Restless 205 #1 Публикувано 25 Октомври, 2009 (Редактирано) Точно няколко дни преди предишната месечна кормилото ми избяга от нулевото положение - както си карам една сутрин установих, че за да се движи право напред сивика, кормилото трябва да е леко килнато със 7-8 градуса наляво, т.е. ако волана е точно изправен, колата лекичко почва да отива надясно. Смених предна със задна десни+баланс, проверих налягания - никаква разлика. Един познат прегледа окачването и каза че няма нищо видимо за смяна (преди 3 месеца при Омбре минах такъв преглед със същата диагноза), да отида на реглаж. Направих реглаж ( в Мотоексперт-Овча Купел - просто са ми относително близо до работата, а и служебните ни коли там се обслужват чат-пат) Също казаха, че по окачването няма нищо за смяна, направиха реглаж отпред и отзад, дадоха ми листче с ъгли какво е било и какво е след реглажа - наистина "преди" отклонението на дясното колело е било малко над допуска Преди След реглаж Ляво Дясно Ляво Дясно Част. сход -1.2 -2.7 0.1 0.0 Сх. -3.9 0.1 Наклон -0.2 -1.03 -0.25 -0.56 това е откъсВзех колата и ден-два всичко беше ок! После почна леко полека да отива пак към положението отпреди реглажа и за 7-8 дена се върна точно до същото положение, 7-8 градуса килване на волана наляво, за да върви право напред. Мисля пак да отида да замерат стойностите, поне да се види къде е "избягал" реглажа. Някакви идеи какво друго да се провери? Няма непознати звуци, тропане, чукане, управлението не се е променило с нищо Редактирано 25 Октомври, 2009 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #2 Отговорено 26 Октомври, 2009 Редовния проблем с реглажите - волана избягва...В Хонда ръководството пише, че центровката на волана се настройва от т.нар. "tie rods" - кормилни накрайници (нали така?)Наскоро смених волана и имам подобен проблем, но разцентрираното е едва забележимо. Предполагам идва от разлика в заварката на отвора с шлиците на волана. Идиотско е той да се заварява към арматурата на волана, а не да се отлива на едно, но явно така са си решили японците/англичаните и от там сигурно идват някакви минимални разлики.Настройката на волан с преместване на зъб на кормилния прът и отвора на волана е невъзможна (или поне при воланите с еърбег), така че вариант остават въпросните накрайници.Според мен Restless, ако не са ти затегнали някой болт на накрайника и се е разхлабил - ето ти го разцентроването.В поредната тема вече пиша, че на Реното проблема с тегленето на волана на една страна се реши със смяна на кормилен накрайник.Някой знае ли къде правят качествен реглаж на ходова част и не се осират здраво всеки път? Искам да ми центрират волана, но градуса на отклонение е толкова минимален, че трябва да се направи доста прецизно. Къде? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове