Guest Iltcho #1 Публикувано 19 Март, 2004 (Редактирано) Значи дочувам, че катаризатора "спъвал" колата след като се позадръсти и правел мизерий. След отстраняването му едни казват, че мощноста се вдигала, други - че падала... Ха сега кажете ми вие - без или със него ??? Аз лично съм адски объркан А да и май сбърках мястото ... май беше за технически въпроси та ще помоля някой модератор ако може да я премести .... Редактирано 19 Март, 2004 от prelude-BA4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #2 Отговорено 19 Март, 2004 ако е запушен разбира се че спира. но аз след като си махнах катализаторите и на хондата и после на тойотата не забелязах никаква разлика, макар че и двете бяха на по над 200 000... та с други думи в моя случай просто си дадох парите на вятъра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy #3 Отговорено 19 Март, 2004 Не бих казал! Аз видях разлика! А и да е нов, намалява изхода на газовете ! Е то това стига за да се убедиш ,че ще е по-добре без него! ТЕ хората слагат прави траби с двойно сечение , катализатора няма да я спъне? А от задръстен, не маже да върви изопщо! Едва дига 2000 оборота и плюе бензин през филтъра! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #4 Отговорено 19 Март, 2004 Както и колегите ти казаха, катализатора спъва. Виж колите, които са за калифорния, са с намалена мощност. Точно заради екологията.Но има друго, че колата си е сметната за дадено backpressure. Ако махнеш съвсем ауспуси гърнета, няма да ти върви повече, то там има EGR, резонатори и други такива джвъчки, дето разчитат на малко backpressure. Да не говорим, че и компютъра може да се обърка.Но просто премахване на катализатора, на никого не е попречило. Освен на всички аеробни организми, разбира се, вкючително човека...ама това е друга тема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest prelude #5 Отговорено 19 Март, 2004 Илине,обарни се към брат ти по кола Аз съм го махнал катализатора и определено имаше разлика във вървенето.колата се отпуши доста.пък и разхода ми падна,защото не ми се налага да я настъпвам чак толкова и нищо не пречи на газовете да излизат.обаче на мястото на катализатора задължително сложи едно гърне.то е малко и има форма на пура.пък и ти си с два карбуратора,така че няма да се косиш за компютър и т.н.На мойта кола съмс две гърнета и когато махнах катализатора,човека който я вършеше тази работа се чудеше дали да сложи едно по-голямо гърне вместо кат. и средното или да сложи "пура" и средно.в крайна сметка гърнетата ми станаха три,защотосе появи "пурата".и нямам никакви проблеми.махай го и си свиркай.вярно е че аз смених абсолютно всичко отдолу(гърнета,тръби с д=50мм,мека връзка, накрайник) и може от това да е тръгнала малко повече,но си мисля че и кат-а я спаваше доста.появи се една по-добра реакция на газта като и я подаваммоя човек между другото работи много добре,изпипва нещата и е много евтино.вече близо година карам с новите джаджи и въпреки гадостите сипвани по пътищата през зимата,гърнетата ми не са мръднали.светят си като нови,чак очите ще ти извадяттака че ако решиш да правиш нещо повече като модификация-обади ми се да те заведа при него.това важи и за всички на които им е писнало от скапани майстори и некачествени ментета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #6 Отговорено 19 Март, 2004 (Редактирано) prelude : утре отивам при моя майстор да му чупя манерката От 4 месеца ми прави ауспух с две цеви отзад като Ремус и още не е готов. Иначе пипа много кадърно, та ще видим как ще правим експериментите с него. Със сигурност ще махна тоя катализатор, защото цилия проблем с вървежа на колата ми явно идва от него. И повече бензин аз ако сипя на ОМВ ще ме плюнете Днес сипах на една от бензиностанцийте, на които ме посъветва АДХ.Нарочно исках да изгоря всичко в резервоара - е вярвайте ми тая Хонда побягна като луда ... ОМВ е история вече за мен но тоз катализатор ще го хвърлям със сигурност. Или пък да изчакам компетентното мнение на ОМБРЕ ??? Да не зема да напрая някоя беля ???? Щот ако сваля катализатора за ей така ... ще умра от яд Редактирано 19 Март, 2004 от prelude-BA4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda #7 Отговорено 19 Март, 2004 Днес сипах на една от бензиностанцийте, на които ме посъветва АДХ.......... ОМВ е история вече за мен..... Шъ съ сетиш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest gkb #8 Отговорено 19 Март, 2004 Аз наскоро си махнах катализатора.Не видях голяма разлика - може би има но малка!Иначе майсторите казаха че не е запушен, но е тръгнал Ако го махнеш задължително ти трябва гърне на негово място, защото иначе ще бучи гадно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest _T_O_D_ #9 Отговорено 19 Март, 2004 Аз моя го свалих още на втория месец след като взех колата . На теория катализатора сваля с около 10% мощноста , и с горе-долу толкова качва разхода , на практика ( поне при мен ) средният разход падна с около 300-400 гр. на 100 км. , а и мощноста се качи малко . Единствен недостатък е че колата става по-шумна , дори и да монтираш гърне на мястото на катализатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest BOGIE #10 Отговорено 20 Март, 2004 Аз сам малко невежа, но доколкото знам махането катализатора не вдига или свалиа конете на колата с други думи тиа не става по мощна а се облекчава работата на двигателя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #11 Отговорено 20 Март, 2004 Абе гледайте ся.Работата е малко по-сложна.Начи колите които не са за катализатор при тях има разлика сравнени с тия с каталитик.Не е само катализатора. Нека да разгледаме случая при инжекцион.Начи ако колата е с катализатор тя на теория трява газовете които излизат от двигателя са по-екологични за да не запушат катализатора бързо. За това е и тая разлика в конете. Не се лъжете, че махате катализатора и 10% отгоре. Просто не е така. Ако си махнете чистия катализатор няма да постигнете никъф положителен ефект. Ако искате да ги постигнете тия 10% трява смяна софтуерна на ЕЦУ-то иначе нищо. Ако катализатора е мръсен и се махне колата ще тръгне както преди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #12 Отговорено 22 Март, 2004 PARADOX_sf : като гледам така ти си по напред с нещата. А понеже майстора ми е малко нефежа с катализаторите - кажи ми как да направя диагнозата - тоя катил (в случая катализатора) дали е запушен или просто нещо се ебава.Колкото до шумна кола моята е от 5 месеца без последния ауспух ... още не ми е готово спортното гърне Ама пък шамарите бяха готови. Топли пресни по главата та тенекиджията ... да не бях предплатил - да не се ядосвам ... както и да е. Та как да му направя диагностиката, защощо подочух, че и това, че съм без последния ауспух също ме спъвало колата . Може да е глупост, ама са ни такива майсторите тука по Враца И после питайте - Защо не я закараш да ти почистят карбураторите там или вообще нещо да ми я бърникат тука ... НИКОГА Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #13 Отговорено 22 Март, 2004 Катализатора погледнат от вътре нещо като "пита". Ако килииките на питата са запушени е за смяна.Сваляш го и поглеждаш през него към слънцето. Виш кво е положението... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy #14 Отговорено 22 Март, 2004 Тези хора , който са си сваляли, макар и не запушен катализатор, аз съм правил разлика!! Ако караш на ниски обороти, няма голямо значение , да не кажа няма изобщо, но при високи обороти има! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #15 Отговорено 22 Март, 2004 абе чувствам как ще си дадеш парите на ватъра и очакванията ти за осезаема промяна в мощоста на колата ти ще бъдат попарени,но твоя си работа ! а иначе ако все пак решиш да го махнеш горещо те съветвам да си сложиш резонаторно гърне на негово място ! просто не можеш да си представиш колко досадно може да ти звънти ауспуха без него д ане говорим за това , че ако си с инжекцион, почти сигурно ще скапеш и ламбда сондата ! Виж, човече, на две коли съм го махал и втората е доста високооборотна ( мax power 7 200 rpm,red line 7 800 , red end 9 000 rpm, на 300 000 км ) и ефекта дори не го усетих ( ако изобщо го е имало ). Не бих си хабил приказките ако не беше така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #16 Отговорено 22 Март, 2004 Виж, човече, на две коли съм го махал... Stass убиеца на екологията, трябва да го вържат за една дрянка да се влачи зад маршрутка, за назидание! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #17 Отговорено 22 Март, 2004 Stass : с 2 карбуратора съм ... Иначе малък ауспух ... мисля да сложа ... ама има ли вероятност да скапя ламбдата ако махна катализатора и на негово място монтирам малък ауспух ??? Каква е вероятноста да скапя ламбдата ако не сложа ауспух ??? И колко би ми струвал един нов катализатор ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #18 Отговорено 22 Март, 2004 Нов катализаотр е много пари. О2 сензора няма опасност да го скапеш.Нали ти е преди катализатора? Ако е там нямаш грижи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #19 Отговорено 22 Март, 2004 Дам, сензорчето е на самите колекторни тръбички, а и там има една рисунчица - не пип, че пляс Нямам и най-малкото намерение да бъзикам ламбдата, че става лошу ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #20 Отговорено 22 Март, 2004 сега пак някой може да реши че се заяждам с парадокс-а, което не е варно , но според мен това че ламбдата ти се намира преди катализатора съвсем не означава че не може да се повреди ! имаи предвид че катализаторът (както и резонаторното гърне ) действат в известна степен на принципа на заглушител за пистолет , т.е. забавят малко отработените газове ! това оказва влияние върху отчитането на състава на газовете от ламбдата. преди бях чувал че свободното излизане на газовете , води до промяна в отчетените резултати , сиреч ламбдата "лъже" чипа ,който отсвоя страна получавайки информация за обеднен състав на СО в изгорелите газове, повишава подаването на гориво.Сега не знам дали е чиста проба съвпадение или не ( това ти си прецени сам за себе си ) но след като махнах катализатора на старата си хонда, понеже ми се досвидяха парите и сложих права наи-обикновена тръба ! вначалото единственият проблем бе че звънтеше крайната тръба.след време обацхе започнаха да "играят "оборотите на студено . тогава потърсих съвет от един познат майстор и според него проблемът бе в нещо чийто име забравих ( звучеше като АЦТ или нещо такова ) . по късно обаче научих от човека на когото я продадох ( магнум ) че в сервиза на дунев са му поставили диагноза повредена ламбда сонда. та разказах ти всичко това за да можеш по -скоро ти да решиш как да постъпиш вместо да се доверяваш сляпо на този и онзи. п.п. преди да махан катализатора се отбих до Крафт защото гисмятам за най-добрите в бранша, където и оставих колата. хората ми сеобадиха след два часа на работа за да ми кажат че катализаторът ми е напълно чист и изобщо няма нужда да се сменя с гърне. посъветвха ме да не го правя въпреки че с това де факто исгубиха пари но пък спечелиха доверието ми ! аз обаче не ги послушах и последва това ,което вече съм написалуспех !:-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #21 Отговорено 22 Март, 2004 Stass : май ще се поразходя до Ботевград, където има сервиз на Крафт. Или поне така ми казаха. А може ли целия проблем да идва например от това, че ми го няма последния заглушител ??? В смисъл, че ми гори гърнета на поразия, за туй съм и поръчал от по-дебела ламарина??? Доколкото знам може да гори ауспух и от богата смес. Нямам идея вече ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #22 Отговорено 22 Март, 2004 Начи сондата ти се е била здухала и от там проблема с празния ход...Тва няма общо с катализатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda #23 Отговорено 22 Март, 2004 Илине - при положение че повечето "НОВИ" гърнета са направни от възможно най-боклучивия материал, как няма да горят Единствения материал от който могат да се направят гърнета и това гърне да устиска - това е неръждаема стомана, която не я хваща магнит (нещо такова го водят). На моята кошница гърнетата са правени преди 4 години от такъв материал - до ден днешен са КАТО НОВИ ! Иначе щом от обикновена ламарина ти правят гърнето, ако ще и 4 милиметра да е дебела тази ламарина - корозията си тече и с течение на времето....всички се сещаме какво става Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #24 Отговорено 22 Март, 2004 PARADOX_sf : тук приятелю ама много ще ме извиняваш Ако обичаш погледни в Хонда Линкове - там от един руски сайт (ако си направиш труда да почетеш) съм направил малко извадки.Пише как да си тестваш ламбдата и какво да направиш, ако се съмняваш, че не работи като хората. Истината е, че както мисля каза Стас, ако ти е отишла ламбдичката, ще имаш неуравновесена работа на мотора. Аз вдигам моя капак (независимо на студен или горещ мотор) слагам чаша с вода пълна половин сантиметър преди ръба, и ако капка разлее - ще ти подаря Прелюда. Недей и ти като 95 % от майсторите във Враца - първо да говорите, после да мислите. Един ми вика ламбда, друг катализатор ... аз ще ти кажа какво и беше на колата (Само другите не се смейте много ) ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР МАМКА МУ Свалих го - е тая кола незнае к'фо прави ! п.п Stass човече не те познавам ама съм ти яко задължен Много ти благодаря. Ако не беше ти ... щях да омажа процепа Вече съм на линия - готов за нови пътешествия Утре ще се ходи на София за филтърец Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest karlkani #25 Отговорено 22 Март, 2004 Нов катализаотр е много пари. О2 сензора няма опасност да го скапеш.Нали ти е преди катализатора? Ако е там нямаш грижи.грешка! няма значение че ламбдата е преди катализатора, ако го махне има 2 начина да не прецака ламбдата,първия е да сложи резонаторно гърне..има един термин back pressure, който в най общи линии означава че част от изгорелите газове се връщат обратно и резонаторното гърне може да ги задържи, ако сложи права тръба, тогава се отчита като грешка и О2 сензора заминава..така че Stass е прав..другия вариант е да сложи нов катализатор, но струва в най добрия случай над 1000 лв..да не говорим че новите коли са с по 3 катализатори и такива процедури са немислими Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #26 Отговорено 23 Март, 2004 п.п Stass човече не те познавам ама съм ти яко задължен Много ти благодаря. Няма проблем ! честно кяазано радвам се че не си пребързал като мен ! аз и затова толкова обстоятелствено се обяснявах за да не повторят и други моята грешка !а иначе за филтъра ( ще прощаваш ама) много ме развесели ! обаче изобщо не ми хрумна да ти разкажа за това при мен каква разлика имаше когато смених фолтъра ! просто на колата все едно всичките и кобили родиха по едно жребче ! ама и тои предния собственик ми взе акъла като си призна че не е знаел че въздушния филтър трябва да се сменя често ( в неговия случай 3.5 години наи-малко !!) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #27 Отговорено 23 Март, 2004 Приятели, тая кола е ЛУДА Значи, снощи се обадих на едни приятели от магазин в София и сутринта познайте - НОВ ФИЛТЪР Получих го с първия автобус който идва от София - Ботевград - Враца пристигащ в 08.20-08.30 на гарата. Нямах търпение Смених го веднага и тръгнах на лекции !Реших да я пробвам - в смисъл да я натисна малко повече Резултатът беше, както каза Стас - все едно всичките кобилки родили по 2 кончета близначета и теглят с всички сили АДХ и Джънгъл знаят предполагам отсечката към ученическото - От Гробищата я натиснах - До новото - "Чифлика" на което му казват бях със 190 Като слязох от колата - целия треперех Кога и как направи тая скорост НЕЗНАМ ! Знам, че километража ми е верен - засичал съм го с друга кола и с един приятел полицай с радара Стас-е, не казвай, че няма за какво да ти благодаря ИМАШ 10 бири (ако пиеш) от мен. Извинете ме, ако пиша малко несвързано ама съм още неадекватен. Обичкам си КОЛАТА Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #28 Отговорено 23 Март, 2004 сега ако ми кажеш че скоро не си поглеждал и свещите и горивния филтър.. друго полезно нещо е да си погледнеш кабелите как са. значи пак от опит говоря как само след смяна на свещи и кабели коренно се промени поведенивтона един голф гт.а кокото до бирите наи-добре да почерпиш на някоя среща на клуба, таман да се изфукаш с новите жребчета ,които до тогава може и са пораснали ( ако се окаже че и кабелите са прецакани) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #29 Отговорено 23 Март, 2004 Кабелите ми са добре. Свещите ... абе има още живот в тях, колкото до горивния - смених го в събота Другата седмица съм на София за свещи и други джунджорийки. Ако има някой желаещ да се видим - дапише на лично съобщение, че тука задръстихме темата и бат Виктор ще и тегли ключа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #30 Отговорено 23 Март, 2004 Кабелите ми са добре. Свещите ... абе има още живот в тях, колкото до горивния - смених го в събота Другата седмица съм на София за свещи и други джунджорийки. Ако има някой желаещ да се видим - дапише на лично съобщение, че тука задръстихме темата и бат Виктор ще и тегли ключа Ако не е в работно време, пиши един час и се събираме на полигона в Студентски за норматив Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda #31 Отговорено 23 Март, 2004 Браво бе Илине Малеее Мици нещо... ...бая я е бил занемарил тази кола Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #32 Отговорено 23 Март, 2004 наи-добре послушай магнум, че с този 38-ми калибър... наистина май е най добре една мини среща ..която може и да прерасне в не толкова мини де Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Iltcho #33 Отговорено 23 Март, 2004 (Редактирано) АДХ - тая кола се нуждае от ЛЮБОВ а не да я пържиш с колко може и да се гъзариш с нея. Истината е, че смених куп неща по нея и колата започна да се изстрелва като луда. Ауспуси изпонагоряли с дупки - той вика - така обичам - да ми реве като бегачка. Втулки на носачите изпоизносени - можели още да карат Теч от гарнитурата на картера - Той си доливал Изолирал е и един вакум - клапан на капака на главата, а маркуча е запушен със станиол от цигари И после - не можела баш да бега Сега след като завърша ремонта, ще му дам да направи едно кръгче, да ми каже как е сега колата Между другото - повечето повреди са отстранени - сега съм в процес на търсене на такова клапанче, което е на капака на главата да го подменя, да сложа прословутия си ауспух и да я боядисам. И съм ГОТОВ Редактирано 23 Март, 2004 от prelude-BA4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #34 Отговорено 23 Март, 2004 PARADOX_sf : тук приятелю ама много ще ме извиняваш Ако обичаш погледни в Хонда Линкове - там от един руски сайт (ако си направиш труда да почетеш) съм направил малко извадки.Пише как да си тестваш ламбдата и какво да направиш, ако се съмняваш, че не работи като хората. Истината е, че както мисля каза Стас, ако ти е отишла ламбдичката, ще имаш неуравновесена работа на мотора. Аз вдигам моя капак (независимо на студен или горещ мотор) слагам чаша с вода пълна половин сантиметър преди ръба, и ако капка разлее - ще ти подаря Прелюда. Недей и ти като 95 % от майсторите във Враца - първо да говорите, после да мислите. Един ми вика ламбда, друг катализатор ... аз ще ти кажа какво и беше на колата (Само другите не се смейте много ) ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР МАМКА МУ Свалих го - е тая кола незнае к'фо прави ! п.п Stass човече не те познавам ама съм ти яко задължен Много ти благодаря. Ако не беше ти ... щях да омажа процепа Вече съм на линия - готов за нови пътешествия Утре ще се ходи на София за филтърец Това го написах не за теб а за Стасс. Не знаеш че и ти си имал проблематика с празния ход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #35 Отговорено 24 Март, 2004 Това го написах не за теб а за Стасс. Не знаеш че и ти си имал проблематика с празния ход. ламбдата си ми беше наред. прееба се след като махнах катализатора. ама да ти кажа добре че не всички се връзват на акъла на разни пишман разбирачи... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest BOGIE #36 Отговорено 25 Март, 2004 наи-добре послушай магнум, че с този 38-ми калибър... наистина май е най добре една мини среща ..която може и да прерасне в не толкова мини де мисля че искаше да кажеш 357 калибър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest BOGIE #37 Отговорено 25 Март, 2004 аз карам без катализатор с тръба кам 2 години, никакви грижи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #38 Отговорено 25 Март, 2004 мисля че искаше да кажеш 357 калибър добре де, добре, предавам се :-)макар че това с калибрите и милиметрите не ми е съвсем ясно.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Victor #39 Отговорено 25 Март, 2004 Не се карайте, и за двата калибъра имат магнум патрони. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #40 Отговорено 25 Март, 2004 Не се карайте, и за двата калибъра имат магнум патрони. абе то ясно,че магнум е по-голям заряд ама доколкото знам и 357 и 38-ми калибър са все 9 мм куршум...но може и да бъркам де Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове