Jump to content
gogosk

Възможно ли е регулирането само на дългите светлини?

Recommended Posts

Колеги търся помощ относно настройване на фаровете, или какъвто и да е съвет за да прогледна :( .Предварително да кажа, че съм прегледал къде - каквото ми попадна във форума, за настройка и регулиране на фарове, но конкретно по моя проблем нищо не открих.Става въпрос за дългите светлини на Акорд CE7, F18A3.Самото регулиране го правихме снощи - по всички правила и методи, тъй като протече в сервизни услови. Ефекта беше, че се нормализираха късите светлини, но дългите се забиха на 4-5 метра пред муцуната на колата. До преди на дълги се караше що годе добре, но късите осветяваха всичко друго само не и пътя.Настройката я правихме на позиция "0" от регулатора на фаровете (фактически на най-високото положение на ел.фаровете). Предположих че предишните настройки са били правени конкретно за дългите, но за сметка на това в градски условия пък са нужни късите светлини основно, а пътуването ми нощем е убийствено и тотално изморително.Та питането ми е, има ли начин да се повдигнат само дългите светлини, имайки предвид че рефлектора е общ, или изобщо на какво може да се дължи целия този проблем. Крушките са ми с нужната мощност и всичко привидно изглежда че е ОК, но аз си карам на магия вече повече от година :( .Благодаря на всички предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не се окаже че са ти обърнати дълги и къси, т.е. да са раменени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега определено нещо не е наред.Моите фарове са супер. нещо сигурно бъркате с регулирането. Аз съм ги връткал моите на полеви условия не на стенд и са си ок.Пробвай и ти така. Погледни да не са ти разместени крушките от фасонките.Важно е да са ти качествени крушките - да не са некви китайски ментета, макар че не е пряко свързано с проблема, който описваш. Всеки фар се регулира от две винтчета, сигурно знаеш, но да кажа все пак, да не би да сте пропуснали едното. Успех,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, така както си го описал ми се струва, че крушките не са ти съвсем стандартни. Може да изглеждат добре, но няколко милиметра разлика и край. Или на късите или на дългите не са както трябва. Можеш да отидеш в един магазин и да си купиш една марка крушки, след това да опиташ отново упражнението с настройката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги. Определено има някаква дивотия в тези фарове и ще се наложи да разконспирирам тая история.Значи крушкитеми са "Н1", е не знам дали са китайски, или не, но предполагам че в случая проблема не е точно в самите крушки. Ще поясня защо:Да предположим, че крушките са фалшиви, или изместени в самите гнезда с около милиметър-два. Резултата би следвало да бъде слаба светлина и леко изместване на снопа в дадено направление.Абстрахирайки се от силата на осветеност (защото тя е доста голяма все пак на дълги) резултата е абсолютно идентичен и за двата фара. Представете си една права линия по хоризонталната права, например 50 метра пред колата. На къси осветената повърхност е в нормата както трябва да бъде - виждате ги тези 50 метра като на къси си :). Превклювате на дълги и осветената повърхност остава отново 50 метра само че с доста по-голям интензитет в първите 5 метра пред колата. Ефекта е че дългите светят по-ниско от късите светлини. А както знаете при двусекционните фарове на дълги светят едновременно и къси и дълги. Изводите са два според мен. За единия просто не ми се мисли изобщо. Първият е, че при мен е възможно късите да са ми от вътрешната страна, а не както е нормално външната секция на фара да е с къси. Но сравнявайки ги с друга абсолютно същата Хонда, при нея си е нормално. Ако обърна захранването на практика ще получа къси светлини с по-концентриран лъч (поради по-малкия обем на секцията на фара), който ще бъде регулиран на необходимото ниво - съответно ще успея да повдигна новите къси, а от там ще повдигна и новите дълги, но осветения участък по правата линия няма да се промени съществено от преди като разстояние при преминаване на дълги, поради качеството на светлинния сноп от по-големия обем на външната секция, която вече ще излъчи дългата светлина.На ред стова да спомена, че в нея (външната секция) има едни "Шапки", които не ми е ясно точно какво правят. Разсейват, или концентрират светлината на зад към рефлектора, след което тя бива излъчена?Втория извод е доста по-възможен според мен, но нямам точно обяснение за него.Вариант ли е да бъдат обърнати самите рефлектори? В смисъл, рефлектора от десния фар ако заеме мястото на левия, то ефекта ще бъде отново външна секция къси - вътрешна дълги, но вече дългите вместо на долу ще са в посока на горе. Фактически изпълнява се условието, при стационарно положение дългата светлина да е видимо по-високо от късата светлина. Не коментираме вече далечината - тук се намесва фактора крушки и мощност.Въпроса ми е би ли могло това да е причината, има ли шанс да ги обърна така както си мисля и дали рефлектора има еднаква форма, и няма значение как ще се завърти вътре в самия фар? Ако си отговоря на тези въпроси без да разглобя фаровете ще пристъпя естествено към голямата заигравка :D .В същото време изобщо не личи да са ми отваряните фаровете, за да са разменени местата на рефлекторите. И оставам в голям Шах.Извинявам се много за дългия пост, но исках да обясня по-подробно какво е положението.Благодаря на всички отзовали се още веднъж. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да питам - фаровете ти сток ли са ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм много на ясно но си мисля че крушките на accorda не са h1 а "High Beam 9005 - 60w"

Публикувано изображение

 

Да не би някой преди теб да е сменил с грешни крушки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да фаровете са сток.А за крушките със сигурност тези които в момента са на дългите са Н1. Ще проверя в мануала какво точно се предписва за модела. Напълно е възможно някой да е сменил преди мен с грешни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шапките са за къси, да не ти гледат право в крушката. За дългите крушката стои типично гола, и се настройват да светят успоредно на пътя, т.е. напълно хоризонтално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шапките и аз така предположих. А дългите просто няма начин да се настроят отделно от късите. С повдигането им се мести целия рефлектор, съответно при хоризантални дълги късите са в короните на дърветата :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е добре, видя ли крушкита дали са правилните? Не мисля че е проблем в рефлекторите. Ако крушката не е правилния цокъл тя не стои правилно и се измества снопа светлина 100%

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...