Jump to content
Fozi

Всесезонните гуми имат ли някакви по-добри характеристики ?

Recommended Posts

Всесезонните гуми имат ли някакви по-добри характеристики от летните (през лятото)?Чудя се дали да не сложа две всесезонни на задната ос, а на предната сезонни. Така или иначе при предно предаване предните гуми са мноого по-важни, а задните не чак толкова

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всесезонните нямат по добри характеристики от сезонните гуми. Задните са също толкова важни като предните, освен ако неискаш задницата да те изпревари на някои завои.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма шанс всесезонните да изкарат по добри характеристики след като лятната е от по твърд каучук, а зимната по мек.Както става ясно всесезонната е нещо средно. Задаваш отговори. Гумите заемат голям процент от спирачния път на автомобила затова са важни въпреки че си само със предни задвижващи колела. А и колко ще спестиш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"Всесезонни гуми" - НЯМА. Има зимни и летни - и те са повече полу-сезонни. Означението М + S е за сняг и кал , а не за зима/лято. За да има добро сцепление при високи /летни/ температури материала на лятната гумата /каучук + пластмаса(пластификатори и пълнители)/ се "размеква" , на всесезонната "омеква", а зимните се "опичат" /каучука се самовулканизира след нагряване и охлаждане/. За устойчивоста на автомобила са важни не само задвижваните /те "преплъзват" в завой/ , но и задвижваните /на тях се дължи устойчивостта (способността на автомобила да запазва посоката на движение за да бъде управляван)/. Всесезонните гуми са сериозен компромис и през зимата и през лятото при по-екстремно шофиране - дори и на мокро ...... Не забравяй , че дори и чисто нова - току що купена гума от магазина гума може да е почти негодна , защото за 3 години /дори при правилно съхраняване/ каучука си губи около 50% от свойствата , а на 5-тата година се води негодна .... Доста време висят по складове , за да дойдат до магазина и от там до теб ...."Всесезонна" го превеждам така - за никой сезон ....

Редактирано от kokodaf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега недей да слагаш всезонни гуми! Те не са за нашия климат и няма да са ефективни нито при жега нито при студ! А Задните гуми са важни също както каза колега,ако не искаш да те изпревари задницата в някой завой,както се случи при мен! Недей да пестиш пари българска му работа отзаде цел живот с едни гуми(ако може),за всички сезонни! И аз като теб мислех да направя,но приятел гумаджия ме разобеди!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За определени климатични условия и начин на употреба на автобила има смисъл да се вземат всесезонни гуми. Плюс на всесезонните е, че не е небходимо да поддържаш два комплекта гуми и джанти или да се занимаваш с монтаж и демонтаж всяка есен и пролет и тн. Преди години съм карал Toyo Vario V1 и съм ги препоръчвал на приятели (които също останаха доволни) и определено имаха много добро поведение за всесезонни гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм близо 7 години с всесезонни гуми и за голям късмет нямам удари и закъсвания в сняг заради тях, НО не бих ти ги препоръчал. Аз съм ги ползвал, защото нямах пари за 2 комплекта гуми, а и карам само в града, но мога да кажа, че всесезонните не спират достатъчно добре зимата, а лятото малко или много ти спъват колата и шумят повечко (на дъжд се държат доста прилично).Друг недостатък е, че читавите всесезонни гуми струват доста повече от летни или от зимни аналози (>120лв на парче) и много трудно се намират. Вече имам чувството, че разликата в цената между 1 комплект летни + 1 комплект зимни или 1 комплект всесезонни не си заслужава риска! Освен това с 2 комплекта ще минеш много повече км, а всесезонките много бързо се износват.Единственото неудобство остава смяната по 2 пъти в годината и притеснението дали гумата не се скапва от постоянен монтаж/демонтаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип и аз зная че всесезонните гуми не са за нашият климат. Карам от 2 месеца със всесезонки Малоя чисто нови. Доволен съм от сцеплението на сухо. Оня ден направих една отсечка, покарах малко по агресивно по едни завои и съм мноого доволен от поведението им. Не мърда Хондата.Но искам да знаете че съм млад шофьор и освен със всесезонки с друго не съм карал и немога да направя обективно сравнение :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега задните гуми са толкова важни, колкото и предните.В завоите те ти дават сцеплението.Питам се защо си правите компромиси с живота.За лош пример - имам приятели които карат коли за по 10-15 000 лв. и само се хвалят с хубавите си голфове, а си купуват всесезонни, втора употреба или не знам си какви джапанки за колата или възможно най-евтините нови гуми на пазара(Kormoran :D ).Такива хора просто си играят с живота и на другите, защото и те участват в движението.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата Kokodaf по горе-всесезонни гуми НЯМА.По всяка една гума има ,,куп''надписи,които показват всичкоотнасящо се за нея(друг е въпроса че повечето хора ги тълкуват по свой си начин-ГРЕШЕН)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всесезонните гуми имат ли някакви по-добри характеристики от летните (през лятото)?Чудя се дали да не сложа две всесезонни на задната ос, а на предната сезонни. Така или иначе при предно предаване предните гуми са мноого по-важни, а задните не чак толкова

Просто забрави за тях ако искаш сигурност на пътя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам с гуми, които се водят всесезонни - BF Goodrich Touring, 4 броя, нови. Доволен съм от поведението им на сухо, държат добре в завой и спират прилично. На мокро обаче трябва да се внимава. Също съм на мнение, че това са си по-скоро летни гуми и затова за зимата смятам поне отпред да сложа зимни (пак нови). А що се касае до безопасността, мисля че спазването на достатъчна дистанция е не по-малко важно от качествата на гумите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойто мнение се съвпада с вашето. На сухо са добре..но на мокро доста се парзалят.В никакъв случай не трябва да се правят компромиси с гумите. Те са от изключителна важност. Гадното е че много хора ги пренебрегват. Аз карам със всесезонки...зная че не са най-доброто решение но за сега такова е положението. ПРосто си карам по-полега, по-голяма дистанция, на мокро карам с повишено внимание и това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей много сте ми интересни, вместо да прочетете мнението на кокодаф вие си продължавате да си слагате постовете. С риск да повторя колегата ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ НЯМА. M + S означава MUD + SNOW което в превод означава КАЛ + СНЯГ. Демек Зимни, за кишаво време.Айде поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...