Jump to content
Guest genchotur

HONDA PRELUDE-ЕДНА ЛЕГЕНДА

Recommended Posts

Guest genchotur

Публикувано изображение

 

HONDA PRELUDE

Японският гигант Honda е познат най­­-вече с производството на мотоциклети. Автомобилната промишленост на концерна обаче също е добре известна, както по света, така и у нас. В България тази марка е най-популярна с модификацията Civic. Може да се каже обаче, че и автомобилът Honda Accord е един от широко разпространените модели на пазара за употребявани возила. Той е предназначен за по-улегнали господа с предпочитания към комфорт и функционалност. Инженерите от Honda не са забравили и младото поколение, което силно се вълнува от ниски, спортни резачки. Именно на базата на Accord, японците създават и модела Prelude. Този автомобил се отделя като самостоятелен модел през 1983 година. Оттогава досега колата търпи доста изменения, но за фирмата си остава “Спортис­тът” с главно “С”. У нас моделът не се среща често, но все пак на пазара втора ръка се намират добри екземпляри. Най-популярна е модификацията, произвеждаща се през периода 1992 - 1997 г., което определя и акцента на материала ни.

Какво точно представлява Prelude? Името идва от думата “прелюдия” - встъпление в музикално произведение. Може би е кръстен така, поради факта, че се определя по-скоро като псевдоспортен, отколкото ка­­то “породист” спорт­-кар - тоест, заема нишата, намираща се точно преди тази на т.нар. “расови возила”. Въпреки това Prelude се характеризира с много добра динамика, надежден е и определено заслужава вниманието на една група от хора, наречена “улични състезатели”. Това най-често са младежи, предпочитащи активния стил на шофиране и необръщащи внимание на изключително малкото пространство в задната част на салона и наличието само на две врати. За тях най-важни са критерии като динамика, безопастност, екстравагантен дизайн и здравина на автомобила. Всички те са удачно съчетани в Honda Prelude.

 

Каросерия

Когато човек избира подобен автомобил едно от първите му изисквания трябва да е безопасността. Повечето от времето тези четириколесни се карат с висока скорост и често се вкарват в критични обороти. При Prelude пасивната безопасност е на добро ниво. Въпреки сравнително малките размери на купето трябва да сте спокойни. Каросерията е подсилена със специални подрамки. В много от екземплярите произведени след 1995 година са монтирани и въздушни възглавници, но най-важното е, че корозията не засяга дори и най-старите версии. Това е така, поради факта, че всички елементи от каросерията са поцинковани.

Не трябва да се пренебрегва и фактът, че базовото оборудване на Prelude e доста високо. Повечето екземпляри имат в наличност цялостен ел. пакет и климатик. Предните седалки са удобно твърди, а страничните им бордове обхващат плътно телата на водача и пасажера до него. Скоростният лост е разположен високо, което допълва цялостната картина на спортен болид. Вече стана ясно, че мястото отзад, както и багажното отделение са просто символични, но какво от това. Важно е колко “кончета” се крият под капака на Prelude.

 

Двигатели

Автомобилът се оборудва с четири, естествено, бензинови агрегата. Всички те са 16-вентилови и са с обем 2.0 л. (133 к.с.), 2.2 л. (150 к.с.), 2.3 л. (160 к.с.) и 2.2 л. (185 к.с.) VTEC. Тези двигатели са добре изпитани и на модела Accord, като е доказано, че в процеса им на експлоатация не възникват почти никакви проблеми. По думи на специалистите, всички мотори понасят нормално спортния маниер на каране, който предполага включване на предавките на високи обороти и честото използване на т. нар. двигателна спирачка. Дори и при този моторесурс Prelude изминава 500 000 километра без да се налага по-съществен ремонт на основния агрегат (естествено, при съвременно и навременно техническо сервизиране).

 

Повечето от моторите са с по два разпределителни вала

Единственото, на което трябва да се обърне внимание е фактът, че всички двигатели са с по два балансиращи вала, правещи работата на мотора значително по-равномерна и спокойна. В резултат на това износването на ангренажния ремък е по-голямо, което от своя страна налага и по-честата му смяна. На всеки 40 000 километра пробег е задължителен и реглажът на клапаните.

Между другото, единствено най-мощният двигател е снабден със знаменитата “хондовска” система VTEC (Variable Timing Electronic Control), която в зависимост от оборотите на мотора изменя времето за отваряне на клапаните. В резултат на това се достига висок въртящ момент дори и при ниски обороти. Тази система е специално доразработена за Prelude. В случая не е предназначена за икономия на гориво, а за т. нар. спортен режим на работа. Именно този двигател се счита за най-удачен и надежден, но е по-скъп за обслужване.

 

Трансмисия

Всички автомобили от серията Prelude са оборудвани или с механични петстепенни скоростни кутии или с четиристепенни автомати. И двата варианта са сполучливи, като при “механиката” трябва да се спазва едно основно правило. Маслото в трансмисията задължително трябва да е с вискозитет 10W40, като смяната му е наложителна на всеки 40 000 километра пробег. В противен случай рискът от дефектиране на трансмисията е голям. Друг и основен недостатък се явява съединителят. Предвид предполагаемата му работа той се износва доста бързо. Освен това често се появява теч, идващ от цилиндъра на хидравликата, който е следствие от скъсан маншон. Ако автомобилът се кара спокойно или само на извънградски дистанции амбреажът може да издържи и до 200 000 километра.

 

Спирачна система

Благодарение на наличните четири дискови спирачки и ABS в стандартното оборудване на всички автомобили Prelude, спирачната система е много ефективна. При правилно обслужване тя не дефектира. Естествено накладките се износват бързо, но това е резултат от активната “езда”. При смяна на задните накладки обезателно трябва да се почистят основно направляващите супорти. Ако не спазите този съвет рискувате задните апарати да клеясат и да блокират. Първият признак за този дефект е постепенно отслабващата сила на ръчната спирачка.

 

Кормилна уредба и окачване

Всички автомобили Prelude са снабдени със серво усилител на волана, който изменя степента на твърдост в зависимост от скороста на движение. С течение на времето, след 200 000 километра пробег се появява неприятен шум идващ от рейката, но според експертите това не трябва да ви притеснява - безопасно е.

 

 

Една от интересните, но рядко срещани версии на Prelude е модификацията 4WS. Съкращението означава четири управляващи колела. Задните на практика не са свързани пряко с кормилната уредба. Ъгълът им на завиване се контролира от сложна електроника, която обаче е много надеждна и в процеса на експлоатация не дефектира. Сервизирането є се заключава в смяната на специалната смазка, намираща се в кормилния редуктор на задната ос. Процедурата трябва да се извършва на всеки 100 000 километра пробег.

В отличие от повечето автомобили, задното и даже предното окачване на Prelude е многоточково. Тази конструкция позволява достигането на значително по-голяма стабилност на пътя. Поддръжката на окачването обаче е доста скъпа и при покупка на Prelude е хубаво то да бъде прегледано от квалифициран майстор.

Ако все още не сте женен и не предвиждате скоро създаване на многолюдно семейство, като наред с това сте привърженик на спортното каране, но нямате пари за Porsche например, обърнете внимание на здравата японска резачка Prelude

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

А някои от нас си мечтаят... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Honda-Z

...автомобилът Honda Accord е един от широко разпространените модели на пазара за употребявани возила. Той е предназначен за по-улегнали господа с предпочитания към комфорт и функционалност...

<{POST_SNAPBACK}>

Хахахах ;)

Не съм знаел, че такива били критериите за придобиване на собственост върху Акорд ;);)

 

Иначе, Генчо, нямаше да е лошо да вметнеш от къде си копирал статията. От снимката се разбира, но все пак би било по-коректно с посочен източник ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dechko

HONDA PRELUDE

 

 

Повечето от моторите са с по два разпределителни вала

Единственото, на което трябва да се обърне внимание е фактът, че всички двигатели са с по два балансиращи вала, правещи работата на мотора значително по-равномерна и спокойна. В резултат на това износването на ангренажния ремък е по-голямо, което от своя страна налага и по-честата му смяна. На всеки 40 000 километра пробег е задължителен и реглажът на клапаните.

 

Трансмисия

Друг и основен недостатък се явява съединителят. Предвид предполагаемата му работа той се износва доста бързо. Освен това често се появява теч, идващ от цилиндъра на хидравликата, който е следствие от скъсан маншон. Ако автомобилът се кара спокойно или само на извънградски дистанции амбреажът може да издържи и до 200 000 километра.

 

Спирачна система

Благодарение на наличните четири дискови спирачки и ABS в стандартното оборудване на всички автомобили Prelude, спирачната система е много ефективна. При правилно обслужване тя не дефектира. Естествено накладките се износват бързо, но това е резултат от активната “езда”. При смяна на задните накладки обезателно трябва да се почистят основно направляващите супорти. Ако не спазите този съвет рискувате задните апарати да клеясат и да блокират. Първият признак за този дефект е постепенно отслабващата сила на ръчната спирачка.

 

Кормилна уредба и окачване

Всички автомобили Prelude са снабдени със серво усилител на волана, който изменя степента на твърдост в зависимост от скороста на движение. С течение на времето, след 200 000 километра пробег се появява неприятен шум идващ от рейката, но според експертите това не трябва да ви притеснява - безопасно е.

 

има само някои простотии написани , но нищо ядва се ;)

статията е от мобиле.вг-автомобили втора употреба

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest genchotur

...автомобилът Honda Accord е един от широко разпространените модели на пазара за употребявани возила. Той е предназначен за по-улегнали господа с предпочитания към комфорт и функционалност...

<{POST_SNAPBACK}>

Хахахах ;)

Не съм знаел, че такива били критериите за придобиване на собственост върху Акорд ;):)

 

Иначе, Генчо, нямаше да е лошо да вметнеш от къде си копирал статията. От снимката се разбира, но все пак би било по-коректно с посочен източник ;)

<{POST_SNAPBACK}>

мобиле.бг-източник :dry::)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet
:thumbs1: един от най-великите автомобили на всички времена и моя мечта /все пак сивика ме утешава :angry: /

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vessy_PRELUDE

тази статия ме разби!!! свалиям шапка на този, който я е написал!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Accord6

Не съм знаел, че такива били критериите за придобиване на собственост върху Акорд

Honda Accord е типичната семейна кола в USA - един от лидерите в така наречения клас "Family Car"! Друг е въпроса, че в щатите Акорда основно го кара мама ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Venci
Отговорено (Редактирано)

А в Англия, Сивик-а е кола за пенсионери ;). Еба>>и държавата! А за Прелюда, беше първата Хонда в която съм се возил. И съответно смятам да имам един 4г. Само е въпрос на време...

Редактирано от Venci

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest JeepersCreepers

и аз се ка4их за първи път в хонда и то в прелюд навремето бешеUSA версия 4ген въртре с дигит.табло;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Карал съм всички генерации на прелюд мога да кажа само: :D:D:D;):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest genchotur

яки са и имат магнити за гаджета на предния капак

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

А в Англия, Сивик-а е кола за пенсионери :).

<{POST_SNAPBACK}>

Явно пенсионерите са луди рейсъри.... гледали са бързи и яростни и са си купили сивици :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest D16A8

Един изключителен автомобил!!! Съжалявам само, че не се развива и за в бъдеще. Интересно защо ли?Иначе това е една кола, с която ще се сдобия рано или късно, по един или друг начин...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Founder

и Прелюда и CRX-а са коли , които са изпреварили времето си ... жалкото е , че е е спряло производството им :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда Прелюд е автомобил със свой уникален стил, машина за ценители!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велик автомобил и добра статия! Пък ние ще си караме Сивиците :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...