Jump to content
H22_turbo_Vtec

въпрос за В-тек

Recommended Posts

Здр. колеги.Притежавам Н22а 200коня.Както повечето от вас знаят за този мотор, че оборотите не са му силната част.Проблема идва от там, че 5500-7500 са само 2000 оборота.При драг почти няма проблем защото е изчислена при смяна на предавките да си стои във в тека.Но при по спокойно каране по завои се налага да падат оборотите до 3500 4000 и се получава лека дупка, която се чуства.Въпросът ми е.1.Може ли в-тека да се вклучва по рано(чувал съм, че може от 4500)?2.Принципно до колкото знам деиствито на в тека-не може ли да е постоянно вклучен.Това значително ще се отрази на горенето но ефекта според мен ще е уникален.3.Да предположим, че (2) е възможно.Може ли да се направи с прекъсвач.Бам копчето постоянен в тек.Бам копчето нормално и икономично каране.4.Ако предположим, че неможе постоянно какво става ако се направи при вклучване от 4000-4500 което е доста добра граница на 5предавка с 4000 е около 140км което си е добра скорост за икономия. Кое е най-оптималното което може да се направи при този мотор?5.При б16,б18 най вероятно нямат този проблем 5500-9000 си доста голям диапазон.6.Променят ли се таблиците на P.S i Nm при промяна на границите на витека?(чувал съм, че при изместване по-нагоре бил по силен ,което според мен няма логика.п.с моля да не ме затрупвате с технически термини.Пишете малко по-разбираемо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Да може. Има си създадени Vtec контролери, които могат да регулират точката на включване и изключване. Цялата процедура се по включването се командва от ЕЦУ-то и с малко доработки по него можеш да си имаш тази радост дори от 500 оборота.2. Да може, но повярвай ми ефекта не е уникален ;) 3. Правени са и такива неща, можеш да се поразровиш из американските форуми.4. 4000 оборота и 140 км/ч и икономия ? ;) само на мен ли тези 3те в едно изречение не ми се свързват логически ?5. И Б серията не са много икономични при подобни скорости и обороти ;)....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Да може. Има си създадени Vtec контролери, които могат да регулират точката на включване и изключване. Цялата процедура се по включването се командва от ЕЦУ-то и с малко доработки по него можеш да си имаш тази радост дори от 500 оборота.2. Да може, но повярвай ми ефекта не е уникален ;) 3. Правени са и такива неща, можеш да се поразровиш из американските форуми.4. 4000 оборота и 140 км/ч и икономия ? ;) само на мен ли тези 3те в едно изречение не ми се свързват логически ?5. И Б серията не са много икономични при подобни скорости и обороти ;)....

1.колко струва втек контролера?Кой ги слага?2.Обясни ми защо така ефекта не те очаровал, не върви ли повече?За разхода казах, че не коментираме (хем да вари, хем да не гори)няма такова нещо.3.Не се справям с английския много добре.4.Имах предвид, ако се направи на 3000 това се ламя при 110 км вече гори 10л.така поне до 130-140 ще гори толкова.с 110 трудно се кара.Поне при мен 120 -140 ми е подходяща скорост без да се напрягам.5.Няма да правим състезание за най-икономична кола я.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Галине,не се занимавай с kонтролери,монтролери.На тоя двигател не му трябва повярвай ми,все пак е стоков.Без никакъв перформънс по него,само ще почне да върви по зле.Доста добре беше настроен преди да ти го дам,слагай го и не се притеснявай.А колкото до разхода...няма да ти гори повече от 10.Не се занимавай ако няма да сменяш нещо по него

Редактирано от doggy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Галине,не се занимавай с kонтролери,монтролери.На тоя двигател не му трябва повярвай ми,все пак е стоков.Без никакъв перформънс по него,само ще почне да върви по зле.Доста добре беше настроен преди да ти го дам,слагай го и не се притеснявай.А колкото до разхода...няма да ти гори повече от 10.Не се занимавай ако няма да сменяш нещо по него

Поздрави румба.Как е варна отбора, поздрави и на драгича и на всички останали.Август съм 20 дена във Варна и ще се видим.Как е турболетката ако още не си навъртял километрите дай малко другата седмица заминавам малко до германи и ще и навъртя 5000 км :D. Събирам инфо крастата за помпане е голяма ти сам знаеш чудя се какво да направя.На постоянен в тек не е ли добра идея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта Б16-ка vteca беше настроен на 4800об/м, но ми даваше доста висок разход, около 15/100 само на магистрала и то след 130км/ч и нагоре.Колата върви зверски.Емо е пренастрои на нормалното, т.е на 5500 и вече съм на 12/100 при положение, че карам до 150км/ч.Мина ли 160 и отивам пак на 15/100.Втека си иска своето, няма мощност без бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта Б16-ка vteca беше настроен на 4800об/м, но ми даваше доста висок разход, около 15/100 само на магистрала и то след 130км/ч и нагоре.Колата върви зверски.Емо е пренастрои на нормалното, т.е на 5500 и вече съм на 12/100 при положение, че карам до 150км/ч.Мина ли 160 и отивам пак на 15/100.Втека си иска своето, няма мощност без бензин.

и аз за това говоря щом се кара във в тек не се гледа разход.Преди да си влезе в него пак си е икономична до колкото е възможно.Пак казвам не говорим за разхода който ще се получи просто кажете ефекта очаквания ли е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да работи витека трябва определено маслено налягане - без него и да се включи, нищо не става. Дори налягането да е достатъчно, ако двигателят не е достигнал оптимален за вкл. момент, ефектът е негативен - несъобразено с режима на двигателя газоразоределение и от забиване на нос до по-лош вървеж.По принцип стоковите настрийки за нетунингован двигател не са лоши - ако не се пипа друго е по-добре да останат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...