Jump to content
dimy

Hoda Cbr1000cc I Cbr600cc

Recommended Posts

Източник www.motorcycle.com (съкратено)

Публикувано изображение

 

Тази годината надпреварата при литровите мотори бе интересна и изпълнена с обрати. В статията можете да прочетете отделните под елементи, оценявани при класирането на моторите, но ето ги накратко:

 

Двигател:

 

1. CBR1000RR – 98%

 

2. ZX-10R – 92%

 

3. GSX-R – 90%

 

4. YZF-R1 – 78%

 

Много силни средни за Хонда, особено в диапазона 5500-8000 об/мин., като въртящият момент стои чак до 10 0000 об. Още едно доказателство, че 4-5 к.с. сили в крайна точка на оборотите имат по-малко значение и рядко могат да бъдат ползвани. Все пак двигателят на Хонда не е перфектен и се отличава с твърде меки ниски, дължащи се на специфичното отваряне на клапата за изгорелите газове на около 4500 об.мин.

Най-силни откъм коне, тук са Гиксера и Кавата.

 

Публикувано изображение

 

На dyno-то, Нинджата заби 157.74 кончета (to SAE standards), почти колкото невероятния Гиксер. Странно, обаче Кавата е и мотора с най-нисък въртящ момент спрямо конкуренцята, въпреки че 73.9 ft-lbs не е малко.

На дългте прави на пистата, километражът на Кавата показа скорости от 300 км/ч. (181 мили), което бе повече от останалите мотори. Може би извън пистата, добро решение би било добавянето на още 1 зъб към задния пиньон, с цел повече въртящ момент.

 

Двигателят на Гиксера, някак си по-голям от този на Нинджата, въпреки почти идентичната мощ, показана на диното - 157.65 понита, но пък с най-добрия вървеж под 5 000 об/мин. Системата за впръскване на гориво на Сузуки - Dual Throttle Valve позволява мигновен отговор при навиване на газта. Моуд селектора на Сузуки, пък ви позволява 3 нива на мощност, благодарение на лесно достъпна ръчка от кормилото. Този фичар не се хареса особено на професионалните тестери, но може би е полезен...в дъжд?

Speed Kelly, който миналата година сложи Гиксера на първо място, определено тази година бе за Зеленият отбор на Кавазаки. Той каза, че тази година двигателят на Сузуки е една идея зад ZX10R. Все пак Хонда рулира навсякъде в диапазона 5000-10000 об/мин., а това е точно, което ни трябва.

 

 

Публикувано изображение

 

Всеки знае колко очарователна може да е Ямахата. Все пак, изключително слаби ниски и средни обороти 0 факт показан и от дино джета. Особено муден е около 7000 об.мин, въпреки технологиите за газоразпределяне. "Средните не са там, където Ямаха иска да бъдат" - отбеляза Speed Kelly - "Въпреки голямата мощ, липсата на сила в целия диапазон на оборотите разваля този спортист".

 

Съединител/Скоростна кутия

 

1. CBR1000RR – 94%

 

1. ZX-10R – 94%

 

3. GSX-R1000 – 90%

 

4. YZF-R1 – 84%

 

Хендлинг

 

1. CBR1000RR – 96%

 

2. YZF-R1 – 90%

 

2. GSX-R1000 – 90%

 

4. ZX-10R – 88%

 

Хондата ни изуми отново и то в една от най-важните категории. Две думи стабилност и гъвкавост. 1000РР взима завоите като 600-тка. С вграден електронен стабилизатор (демпфер). Работата му почти не се осеща...освен на писта при взимане на един завой с над 200 км/ч., ограничаването на хода на кормилото усложни завиването повече от необходимото. CBR тежи с около 11 кг. по-малко от конкурентните мотори.

 

Оценките на Р1 и Гиксера, макар и идентични, не означават, че моторите се държат по един и също начин на пътя. При Сузуки, отново електронен демпфер, но не толкова софистициран, както при Хонда. Ямахата се отличава с бърз отговор при завиване, но най-глемия позитив е чувството за сигурност по време на завой. Вграденият демпфер се намесва, само когато е нужно - "Ямахата има красив темперамент, що се отнася до хендлинг" коментира Buchanan. “Тя е като Дукати, със изключително благороден маниер - стабилна и мека"

 

В този тест Кавата се представи най-слабо, като това не означава, че е по-лош от Гиксера, или Р1-цата. Демпферът Олинс, който се монтира на Кавата ползва по-меки настройки от рейсинговите демпфери. С малко промени по настройките на окачването, ZX10R може да бъде и по-добър.

 

Спирачки:

 

1. ZX-10R – 98%

 

2. CBR1000RR – 94%

 

3. YZF-R1 – 92%

 

4. GSX-R1000 – 82%

 

Инструменти и контролни прибори:

 

1. ZX-10R – 94%

 

2. CBR1000RR – 86%

 

2. GSX-R1000 – 86%

 

4. YZF-R1 – 84%

 

Ергономия/Комфорт:

 

1. CBR1000RR – 92%

 

2. GSX-R1000 – 90%

 

3. ZX-10R – 84%

 

3. YZF-R1 – 84%

 

Окачване:

 

1. CBR1000RR – 94%

 

2. ZX-10R – 92%

 

2. GSX-R1000 – 92%

 

4. YZF-R1 – 90%

 

Разликите в окачването на моторите бяха малки и всички бяха с много добро такова.

 

Гиксерът и Кавата получиха еднакви точки в тази категория. Окачването на нинджата бе по-гъвкавко и по-бързо реагиращо, съчетано с много добърконтрол, но пък бе по-сложно да сетъпване. Гиксерът пък се държеше страхотно, независимо от средата.

 

Цялостно съчетание на нещата:

 

1. CBR1000RR – 98%

 

2. YZF-R1 – 88%

 

3. ZX-10R – 82%

 

3. GSX-R1000 – 82%

 

Външен вид:

 

 

1. CBR1000RR – 90%

 

2. YZF-R1 – 86%

 

3. GSX-R1000 – 84%

 

4. ZX-10R – 80%

 

Фактор "Готиност"

 

(желание да го имаш, стойкаджийска стойност, екстри)

 

1. CBR1000RR – 94%

 

2. ZX-10R – 88%

 

3. GSX-R1000 – 86%

 

4. YZF-R1 – 84%

 

Фактор "Усмивка"

 

(колко голяма е усмивката на лицето ти, докато караш машината)

 

1. CBR1000RR – 94%

 

1. GSX-R1000 – 94%

 

3. ZX-10R – 90%

 

4. YZF-R1 – 76%

 

Цена:

 

1. GSX-R1000 ($11,499) – 100%

 

2. ZX-10R ($11,549) – 98%

 

3. CBR1000RR (11,599) – 96%

 

4. YZF-R1 ($11,699) – 94%

 

Финал 1000 cc 2008 г.:

 

1. Honda CBR1000RR - 94.2%

Публикувано изображение

 

2. Kawasaki ZX-10R – 90.3%

 

Публикувано изображение

3. Suzuki GSX-R1000 – 89.1%

 

Публикувано изображение

 

 

4. Yamaha YZF-R1 – 85.2%

 

Публикувано изображение

 

 

 

 

 

Класацията на motorcycle.com в клас 600 е достъпна на: http://www.motorcycle.com/shoot-outs/20 ... 82371.html

 

В нея се състезават 5 мотора, 4-те япончета + новият Триумф Дайтона 675.

Крайният резултат от класирането е:

 

1. Honda CBR600RR - 88.8%

Публикувано изображение

 

2. Suzuki GSX-R600 - 87.2%

 

Публикувано изображение

 

3. Triumph Daytona 675 - 86.5%

Публикувано изображение

 

4. Kawasaki ZX-6R - 84.7%

 

Публикувано изображение

 

5. Yamaha R6 - 79.6%

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много яка статия колега браво :cool: На мен лично ми беше много интересно въпреки че от мотори почти нищо неразбирам но винаги са ме превличали ужасно много :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БРАВО колега ;):D Много хубава статия ! Само да имаше как ние да ги тестваме тези мотори ;);) За сега тези с който съм имал работа бих казал че най-вървящи са Кавазаки, а най-здрави ХОНДА . Аз лично съм се навил за ФаерБлейд :cool:

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за здравината е относително.Единствения мотор с които не сьм имал ядове е КАВАЗАКИ,a сьм сменил сигурно 10 мотора,от които поне 5 са Кави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията е изключително полезна,особено за мен,тъй като преди седмица водих жесток спор с един колега и той като стар моторист и фен на Сузуки се опитваше да ме убеди,че GSX-R(K-9) щял да бъде най-добрия мотор за 2009г.Даже искаше да се хванем на бас,но аз не посмях,въпреки че винаги съм бил фен на CBR-RR.Сега пак ще го пробвам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха,пичове,вие ме кефите.кой от вас е карал мотор качествено?говоря за пистов такъв.....разликите са толкова малки,че трябва да те бие съчмата адски много за да ги хванеш дори.да не говорим,че има хора които с 600 кубикови мотори насират 1000-ки......така че последното нещо по което трябва да се водите е мощността.......всичко друго е по-важно.от скоро съм собственик на 954RR и честно казано не ми пука , че някой модел пуска повече коне на земята.....просто ме кефи и го имам.Но е хубаво да видиш , че Хонда е лидер не само заради двигателя си през тази година........

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...