Jump to content
Magnum

D16z5 Vs D16a9

Recommended Posts

Зачудих се къде е разликата от 5-8 коня между двата двигателя, и дали в самия двигател има разлика.

D16A9(Same as D16A8 but without a catalytic converter)	* Found in:		  o 1988-1991 Concerto (UK/Europe)		  o 1988-1991 CRX 1.6i-16(UK/Europe/South Africa)		  o 1988-1991 Civic 1.6i-16(UK/Europe/South Africa)		  o 1989-1992 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)		  o 1992-1995 Civic Si (Peruvian version)				+ Displacement : 1,590 cc (97 cu in)				+ Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)				+ Compression : 9.5:1				+ Power : 130 hp (97 kW) @ 6.800 rpm & 108 ft·lbf (146 N·m) @ 5.900 rpm				+ Valvetrain : DOHC 16v				+ Redline: 7.200 rpm				+ Limit: 7.500 rpm				+ Fuel Control : OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)				+ ECU Code: PM7 (92-95 P29)				+ GearBox : L3 Cable type (92- 95 S20)D16Z5(Basically the same engine as the D16A9, but now with a catalytic converter and lambda sensor)	* Found in:		  o 1988-1992 Honda CRX (European Market)				+ Displacement : 1,590 cc (97 cu in)				+ Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)				+ Compression : 9.5:1				+ Power : 124 hp (92 kW) @ 6800 rpm				+ Valvetrain : DOHC				+ Cam Gear : 34 tooth				+ Fuel Control : OBD-0 PGM-FI				+ Head Code : P7				+ Piston Code : PM7				+ ECU Code: PM7
До тук излиза разлика от 6 коня (при същите обороти), въртящият момент го дават еднакъв при еднакви обороти.Външните разлики са ми ясни - A9 е със 4-2-1 колектори, докато Z5 е със къси 4-1, има ламбда сонда, катализатор и charcoal canister. До колкото знам, имат и разлики в кутията на филтъра (резонаторите), и ECU-то е леко различно (Z5 поддържа ламбда сонда, и таблиците на ниски обороти на A9 са по-агресивни).Самото присъствие на катализатор, и по-неефективния изходящ колектор, е достатъчно да обоснове разлики от 6 коня.Но Honda Workshop Manual за CRX ясно казва, че при двигатели с катализатор (A8, Z5) степента на сгъстяване е 9.5:1, докато при двигатели без катализатор, compression ratio e 9.1:1Зарових се в Honda Parts Catalog, но на частите, които проверих, излизат еднакви номера
глава	   12100-PM7-000гарнитура   12251-PM7-003вх.вал	  14111-PM7-000изх.вал	 14121-PM7-000колянов вал 13310-PM6-010биела	   13210-PM6-000бутало	  13101-PM7-010двигател	11000-PM7-000
или каталога е грешен, или хардуерно двата двигателя са еднакви, с еднаква степен на сгъстяване (9.5:1) и Мануела греши.Моля някой ако знае друга разлика между двата двигателя, да помага. Редактирано от Magnum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега има малка разлика 1-д16а9 няма сонда а д16з5 има2-д16а9 сток колектор 4-2-1 а д16з5 4-13-д16а9 има потенциомерър скоито регулираш оборотите и разхода на колата макар и минимално а д16з5 няма4-има минимална разлика във диаметира на коляновия вал иначе като цяло нямат видима разлика но всеки предпочита д16а9 защото е малко по добър от д16з5 имам и двата мотора и двата са в движение д16а9-та и смених всички консомативи по двигателя освен биели и бутала и като ги наредя на старта почти никаква разлика но на д16а9 като се поразбазикаш по потенциометъра и намериш точния момент ще осетиш разликата .Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цонев , Магнум-а изброи същите разлики :rolleyes: Иво , cam gear са ролките на валовете , нали така ? Ако не ме лъже паметта , ролките на а9-ката са с 36 зъба / притежаващите б16а2-ки ако кажат тяхните с колко са също върши работа ;) / . Не знам там дали няма някаква разлика , но и да има влияе ли на мощността ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз казвам само разликата немога да кажа в мощноста но чвно по умни кратуни от мен са сметнали че д16а9 е 131 а д16з5 е 124Ако съм объркал нещо се извинявам.Лека вечер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво,взе да те хапе кучето,ам?Мисля че с малко помощ от мен(примерно)можеш да се конвертираш в любимата ти А9-ка ве мой... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...