Jump to content
casper

Раздвижване на спечени маслени сегменти

Recommended Posts

След всичко прочетено разбирам, че разхода на масло в двигателите Хонда е от маслените сегменти-спечени или износени. Доколкото разбирам спечени означава, че около сегментите се е образувал много нагар,който пречи на тях плътно да се плъзгат в цилиндъра и по този начин да не допускат маслото да достига горивната камера. Ако предположим,че сегментите не са напулно износени а само "спечени от нагара", възможно ли е ако този нагар бъде по някакъв начин поизчистен, малко да се подобри разхода на масло...,т.е сегмента след като бъде поосвободен от нагара да започне да се плъзга по-плътно в цилиндъра? Четох разни противоречиви мнения, че това е възможно например с наливането на газ за горене в цилиндрите или с използването на специални продукти за почистване на двигателя от вътре, без разбира се да се разглобява. От друга страна се притеснявам от използването на тези методи върху двигатели с голям пробег тъй като свалянето на нагара би могло да има и отрицателен ефект,ако предположим, че вероятно той подпомага износването на двигателя и служи като уплътнение на вече появилите се хлабини. Ако термина спечен който масово се използва във форума наистина означава това, би трябвало подобна процедура да има положителен ефект или се лъжа. Навремето сме използвали опита с газта за горене на една лада и ефекта беше ясно изразен-разхода на масло падна около 3пъти. Но това е Хонда и затова се допитвам тук. Двигателя ми лапа около 300мл на 1000км, но има компресия точно 12 на 4те цилиндъра и върви перфектно-разход извънградско под 6 на 100. Затова не ми се ще още да го отварям, а евентуално да опитам да раздвижа маслените сегменти по някакъв начин. Или с това прекалено рискувам да влоша нещата с почистването на нагара. Има колеги ,които споделят ,че след промивка на двигателя непосредствено преди смяната на масло ефекта е супер положителен,но има и такива които казват, че колата започнала още повече да гори масло. От какво зависи това? Двигателя е Д16А8. благодаря на всички предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да има този двигател, такъв разход, си правя извода , че не се разтрива редовно ! Това е хонда .. тя иска масажна педала на газта ... редовно каране на високи обороти и поддържане на средни до високи в продължение на период по-дълъг от някоко секунди ...Това ще рече да се покара със 140 на 4-та по магистралата поне няколко минути :DОБАЧЕ .. като казваш, че колата е кончерто - т.е. минумум 14 годишна ... твърде е вероятно сегментите да са си изпяли песента, дори и при културно каране ... За съжаление в момента не ми идва на ъкъла, как да различиш спекли от износени сегменти , но може и да имаш късмет с някой по-досетлив тая вечер :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-))) Не мисля ,че си жаля колата ,именно затова съм с Хонда,а не с друго.Все пак не я карам с 140 няколко минути, по скоро я пържа като ускорявам често до към 5000-6000 оборота като изреждам предавките-това ме кефи. Но ще пробвам съвета ти, за което благодаря. Но ако предположим,че наистина сегментите са износени ,защо е такава компресията-точно 12 на 4те,възможно ли е наистина само маслените да са износени ,а другите не? Поне да даваше малко отклонения на цилиндрите. Затова питам има ли разлика между износени и "спечени"? Не ми се вярва ,че хонда правят супер здрави компресиоони сегменти,а слаби маслени-)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз не съм човек който разбира от тия работи ... просто на едната кола ми заминаха само маслени при добра компресия ( това на кончертото ) , а на другата спекоха и ги раздвижих за едно отиване до варна и обратно ... П.П. не караш concherto :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, двигателя си иска нови сегменти. на моя рекс компресионните бяха супер, но маслозаборните бяха свършили. доста хора във форума са борили същия проблемдори и да успееш с газта да ги поосвободиш, това е временно решение, със сигурност са износени. също е добре и биелни лагери, гумички на клапаните да се сменят, шлайф на главата, нова гарнитура - все неща, на които им е дошло времетотова с полезния нагар го забрави - без нагар е по-добре. ако ти се занимава, напълни цилиндрите с газ и ги остави 1 нощ, да се стича газта покрай сегментите, и да разтвори нагара - но после трябва добра промивка на двигателя, със специално масло за промивки - не искаш тези гадости да останат в двигателя.но въпреки това препоръчвам смяна на сегментите, и този як двигател ще те радва още доста години

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавката в маслото, която се използва в такива случай е ПроТех. За промивка на двигателя преди смяна на маслото с ново. В 80 % от случайте работи перфектно. Но ако не се оправи, значи "пълна програма" това дето Magnum казва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След всичко прочетено разбирам, че разхода на масло в двигателите Хонда е от маслените сегменти-спечени или износени. Доколкото разбирам спечени означава, че около сегментите се е образувал много нагар,който пречи на тях плътно да се плъзгат в цилиндъра и по този начин да не допускат маслото да достига горивната камера.

Всички сегменти се плъзгат в "цилиндъра" с цялата си контактна повърхност. !!! "Спечените" от нагар сегменти / независимо кои /, имат затруднено движение в канала на буталото, което води до недостатъчна контактна повърхност в горния край на цилиндъра, която повърхност се увеличава правопропорционално в зависимост от степента на износване на двигателя. / Представи си , че в горния си край цилиндъра е станал с по-голям диаметър / познай защо / и сложи там движение на износени сегменти.Газ за осветление се сипва, когато двигателят не е работил голям период от време и сегментите са запекли в едно положение в каналите и не мърдат изобщо. На работещ двигател такова нещо не съм виждал.

П.П. не караш concherto :rolleyes:

Прав си. !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя наистина е работещ,но не е сигурно колко време е бил неработещ, преди да купя колата-) Ако предположим,че цилиндъра в горния си край наистина е с по голям диаметър (признавам не мога да си го обясня) и има много нагар в маслените сегменти който им пречи да направят добра контактна площ, прочистването няма ли да подобри поне малко положението. Или поне да не навреди? За опит просто.Надеждата ми е в това,че мотора работи перфектно и има разход по-малък от заводски предписания (разбира се като я карах с 90км.ч за да проверя).За компресията вече писах- 12 и на 4те цилиндъра.Предполага на всеки ще му е неприятно да отваря такъв двигател. Има ли някакъв сигурен метод да се разбере свършили ли са тотално маслените сегменти или все пак има живот в тях ,но нагара им пречи много?Двигателя няма течове и грам не пуши. Съвсем леко изпушва ако ъа карам дълго на скорост по надолнище и рязко подам газ до дупка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй ги тия сегменти и газ на машината !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ехооо колеги .. де го пратихте човека ! 300мл на 1000км харчат на половината форум хондите ! Двигателя още не е пред умирачка ...1. смени маслото - като марка2. разтривай колат като хората - край на икономията на гориво ! .. ако ти е жал, докарай ми я на мен ...3. спри да го караш това concHerto :P купил си си concerto ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

двигателя далеч не е пред умирачка, дори напротив, в добро състояние епросто му е дошло време за смяна на сегментино не е спешен ремонт, ако ти се налива двойно повече маслопри следващата смяна на маслото направи номера газта, пък като не помогне, ще събираш пари за отваряне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята, като я взех, вкарах половинка литър нафтица при маслото, оставих я да поработи десетина минутки на празен ход източих "сместа" и си налях новото масълце. Вече 6500км, не го е докоснала. Маслото е Мотул 6100 синерджи плюс, ако има значение. Не знам дали е била със запечени сегменти, но поне си промих двигателчето :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...