pasajerobg 0 #1 Публикувано 25 Октомври, 2009 Здравейте колеги, ще ставам скоро собственик на HR-V гледам обявите и не мога да разбера коя хонда е 4х4 и коя не е, понеже искам да купя с двойно предаване а не само с предно.Въпроса ми е, има ли отличителни белези HR-V 4x4 отвън по купето или няма?Ако има колеги с такъв автомобил, нека помогнат и с мнение и съвет какво да гледам по колата като я купувам, предполагам като всяка кола и тази има слаби местана които трябва да се обърне внимание.Има ли голяма разлика между CR-V и HR-V, освен в двигателите с разлика от по 20 коня? Разхода на CR-V много по-голям ли е от този на HR-V?Могат ли да се сложат хъбове на джантите на CR-V за да не се върти кардана за задното задвижване?Благодаря предварително на хората които ще отделят време да отговорян на въпросите ми. Предплагам че и други хора ще се възползват от темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #2 Отговорено 25 Октомври, 2009 Всички със 125кс двигателя са 4х4, иначе гледаш за надпис 2wd / 4wd :cool:CR-V е 1500кг, Харвито е 300 кила по-малко (1250 е най-тежкоко 4врати 4х4) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivo Koynov 12 #3 Отговорено 25 Октомври, 2009 (Редактирано) Здравей,Тъй като и аз минах по пътя на колебанията между HR-V и CR-V и навремето преглеждах безброй обяви, мисля, че мога да ти бъда полезен с отговора си.Впечатленията ми са, че много голяма част от предлаганите HR-V на бългасркия пазар са 2WD, тоест само с предно предаване. Тези, които са 4WD и оборудвани с VTEC двигателя са сравнително малко. Сигурен външен белег по купето за това, дали колата е 2WD или 4WD не мога да кажа дали има, но най-простия метод е да се наведеш и да погледнеш дали има заден диференциал , също така разбира се вида задвижване може да се провери по VIN номера на колата. Системата за задвижване на 4-те колела (Real Time 4WD) при HR-V и CR-V е еднаква. Задвиждането на 4-те колела е непостоянно, т.е. въртящ момент към задните колела се предва само при загуба на сцепление в предните колела (водещо е предното предаване). Въпросът ти за някави хъбове на джантите (???), които да спират въртенето на кардана за задно задвижване става напълно излишен. И двата модела са икономични за класовете си, тъй като в 95% от времто се карат само на предно предаване (замисли се колко често ти се налага да караш по черни пътища, ниви, чукари др. подобни). Честно казано не мога да те разбера - хем държиш на 4WD автомобил, хем питаш как да блокираш двойното предване? Не очаквай големи off-road възможности от автомобили в този клас, за целта си има корави всъдеходи с понижаващи предваки, блокажи на диференциалите и др. благинки, говоря за модели от сорта на Mercedes G класа, Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol, Land Rover Defender. Разбира се тези автомобили са позиционирани в съвсем друг клас и дума не може дa става за сравнение с HR-V или CR-V.Същевременно HR-V и CR-V един спрямо друг са позиционирани в различни класове и е трудно да бъдат сравнявани директно. HR-V е мини SUV, по-малка и по-лека е от CR-V, предлага по-малко вътрешно пространство и багажник, вози по-твърдо и друсащо, но е по-икономичен и компактен автомобил. CR-V е в класа на Toyota RAV-4, Subaru Forester, Nissan X-Trail, Suzuki Grand Vitara и д. подобни - един доста гъсто населен клас. Лично аз не съжалявам за избора си (CR-V '01, 4WD, 147 hp) - предпочитам по-високия комфорт на возене (особено при дълги пъувания), повечето място и по-големия багажник, както и двулитровия мотор с повечко мощност и въртящ момент, неща, които дават едно различно усещане. Като цени (поне допреди около година) двата модела доста се доближаваха и за мен малката икономия,която щях да направя купувайки си HR-V не беше оправдана. Трябва да си прецениш какви са ти нуждите и кой тип автомобил ще ти допада повече - и разбира се да си го харесваш като цяло. Успех в избора! !!! Редактирано 25 Октомври, 2009 от 100NX Golf Destroyer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pasajerobg 0 #4 Отговорено 25 Октомври, 2009 (Редактирано) Благодаря за отговорите, до тук разбирам че най добрия вариант за мен е HR-V v-tec 124k.с и предполагам че ще се намира най трудно и ще е по-скъп от 105к.с двигател. Тъкмо компакността на HR-V ми допада а и се надявам на по-нисък разход, колега 100NX G.D можеш ли да ми кажеш ако си правил сметки разбирасе какъв е разхода на твоето CR-V, макар че предполагам с 2 литровия двигател ще е над 10л на HR-V го дават среден около 8,5-9л/100 . Колкото до хъбовете които имам предвид, те зацепват главините към полуоските в случай на нужди и по този начин през останалото време кардана не се върти, после се замислих обаче и се светнах че това важи само за джипове със задно постоянно задвижване, а в случая с хондата кардана на зад се чърти от скоростната кутия и е по-различно.КОлкото до цените на двата модела и сега са много близки, по-евтинички са HR-V 2wd но според мен то си губи смисъла ако не е 4х4. Четох една тема в която се споменаваше за непоносимост към газифициране която беше обоснована, та ти CR-V то на бензин ли го караш? Редактирано 25 Октомври, 2009 от pasajerobg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivo Koynov 12 #5 Отговорено 26 Октомври, 2009 Мдааа...и за мен най-привлекателното HR-V e дългата база (с 4 врати), 4WD с V-TEC двигателя. Много хора не харесват дизайна на HR-V, но на мен лично много ми допада - авангарден е, различен от останалите, не се слива с общата маса коли За разхода на гориво - логично е HR-V-то да е чувствително по икономично - все пак е по-леко (с около 300 кг.) и 1.6 мотор спрямо 2.0. При мен средния разход на бензин се движи около 10 л./100 км. Не ми се налага често да карам само градско, но максималните стойности в софийските задръствания при включен климатик могат да достигнат и 14/100. При извънградско спокойно шофиране разхода може да варира в рамките на около 8 - 8,5/100. Средния разход при моите ежедневни нужди, т.е. смесен режим на каране градско/извънградско се движи около 10/100.За карането на Honda на алтернативно гориво (LPG или метан) е изписано много в този форум. Не бих искал да се включвам в безмислени и глупави спорове. Всеки прави своя личен избор, преценяйки плюсове, минуси и рискове. Лично моето мнение е, че при компетентен монтаж, качествена система (газов инжекцион), коректно сервизно обслужване, както на целия автомобил, така и на газовия инжекцион - няма ниакъв проблем да се кара на алтернативно гориво! Непонсимоста към газ, за която толкова много се говори се обяснява с това, че поради по-високата температура при горене на LPG, както и липсата на омасляване (все пак газта е "сухо" гориво) се стига до износване на клапаните и по-конкретно корозиране ("изяждане") на леглата на клапаните. Това явление обаче се избягва с коректен монтаж и настройка на газовия инжекцион (коректни настройки ина горивната смес), периодични следене на фабрично зададените хлабини на клапаните, а също така и чрез монтаж на допълнителен "омаслител за клапани" (Flashlube Valve Saver). Повече информация можеш да прочетеш тук: http://www.fobos-bg.com/index.php?l=276.281Аз съм преценил и съм направил своя избор - от близо 6 месеца съм с газов инжекцион + Flashlube Valve Saver. Съвсем скоро ще навъртя 10 000 км на LPG. На 5 000 км профилактично проверих хлабините на клапаните - всичко си беше ОК. Проверката се прави на студен двигател и конкретно за моя B20Z1 параметрите трябва да са: всмукателни: 0.08 - 0.12, изпускателни: 0.16 - 0.20. При мен стойностите бяха съответно 0.10 на 0.18 и ги оставих така, без да ги пипам.Ама да не се впускаме пак в спорове "за/против газта". Както казах всеки си прценя и си прави избора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wolf1 0 #6 Отговорено 28 Октомври, 2009 Реши ли си дилемата за HR-V или за CR-V? Имам HR-V от около 3 месеца (почти 3000 км. направих) и съм адски доволен.. Имах късмета да попадна на най-добрата комбинация купе/двигател според мен: двувратото купе с мотор 1.6 VTEC 124 к.с. 4х4. Изрично търсих двувратка, че всеки ден ми се налага да се завирам в центъра на София и трябва да се съобразявам с габаритите на купето. Колата е изненадващо бърза и пъргава, направо е сравнима с кола като Ауди А3 1.8 125 к.с. (предишната ми колата беше такава). Среден разход (градско/извънградско) ми дава около 9 и то със доста спортно каране по магистралата. Хубавото е, че имаш икономичен режим на каране: ако караш с около 110 разхода пада на малко под 7. Много е удобна за качване по високи бурдюри, паркиране по криви места по кварталите, за кални черни пътища и полянки, но определено не е типичен офроад автомобил. Не ми харесва и проблема с монтиране на допълнителен багажник - напречните греди за този модел са скъпи, и монтажа е над спойлера на тавана, т.е. застават прекалено високо над покрива. Иначе изработката е безупречна, мотора мърка, работи супер гладко и тихо и при високи обороти.. изобщо колата си струва всяка стотинка.Питай ако искаш други подробности.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pasajerobg 0 #7 Отговорено 29 Октомври, 2009 (Редактирано) Благодаря за информацията, и аз стигам до заключение че 124к.с ви тек мотор е най добрия вариант но се срещат по-трудно а и са по-скъпи, колега ако не е проблем ще споделиш ли колко си дал за твоята?а за място мисля че ще ми е достатъчно, и още един върпос, има ли вариант да се сгънат напред задните седалки и да стане равен пода отзад ако се сгъват една по една или цялата седалка с облегалката лягат напред?За това че не е за сериозен офроуд ми е напълно ясно, на мен ми трябва да минавам около 300м черен път да се прибера до вилата и лек пикник офроуд, повече ще се кара на шосе затова и мисля че това е най подходящтия вариант за мен.Как се разбира кой мотор е? доколкото знам всички ви-тек имат спойлер над задната врата? Редактирано 29 Октомври, 2009 от pasajerobg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sun4o 2 #8 Отговорено 30 Октомври, 2009 Седалките се сгъват да, една по една . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pasajerobg 0 #9 Отговорено 30 Октомври, 2009 Колеги, ако някой има възможност да направи снимка на ви тек двигателя да видя как изглежда, ще съм благодарен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове