Jump to content
Svetlio Kostov

Купих Хонда Прелюд 2.0 16v 1998 г.

Recommended Posts

Допреди 2 години бях фен на 2 основни марки БМВ и Мерцедес....но...брат ми си купи Мицубиши Галант 2,5 ..6 цил. 1999 г. ...като го покарах около 200 км.....тоест още със сядането вътре и първите 100-200 метра..японеца си каза думата...та така 2 години го търкаляме и немските коли ми минаха на заден план...и резултата е Хонда Прелюд..понеже съм нов в карането на подобни машини моля някой да ме пооткрехне...какво съм си купил...колко е добре и колко е на зле..какво да очаквам занапред. Понеже има много теми и различни...а аз съм нов по отношение на точните модификации на двигатели...но не и скаран с техническа потдръжка...да питам за някой по основни нещица които ме вълнуват за момента: 1. по характеристика колата ми е за гуми 195/60/15....мога ли да я кача на 205/60/15...тя е с фейс лифт оригинален на прагове , предни и задни брони. 2. да ходя ли да плащам 400 лв. в Хонда за ремъци и ролки като ми дават към 100 000 км пробег с тях. 3. къде да гледам за по-специалните номера на видове мотори моя е 2.0 ... 16 V... 133 коня. 1998 г. .и съм дотука.Благодаря !забравих.....как е като окачване...и здравина общо...не съм мародер на автомобили имам 10 г стаж като шофьор.. нормално ли е като карам градско по задръствания да ми включва перката отвреме на време при тези температури февруари месец..или нещо не е наред

Редактирано от Svetlio Kostov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А честито за придобивката :) Ето тук има някои неща за колата ти http://www.hondaboard.de/modelle/Modelle.htm Относно джантите може и 16 и 17ки да сложиш ,зависи как искаш ти .За здравината няма какво да се говори ,пак зависи какво е общото състояние на колата де :) .Относно окачването здравината му е правопропорционална на броя на дупките в които се натресеш :) . :) Потърси теми за сервиза на Омбре за смяна на консумативите(ако си от Сф де),но маи и там е същото като цена -провери.Доколкото съм запознат на бмв-то и мечока перките са на виско,и там работата е малко по различна,затова не си свикнал.Аз лично си смених и антифриза ,като си закупих колата.Поздрави и безавариино!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ще се опитам да ти помогна, значи в момента февруари месец на вън е около 15 градуса и не е студено тъй, че може да се случи да се пусне перката, за ролки/ремъци ако можеш сам и знаеш какво правиш не виждам смисъл да ходиш в Хонда сервиза :) За "по специалните номера " нещо не те разбрах но виж ако това ти помага нещо > http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=2527

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,като качваш гумите една идея нагоре на ширина,трябва да ги свалиш една идея надолу като височина.т.е. 195/60-15 трябва да го смениш с 205/55-15.не че не може и иначе да го направиш,тя колата има мегдан за много голяма разлика във височината на гумите,но километража няма да ти е точен.относно ремъците и ролките-не се набутвай с бултрако и не ги карай по 100 000км.60 000км им е предостатъчно и това е само ако сложиш ремъци Gates и качествени ролки.от къде си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От София съм !аз си мисля да си сложа стандартните 195/60/15 че гумите на колата са последен сезон..най-много още 1- 2 месеца докато закърпят дупките ще ги търкалям.а на другата кола Мицубишито...го смениха ремъка ма с поръчка че намериха чак в пловдив чаркалаците...Да ви кажа Хондата издуха Мицубишито а то е 163 коня ма с куца скоростна кутия автомат, брат ми ме гони по една магистрала и още го е яд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, честито и от мен и много безаварийни! Колата е много здрава и двигател и окачване! Повече от две години я карам ежедневно и за 40000 км нищо не е мръднало, камо ли вчупило! Проверявам я обстойно при всяка смяна на масло и филтри- долу горе 2 пъти в годината. Дори и при тези дупки- засега нищо не се е обадило :) Ако колата, която си взел е запазена, тогава нямаш никакви грижи! Освен ремъци, ролки, масло на двигателя и филтри ти препоръчвам да смениш още антифриза, свещите и маслото във скоростната кутия, че не ги знаеш на колко хиляди са :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам поста на колегата Prelude98 , карам втора година същата животинка, никакви проблеми, изключително здрав мотор и ходова част, перфектно пътно поведение при високи скорости, добра возия!За ролки и ремъци не се стискай, вземи или от хонда, или поръчай от щатите при следващата поръчка :http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=43232Можеш спокойно да я качиш на 16 цола, но както казаха колегите по-добре височината да е 205-55-16Имаш една много истинска хонда! Желая ти усмивката да не слиза от лицето ти, докато я караш!p.p. За България, ремъци и ролки мисля от Бултрако ги дават да се сменят на 60000 км.

Редактирано от BLEIN MONO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско на всички за хубавите думи :)

 

Мисля че не е много тормозена от предишния собственик..докарах си я от Италия...ръждица няма никаде..засега..ония пич и сложил допълненията по праговете и броните и каза че дал 1200 евро само за тях..колко е вярно той си знае..били поръчани от хонда, джантите са си оригиналните 15 на хонда с 5 лъча. С Мицубишито нямам никави проблеми до сега макар че е натъпкана с повече електроника...сложих му бързи гуми и добре лети :)

 

Дано да и е сполучлив мотора че тея италианците праят големи бози с двигателите

Редактирано от Svetlio Kostov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поздравления за придобивката--------първо за ремъците и ролките - МНОГО ДЕЛИКАТНО ПОДХОДИ всеки гледа да ти земе парите и ти казва това е най-доброто в оторизирания сервиз незнам как са майсторите ама те там са сабрани няма ти казвам ... (никой да не се обижда) така че според менземи ремъци gates стават за парите си другите sun май бяха нз за ролките си ги поръчай горе долу средна работадо колкота знам оригинално сичко е кам 600-800лв ако ги имаш взимайвъпроса е къде да ги смениш първия път като ми сменяха ремъците сичко добро и ми пренатегнаха ремъка айде замина водната помпачакай 1 месец доставка оригинална и 400 лв. ме върнаха назад , след това пък за капак ми се разви едно вътрешно болче което държи пласмасата от вътре на ремъците за касмет се заби в външната кора, но наново айде нов ремък ... тия нещо те ебават 100к км мах 60к с едни ремъци това е бързо оборотен мотор--------за гумите бил съм с 14 15 16 17 най добре за гъзария и возия е 16-ката с гума 205/50/16 гуми взимай само нови ако все пак не е нова гледайда пробваш дали сичко е ок и тогава да платиш взимай само една гума който и каквото да ти казва МИШЕЛИН това е гумата !!! сменил съм почти сички маркитова е гумата, не се подвеждай по тия юкохами не струват е може би за тая цена 3 пъти по ефтина от мишелин нова може ...-------за тунинг прагове и брони ти препоръчвам ебай motegi lip kit, за сваляне ако желаеш взимай червени пружини но задължително си вземи спортни амортисьори------ има едни гуми отзат на задните вежди МАХНИ ГИ ВЕДНАГА !!! иначе ще имаш ядове по-късноако имаш някакви питания питай------ за масло взимай yacco 15х40 слагал сам доста това е най-доброто !!!------ смени свещите с Ngk и кабелите също колата ще върви по много по добър начин------за маслото в скоростната кутия ти казвам НЕ ПИПАЙ !! ако е автомат го сменяй редовно и САМО с оригинално от ХОНДА------ за антифриза ако искашотносно мотора ти е F20A4 само за европейския пазар се предлага и англия мотора е супер въпроса е че тунинг части за него сичко трябва да е поръчково в америка не са и чували за тоя мотор при тях малкия мотора е 2,2 135hp има доста промениако искаш мощност повече взимаш си едно H22-197hp и ти го инсталират някаде и си готов

Редактирано от BlueLude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега май взехме да ставаме повече феновете на 5ген.Колата е супер.Качи снимки да я видим тая красавица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега май взехме да ставаме повече феновете на 5ген.Колата е супер.Качи снимки да я видим тая красавица.

ето 1 снимка ....след като я свалихме от автовоза

 

Публикувано изображение

 

тука е мотора

 

Публикувано изображение

 

ето я вътре

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега! Прекрасен прелюд си си избрал, дано не ти създава никакви ядове (в което съм сигурен) и ще си вечно влюбен в марката и модела :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

------за маслото в скоростната кутия ти казвам НЕ ПИПАЙ !!

Дали ? Казваш като се скапят да сменя направо скорости... :) П.П. Маслото се сменя, а ако не е тайна - какви пари струва колата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зех я за 2500 евро + автовоза 650 лв. ..ма до тука съм + 1200 лв... каско, гражданска, регистрация ,данъци ,еко такси, масла ,филтри,винетка ..ся остана ремъците да сменя.а за черпенето...мисля да пропусна ..така 2 коли...след почерпка ги забърсъха и ми легна егати черпнята по бояджии...от тогава за нова кола не черпя. Мен като ми драснат колата все едно в очите ми бъркат...само там гледам...с други думи обичам колите...и ги пазя..доколкото мога че с тея купени книжки .... аман от луди хора....на никого не го пожелавам. Мицубишито му забърсаха вратата на паркинга на Кино Арена и полицаите неискаха да ми пишат протокол...просиха си 20 лв....вече спирам на места с камери после да му мислят тея каде немогат да карат и се дрънкат по чуждите коли.трябва да си монтирате новите аларми....при ..удър...от багажника излиза един луд с бухалка и почва наред :):hondarulez::) :) :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно гумите на задните вежди...и аз забелязвам едно кафеникаво оцветяване между гумичката и веждите ..и знам какво значи...начало на ръжда ..но засега като го измиеш пада...имаш впредвит че ще ми се скапят веждите ???добре колко гори в градско ...задръствания примерно до 8+ ?? ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горенето му е силната страна на прелюда :P , градско под 11.5 не очаквай, извънградско е добре- 7.2- 8 л на 100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за разхода като имаме предвид, че моята е с автоматична скоростна кутия. Предполагам с ръчни скорости ще е литър по-долу.Не разбрах идеята за по-широки гуми каква е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно гумите на задните вежди...и аз забелязвам едно кафеникаво оцветяване между гумичката и веждите ..и знам какво значи...начало на ръжда ..но засега като го измиеш пада...имаш впредвит че ще ми се скапят веждите ???

да

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте банда, първо честито за придобивката и дано не ти създава ядове. Освен смяна на маслата и антифриза, добре е да погледнеш и цвета на спирачната течност. Колата ти е на 10+ години и не се знае кога за последен път е сменяна. За маслата на Yacco съм твърдо за, НО 15W40 е минерално масло, а ти не караш Москвич. За да не направиш някоя дивотия слушайки мненията на разни "разбирачи" от форума, отиди в специализиран магазин или вносител на масла, части и др. и виж продуктите които ще ти предложи с какви характеристики са и тогава избирай или търси аналози.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пичове стига спорете кой колко разбира.....Смених си ремъци и ролки цена 280 лв. на 2-3 години да ги сменям пак са си 280 лвремъците са ми Дънлоп колко са добри ще ви пиша по-късно..не съм толкова бос на тема двигатели....но почнахте яко да се карате тука....много ясно че всички имаме различни доходи и за едни 300 лв са пара за други джобни нали.....немисля че ще си прцакам двигателя....на 31 години съм и не цедя вече моторите до 6000 оборота....мицубишито ми гори 10,5 като го натискам защото е автомат а е 163 коня... ако Хондата ми дава 12л в градско си е защото натискам на всеки светофар до долу а на мен ми се налага все по рядко да го правя.....е ....като се набараме с някой луд гъзар с "бързиО Голф или БМВ 3-ка" задължително им показвам какво са си купили нали и ми гледат стоповете....как се отдълечават......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пичове стига спорете кой колко разбира.....Смених си ремъци и ролки цена 280 лв. на 2-3 години да ги сменям пак са си 280 лвремъците са ми Дънлоп колко са добри ще ви пиша по-късно..не съм толкова бос на тема двигатели....но почнахте яко да се карате тука....много ясно че всички имаме различни доходи и за едни 300 лв са пара за други джобни нали.....немисля че ще си прцакам двигателя....на 31 години съм и не цедя вече моторите до 6000 оборота....мицубишито ми гори 10,5 като го натискам защото е автомат а е 163 коня... ако Хондата ми дава 12л в градско си е защото натискам на всеки светофар до долу а на мен ми се налага все по рядко да го правя.....е ....като се набараме с някой луд гъзар с "бързиО Голф или БМВ 3-ка" задължително им показвам какво са си купили нали и ми гледат стоповете....как се отдълечават......

за дънлоп нямам впечатления.знам че контитек-а на континентал е хубав ремък,но занапред ако избираш отново си вземи Gates,за него всички са единодушни.ролките се надявам също да са ти добри,защото те са също толкова важни колкото и ремъка.самият ремък се сменя на 60 000км макс,но те съветвам на 50 000км да го махнеш.колко време ги правиш тези 50 000км вече си зависи от карането ти.относно 300-те лева-за всички са еднако пари и още повече че не виждам смисъл да пестиш 50-80лв от тях и после да отваряш двигател,да плащаш на майстори,да купуваш клапани,гарнитури......икономията е майка на мизерията.да не говорим,че човек който икономиса въпросните 50лв няма никога да си купи хубави клапани,гарнитури или квото и да е-следователно ще вземе читава кола и ще я направи кенеф заради икономията която е реализирал с онези 50лв :afro: смени си маслото в кутията,да не стане същия сценарий и там.приятно возене от мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пичове....Мицубишито ми е по висок клас двигател от Хондата ремъците му са 276 лв...1 ремък и 2 ролки Ремък Дънлоп ролки Койо...досега съм му навъртял 5000 км половината на ръчка ядове няма....все още нямам вяра на истинските марки части в БГ. едни чистачки Бош са такива боклуци а струват 35-40 лв...взимам си едни немски не им знам марката в сини кутии за 13лв. и чистят вече 2 г. перфектно а боша си отиде в кофата със скъсани пера...и аз искам хубави части но в БГ засега си е същата работа ...правени на маината си.....от изпитаното по добра марка няма...маслото на мицубишито е Репсол полу синтетика карам с 180 по магистрали досега не е близнало от маслото..с такова масло съм навъртял 200 000 км на др кола купена чисто нова..още не гори масло и както го наливам така го хвърлям дори цвета не мени... но му знам историята и откаде идва и най-важното че е истинско а не няква боза....аз не се циганя относно части и не съм за 20 лв по малко но искам качество...колегата каде ми прави колите има 3 хонди с подобни мотори каквото слага на неговите и от каквото е доволен ползвам и аз...досега грешка няма дано така да е за напред.навивали са ме 2 години да си купя Хонда ..... и чак като покарах разбрах какво са имали впредвит....луди коли...който кара знае....другите нека да карат БМВ Мерцедес Ауди и най великата кола голф...3-ка.GTI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светльо,аз точно затова ти казвам за Gates-a,защото е проверен и всички работят с него.Иначе съм съгласен с теб,както за чистачките така и по принцип.Не разбирам какво имаш предвид с това , че митсубишито има по-висок клас двигател но както и да е.И двата са ДВГ,просто единия е В-образен с 6 цилиндъра,а другият е редовак 4 цил.Изработката,хлабините и сметките по които са конструирани са идентични.Хондата е с два ремъка и две ролки,както и водна помпа която се върти от ангренажа.Ако дънлопа като ремък ти е пропоръчан от човек,твой близък който работи дълго време с него и гарантира че ще кара-значи няма от какво да се тревожиш.За по-натам си вземи горивен филтър,въздушен,свещи,кабели,капачка и палец и си свиркай.Маслото в кутията също е на дневен ред,както и спирачната течност.Обърни внимание на спирачната система,защото Хонда страдат от спирачки.Нека ти проверят апаратите,дали се движат свободно и дали имат луфт във водачите.Да ти прегледат спирачните маркучи.....Това са все неща,които е хубаво да смениш и да си плануваш във времето.По запалителната система слагай само оригинални части,свещите гледай да са произведени в Япония и по-добре инвестирай в иридиеви или платинени.Пробивното напрежение им е по-ниско,искрата им е по-силна и им дават 150 000км живот.Така че ги взимаш един път и забравяш.Драсни ЛС ако те интересува повече информация откъде можеш да вземеш оригинални консумативи и други части.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...