Magnum 7 #1 Публикувано 28 Януари, 2009 (Редактирано) Зачудих се къде е разликата от 5-8 коня между двата двигателя, и дали в самия двигател има разлика. D16A9(Same as D16A8 but without a catalytic converter) * Found in: o 1988-1991 Concerto (UK/Europe) o 1988-1991 CRX 1.6i-16(UK/Europe/South Africa) o 1988-1991 Civic 1.6i-16(UK/Europe/South Africa) o 1989-1992 Rover 216/416 GTi (UK/Europe) o 1992-1995 Civic Si (Peruvian version) + Displacement : 1,590 cc (97 cu in) + Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in) + Compression : 9.5:1 + Power : 130 hp (97 kW) @ 6.800 rpm & 108 ft·lbf (146 N·m) @ 5.900 rpm + Valvetrain : DOHC 16v + Redline: 7.200 rpm + Limit: 7.500 rpm + Fuel Control : OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1) + ECU Code: PM7 (92-95 P29) + GearBox : L3 Cable type (92- 95 S20)D16Z5(Basically the same engine as the D16A9, but now with a catalytic converter and lambda sensor) * Found in: o 1988-1992 Honda CRX (European Market) + Displacement : 1,590 cc (97 cu in) + Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in) + Compression : 9.5:1 + Power : 124 hp (92 kW) @ 6800 rpm + Valvetrain : DOHC + Cam Gear : 34 tooth + Fuel Control : OBD-0 PGM-FI + Head Code : P7 + Piston Code : PM7 + ECU Code: PM7До тук излиза разлика от 6 коня (при същите обороти), въртящият момент го дават еднакъв при еднакви обороти.Външните разлики са ми ясни - A9 е със 4-2-1 колектори, докато Z5 е със къси 4-1, има ламбда сонда, катализатор и charcoal canister. До колкото знам, имат и разлики в кутията на филтъра (резонаторите), и ECU-то е леко различно (Z5 поддържа ламбда сонда, и таблиците на ниски обороти на A9 са по-агресивни).Самото присъствие на катализатор, и по-неефективния изходящ колектор, е достатъчно да обоснове разлики от 6 коня.Но Honda Workshop Manual за CRX ясно казва, че при двигатели с катализатор (A8, Z5) степента на сгъстяване е 9.5:1, докато при двигатели без катализатор, compression ratio e 9.1:1Зарових се в Honda Parts Catalog, но на частите, които проверих, излизат еднакви номераглава 12100-PM7-000гарнитура 12251-PM7-003вх.вал 14111-PM7-000изх.вал 14121-PM7-000колянов вал 13310-PM6-010биела 13210-PM6-000бутало 13101-PM7-010двигател 11000-PM7-000или каталога е грешен, или хардуерно двата двигателя са еднакви, с еднаква степен на сгъстяване (9.5:1) и Мануела греши.Моля някой ако знае друга разлика между двата двигателя, да помага. Редактирано 28 Януари, 2009 от Magnum Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CONEV 1 #2 Отговорено 28 Януари, 2009 колега има малка разлика 1-д16а9 няма сонда а д16з5 има2-д16а9 сток колектор 4-2-1 а д16з5 4-13-д16а9 има потенциомерър скоито регулираш оборотите и разхода на колата макар и минимално а д16з5 няма4-има минимална разлика във диаметира на коляновия вал иначе като цяло нямат видима разлика но всеки предпочита д16а9 защото е малко по добър от д16з5 имам и двата мотора и двата са в движение д16а9-та и смених всички консомативи по двигателя освен биели и бутала и като ги наредя на старта почти никаква разлика но на д16а9 като се поразбазикаш по потенциометъра и намериш точния момент ще осетиш разликата .Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #3 Отговорено 28 Януари, 2009 Цонев , Магнум-а изброи същите разлики Иво , cam gear са ролките на валовете , нали така ? Ако не ме лъже паметта , ролките на а9-ката са с 36 зъба / притежаващите б16а2-ки ако кажат тяхните с колко са също върши работа / . Не знам там дали няма някаква разлика , но и да има влияе ли на мощността ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CONEV 1 #4 Отговорено 28 Януари, 2009 аз казвам само разликата немога да кажа в мощноста но чвно по умни кратуни от мен са сметнали че д16а9 е 131 а д16з5 е 124Ако съм объркал нещо се извинявам.Лека вечер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #5 Отговорено 28 Януари, 2009 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MAD DOG 445 #6 Отговорено 28 Януари, 2009 Иво,взе да те хапе кучето,ам?Мисля че с малко помощ от мен(примерно)можеш да се конвертираш в любимата ти А9-ка ве мой... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове