Jump to content
Koev

Турбо на Прелюд 4 ген.

Recommended Posts

Предварително се извинявам на всички по-вещи в силовия тунинг от мен....!!!

 

Колеги, конкретния въпрос ми е следния: Възможно ли е да се направи такъв изрод??? Прелюд 4ген. - F20A4 - с турбо.

Четох, четох проекти, както из нашия форум, така и из чуждестранни разни, но нали саъм малко бос в техническо отношение.

Намерил съм човек в Плевен, който ще се наеме с монтажа, от който чух единствено "Виж само инжекциона да е за този мотор..., иначе не е проблем за 3-4 дни си готов...!" Това, предполагам, означава, че и инжекциона трябва да претърпи известни промени...

 

Добре де, обаче на мен не ми е ясно какви точно части трябва да поръчам. В смисъл такъв - ясно че трябва да се определен набор елементи - чарджъра, интеркулера, уестгейт, блоу-офф и т.н., обаче имат ли някакви специфични характеристики, с които трябва да се съобразя по отношение на двигателя на колата??? И още повече до колко мога да си позволя да "надувам" без да се налага да подменям биели, бутала и вал, т.е. да запазя останалата част от двигателя сток, както си е в момента. Другото, което ме притеснява е, че гледам масово по чуждите форуми - а и като потърсиш цели китове - почти всичко, което може да се намери е или за Н22 или за Н23 или за В-сериите. За F-сериите нищо не се говори.

 

Разчитам, че колегите с успешните турбо проекти ще помогнат със съвет. Или може и направо с линк - къде да поръчам и какво...? Разглеждам на колегите от Про-Мод сайта, само че там пак има предложени различни варианти, от които не знам кое точно ще ми свърши работа.

 

Благодаря предварително на всички отзовали се!!!

 

P.S. Скоро идват снимки на Прелюда с новата боя (Mazda J9 на Sikkens е модела)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не искаш да пипаш блока,най добре сложи направо х22 200к.с . Така печелиш директно 70к.с . Иначе 0.4-0.6 бара би трябвало да издържи,но струва ли си да турбинираш колата за толкова малко налягане ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали си струва. Затова питам. Повече от 0.4 - 0.6 няма да издържи, така ли? Пък и зависи 0.4 - 0.6 колко hp ще ми качи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 0.6 горе-долу колкото х22 около 200к.с . На 0.4 180-185. Естествено може и други кс да извадиш ,но горе долу около тези коне ще е ;) На сток карантия повече от 0.6-0.7....може да издържи,може и да не :blink: Ама няма смисъл да рискуваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз преди да си продам моя прелюд щеше да го турбинирам но вечрерта преди да правя поръчка за някои части ми го купиха;) че така много се интересувах за това моделче и има много части ,а надува е до 0,8 макс ! даржи ако искаш ела на скайпа ми да поговорим малко .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече, не ти познавам майстора,но това изречение би ме отказало "Виж само инжекциона да е за този мотор..., " WTF?!?!И честно казано ще ти излезе по-ефтино да сложиш Х22, ако ще гониш конете, които можеш да получиш с 0.4 - 0.6 надув. От турбото най-много да изкараш някой друг Nm повече отколкото с Х22. И ще платиш като за два Х22.П.С.: Баси... всеки път като ти видя името и се чудя да не съм си сбъркал нещо профила или аватара. Явно колата си върви с това име.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече, не ти познавам майстора,но това изречение би ме отказало "Виж само инжекциона да е за този мотор..., " WTF?!?!И честно казано ще ти излезе по-ефтино да сложиш Х22, ако ще гониш конете, които можеш да получиш с 0.4 - 0.6 надув. От турбото най-много да изкараш някой друг Nm повече отколкото с Х22. И ще платиш като за два Х22.П.С.: Баси... всеки път като ти видя името и се чудя да не съм си сбъркал нещо профила или аватара. Явно колата си върви с това име.

Първо съжалявам за офф-а ама не се здържах хахах и мойта фамилия е Коев Второ сори че ползвам темата на колегата но някой може ли да даде някво инфо за турбо на 4ген H23 и тои ли може да се надуе до толко 0,6 0,7 с сток карантия и пак ли се очакват толкова коне приблизително 70 ?? П.П гледах разни теми ама немога да намера турбо Х23 в България има ли някои ?? или го крие Извинявам се още веднъж на колегата !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убихте ме с тези фамилии... на всичкото отгоре имаш една снимка във Варна на която си паркирал до мен (близо до Крамер). Беше я качил в preludezone.com. :wub:От Х-серията Х23 е най-подходящ за турбиниране, защото е най-разреден. В България не знам дали има примери, но в щатите ползват основно Х23 за надуване. Аз лично не бих се занимавал с такова нещо. С парите за приличен турбо кит можеш да го докараш до към 200 к.с. и атмосферен.Увеличи му компресията, сложи му свестни колектори и генерация, сложи му олекотен маховик и хубав съединител и си готов (е, и нов комп и някой като Емо (1нет) да пипне). Валове и раздвижни ролки... до тук си на 5 к. - колкото е и приличен турбо кит и труда по монтаж и настройка. Ще изкараш същите коне като от о,6 бара и ще имаш атмосферен дзвер. Мисля, че е по-добър вариант.Честно казано, най-добре да се вложат пари за пълен ре-билд на ДВГ, отколкото да се занимаваш с турбо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да да на Варна значи твоя е бил :wub: евала значи по добре като изпаден пара да започна с втек гледам един колега М&М е доволен от суапа и доста време няма ядове !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може дори да си направиш франкенщайн - блока от Х23 с глава от Х22. Казват че резултатите са по-добри от стандартния Х22. Вече е правено и в БГ и отзивите до колкото знам са добри.Ако ти е интересна темата можеш да се разровиш в нета или да си пуснеш тема (да не разводняваме тази, защото си е с конкретно питане за турбо и ще си изпросим награда от модераторите)

Редактирано от Димитър Коев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле, тоя проект ми е мечта. Ако някой го направи, просто ще изкърти мивките . F20A4 с турбо ще е наистина уникално. Гледал съм клипове в youtube....и звучи супер. За вървене не знам, но пък като се замисля и колко пари са необходими за такъв проект, направо се отказвам. Успех на колегата, ако се е решил на такава стъпка. Би ме накефило на макс ако го направи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако решаваш да правиш Франкенщайн ще ти трябват и бутала от Втек-ова Н серия, защото камерата на В тековата глава е по-голяма от тази на твоета и ще трябва да я згъстяваш по някакъв начин, демек с бутала иначе ще "разредиш" моторя. Честно казано незнам какъв ефект ще имаш ако си с буталата на Н23-ката, може би само някакъв кик на Втека, но какъв ще е никой не може да ти каже. Аз мислех да минавам през това отделение, но заради буталата се отказах, та заради това ти давам съвет, вземи си бутала ако решиш да правиш този суап.Със бутала наистина може да излезе нещо повече от Н22, но без тях най-вероятно ще си по-зле от Н23.

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също така биелите са различни при h22 e 143мм а при h23 141.5мм. За буталата вече каза колегата над менps. за франкенщайна най-добре биели от х22 и бутала от h22a JDM,отиваш на 11.5+ сгъстяване ....

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От биелите вече предполагам ще се промени и кубатурата на двг-то /не мн компетентен отговор/, но предполагам бутала от Н серия Втек ще станат на биелите от Н23-ката. Тука някой по-вещ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да,стават без проблем,грешката е моя,с биела от х22 , бутало от х22 и колянов вал на х23 се сгъстява безбожно много...... значи за франкенщайна трябват само бутала от х22 и глава от х22.Иначе със буталата на х23 и глава от х22 сгъстяването ще падне ~0.5 (9.3:1)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам ще трябва също, така за по-сигурно да се сложат и пръскалките, които липсват при Н23, а ги има при Н22. Тези които се намират в блока и са насочени към буталата. Един колега беше слагал такива на Н23-ката си и ако иска да сподели мнение да каже. Също така тази информация съм я получил от колеги във форума и най-вече от Живака :)

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе с 2 думи главно от х22-ката трябват бутала глава компютър сигурно и инжекторите ще са други и разни дреболий.... сега остава пари да намерим :rolleyes: и какво се очаква след всичко това освен кефа ....200+ или съм в заблуда :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че ако го комбинираш с колектор и генерация + съединител спокойно можеш да очакваш около 195-200 на колелата (215-220) на вала

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Директно по темата -> http://home.comcast.net/~ndd3d/TurboInstall.pdf :) Иначе атмосферен F20A4 би трябвало да може да стигне 160-170 к.с. на колелата с известни доработки - всмукател, изпускател, интейк, генерация, работа по главата (само портване) и хубави валове. С други бутала (има дори 12.5:1) може и повече сигурно. ПП: F20A4 = F22Ax

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...