Jump to content
driver

14" или 15" джанти на Сивик 6 ген.?

Recommended Posts

Искам да слагам 15" с гуми 195/45/15, но се притеснявам да не се спъне колата с тях. Някой може ли да сподели от личен опит? Мерси!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега дай описание на колата ти ? мотор и тн попринцип на 1.3 карборатор тежат но не кой знае колко . Ако си 90+ коня 15ски ще са ти супер само че 45 гума е малко рисковано за бг пътища ;) иначе пък е красиво. на д16з6 нямаше проблеми с 15" ;) успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола при мен от 15 до 17 дава 0.2 0.3 сек разлика в ускорението до 100

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега дай описание на колата ти ? мотор и тн попринцип на 1.3 карборатор тежат но не кой знае колко . Ако си 90+ коня 15ски ще са ти супер само че 45 гума е малко рисковано за бг пътища :dry: иначе пък е красиво. на д16з6 нямаше проблеми с 15" ;) успех

Колата е Сивик 6 ген. 1.4 - 90 кс. напълно стоковица. Сега е с оригиналните 13" железни и динамиката задоволителна, но се притеснявам, че 15" ще и дойдат в повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай мойта е малко повечко от 90 коня хонда и с 15ки си е добре колега ;) мисля, че няма да имаш проблеми с 15-те :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А товаренето не идва ли по скоро от ширината на гумата, а не от диаметъра? Иначе и аз съм в подобна дилема - изчаквам още месец - два за да сложа летни гуми, но съм се насочил към 185/55/15 . Моята е 5ген 1.3 карбуратор. а височина 55, за да не е прекалено ниска гумата и да троша лесно джантите по нашите "хубави" пътища

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На шофъорските ви врати ( или на конзолата м/у шофърската и задната ) имате написан размера на гумите даден от завода, всичко останало е в противоречие с разхода и динамиката на колата ( по мое мнение и с визията ), така че не виждам смисъла от подобни теми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а и размера за гуните ако ги слагате на 15" джанта е 195/50, как не го запомнихте до сега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а и размера за гуните ако ги слагате на 15" джанта е 195/50, как не го запомнихте до сега

Кой каза, че тва е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН размер за 15"??? Аз до сега съм слагал точно този размер 195/50/15 , но на други коли които производителя им е дал като допустим този размер. На Хондичката умишлено искам да и сложа по-ниски гуми защото заводко и дават да е с 13" с какавито е и сега, и с гуми на 50 ще дава още по-голямо отклонение пък визията на ниската гума си е доста по-добра. Тва ми е първата ХОНДА, до сега съм имал какви ли не и с какви ли не джанти на тях, но всички над 100 коня, свикнал съм с доста по-голяма динамика. Притеснява ме, че с 15-ските ще намаля и без тва не особенно голямата динамика на колата /която все пак е предостатъчна за 1.4 от което съм доста приятно изненадан/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе щом ти казвам, че това е правилния размер значи е така :( С 13" 175/70 и 15" 195/50 нямаш разлика в показателите на скоростомера и километража, за това са правилния избор. Капиш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма да имаш грижи. Аз карам същия сивик със зимни 175/65/14 и летни 195/50/15. разлика - никаква ! дори и в разхода не ми дава разлика. има и един друг тънък момент - железните джанти често са дооста по-тежки от летите. зависи все пак от лятата джанта, но като цяло ако искаш да си 100% сигурен направи един опит. сваляш си едната желязна джанта (с които си сега) и я мериш на кантара както е с гумата. би трябвало да е 10-15кг. моите 15-ки с гумите мисля че бяха около 14-15кг но не съм много сигурена за визията - знаеш че разликата е огромна :) няма да съжаляваш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

замисли се, че гумите са първия амортесьор на колата, поемат малките неравности доста преди да стигнат до пружините и амортесьоритепри това работят доста по-ефективно, защото за тях реално цялата маса на автомобила е 'окачена' - докато при пружините и амортесьорите, доста голяма част от масата е 'неокачена' - гуми с джанти, спирачки, половината от шенкели, амортесьори, полуоскинископрофилните гуми са като къси пружини - по-малък 'ход', съответно обират по-малко (и по-малки) неравности, и повече достига до другите части на окачванетоИ за да не се рискува прекален контакт на джантата с препадствията (и съответно цепене на гумата), нископрофилните гуми са с по-твърди бордове (все едно по-твърди пружини)много хора не искат и да си помислят да сложат по-къси и твърди пружини на колата си, а я осакатяват с безкрайно нископрофилни гуми.както не вървят къси и твърди пружини със оригинални амортесьори, така и не върви нископрофилни гуми на оригинално окачванеза да има реален ефект върху поведението на колата (къде? на писта/идеално гладък асфалт, или в реални БГ условия?) трябва нископрофилните гуми да се комбинират подходящо с по-твърдо окачване - пружини, амортесьори, тампонивсичко останало е половинчата работа, основно визия и малък ефект.не казвам, че няма да има ефект върху сцеплението, но ефекта ще е доста малък, за високата цена (откъм загубен комфорт и издръжливост)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата rulemaker е прав-разликата в диаметара на 175/70 13" и 195/50 15" е само 1мм тоест в допустимите граници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам същата кола и на табелката е даден препоръчителен размер - 13', но в италианския талон даваха както 13', така и 14'. Та моето мнение е , че е най-добре: лято - 14', зима - 13'.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с -195/50/15 от 2 години и не съм имал проблеми,колата си върви нормално и не съм забелязал някаква особенна промяна нито в разхода,нито във вървежа ,зимата с 175/70/13 обаче,колегите са прави :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 1.4i 75 hp с 15-ки няма ядове слагай 15-ки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15-ките спъват и то много, не знам как не го усещате. Бях с такива и едвам ги разкарах после в магазина и направо 14-ки, разликата за мен беше огромна а грешката ми струваше бая пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с 14", ББС Пининфарина. Обаче нещо не са много леки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай 15",но с отрицателен офсет стоят много добре на Сивик 6г. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един размер над заводския,другото всичко е газария и твое виждане и решение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с тези дупки на 45 идват ниски размера е 185/55/15 или 195/50/15 това е мое мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ситуацията изглежда горе-долу така: според нормите - 14'', според визията - 15'' :bg:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагаи 195-55-15 няма да има ядове карам с такива от 3 години

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 195/50 15-ки и динамика и всичко са на 6. Само внимавам за дупки, че с тоя профил.... :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва , което добавя тежест в по-голяма част са гумите , а не джантите /разбира се от джанта до джанта може да има много разлика,но говоря за общия случай/. Ако някой е мерил гума , ще знае че тежи 2х колкото джантата. Ако не ви се занимава хванете в ръка гумата ви на 13ките и гумата на 15ките .... няма нужда от кантар да хванете разликата.... и въпреки това , че вървежа се спъвал са бабени дивитини. Разликата е доста по-малка от стабилността , която получавате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе помня че като бях с 15ките а ти с 13ки ме дърпаше доста здраво :)... така че оказва влияние, но и аз съм за 15ките. 14ки вече слага ли някой изобщо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе помня че като бях с 15ките а ти с 13ки ме дърпаше доста здраво :D...

Ще ти се да е от джантите това :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм за 15" така или иначе тя колата като си няма сила гумите не мисля че ще я променярт до толкова.Аз карам неква умряла D13-ка и летните са ми 15"(195 50 15),а зимните 14"(185 60 14) и не съм забелязал да е "умряла" колата-тя си е такава по default :cool: Но шегата настрани колата с 15" действително се държи по-добре на пътя.

Редактирано от dantes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Летите джанти на VTI-ките са за гуми 195/50/R15 - аз карам с такива в момента. Така че не мисля да е проблем за 1.4 да върви с такъв размер... естествено, има отражение върху вървежа на колата, но не си мисли, че ще има кой знае каква разлика! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Бъркашhttp://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/4358.htmlhttp://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/4417.html

Редактирано от rulemaker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
да наистина оригиналните гуми са на 55, но не мисля, че малко по-ниски гуми променят нещо сериозно в случая

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера сложих 195/50/15 на моята Д13ка. Може и да има малка разлика във вървенето, но не съм я забелязал осезаемо, за сметка на това устойчивостта доста се повиши. А и както каза колегата горе, едва ли някой с Д13ка е тръгнал на рали :beer::drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...