Jump to content
batzerga

D14a3 на празни обороти вместо на 1000 седи на 500 оборота - идеи?

Recommended Posts

Здравейте, имам една Honda Civic 6-та генерация с D14a3 двигател със сменена бленда(гарнитура, както му казват тука във форума) пред дросела за въздуха /въпросното вдигане с 15к.с./.Преди няколко дни при по-сериозно издуване от порядъка на 100-на километра все на 'яка ръчка' по Петрохан колата спря да ходи както преди се движеше. В какво се изразява 'неходенето' - на 'празни обороти', когато не подавам газ и колата е изключена от скорост оборотите на двигателя вместо регулярните 900-1000 сега играят от 400-800 като в повечето време са около 500. Другото нещо, което забелязвам е, че се изгуби динамиката на двигателя, т.е. по-бавно вдига оборотите&ускорява колата и след 3000-4000 оборота става много шум за нищо (колата не дърпа). Допреди седмица колата безпроблемно правеше 80-100км./ч. при ускорение на 2-ра предавка /крайната граница с влизане в червената зона де, но рядко е правено и не е имало проблеми след това/, като от поне месец насам не ми се е слушала 'приказката' на двигателя и не съм карал в 'червената зона'.Колата 'не яде' масло и до заветните 10 000км. за смяна на маслото остават още 2000.Бихте ли ме упътили online в какво може най-вероятно да се крие проблема. Като 'мърляч' ако се наложи ходене в сервиз и не е нещо просто като задръстен въздушен филтър най-вероятно ще комбинирам ходенето в сервиз със смяната на маслото :), но поне да знам да сменям ли маслото по-бързо или да си покарам още 2000 км. но малко по-спокойно и чак тогава да се ходи в сервиза :).Благодаря предварително :lol:.

Редактирано от batzerga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECU-то не плюва ли някаква грешка? Прилича ми на ламбда сонда, но има и други варианти. Преди седмица на служебен опел имахме подобни симптоми от запушено крайно гърне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен и няма нищо защото и моята колица е така пак сивик 6 самоче D15Z6 и когато загрее си държи ниски обороти на място а когато е по инерция си държи 800-900 оборота (със сменени колектор краино гърне) така че едва ли е от краиното гърне както спомен колегата по отгоре. :lol:

Редактирано от B7_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си жилото на газта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е какво общо има жилото на газта с ниските обороти да не го дърпа назад ? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж си ЕЦУ-то дава ли ти някакви грешки,виж си и капачката и палеца.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е какво общо има жилото на газта с ниските обороти да не го дърпа назад ? :)

Недей да мислиш като не ти се отдава :lol: за да смениш тая гарнитура се сваля дросела и жилото, след това ако не е закачето правилно стават ошибки. Иначе както казва колегата qko_honda_crx виж си капачката и палеца

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато е загряла колата не трябва да е на 900 - 1000 к .. и моята е по-малко мисля че е 700-800 , но не мога да преценя с точност колко е ,но стрелката не е мн близо до 1к , даже някой път ми се струва на половината от 0 до 1к.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

800 оборота са си напълно нормални. А за колегата с проблема в тихите обороти да пробва да си откачи акумолатора и да го закачи, така ще рестартира компютъра. Доста често се събира неправилна информация и почва да бърка оборотите :hmmm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и нашата хонда със същия двигател като загрее държи 500 - 600 оборота, което си мисля, че е нормално :hmmm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къде ги гледате тези 500-600 об. ? Оборотомера щом отлепи е към 500 об. , а чертичката преди 1К е ~750 об. ...което е напълно нормално

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къде ги гледате тези 500-600 об. ? Оборотомера щом отлепи е към 500 об. , а чертичката преди 1К е ~750 об. ...което е напълно нормално

Да бе, ама не и на 6г. там като отлепи е на 200-250 оборота :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта съм си сложил електронен оборотомер,който отчита с точност до деседиците. Като загреее на място си показва точно 740об./мин П.П. Колега да,провери си жилото!

Редактирано от PETE_TONG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми това е моята на място и много често като сам карал по упорито и слизат оше по надолу малко оборотите и за мен си е напълно нормално :PTyk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми точно за това говорим идеалните обороти на празен ход са именно 750.Анякои да каже,студена като запали веднага на колко му отиват?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, но аз май си самоотговорих какъв е проблема.Както казаха в първия пост след моя в темата - проблема може да идe от гърне.Това е единствената част, която е дефектирала на моята Хонда до сега. До този момент на два пъти и двата пъти точно на Петрохан ми се пукаше заварка/шев или там както се казва/ на снадката между гърнето на аспуха и тръбата идваща от двигателя. При предните случаи гърнето се държеше само на задната част захванато с една скоба и на момента, получавах един звук от почукване при спиране и ускоряване, защото гърнето оставаше свободно-висящо на скобата образно казано. При последния такъв 'инцидент' последния майстор ми направи допълнителна скоба и заварки, та гърнето да е суперукрепено .................. и сега си мисля, че гърнето е укрепено, но пък междинната снадка пак е out of order. Симптомите с оборотите, намалената тяга и т.н. като поведение на кола бяха същите, което ме наведе на мисълта в какво на 95% се крие проблема и ще ходя сега да търся някой 'аспухчия' в София. При последното залепване на аспуха ми казаха, че е по-добре да си купя нов при следващия проблем, та като ида на сервиз и ми потвърдят опасенията имате ли съвети какъв хубав аспух да взема за Civic-a.А инак като гледам оборотомера - ако колата известно време не е била карана /от поне няколко часа/ колата пуска на празен ход 1500 оборота и постепенно ги намалява до 900 и загряла, не загряла след това колата ми държи/държеше/ 900 оборота без капка отклонение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми да и на мен ми държи 1500 оборота при студена кола. А за гърнето ти сам трябва да решиш какво искаш бръмчащо или не аз съм с цяла генерация долу и се чувствам добре ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...