Jump to content
CHOPI

Какво масло, свещи и филтри за Црх 1.6 Vt, както и накладки ?

Recommended Posts

Дойде време за смяна на тези консумативи. Бих искал да знам за тази кола кое е оптималното масло за този двигател (1.6 VT 150 hp), както горивен, въздушен,маслен филтър и свещи, за да е в топ форма зверчето :tooth:. Ако дадете и съвет за някви зверски спиращи накладки също ще съм много благодарен, че съм със сток спирачките, а те както знаете не са мноого достатъчни за нея.Благодаря на всички, които се включат с предложения!п.с. двигателят е в доста добро състояние, гледаха го отвътре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега може да му сипеш масло примерно пълна синтетика 5W40 марката по твое желание, аз лично избягвам известните две марки! мобил и кастрол! в момента съм със SONUCO и съм си доволен, може да пробваш със MOTUL повечето колеги карат с такова и са много доволни. За свещи бих ти препоръчал NJK по каталог за твоята кола, въздушен филтър ако не ти се кара с някакъв конусен вземи спортен панелен :tooth: успех с колата и да и се радваш с голям кеф

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И се почна тя ..... историята за едни консумативи !! :tooth: Успех !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами така зададен, въпросът е доста мъглив. Сега всеки ще дойде и ще почне да хвали маслото което ползва. Как било много хубаво, как нямало равно и т.н., сещаш се. Истината е, че каквото и да избереш като марка, стига да не е менте, все ще останеш доволен. Важното е да е със сигурност истинско, другото, поне според мен, няма чак толкова голямо значение.

Аз, например, карам само с Motul. Купувам си го от фирмения магазин на официалния вносител (два пъти по скъпо продават от в Англия, например, гадовете и скоро ще взема мерки в тази насока) и проблеми нямам. Двигателят мърка като коте. За него (D16V1) от Motul препоръчват 5W-30 Eco-nergy. С такова я и карам. За твоята препоръчват:

[*]Best : 8100 X-cess 5W-40

[*]Better : 6100 Synergie+ 10W-40

[*]Good: 4100 Turbolight 10W-40

Ако си сигурен, че двигателят е наред и няма да "пипа" 5W-40, слагай смело. Ако харчи от него, може да сложиш 10W-40 (6100, полусинтетика). При загрял двигател ще му е все едно с кое от двете е, но с пълната синтетика ще му е по-добре при студен старт. Първото (8100) съм виждал да го препоръчват по руските форуми за всички Хонди до 6-та генерация включително.

Може да пробваш и Mobil 1. Доста се интересувах кой произвежда маслото на Honda и по няколко непотвърдени мнения тук-таме из Интернетя май са те. Не мога да гарантирам обаче. Те също си имат каталог, може да погледнеш там и да си избереш. Същото важи и за всяка по известна марка масла на пазара.

Много хора харесват Castrol, например, но пък има и много отзиви за ментета, така че лично аз не бих рискувал. Те пък (Castrol) бяха обявили награда от 1000 лв. за всеки, който им занесе менте, закупено с фактура. Явно ментетата сe пробутват между "приятели", по втория начин (без ДДС-та и пр.), понеже българина нали все търси келепир... Та просто внимавай какво и откъде купуваш, да не излезе после евтиното скъпо.

За накладките е същото положението. Всеки ще хвали с каквото кара. Моята, докато беше с оригиналните, спираше много приятно. Не съм сигурен, но май бяха Nissin. Не можах да намеря такива и взех Ferodo (Termo нещо-си Quiet). Изхвърлих ги след 2000 км. и сложих Акебоно. Същото положение - нищо общо с оригиналните като спиране. Не, че не спира, но е съвсем различно. Сега съм й взел EBC USR Slotted дискове и EBC Yellowstuff накладки за отпред и отзад, но не мога да дам мнение, защото Владо още не работи, а при Омбре все е заето. А на друго място няма да отида да ги сменя.

Та и при накладките е като с маслото: има милион марки, просто реши и се мяткай. Но ако сложиш по-корави накладки на нормални дискове да знаеш, че може да сменяш много по-често дискове, т.к. те не са предвидени за такива накладки и ще се износват за нула време. По-твърдата накладка просто ще ги "изяде".

За филтрите: http://minimopar.knizefamily.net/oilfilters/reference.html, ако ти се чете, а иначе може да се включиш в някоя от масовите покупки от Щатите. Не знам колко излиза един филтър на Хонда тук като крайна цена, но там е около 5-6 долара. В Бултрако е 31.50 лв. Производство на Пурфлукс (те произвеждат всичките маслени филтри на Хонда за Европа), а от представители на Пурфлукс същото нещо, но без емблемата на Хонда е... 9.50 лв. Честито!

За свещи - NJK или Denso, но гледай да не са френски, китайски или кавито и да било. Само "Маде ин Джапан", за да нямаш ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите бяха полезни. В крайна сметка взех масло Mobil 1 5W-40 спрях се на въздушен филтър K&N ОЕМ replacement и свещи denso. Накладки ще взема и аз EBC да ги пробвам, защото дисковете не са ми сток само спирачнтте апарати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...