Jump to content
Glamdring

Дребно: "Виене" на 1-ва предавка

Recommended Posts

Здравейте,Сивик 1.4i , 6 ген. (97г.)Като карам на 1-ва (в задръстване, на паркинг, и под.) се чува някакво странно 'виене'. Със еднаква скорост, на 2-ра, го няма.Никакви проблеми няма, освен че от време на време (много рядко) 1-вата не влиза; но ако някой е имал някакъв такъв шум и знае от какво е, няма да ми е в минус да знам :DПоздрави.П.П. По погрешка я пуснах тук, нека се премести в "техн.въпроси"

Редактирано от Glamdring

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лагер или зъбно колело...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи - първа и задна са шумни / знаеш защо /... :D И не може да е лагер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Welcome to the club... Влез в някой тих гараж / подземен паркинг и при свободна скорост натискай и пускай съединителя. Заслушай се внимателно. Ако при отпуснат съединител се чува лек шум, който затихва при натискане на педала, значи вероятно е лагер (първичен?) в кутията. При мен това го установих наскоро в тихо и затворено помещение, а иначе 1-ва и 2-ра си вият. При мен е в по-напреднал стадий, при теб кутията може да кара още много хиляди преди да роди на пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, мерси.Шумът със съединителя мисля, че съм го чувал, но не съм убеден дали е 'същия'.Ако вземе да прогресира, ще му мисля :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам такова виене само на 1-ва до към 3000 оборота се го има :( при натискане на съединитела изчезва? :( :( на останалите предавки го няма :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата е ясна както при мене.....лагер на първичния вал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но на всички предавки не само 1-ваНещо се бъгна кирилизатора - нямам запетайка и точка :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен май го има на всички, но трябва да имаш супер набит слух. На първа виенето е най-мощно и не изчезва дори с натискане на съединителя (остава едно равномерно, по-тихо мучене, което изчезва само след като се изкара лоста от предавката). Втора вие здраво до 3к оборота, но като се натисне съединителя изчезва. Трета с бързи темпове си усилва виенето и настига 2-ра. За 4-та и 5-та трябва да си с доста добър слух, за да различиш виенето (ако изобщо го има). Това е при мен - резултата е скоростна кутия за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а защо първа и задна са по-шумни :( някой ще се наеме ли да обясни. защото и при мен е така :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами първото, което ми идва на ум е защото са най-големи зъбни колела и триенето е най-голямо. Ама това е просто моята теория, дано съм прав, ще се изкефя :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление истината е, че не би трябвало поне 1-ва да е по-шумна.На задна като че ли е нормално при повечето коли да се чува някакъв по-различен шум, но повярвайте возил съм се на доста коли и по-нови и по-стари - няма такова нещо като "1-ва е по-шумна, защото има по-големи колела..."Убеден съм, че от здравото ръчкане, което понасят нашите коли - лагерите, зъбните колела и т.н. в кутията сдават багажа и кутията става шумна или направо се скапва. Чел съм тема как само от един ден яко ръчкане по пистите скоростна кутия на нисан скайлайн почва да вие здраво и собственика се чуди какво става. Еми няма да се чуди - като ръчка ще сменя скоростни кутии...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задна е правозъба, затова вие. А иначе и първа на повечето коли леко вие, макар да не е правозъба. За обяснение - някой по-вещ! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задна е правозъба, затова вие. А иначе и първа на повечето коли леко вие, макар да не е правозъба. За обяснение - някой по-вещ! :wacko:

Та никой ли не знае защо първа леко и задна вият

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа не е ли правозъба, също като задна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа не е ли правозъба, също като задна?

а какво ще рече правозъба не мога просто да си представя самото зъбно колело как изглежда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега лагер е можеби и не само един при мен имаше проблем,но смених три от лагерите в скоростите и се оправи чуваче се силно тракане когато съединителя не е натиснат когато го натисках утихваше

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз дочувам някакво доста тихо виене на 1ва ( подобно на това на задна, но доста по-тихо ), но САМО когато изреждам предавките надолу и оборотомера е към 4-5 хиляди. Това от какво може да е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа не е ли правозъба, също като задна?

а какво ще рече правозъба не мога просто да си представя самото зъбно колело как изглежда
Правозъба, ще рече, че зъбите на зъбното колело са успоредни на оста, на същото. С други думи прави са. Недостатък е, че цялото натоварване, е върху един зъб и е малко по-шумно. Плюс се явява, по лесното зацепване на едното зъбно колело с другото. СТС имаха едно рацингово поло(1.3, 167кс), с правозъба скоростна кутия, дайвера, каза, че съединител позва само при тръгване. Ако пък са наклонени зъбите на двойката колела(примерно 45 градуса, спрямо оста на колелото), в един и същи момент са зацепени няколко зъба(примерно 3), което разпределя натоварването върху зъбното колело по-равномерно. Минус тук е, че се появява и аксиално усилие, което пък налага ползването на аксиални лагери, в кутията. Редактирано от LAMER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа не е ли правозъба, също като задна?

не е ! само не мога да си обясня при кутията на хонда ако е правозъба какво ще улесни превключването :D в мисъл те самите зъбаци са постоянно зацепени един към друг. Превключването става като "избирачите" зацепват различните зъбни колела към валовете, а не самите зъбни колела едно към друго. някой ако знае да ми обясни :dry: Ако беше правозъба щеше да да е по шумна и щеше да има по малки загуби от нея ама не мога да си обясня по лесното превключване :dry: Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е правозъбазадната вие, защото има допълнително малко колело, което обръща посокатаи на моята скоростна така виеше 4тата, след 3 отваряния, и "майстора" се кълнеше, че нищо и няма и така да си карам - докато не останах без скоростисега ще видим какво е сдало багажа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...