Jump to content
tuindl

шум при спиране и потегляне

Recommended Posts

Здравейте колеги , от скоро съм с Honda , но огромното ми удоволствие от шофирането бе помрачено от странен шум , по-скоро чаткане - като удар на метал с метал “ като повреда в каре “, при рязко спиране и потегляне в предното колело . Колата е нова . В сервиза са изключително любезни и внимателни , но не успяха да открият проблема на “прима виста“ , кат оказаха , че всички възли са ОК и е необходимо да се разглоби и огледа всичко - амортисьор и т.н. . Моля за компетентното Ви мнение .Поздрави !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е така като набия рязко спирачките, ама аз знам откъде идва 'готиния звук" при мен - разбита предница (доста)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , от скоро съм с Honda , но огромното ми удоволствие от шофирането бе помрачено от странен шум , по-скоро чаткане - като удар на метал с метал “ като повреда в каре “, при рязко спиране и потегляне в предното колело . Колата е нова . В сервиза са изключително любезни и внимателни , но не успяха да открият проблема на “прима виста“ , кат оказаха , че всички възли са ОК и е необходимо да се разглоби и огледа всичко - амортисьор и т.н. . Моля за компетентното Ви мнение .Поздрави !

Здрасти,Има доста такива случки с 8-ма генерация. Вариантите са два :1. Шок абсорбер на преден амортесьор -2. Дефект във "subfarame assembly" - цъкКакто описваш проблема второто ми се струва по-вероятно.Прегледай линка и ако ти прилича на твоя проблем , лекуването е лесно :huh:Това май по-често се случва на 2.2 мотораУспех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти и малко "top secret" инфо Офишъл сервизен бюлетин на Хонда по въпросаМожеш да го удариш в главата на приемчика в сервиза :huh:

Редактирано от marto_1.8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така се разрових по тоя въпрос:

Има оказва се още една вероятност - Стабилизиращата щанга, симптомите обаче включват същият металически звук и при неравности (по-големи)

Фикса от сервизния булетин е успешен и траен в 60 % , в останалите 40 % следва смяна на цялата дясна "subframe", ама тогава очаквай нерви и разправии и дооста време :huh:

 

Щангата

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Детайл Номер 10 на схемата

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Редактирано от marto_1.8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

marto 1.8 , ти си само лой :) :) :P:D много съм ти благодарен , с твоя помощ се надявам да си спестя времето , както и това на специализирания сервиз :P апропо , при висока скорост 170-200 при неравности ( тези чудесни магистрали ) колата не е много стабилна , бих казал , че отскача по неравностите , как е при теб ? Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

marto 1.8 , ти си само лой :) :) :P;) много съм ти благодарен , с твоя помощ се надявам да си спестя времето , както и това на специализирания сервиз :P апропо , при висока скорост 170-200 при неравности ( тези чудесни магистрали ) колата не е много стабилна , бих казал , че отскача по неравностите , как е при теб ? Поздрави

Ама как ги целиш проблемите.Беше същото. След като се поразрових се оказа:1.Не трябва да се забравя , че нашата с тебе 8-ма генерация Хеч е с полунезависимо окачване отзад( няколко twisted beam bars), поради тази причина и окачването е твърдо (дори и на Ex варианта), за да не се лашка прекалено в завои. Една част от проблема е там 2. 30 % от Сивик хеч излизат от завода извън спецификациите на Хонда за геометриа на предницата и задницата. Тези спецификации сами по себе си са с доста голям толеранс. Решението е да идеш на проверка и реглаж. Аз това и направих в бултрако срещу 22.54 лв. Оказа се , че макар и малко е извън спецификациите, беше регулирана в средата на толеранса и след това колата има значително подобрение. Аз имах късмет и беше само в предницата. Задницата когато е сток не подлежи на реглаж , дори и при Тайп Р.3. Сток амортесьорите не са много "спортни" ;)Хората са му намерили цаката и най доброто решение е с "леки " афтермаркет подобрения:1. Реглаж на прецизен стенд ( този на Бултрако е добър , но не е лазерен)2. Смяна на всички амортесьори със Koni FSD - имат разработен модел за 1.8,2.2, 1.4 - около 750 EUR. Задните са директна замяна , а за предните се ползва оригиналния стрът , който се разкапсулова от оригиналните амортесьори . - Карах една такава във Гърция при един колега и просто колата не е същата.Бултрако обаче ми казаха , че с това пада гаранцията на цялата ходова част на автомобила и съответно ще бъде направено след година- година и половина.В Гърция и на острова при такава смяна , даже правена в независим сервиз ти пада гаранцията само на сменените части , защото новите са равностойни или по-добри :P. Тези амортесьори се инсталират със сток пружините!! ( т.е. не са като Кони спорт ) и не се регулират по височина.3. Има разработен кит Fast Road Setup - FRS на ABP motorsport (UK) , със нови camber and toe adjustment детайли , които дават възможности за бърз и прецизен реглаж и на предница и на задница. Разработен е първоначално за 8-ма Тайп Р , които се ползават на писта за да може да се правят различни настройки в зависимост от нуждите и съответната писта. Струва около 500 GBP ( 200 GBP е монтажа там). В Атина има едни готини тунингари , дето я правят тая работа , като хората.:DОстава да изчакаме да наближи края на гаранцията :PЗа съжаление тука е така .Дано съм ти бил полезен .Когато се изпълни и т.3 колата се променя коренно :PВсе пак вземи я закарай на реглаж и прати сканиран Репорта Редактирано от marto_1.8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да ако решиш за Кони ФСД , тук се продават от Руди 96 и са малко по-евтини около 1200 лв и 4 седмици доставка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, какви интересни неща има тук?Въпросче: Ако нямам оплаквания от ходовата част, освен че "возилото" :plane: над 190 км/час е като лодка и "стискам здраво" волана по "европей-ските" ни първокласни пътища и автомагистрали, :bow: ...Струва ли си да последвам съветите ти, Marto 1.8 ?Колата ми излиза от гаранция в края на Януари`2010г. :)P.S.: Като изключим новото трасе след Бургас и планинските пътища, е ... по-кротко ... където Сивика е просто стархотен?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен само преглед на геометрията на първо време е достатъчен :)За другото , ако имаш път към Атина, звънни да ти дам координати на колегата там . Ще направиш кръгче и тогава ще прецениш самаИма и една мацка във Виена и една в Любляна с така направени Сивици 8 генерация - Кони ФСД+ FRS na ABPP.S. Не съм мяркал твоя сивик скоро из квартала. Последно лятото Жоро го беше паркирал един ден на мястото ми в гаража :D

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Marto , изключетелно си полезен , смятям че темата ще е полезна и интересна за много съфорумници с 8-ма ген.или за тези ,които обмислят покупка . Аз в началото бях изненадан от тази нестабилност , тъй като в множеството различни ревюта които прочетох , нямаше оплаквания от нестабилност , а главно беше липсата на видимост , оплаквания от интериора и бързо износване на спирачките , но въобще не съобразих ,че повечето хора карат по нормални пътища . Обмислях вариянта да я преоборудвам със спортия пакет , предлаган от дилърите , знам за амортисьорите на Кони ,мислех да сложа такива на старата тойота , но както каза - гаранцията отпада , а ми остава още доста :) Имах идея да напиша едно ревю след месец-два , като се навъртят 20-25 к , но ти си много напред и по ти подхожда :D Мисля , че трябва да има такива неща във форума .Отново , много благодаря за отзивчивостта и полезните съвети !Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Това със по-спортно окачване (20 мм по-ниско т.е от Тайп Р) за Спорт модификацията ( окачването на Спорта май е същото като Тайп С, а на Комфорт и Ексклузиф е по-меко и по-нестабилно), никой никъде не е успял да го поръча :D), т.е. такова животно има само в брошурите на Хонда.Хората които искат наистина спортно окачване слагат различни афтермаркет решения - например Ейбах+Кони Спорт с възможност за регулиране на височината. За мен това е прекалено , като имам предвид улиците в София. Тези конита , обаче са перформънс ориентирани с регулируема височина. Това за което аз ти писах преди не е същото . Кони FSD (Frequency Selective Damping) се монтира с оригиналните пружини и не намалява клиеренса на колата, просто има променливо усилие в зависимост от честотата на движенията във вертикална посока , на които е подложен амортесьора. По този начин се премахва ефекта за който говориш при висока скорост при дупки на магистралата.Ето линк KONI FSDЗа ревю-то май ми е рано . В момента съм на около 17000 км.Иначе цялата тази информация е налична в интернет . В Гърция има доста Сивици от 8-ма генерация, а също и доста такива с най-различни афтермаркет проекти по тях. Хората като правило са отзивчиви , говорят прилично английски и ако отидеш до Гърция са готови да ти помогнат и да ти покажат .Поздрави Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така им ударих реклама на Кони. Ето и механика дето ще ти ги монтира :D))

:)

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли колко струва регулиране на преден мост или незнам там как се води .. може би на цялото окачване в Бултрако. Последно време чувам странно шумене/като леко вибриране при 100-120км/ч. Незнам дали е от гума или проблем при окачването. Балансираха ми гумите и проблема си остана. Съмняваме да не съм изкривл нещо джанта или деформирал гума, че преди време нацелих една дупка доста грубо, но гледах след това и нямаше поражения по гумата и джантата. При балансирането също не ми казаха, че въпросната гума джанта е проблемна така че сега даже незнам къде е сложена. За това си мисля да не е станало нещо по окачването. На моменти се чудя дали не си втълпявам и на колата и няма нищо .. но всеки път се заслушвам и много ме дразни на моменти :huh:

:) Това със по-спортно окачване (20 мм по-ниско т.е от Тайп Р) за Спорт модификацията ( окачването на Спорта май е същото като Тайп С, а на Комфорт и Ексклузиф е по-меко и по-нестабилно), никой никъде не е успял да го поръча :)), т.е. такова животно има само в брошурите на Хонда.Хората които искат наистина спортно окачване слагат различни афтермаркет решения - например Ейбах+Кони Спорт с възможност за регулиране на височината. За мен това е прекалено , като имам предвид улиците в София. Тези конита , обаче са перформънс ориентирани с регулируема височина. Това за което аз ти писах преди не е същото . Кони FSD (Frequency Selective Damping) се монтира с оригиналните пружини и не намалява клиеренса на колата, просто има променливо усилие в зависимост от честотата на движенията във вертикална посока , на които е подложен амортесьора. По този начин се премахва ефекта за който говориш при висока скорост при дупки на магистралата.Ето линк KONI FSDЗа ревю-то май ми е рано . В момента съм на около 17000 км.Иначе цялата тази информация е налична в интернет . В Гърция има доста Сивици от 8-ма генерация, а също и доста такива с най-различни афтермаркет проекти по тях. Хората като правило са отзивчиви , говорят прилично английски и ако отидеш до Гърция са готови да ти помогнат и да ти покажат .Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...