Jump to content
PETE_TONG

Присаждане на двигател Д16А9, въпроси

Recommended Posts

Понеже аз съм малко сбъркано прасе,както винаги ми е казвал баща ми и съм нестандартен във решенията си,мисля или по точно обмислям кардинално да набутам един Д16А9 във коша на 6-тата ми генерация. Знам ще почнете със безусловните нападки,защо не нещо по мощно,най-добре събери пари за Б16,да ама неща! Искам колата да стане уникален хибрид,да понавървява но не и да ходя да я троша по гонки защото ще ми бъде евридейка,както и да е .......Винаги съм имал слабост към 6-та ген на хонда още от младежките ми 15 години,също така ми е слабост Рекса,та мисълта ми е да слея двете коли в едно купето което обожавам със двигателя който мн харесвам. Знам че В-тека си е втек ,ама имам неква слабост към този простичък но много продуктивен 1.6 двувалов мотор. Да минем направо по въпросите които имам:1)Може ли да си оставя моята кутия и да си запазя сладоста на съединителя със помпа. (мотора е Д14А4)2)Ако да речем стане кутията,съединителите им еднакви ли са? В смисъл нали се водят Д серия и би требвало да може да сложа съединител на Д16А9 в кутията на Д14-ката3) Инсталацията и кабелаците има кой да ги върже,стоковия комп на А9-ката ли да ползвам или да си зема програмируем и да му моднем таблиците?4) Колко горе долу излиза козметичното сервизиране на А9 мотор,говоря за биелни и основни лагери,шлайф блок,сегменти гумички наклапаните и нов съединител ,да знам колко на дълбоко да в джеба да кътам парите?П.П.Може ида съм изтървал некой въпрос,ще питам после. Благодаря предварително на отзовалите се ! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересно ! не съм компетентен по темата , но ще я следя с интерес да видя става ли бирата :D в Интернет има доста материал за swap на B20 блок + B16 глава !!! И все пак си мисля ,че старите B20А* са по добър вариант от D16 , все пак имаш повече Nm и по голям потенциал за upgrade !!! Със сигурност няма да е лесно ! Май повечето смяна е по окачването отколкото swap-а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз като голям рекс маниак, ще си призная, че двигателя на рекса далеч не е най-силното му мястоголям и тежък, голяма глава, ниска компресия, бавно развъртане, тромав. няма много мегдан за тунинг, няма и частиако искаш да си различен, мисля че ще стане - малко преправяне на тампоните, скоростите до колкото знам стават, май един болт се разминава само. съединител ще намериш, който да става.ремонта на двигателя мисля се коментираше, някакви цени около 600лв се споменаваха - но без шлайф на блока, няма да ти се наложи.оригиналния компютър на А9ката не е лош, таблиците са добри. поне като начало, ползвай негоно пак ти казвам, по-добре сложи едновалов витек, отколкото този кютюк. Рекса върви добре с него, защото е по-лек, теб само ще те дразни. А и за едноваловия витек има много повече тунинг части, ако се заиграеш с бутала и биели от други мотори, с отворен вал, може да постигнеш доста добри показатели - виж D15ките правят по 150 коня!от друга страна В18ка влиза като у дома си - ако даваш пари, го направи както трябва :D на тежкото купе ще му ходи по-високия въртящ момент на 1.8ето тино искаше да е различен, и сложи глава от А9 на д15 - доволен беше от резултатите, но май swap-а на витек глава беше по-доброто решение. ти може да си различен с D14 VTEC, едно minime ще ти дойде по-евтино и безболезнено от борбите с вече доста остарелия А9 - виж мъките на колегата с англичанката. питай го за детайли по скоростите, той поне се е мъчил скоро с това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да имаш предвид че А9-ката е с ОБД0, освен ако не е смъкната от Дел Сол с ОБД1, но това е рядкост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да имаш предвид че А9-ката е с ОБД0, освен ако не е смъкната от Дел Сол с ОБД1, но това е рядкост.

Del Sol с Д16А9 ???  :tooth: PETE TONG, според мен ще си вземеш двигател а9 ще бъде поне на 2 пъти повече км от твоя, в съмнително състояние (като всеки друг двигател впрочем), ОБД0, с все по-рядко откриваеми части. Аз бих избрал да се насоча към някой по-прагматичен вариант, а такива има със сигурност.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Трябва да имаш предвид че А9-ката е с ОБД0, освен ако не е смъкната от Дел Сол с ОБД1, но това е рядкост.

Del Sol с Д16А9 ???  :tooth:
Да колега и Дел Сол има и Сивик 5-та ген. дори има с Д16А9, по-точно със ZC защото са JDM и USDM.При това са ОБД1 и са с хидравличен съединител, което и е по-добре за колегата с 6-та генерация.Ето един пример:Civic/Del Sol ZC 92-95 1.6L DOHCОтносно този двигател в 6-та ген. мисля че няма голям смисъл, особено след филма през който ще минеш. Това си е двигател за леки кочини като CRX или Civic 4ген. А и при тях влиза директно в коша и забравяш, все пак са от едно и също време :tooth:.По добре вземай един кит за конверсия към Б-серия и скачай в някоя Б16 или Б18. Цените паднаха драстично напоследък, а избора от части за ъпгрейд е в пъти по-голям. Редактирано от hondю

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа,какво излиза сега,че този мотор ще дойде слаб за мойто купе? Кеф и брат му кофти се получава малко,викате да се насоча към Д16З6 защото ще е по лесна подмяната на моторите,така ли? В момента съм раздвоен да ви кажа пичове,от една страна сантименталка ми е Д14-ката от друга ми се иска нещо по мощно да има под капака и ,и аз незнам какво искам вече. Това от много време го обмислям,да и набия една В-текова глава и колектор и да бръмча,но до колкото знам малия в-тек пак ще ме наказва ,или се бъркам.До колкото си спомням доктора от Габрово наказваше доволно дел сол със такъм mini-me swap. Една 1000-ка ще ме оправи ли за свапчето със колектора или не!П.П. А само смукател от Д16З6/Д16У8 и колектор със освободена генерация ,дали поне ще я поотпушат малко,че ся е голям спрелтак,в смисъл за градско е перфектната кола-7.7 разход ми дава на спокойно каране ,6,2 извънградско. Та мисълта ми е ,много приказки са се изприказвали за смукатели и колектори и накрая едно голямо нищи,въпроса ми е има ли смисъл да набивам пари за смукател и колектор със генерация или си е загуба на време и пари,или да минавам направо на В-тек глава!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с изходящ колектор ще отпушиш високите обороти ... с всмукателя ще понавървява малко повече... за около 300лв тва е най-лесния начин да я съживиш, следващото ниво е в-тек глава, но си е голям филм и доста повече пари... всичко зависи от джоба и мерака ако имаш мерак и пара направо забивай друг мотор... д14 си е д14...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмммм,време за размисъл! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...