Jump to content
Slade

Teч от (около) радиатора

Recommended Posts

Здравейте от известно време забелязвам, че ми изчезват минимални количества антифриз. Лятото изобщо не можеше да се хване, а и го отдавах на изпарение в жегата.Сега обаче за около два месеца долях 200-ина мл. Когато погледнах по пластмасите на бронята около и под перката на радиатора видях неизсъхнали капки от "нещо". То се оказа антифриз. Измих всичко с обезмаслител и покарах - капките се появиха отново и дори успях да хвана как стигат до там. Явно фриза излиза някъде от горната пластмасова част на радиатора (около капачката) и тече надолу, а перката като се включва го разпръсква и затова пластмасите около нея стоят като напръскани.Не тече на напълно студен, не изглежда да тече и на напълно загрял двигател, остава да е някъде около момента на загряване и отварянето на термостата. Ще запаля някоя сутрин и ще изчакам да загрее напълно, като следя къде ще протече. Възможно е и леко да се процежда на загрял радиатор, но да е толкова слабо, че мигновено да се изпарява.Въпроса ми е - ако се окаже, че тече от пластмасовия капак, където се свързва с алуминия, мога ли да го ремонтирам/сменя по някакъв начин, да го лепя или направо трябва нов радиатор за 3986010лв?Според вас възможно ли е капачката да изпуска течност в някакъв момент и от там да се стича по капака?? Възможно ли е да е от другаде?Като допълнителна информация: температурата на таблото е бетон, маркучите не са много твърди, не се променят при яко форсиране. Разширителния съд не се препълва или изпразва - няма проблеми с него, нивото е постоянно. Антифриза е чист и бистър (сменян е преди по-малко от година). Парно има и е наред.

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми течеше от тръбичките н а питата,направо църкаше тънка струйка.Лепих с "пластелин" и после с двукомпонентно лепило и нямаше резултат.Накрая срязах тръбичката с клещи резачи и подгънах краищата ,навих ги на руло.Доста време изкара така докато не текна от друго място.Купих нов за 130 лв.Постави един пръстен от хартия или картонче около гърлото на капачката,ако тече от там ще мокри хартията.Може да намажеш с тебешир или тебеширена вода там където те съмнява ,че пуска,ще си проличи. Според мен лепене е безмислено-сменяй. И не се занимавай с препарати за спиране на течовете,по- добре си доливай антифриз!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много за идеите, бях решил и аз да сложа някаква салфетка или хартия около капачката с тиксо, за да видя дали ще подгизне.Няма да лепя, искам само да разбера със сигурност дали е радиатора, защото досега само пластмасите се мокрят здраво, а всички съединения са перфектно сухи и нямат бели следи от антифриз. В някой свободен ден ще запаля сутринта колата и ще я оставя да загрее, като после ще я форсирам и накрая ще я оставя да изстине. През цялото време ще гледам по радиатора и би трябвало да го хвана. Засега ми се мокри много странно пластмасовата рама на перката отгоре и се стича по пластмасите под нея. Все едно тече от горния маркуч на радиатора или от маркучето на казанчето, но не е от тях - винаги са идеално сухи и чисти.Днес гледах капачката - изглежда съвсем прилично, гумичката на клапанчето й е ок, не е замърсена, движи се самото клапанче и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят започваше да пръска като отвори термостата,до тогава нищо,но под налягане от помпата -започва да тече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам не би трябвало да се губи антифриза..той не е като водата и не се изпарява,но ако имаш малка шупличка някъде по радиатора се хваща,сваляш го пълниш го и гледаш. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да не ти сълзи от горният маркуч,като загрее и направи налягане.Имах подобен проблем,беше се отчупило парче от гърловината на радиатора и скобата опускаше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях със същите проблеми като теб, и решението е едно - нов радиатор (под нов можеш да разбираш и много запазен 2-ра ръка ..). Като го сменяш, смени и маркучите да ти е спокойно :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да му се невиди, не мога да се добера до колата по светло нито сутрин, нито вечер с тая работа... На тъмно не мога да хвана откъде тече нито на студен преди да отвори термостата, нито на напълно загрял след доста каране.Събота и неделя правя всички тестове и установявам с голяма сигурност дали е капака на радиатора или горния маркуч. Втора употреба - в никакъв случай (руска рулетка)!По-лошото е, че докато се заглеждах толкова много по двигателя установих, че ми е текнало малко масло от всички възможни гарнитури (на капака на главата, на главата, на картера и откъм делкото). Маслото не е мръднало, нито като ниво, нито като консистенция, но ще видим. Това е станало сега в студа - лятото мих двигателя и после кротко си прашасваше без никакви течове. Всичко това започна щом застудя по-сериозно. Пасатския грип ли я хвана, Голфовата ебола ли, не знам и ме е страх да узная!!

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ,аз имах подобен преблем и след няколко проби се оказа ,че е само като давам люта газ и както при колегата policeman от гърловината (беше се разпаднала) май само скобата я държеше и така смених го с нов !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сменяш радиатор, пробвай това Holts Radweld - има го в бензиностанциите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек, набутай се с още малко пари за нещо дето ще закрепи положението временно, и после иди и си вземи нов радиатор :). Братле, зимата вече е факт, няма кво да чакаш и да си губиш времето в опити откъде тече .. Търси си по-добре радиатор :)

Редактирано от Nikolay Kozloduy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнение за нов,че евтиното излиза по-скъпо в последствие :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, натам отиват нещата - нов радиатор.

 

Правих проби цяла събота, но времето беше топло и нищо не можах да хвана.

Измих радиатора, подсуших със спирт и запалих студения двигател. 1 час работи, загря, перката се вклюи многократно, аз форсирах малко, много, продължиелно, до прекъсвач - нищо! Нито капка. Вчера направих допълнително 80км каране из града и пак нито капка. Нивото в преливника не мърда, а капачката работи, защото като загрее до степен да се пусне перката, освобождава по малко налягане към съда - маркучите омекват съвсем за момент (могат да се стискат свободно и стените им да опрат), после пак се напомпват леко (могат да се стиснат до половината). Не усетих колата да надува и маркучите да стават корави. На студено и отворена капачка при форсиране не излизат балончета, нито течността кипи, а просто прелива леко. На горещо не мога да направя тоя експеримент.

Термостатът изглежда също работи нормално, съдейки по температурата на маркучите.

 

Днес съм карал има няма 15км и ето какво видях като се прибрах:

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Пак има капки по шибаната пластмаса, но нито идват от маркуча, нито от никъде, все едно просто са капнали отгоре. Преливника е чист и сух, не е избивало през него, капачката също не е избила - няма засъхнало бяло около нея.

Скобата и горния маркуч не са мръдвали, а и никога не е сълзило през тях.

Ще се направя, че заподозирам свръзката на алуминиевата част на радиатора и пластмасовия капак и ще сменя радиатора, но тук идва един по-особен въпрос:

Защо избива радиатора на кола на 10г и то на подобно място? Има ли повишено налягане в системата?

Вчера забърсах хубаво около двете гарнитури при главата - сега ще наблюдавам постоянно и ще забърсвам често тая на капака. Ако се окаже, че е протекло масло от гарнитурата на главата, мисля да забавя смяната на радиатора? Какво ще кажете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега защо него свалиш(радиатора) и го занеси да го надуят така ще разбереш от къде ти е проблема. Моят също таеше надух го с компресора и бълбукаше доста отворих го и ми прилоша като видях понеже го сменях с 2-ра рака и имаше нещо като камъчета понеже е каран с вода и тя е варовита и така почистих го смених уплътнението то е гумено намазах с силикон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време един друг колега постави диагноза .....автохипохондрия...човече ще се поболиш с тая англичанка бе, имам чувството ,че на ден по 5 пъти и дигаш капака..кат се строши нещо сменяш и тва е !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едмундо, не знаеш колко си прав. Заради тоя проблем наистина вдигам по 5 пъти на ден капака. Пусто безпаричие, ако не беше то щеше да ми дреме на шапката, но...Миналата вечер даже сънувах, че карам и издухвам гарнитура, а целия антифриз извира и кипи. Сигурно наистина ми трябва психиатър :hondarulez: . Жена ми е на път да ме обвини, че се притеснявам за една кола повече, отколкото за жив човек. А аз пак й обяснявам, че това не е просто кола, а ХОНДА!По същество - радиатора най-вероятно процежда от пластмасовия капак (свръзката с алуминия). Почти сигурен съм, че не тече отдолу. Идват празници и съвсем не е момент за скъпи ремонти, но не планирам и много движение в следващите 1-2 месеца. Ще карам и ще доливам, поне загубата не е голяма, а при първа възможност ще сменям.Днес ще звънна в Nissens за цена на радиатор, ще я напиша тук. Марка AVA струват между 120 и 160лв за моя модел.Имате ли идея кои радиатори са читави (без втора ръка)?Колега Budjet, как си отвори радиатора, той не е ли капсулован? При мен трябва да се разчекнат тия алуминиеви пластинки, които се виждат на снимките, за да се свали пластмасарията. После абсурд да го пристегна и уплътня толкова добре. Как си го направил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора не е капсулован! Разчекваш ги тези пластинки и махаш пластмасовия капак като внимаваш да не прецакаш пластмасата махаш гарнитурата почистваш слагаш малко силикон под и над гарнитурата и после стискаш с клещите като започваш от двата края на радиатора т.е първо единия край после другия за да може равномерно да прибере в двата края и така вече карам доста време без проблеми няма теч няма сълзене от никъде обаче ти трябва хубав силикон! И ако се навиеш сам да си го правиш първо го надуй за да знаеш от къде е проблема! Като го стискаш с клещите гледам и малко от силикона да се покаже да съм сигурен че е прилепнал добре капака!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и става "Мацано дупе с тикви" както си казва по нашия край :). На повечето от радиаторите тези пластинки точно там дето са огънати се напукват и почти е сигурно, че като тръгнеш да ги разтваряш ще се строшат. Аз лично не бих се занимавал да отварям заминаващ си радиатор, щото нито знам дали след това нещата ще се оправят, нито, че няма да ме остави някъде по пътя, нито ще ми се занимава ... Аз откакто имам колата съм сменил 2 радиатора - първия беше Нисенс (така си купих колата с него) и беше изгнил ... Смених го за втора употреба (ориг. Хонда), който протече точно там дето пластмасата се свързва с радиатора - смених го пак със втора употреба пак Нисенс, но в чудесно здраве (с бонус капачка 1.1 бара + долния маркуч) и вече нямам проблеми с тия радиатори .. парнаджия станах със тях тая година .. Извод: Когато протече - сменяй с ново (ако не можеш да си го позволиш - много запазен 2-ра ръка). Тва е ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като нямам кинти реших да пробвам дали ще стане и се получи и нито едно зъбче не се строши! Имам двама приятели които по същия начин постъпиха и нямат грижи и разбира се говорим за радиатор който не е изгнил от пропуска само през гумените уплатнения защо да давам пари за радиатор и плюс това друг един познат си купува преди години чистак барсак радиатор за црх-са и познай слагаго и теква като лейка така че всеки само си преценя ! Ако може зима нов и си решава проблема ама ако не може ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, може ... ако не му се ходи пеш, всичко може :) . Въпроса не е дали може, а дали иска да си реши проблема бързо и да забрави, че го е имало, или да се занимава в студовете със нещо с неясен (според мен) ефект ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно ще трябва да го надуя, защото не съм сигурен дали тече само от капака или има и друг пробив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май не видя какво написах.При мвн гарнитурите на радиатора бяха изпуснали, отидох в Нисенс и с/у 150лв(нов беше над 300) ми смениха 2-те, после навуване и всичко стана ОК. Смених гарнитурите само понеже радиатора е перфектен като пита.Ок беше до след година. Сега пак същата история - сипах същата добавка и засега нямам ядове.При положение че добавкате струва 10 кинта, не виждам смисъл да ходиш да си губиш времето и парите, при положение че ти сълзи толкова леко.Аз ако се бях усетил навремето да я сипя нямаше да съм 150 назад.Му другото от снимките радиатора ти е доста нов.

Редактирано от borko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да радиаторът наистина изглежда доста нов, не са му омачкани много и ламелите, за разлика от този на климатика. Това да ти вземат 150лв за смяна на някакви гарнитури е ужас и безумие - нов радиатор AVA за моя Сивик е 120-150лв. По-добре да взема такъв ако ще и да протече след време. Тия от Нисенс май гонят цените на оригиналните радиатори. А тук-там чета мнения на не много доволни хора.Това чудо продължава да си тече и губи средно по половин литър на седмица (ежедневно каране). Мокри най-вече перката и пластмасовия й корпус. Предполагам, че се стича от капака надолу по питата и при движение опръсква перката. Мисля да карам така докато събера някой лев, ще доливам антифриз - няма начин.С добавки не ми се занимава, защото ме е страх за радиатора на парното - ако се запуши ще се гръмна, знам каква е процедурата по смяната му.

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...