boqnkov 0 #1 Публикувано 8 Март, 2010 Колата ми се държи странно на пътя. Не съм шофьор от вчера и умея да преценям колата. Като си ускорявам на свтетофар например, ускорението на колата не е в синхрон за натискането на педала на газта. Сега всички ще кажете ти какво искаш от това 1.4 да си беше зел големия вТек. Искам да поясня, че кракът ми не тежи като е върху педала на газта. Като ускорявам плавно (докато ме изпреварват коли по 60 коня) и като натисна съединителя и отпусна газта (правя го абсолютно синхронно) оборотите леко се качват и тогава спадат след смяната на 3та скорост. Реших да си направя експеримент. И при същото плавно ускорение на 2ра като оборотите достигнаха 2500 - 3000 реших да не си махам крака от газта като крака ми стои в същото положение (не продължавам да натискам) и оборотите отидоха към 5- 6000. С една дума колата не върви както трябва. Някой има ли идея от какво може да е това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #2 Отговорено 8 Март, 2010 Колега, може да е TPS сензор или жило на газта, за друго на момента не се сещам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boqnkov 0 #3 Отговорено 8 Март, 2010 До сега съм търсил относно този TPS сензор и нищо не намирам за него. Той какво точно прави? На диагностика, могат ли да го хванат този сензор? Защото преди няколко месеца бях и ми казаха, че всичко е перфектно. А и още нещо да питам. По принцип като дам газ на празен ход, оборотите пъргави ли трябва да са, защото моите ми струват много мудни (падат бавно). А само да се пооправи времето жилото е първото нещо, което ще видя. В главата ми са всякакви други възможни проблеми, но не и най- лесно отстранимите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #4 Отговорено 8 Март, 2010 На кратко казано този сензор следи положението на дроселовата клапа и го докладва на компютъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #5 Отговорено 8 Март, 2010 TPS = Throttle Position Sensor, или иначе казано следи позицията пеперудата на дросела (колко е натиснат педала). Оборотите трябва да са сравнително пъргави, но това е относително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boqnkov 0 #6 Отговорено 8 Март, 2010 Ясно. Значи скоро ще се ходи на доктор. А да кажете нещо за капачка или палец? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq #7 Отговорено 8 Март, 2010 Колега,Пробвай следното.Взимаш wd40 смазка от някоя бензиностанция(една такава синя) и пръскаш в/у пружината,на която е закачено жилото на гаста при дросела(не му знам името на тва )после форсираш няколко пъти и пак същото.събират се там боклуци и с течение на времето почва да позаяжда....Мойта ми правеше подобни мизерий и ги разреших по този начин в голяма степен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове