Jump to content
M.R.Tuning

Какави показатели дава

Recommended Posts

Здравейте колеги имам един малко странен вапрос така : Купих си измервателни уреди (gauges) единия е волт метар с който нямам проблем другия е за горивната смес който използва за датчик ламдата.Когато варзахме всичките кабеляци измерихме на празен ход сигнала на ламбдата кам датчика и той беше 0.65-0.68 волта без да е закачен уреда когато се закачи уреда сигнала пада на 0.34 волта . Някой има ли идея на колко трябва да работи да не би да е изгоряла или нещо такова има и нещо друго оригиналния испускателен колектор е 4 - 1 и ламдата е на снадката кадето се сабират 4-те в 1 а този колектор който сам сега е 4-2-1 и ламдата седи само на 1 траба от 1-вия цилиндар.Измервателния уред когато колата е на празен ход не показва нищо.

Някой знаели за какво става дума с тия ламнди че несам на ясно как точно се определя сегнала от нея

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малка поправчица: стойностите измерихме в миливолта - на празен ход варираха между 65~68mV, което ми се струва малко :( Някой ако му се занимава да мерне на неговата D13-ка колко има на ламбда сондата на празен ход ще почерпим :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

брейййййй никой ли не ги умей тия работи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигнала на ламбда сондата е по напрежение.

При докрай натиснат педал на газта трябва да показва над 0.68 волта,

а при отпускане на педала от режим "пълна газ" трябва да показва под 0.4 волта.

След като стабилизира обороти би трябвало да се покачи.

Става въпрос за едножилна ламбда(като на Д13 например).Другите не ги знам.

 

Имай предвид и друго - този уред,който го закачате е допълнителен консуматор към веригата[ламбда]->[контролен модул].

Зависи как е направен,но ако е нещо некачествено може да ти обърка стойностите,

които ламбдата дава към контролния модул на Д13,а оттам и разхода на гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мени се напрежението,ама и аз не знам в какви граници

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой знаели как точно се определят стойностите на ламбдата по какав начин на базата на какво защото сега зима сигнал само от 1-ния цилиндар а преди от 4-те това да ли е проблем??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не пречи,че е на 1-ви цилиндър.

Ламбдата измерва колко кислород има останал в изгорелите газове.

На английски му викат O2 Sensor.

Ако нивото на кислород е под определена стойност значи сместа е богата,а ако е над значи сместа е бедна.

Съответно компютъра на колата,чете стойностите от ламбдата и коригира сместа съответно.

 

Ето връзка към Уикипедия: ЦЪК

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси войводата/cls даде ми ценно инфо :rolleyes:;) ;) :)

Редактирано от M.R.Tuning

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та за момента показанията са следните: на място при празен ход и загрял мотор 70~90mV; във високите обороти ~900mV. Сондата работи, но не знаем дали работи нормално - по време на движение на около 3500об/мин показанията се менят на равни интервали от най-ниски към най-високи. Не винаги го прави.

Имай предвид и друго - този уред,който го закачате е допълнителен консуматор към веригата[ламбда]->[контролен модул].

Да, взехме го предвид - 2 мегаома е съпротивлението на волтметъра и не изменя показателите, но уви уредчето за сместа което ще поставяме е 75к.ома и тотално бърка нещата. Както и да е, ще му направим някакъв буфер за да го развържем по съпротивление и да не шашкаме модула, но въпроса за ламбдата си остава и май ще търсим друга кола да мерим и сравним... Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ползвам старата тема искам да питам нещо и да не пускам нова тема.Та случката е:

Колата е сащата Д13ска някой пат когато колата загрее обичайно оборотите седят на 600 и малко от горе а друг пат се дигат до 900-1000-1100.Та днес забелязах след като си карах колата си даржеше ниските обороти 600~ измервателния уред за горивната смес който сам си сложил се движеше нормално бях на 3-та скорост на около 2500 оборота даржах ги подаржах една скорост и изведваж колата започна да ускорява без да донатискам педала поглеждам уреда за сместа и показва бедна богата бедна богата стрелката се марда като откачена и не е от уреда проверихме с колегата Памо ламбдата дава такав сигнал висок нисак висок нисак при едно и сащо натискане на педала на газта спирам аз на светофара и гледам оборотите на 1000.Значи когато сигнала от ламбдата прекасва така оборотите ми се вдигат.

Та вапроса ми е защо ламбдата прави такива своеволия

гледах си компа не дава грешки

надявам се да ми отговорите на странния вапрос

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия двигател .... и същия проблем ... ако намериш решение драсни едно лично :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия двигател .... и същия проблем ... ако намериш решение драсни едно лично :-)

Еми на аз се чудя ламдата ли е заминала незнам направо сам в загадка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да потърсите малко информация как работи така наречената ламбда сонданапример: google: oxygen sensor signalИзхода на сондата не може да се мери с волтметър, защото сигнала е променлив изменящ се обикновено в границите 0.2 - 0.8 волта, които граници съответстват на бедна и богата смес. Ако искате да го измерите, трябва да използвате осцилоскоп. По сигнала ще можете да съдите за състоянието на сондата.Изхода не може да бъде постоянно по средата на обхвата, което съответства на оптималната гориво-въздушна смес, тъй като сигналът от този датчик се използва в обратната връзка на цялата система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да потърсите малко информация как работи така наречената ламбда сонданапример: google: oxygen sensor signalИзхода на сондата не може да се мери с волтметър, защото сигнала е променлив изменящ се обикновено в границите 0.2 - 0.8 волта, които граници съответстват на бедна и богата смес. Ако искате да го измерите, трябва да използвате осцилоскоп. По сигнала ще можете да съдите за състоянието на сондата.Изхода не може да бъде постоянно по средата на обхвата, което съответства на оптималната гориво-въздушна смес, тъй като сигналът от този датчик се използва в обратната връзка на цялата система.

Колега ако беше тай само да тарсим само из гоогал нямаше ли да се обезмисля цялата работа с тоя форум а нали е за това да се пита нещо и да се отговаря да си помагаме.А до колкото ламбдата ми смятам че не е нормално когато караш задаржиш постоянни километри да кажем караш постояноо с 100 сигнала от ламбдата да е променлив и то в високи границиТова питам а ако мислиш че темата която сам пуснал е безмислена и няма да е от полза за никой друг просто не пиши

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M.R.Tuning, написаното от blueeye е доста вярно :D Ако сондата ти дава някакъв волтаж за по продължително време (над примерно 1 сек) значи че тая сонда е тръгнала да си ходи или си е отишла вече. Ако искате да измерите точното напрежение на сондата наистина ви трябва осцилоскоп или мултиметър на стойност над 200 лв (говоря приблизително). Ако го мерите с обикновен боклук за 15 лв просто забравете да го измерите точно. И още веднъж ако сондата ти забива на даден волтаж , а не играе значи че не е добре.

 

п.п. Понеже в тези системи всичко е навързано не е изключено и нещо друго да създава проблема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм казал, че темата е безмислена, но при толкова много информация в нет-а е добре първо да си направим усилието да потърсим малко и ако не намерим или нещо не ни е ясно да обсъдим във форума.Дори и да караш с постоянна скорост сигнала на сондата пак не е постоянно напрежение. Грубо казано по този сигнал компютъра определя каква горивовъздушна смес да приготви и тъй като той няма възможност да управлява притока на въздух, това го прави като променя времето за което се отварят инжекторите, т.е. регилира посредством количестовто подавано гориво което да се смеси с постъпващия въздух и това е един постоянен процес поради което сигналът на сондата се "клати" между двете крайни стойности. При изправна сонда на екрана на осцилоскопа трябва да се наблюдава един хубав променлив сигнал с период около 200 ms (ако греша някой да ме поправи). Когато сигналът започне да се изкривява и периода да се уголемява, това означава, че сондата е започнала да става "по-мудна" и този процес се задълбочава с времето. Тогава сондата трябва да се смени. Проблема идва, че когато стане мудна сондата и управлението на горивовъздушната смес става мудно със всичките произтичащи от това последици.Като заключение, не съм искал да обиждам никой, но възползвайте се от огромното количество информация в мрежата. Това са основни положения при управление на двигателя.п.п. Някой пробвал ли е такива схеми за индикация на О2 сондата, като например:http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l-zond/l-zond-2.htmlhttp://autospeed.com/A_0217/cms/article.htmlОтдавна се каня да пробвам нещо такова, но пусто време не остава :(

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l-zond/l-zond-2.html[/url]http://autospeed.com/A_0217/cms/article.htmlОтдавна се каня да пробвам нещо такова, но пусто време не остава :)

Мерси колега за отделеното време :( Като гледам даже схемите са прости за изпълнение, а и всички елементи са супер евтини и достъпни. Особено втората - с LM3914, обикновен LED драйвер който даже и имам. Така че и аз мога да се позанимавам.Според мен просто сондата си работи нормално. Чудя се обаче, защо са пуснали на пазара тая VU система за показание богата/бедна смес (на M.R. Tunning) която е само със 75кОм съпротивление :) Адски много забива сигнала и на практика вреди вместо просто да отчита. Ех тая Чайна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

blueeye Сега когато ми отговаряш по може да ми станат ясни работите знам че в нета има сякаква информация ама наистина всякаква все пак цял свят е там.Питах тук защото сме с еднакви коли някой с еднакви мотори говорим за едни и сащи неща по лесно е.Така по вапроса значи сигнала трябва да е променлив при мойта кола сигнала не е постоянно променлив само когато ми се повишат оборотите което става от самосебеси.А когато стрелката на уреда Еар адн Фуел се движи равномерно оборотите са нормални иначе когато сменям скоростите стрелката пада и после се дига динамична е.

А до схемите с колегата Pamo може да направим нещо че той е на ясно с схемите

мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същество схемите също представляват волтметър но със светодиодна индикация "стълбица" или "точка". Ако се мери със волтметър трябва да се мери средната стойност на променливото напрежение, както например работят оборотомерите. Т.е. ако променливия сигнал е с коефициент на запълване 0.5 (половината от периода е горе, половината е долу) средната стойност ще е (Umax + Umin) / 2. В нашия случай - около 0.45 - 0.5 V което отговаря на оптимална горивовъздушна смес. Ако сигнала се задържа през по-голямото време на Umax или Umin ще имам съответно показание за богата или бедна смес. Така би трябвало да работят цитираните схеми, ама както казах не съм пробвал. Пак казвам най-вярната оценка на работата на сондата е да се наблюдава сигнала с осцилоскоп. Най-простия осцилоскоп трябва да свърши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...