gin 43 #1 Публикувано 15 Януари, 2009 Чудех се какъв е начинът да се провери ламбда сондата дали работи в нормите. Чрез газоанализатор възможно ли е? Какво показват ниските/високите стойности на CO2? Кои са нормалните стойности?P.S. Малко не ми харесва разхода напоследък Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #2 Отговорено 15 Януари, 2009 На този и на други подобни въпроси си отговорих с инфоборда .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #3 Отговорено 15 Януари, 2009 Или с широколентова ламбда сонда за измерване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #4 Отговорено 15 Януари, 2009 за какво точно говориш, аз искам да проверя моята някъде. как мериш сонда със сонда, аз искам някакви показания, преки или косвени. който знае как се прави най-лесно да обясни по-подробно моля Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #5 Отговорено 15 Януари, 2009 В пунктове за годишен преглед трябва да имат такива устройства. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #6 Отговорено 15 Януари, 2009 Доколкото разбрах от кратко разследване, след като моят хафтомобил е <2002 година и е с катализатор, на газоанализатор трябва да имам:- празен ход - <0.5 обемни единици CO- 2000оборота - <0.3 обемни единици COАко са по-високи, вероятно ламбдата е почнала да сдава багажа... Ще замерим тия дни. Това при условие, че щом тия нива са високи, се предполага че и разхода е тръгнал нагоре по същата причина. Тук не говорим че и катализатора е в същата игра, но като за начална проверка става.Иначе ламбдата се проверява след свързване към друг вход на газоанализатора, или с осцилоскоп, ама това ако настанат съмнения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #7 Отговорено 15 Януари, 2009 Когато работи нормално ламбда сондата подава напрежение от 0.10 до 1.00 V напрежение и постоянно се променя в тоя диапазон. Ако показва някаква приблизително еднаква стойност или цикли по 3-4-5 секунди и сменя мудно напрежението значи си е отишла. Поне така са ми казвали и така съм проверявал на много коли Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NPN 11 #8 Отговорено 15 Януари, 2009 Да вметна само, че не всички ламбда сонди дават напрежения от 0.1 до 1.0V. Принципа на работа на широколентовите сонди е различен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Valri 6 #9 Отговорено 15 Януари, 2009 (Редактирано) Сондите биват два вида: електрохимични и резисторни. Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток. Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на средата, в която се намира. Редактирано 15 Януари, 2009 от Valri Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #10 Отговорено 16 Януари, 2009 Такаа. След замерване на газоанализатор, CO е в нормата, обаче О2 кислорода е висок (пр. ход и 2К оборота) - около 6%. Казаха че може би засмуква въздух някъде и лъже сондата да обогатява (дали?). Ламбда коефициента на газовете при това е някъде 1.4 и пада до 1.1. Сега ще проверим самата сонда в Бултрако... надявам се да излезе нещо смислено та да си заслужава писането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #11 Отговорено 20 Януари, 2009 (Редактирано) Май получих отговор по темата си - високият разход идва от "ленивата" ламбда сонда. Казаха ми в Бултрако, че за тестовия интервал им дала 18 импулса, докато на други сонди им давало по 30. Сигурно смяната ще помогне.Високото O2 от предния пост явно е от малка дупка на тръбата на единия ауспух и няма отношение, но пък намерих интересен начин да го установя Редактирано 20 Януари, 2009 от gin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #12 Отговорено 20 Януари, 2009 Когато работи нормално ламбда сондата подава напрежение от 0.10 до 1.00 V напрежение и постоянно се променя в тоя диапазон. Ако показва някаква приблизително еднаква стойност или цикли по 3-4-5 секунди и сменя мудно напрежението значи си е отишла. Поне така са ми казвали и така съм проверявал на много коли и аз знам този вариант като най - лесен. Естествено не толкова точен, но да добиеш горе долу представа става Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове