Jump to content
pasajerobg

въпрос за Hr-v

Recommended Posts

Здравейте колеги, ще ставам скоро собственик на HR-V гледам обявите и не мога да разбера коя хонда е 4х4 и коя не е, понеже искам да купя с двойно предаване а не само с предно.Въпроса ми е, има ли отличителни белези HR-V 4x4 отвън по купето или няма?Ако има колеги с такъв автомобил, нека помогнат и с мнение и съвет какво да гледам по колата като я купувам, предполагам като всяка кола и тази има слаби местана които трябва да се обърне внимание.Има ли голяма разлика между CR-V и HR-V, освен в двигателите с разлика от по 20 коня? Разхода на CR-V много по-голям ли е от този на HR-V?Могат ли да се сложат хъбове на джантите на CR-V за да не се върти кардана за задното задвижване?Благодаря предварително на хората които ще отделят време да отговорян на въпросите ми. Предплагам че и други хора ще се възползват от темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички със 125кс двигателя са 4х4, иначе гледаш за надпис 2wd / 4wd :cool:CR-V е 1500кг, Харвито е 300 кила по-малко (1250 е най-тежкоко 4врати 4х4)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,Тъй като и аз минах по пътя на колебанията между HR-V и CR-V и навремето преглеждах безброй обяви, мисля, че мога да ти бъда полезен с отговора си.Впечатленията ми са, че много голяма част от предлаганите HR-V на бългасркия пазар са 2WD, тоест само с предно предаване. Тези, които са 4WD и оборудвани с VTEC двигателя са сравнително малко. Сигурен външен белег по купето за това, дали колата е 2WD или 4WD не мога да кажа дали има, но най-простия метод е да се наведеш и да погледнеш дали има заден диференциал :thumbs1: , също така разбира се вида задвижване може да се провери по VIN номера на колата. Системата за задвижване на 4-те колела (Real Time 4WD) при HR-V и CR-V е еднаква. Задвиждането на 4-те колела е непостоянно, т.е. въртящ момент към задните колела се предва само при загуба на сцепление в предните колела (водещо е предното предаване). Въпросът ти за някави хъбове на джантите (???), които да спират въртенето на кардана за задно задвижване става напълно излишен. И двата модела са икономични за класовете си, тъй като в 95% от времто се карат само на предно предаване (замисли се колко често ти се налага да караш по черни пътища, ниви, чукари др. подобни). Честно казано не мога да те разбера - хем държиш на 4WD автомобил, хем питаш как да блокираш двойното предване? :blink: Не очаквай големи off-road възможности от автомобили в този клас, за целта си има корави всъдеходи с понижаващи предваки, блокажи на диференциалите и др. благинки, говоря за модели от сорта на Mercedes G класа, Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol, Land Rover Defender. Разбира се тези автомобили са позиционирани в съвсем друг клас и дума не може дa става за сравнение с HR-V или CR-V.Същевременно HR-V и CR-V един спрямо друг са позиционирани в различни класове и е трудно да бъдат сравнявани директно. HR-V е мини SUV, по-малка и по-лека е от CR-V, предлага по-малко вътрешно пространство и багажник, вози по-твърдо и друсащо, но е по-икономичен и компактен автомобил. CR-V е в класа на Toyota RAV-4, Subaru Forester, Nissan X-Trail, Suzuki Grand Vitara и д. подобни - един доста гъсто населен клас. Лично аз не съжалявам за избора си (CR-V '01, 4WD, 147 hp) - предпочитам по-високия комфорт на возене (особено при дълги пъувания), повечето място и по-големия багажник, както и двулитровия мотор с повечко мощност и въртящ момент, неща, които дават едно различно усещане. Като цени (поне допреди около година) двата модела доста се доближаваха и за мен малката икономия,която щях да направя купувайки си HR-V не беше оправдана. Трябва да си прецениш какви са ти нуждите и кой тип автомобил ще ти допада повече - и разбира се да си го харесваш като цяло. Успех в избора! !!!

Редактирано от 100NX Golf Destroyer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, до тук разбирам че най добрия вариант за мен е HR-V v-tec 124k.с и предполагам че ще се намира най трудно и ще е по-скъп от 105к.с двигател. Тъкмо компакността на HR-V ми допада а и се надявам на по-нисък разход, колега 100NX G.D можеш ли да ми кажеш ако си правил сметки разбирасе какъв е разхода на твоето CR-V, макар че предполагам с 2 литровия двигател ще е над 10л на HR-V го дават среден около 8,5-9л/100 . Колкото до хъбовете които имам предвид, те зацепват главините към полуоските в случай на нужди и по този начин през останалото време кардана не се върти, после се замислих обаче и се светнах че това важи само за джипове със задно постоянно задвижване, а в случая с хондата кардана на зад се чърти от скоростната кутия и е по-различно.КОлкото до цените на двата модела и сега са много близки, по-евтинички са HR-V 2wd но според мен то си губи смисъла ако не е 4х4. Четох една тема в която се споменаваше за непоносимост към газифициране която беше обоснована, та ти CR-V то на бензин ли го караш?

Редактирано от pasajerobg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа...и за мен най-привлекателното HR-V e дългата база (с 4 врати), 4WD с V-TEC двигателя. Много хора не харесват дизайна на HR-V, но на мен лично много ми допада - авангарден е, различен от останалите, не се слива с общата маса коли :) За разхода на гориво - логично е HR-V-то да е чувствително по икономично - все пак е по-леко (с около 300 кг.) и 1.6 мотор спрямо 2.0. При мен средния разход на бензин се движи около 10 л./100 км. Не ми се налага често да карам само градско, но максималните стойности в софийските задръствания при включен климатик могат да достигнат и 14/100. При извънградско спокойно шофиране разхода може да варира в рамките на около 8 - 8,5/100. Средния разход при моите ежедневни нужди, т.е. смесен режим на каране градско/извънградско се движи около 10/100.За карането на Honda на алтернативно гориво (LPG или метан) е изписано много в този форум. Не бих искал да се включвам в безмислени и глупави спорове. Всеки прави своя личен избор, преценяйки плюсове, минуси и рискове. Лично моето мнение е, че при компетентен монтаж, качествена система (газов инжекцион), коректно сервизно обслужване, както на целия автомобил, така и на газовия инжекцион - няма ниакъв проблем да се кара на алтернативно гориво! Непонсимоста към газ, за която толкова много се говори се обяснява с това, че поради по-високата температура при горене на LPG, както и липсата на омасляване (все пак газта е "сухо" гориво) се стига до износване на клапаните и по-конкретно корозиране ("изяждане") на леглата на клапаните. Това явление обаче се избягва с коректен монтаж и настройка на газовия инжекцион (коректни настройки ина горивната смес), периодични следене на фабрично зададените хлабини на клапаните, а също така и чрез монтаж на допълнителен "омаслител за клапани" (Flashlube Valve Saver). Повече информация можеш да прочетеш тук: http://www.fobos-bg.com/index.php?l=276.281Аз съм преценил и съм направил своя избор - от близо 6 месеца съм с газов инжекцион + Flashlube Valve Saver. Съвсем скоро ще навъртя 10 000 км на LPG. На 5 000 км профилактично проверих хлабините на клапаните - всичко си беше ОК. Проверката се прави на студен двигател и конкретно за моя B20Z1 параметрите трябва да са: всмукателни: 0.08 - 0.12, изпускателни: 0.16 - 0.20. При мен стойностите бяха съответно 0.10 на 0.18 и ги оставих така, без да ги пипам.Ама да не се впускаме пак в спорове "за/против газта". Както казах всеки си прценя и си прави избора :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реши ли си дилемата за HR-V или за CR-V? Имам HR-V от около 3 месеца (почти 3000 км. направих) и съм адски доволен.. Имах късмета да попадна на най-добрата комбинация купе/двигател според мен: двувратото купе с мотор 1.6 VTEC 124 к.с. 4х4. Изрично търсих двувратка, че всеки ден ми се налага да се завирам в центъра на София и трябва да се съобразявам с габаритите на купето. Колата е изненадващо бърза и пъргава, направо е сравнима с кола като Ауди А3 1.8 125 к.с. (предишната ми колата беше такава). Среден разход (градско/извънградско) ми дава около 9 и то със доста спортно каране по магистралата. Хубавото е, че имаш икономичен режим на каране: ако караш с около 110 разхода пада на малко под 7. Много е удобна за качване по високи бурдюри, паркиране по криви места по кварталите, за кални черни пътища и полянки, но определено не е типичен офроад автомобил. Не ми харесва и проблема с монтиране на допълнителен багажник - напречните греди за този модел са скъпи, и монтажа е над спойлера на тавана, т.е. застават прекалено високо над покрива. Иначе изработката е безупречна, мотора мърка, работи супер гладко и тихо и при високи обороти.. изобщо колата си струва всяка стотинка.Питай ако искаш други подробности..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, и аз стигам до заключение че 124к.с ви тек мотор е най добрия вариант но се срещат по-трудно а и са по-скъпи, колега ако не е проблем ще споделиш ли колко си дал за твоята?а за място мисля че ще ми е достатъчно, и още един върпос, има ли вариант да се сгънат напред задните седалки и да стане равен пода отзад ако се сгъват една по една или цялата седалка с облегалката лягат напред?За това че не е за сериозен офроуд ми е напълно ясно, на мен ми трябва да минавам около 300м черен път да се прибера до вилата и лек пикник офроуд, повече ще се кара на шосе затова и мисля че това е най подходящтия вариант за мен.Как се разбира кой мотор е? доколкото знам всички ви-тек имат спойлер над задната врата?

Редактирано от pasajerobg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седалките се сгъват да, една по една .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ако някой има възможност да направи снимка на ви тек двигателя да видя как изглежда, ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...