвор за буталният болт , каналите за сегменти и отворите в полата на буталото , както и обработка на челата на буталата .

Редактирано от kokodaf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеЗаготовки за бутала се изработват при нас- в Института по Металознание към БАН, технологията е полутечно щамповане, състава на сплавта ще я напиша когато я проверя. След това буталата отиват в клиента, който им прави необходимата механична обработка до крайно изделие.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, а можеш ли да гарантираш, че тези бутала, които вие правите, макар и заготовки, не остъпват по нищо на тези, които имаме в момента в автомобилите си? Не че съм се заислил да купувам,просто ми е интересно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, а можеш ли да гарантираш, че тези бутала, които вие правите, макар и заготовки, не остъпват по нищо на тези, които имаме в момента в автомобилите си? Не че съм се заислил да купувам,просто ми е интересно?

И аз точно това се опитвам да разбера но не успявам за сега.Ако са достатъчно здрави и издържливи ....това би разширило малко възможностите за тунинг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората от БАН си знаят стоката и работата. Въпроса е ти можеш ли да кажеш на какво натоварване издържат стокови бутала и след това да сравните резултатите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеНе съм се занимавал досега с обикновенни алуминиеви сплави (дисертацията ми беше с бързозатвърдели нано- микрокристални Al сплави от стопилка), но това не ми пречи да съм чувал от колеги, че буталата са качествени- правят се от "бутални" Al сплави. Ако не се лъжа има завод за Al сплави, който работи съвместно с нас, и изнася буталата за Мерцедес.За издържливостта: оказва влияние точния хим. състав; начина на изработване на буталото и Термичното му обработване- не може еднозначно да се каже кои са по- добри и кои по- лоши; най- лесно е да се сравнят различни бутала по твърдост.След като проуча въпроса с буталата- ще напиша всичко подробно както трябва.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

//www.drouzhba.bg/drouzhba/main_bg.htmlСъветвам те преди това да изчетеш мнения за качеството на тези изделия. Незнам защо но са крайно противоречиви. Този завод има, или поне имаше, фирмени магазини във повечето областни градове. Преди години реставрирах една "Панония" и тук ми изляха буталото и сегментите, като линията им беше японска, но май доста са ги побългарили нещата.За качествени бутала ноум мейд забрави.Успех с начинанието.

завод Дружба е в Разград и все още работи - предимно за износпроизвеждат бутала, сегменти бут.болтове и какво ли още не с доста голям капацитетзная че може да се правят поръчки индивидуални но илиза доста скъпомисля че нямат вече магазини в градовете защото както казах работят за износима фирмен магазин на входа на заводавероятноста да си купите бутала внос от Германия примерно а те да са произведени в Дружба -Разград е доста голямакакто и кабели за запалителната система пак родно производство за износ :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колегиЕто най- често използваните три марки Al-Si надевтектични сплави за бутала (в тегл. %): 1. AlSi12Cu1Mg1Ni, където: 11,5- 12,5 %Si; 0,8-1,3 %Cu; 0,8- 1,3 %Mg; 1,0-2,0 %Ni; 0,3- 0,5 %Mn; (0,7- 0,8 %Fe; 0,1- 0,2 %Zn; 0,1 %Ti; общо 0,9- 1,0 %). Плътност: 2,700 грама/кубичен сантиметър; КЛР= 19,0 (20-100 градуса), = 20-21 (20-200 градуса); Работна температура= 300 градуса. 2. AlSi18CuNiMg, където: 17- 19 %Si; 0,9-1,5 %Cu; 0,8-1,3 %Ni; 0,8- 1,3 %Mg; (0,6- 0,7 %Fe; 0,15- 0,20 %Zn; 0,2 %Ti; общо 1,0- 1,2 %). Плътност: 2,880 грама/кубичен сантиметър; КЛР= 18,5 (20-100 градуса), = 17-18 (20-200 градуса); Работна температура= 325 градуса.3. AlSi21CuNiMg, където: 20- 22 %Si; 1,4-1,8 %Cu; 1,4-1,6 %Ni; 0,4- 0,6 %Mg; 0,4- 0,6 %Mn; (0,6- 0,7 %Fe; 0,15- 0,20 %Zn; 0,7 %Co; 0,2 %Ti; общо 1,5- 1,7 %). Плътност: 2,680 грама/кубичен сантиметър; КЛР= 17,5 (20-100 градуса), = 17-18 (20-200 градуса); Работна температура= 325 градуса.Забележка: механичните показатели на сплави 2 и 3 са след модифицирането им с фосфор или фосфорни соли. При буталните алуминиеви сплави най- важен е коефициента на линейно разширение (КЛР), който трябва да е минимален за различните температури, близки до работната. Механичните показатели при повишени температури също са важни. Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Завод Дружда го изключете званях преди 1-2 седмици за бутала за f20-ка нямат никакви бутала за хонда ако искате да ви изработят мин 30 000 евро за настрока или мин 1000 или 10 000 единици ми казаха поръчка нещо такова беше ...а и правят само ляти бутала не произвеждат ковани !

Редактирано от BlueLude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЗдравейтеЗабравих да допълня: при нас- в Института по металознание към БАН се леят бутала чрез горещо щамповане на стопилка, и е възможно да се направят малко серии от бутала- стига размерите на буталата, които са правени до момента да са същите или подобни (все пак това е груба отливка, която след това подлежи на механична обработка и закаляване+ стареене).Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...