Jump to content
tsurko

По-малък размер зимни гуми

Recommended Posts

Здравейте,малко или много зимата чука на вратата и трябва скоро да си купя зимни гуми. В момента съм с 195/55/15 и това е стоковия размер за колата (6-та генерация, англичанка). Чувал съм, че е добре зимата да се кара с по-тесни и по-малки гуми и затова мисля да си взема 14. Според калкулатора на един популярен сайт за автомобилни гуми (да не му правя реклама) 185/65/14 дава разликата от +1мм и няма промени в отчитането на скоростта и ми се струва най-логичният избор. Естествено имаше и други варианти с малко по-голямо отклонение и незначителна разлика в скоростта. Например 175/70/14 (+5мм, 1км/ч разлика). Какво е вашето мнение по този въпрос и какъв размер бихте ми препоръчали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще се силиш през зимата и искаш макс. стабилност вземи 175/70/14, даже може и по-тесни, аз бих сложил 155/80/13 или 165/75/13...ако ще караш повече на сухо ( имам предвид изчистено ) може и 185/65/14. Идеята на гумата за сняг е да е колкото се може по-тясна и по-висока, но пък трябва да се гони и макс. близост до заводските изисквания за разбер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

185/65/14 дава разликата от +1мм.Аз съм с такива реших че са по евтини по високи за зимата никакви проблеми няма да имаш успех.Колата ми е същата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

185-175/65/14 Това е твоя размер ;) Според мен 175 е по-добре. 175/70/14 мисля, че ще идва в повечко тоя балон и колата малко ще прилича на трактор :) В петък точно по този въпрос ходих да се консултирам в един магазин и човека там ми каза, че щом заводския размер е 185/60/14, за зимата да слагам 175/65/14 да я повдигна малко и да си свиркам ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

твоите гуми бая големички...наистина зимата си е добре с тесни и високи гуми. Важно е да си близо до каталожния стандарт, за да няма разлики в скоростомера и да не се товари колата (ако са по-големи от нормалното). Разлика между 175/185 няма да намериш чак толкова голяма. По-скоро отиди в гумаджийницата от където мислиш да пазаруваш и виж. 185/60/14 е доста универсален размер, и съответно по-често срещан. От там следва, че ще имаш по-голям избор откъм марки/модели, а и цената ще е по-нормална. По-нетрадиционните размери са си скъпички...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че е добре зимата да се кара с по-тесни и по-малки гуми и затова мисля да си взема 14.

За "по-тесни" съм съгласен, но за "по-малки" не - Защо трябва да намаляваш цола ? :) П.П. Зимата няма разлика между малолитражна и мощна кола и едва ли гумите ще я натоварят толкова... :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за съветите. Май наистина е добра идея да разгледам какво се предалга и на какви цени преди да се хвърлям сляпо на размер. А да ви питам друго - от къде се снабдявате със стоманени джанти?

Чувал съм, че е добре зимата да се кара с по-тесни и по-малки гуми и затова мисля да си взема 14.

За "по-тесни" съм съгласен, но за "по-малки" не - Защо трябва да намаляваш цола ? :) П.П. Зимата няма разлика между малолитражна и мощна кола и едва ли гумите ще я натоварят толкова... :P
Да ти кажа честно и аз не се сещам за логично обяснение, но като е ставало дума за гуми всички зимата карат с по-малки и нали знаеш за стадния ефект;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хехе, колега, не карат зимата с по-малки, а лятото с по-големи. например аз карам лятото с 15ки, а оригиналният размер по каталог ми е 13ки :) а за стоманени джанти - моята така я купих, иначе тук от форума - оферти - бол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зимата е по-добре да имаш повече гума, отколкото джанта, затова се минава на по-малък цолаж, но по-висока гума - така колата става по-нестабилна при висока скорост и завои, но пък и зимата се предполага, че скоростите са по-малки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зимата е по-добре да имаш повече гума, отколкото джанта...........

Абсолютно съм съгласен с колегата. Аз лично карам с размер какъвто карам и лятото а именно 195/50/15 и не съм имал проблеми за сега. Всичко според мен зависи от гумата ако и е хубав каучука е добре.Поздрави и карайте внимателно, времето зе да се скапва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

atoma съгласен си с колегата (който казва, че е по-добре малка джанта с голяма гума), а изказваш противоположно мение, че караш с голяма джанта и малка гума (и си доволен от това съотношение). Вероятно си помислил, че колегата е имал предвид - по-важна е самата гума, отколкото джантата. Както и да е, няма голямо значение какво си разбрал.Защо е по-добре по-малка джанта с голяма гума, отколкото по-малка гума с по-голяма джанта? Височината е днаква и не може да се каже, че колата става по-висока. От по-високата гума ти се намалява устойчивостта в завоите, но печелиш по-меко возене през неравностите. Според мен си е по-добре голяма джанта с малко гума (т.е. през зимата да се кара с предписаните за колата гуми).Теорията за тесните и широките гуми е спорна и различните преподаватели различно казваха за + и - на тесните и широките гуми през зимата. Не ми се обяснява сега какви са предимставата и недостатъците на по-широките и по-тесните гуми, но ще кажа какво показва практиката. При пухкав, неотъпкан сняг с голяма височина (не да е 1 пръст) е по-добре да си с широки гуми, в противен случай потъваш и боксуваш. При отъпкан сняг и лед, предимството е на тясната гума. Сравнение за по-лесно разбиране мога да направя с кънките за лед и с... (забравих как се казваха тези неща с които се ходи по дебела снежна покривка и приличат на ракети за тенис :) ). Когато си с "ракетите за тенис" нямаш проблеми да ходиш по пухкав сняг, но потъваш с кънките. Когато обаче си на лед, имаш пълен контрол с кънките, а с "ракетите за тенис" си винаги паднал, щом стъпиш на лед. Кънките са тесните гуми, а "ракетите за тенис" са широките гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........... Вероятно си помислил, че колегата е имал предвид - по-важна е самата гума, отколкото джантата......

Така го разбрах аз :) макар че сега като чета какво е написал колега съм останал в дълбока заблуда за което се извинявам. Иначе за кънките и "ракетите за тенис" си абсолютно прав. Миналата зима в големите снегове карах с 195/50/15 и нямах никакъв проблем, предадоха ме само задните гуми (въртях се неведнъж) но те са всесезонни и за това. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за мненията. Насочил съм се до тук към 185/65/14 - малко по-тесни, малко по-високи и минимални разлики в размера и отчитането на скоростта.Да ви питам нещо друго - предлагат ми железни джанти от опел, 4/100. До колкото съм чел има освен PCD-то има и разни други offset-и, които вероятно трудно мога да разбера. Проблем ли е ако сложа такива джанти на моя Сивик?EDIT: Търсачката не помогна, но с гугъл се натъкнах на това:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=4166http://tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=14013Явно джантите ми вършат работа. Надявам се информацията да е от полза и на още някой.

Редактирано от tsurko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...