rockDrive 12 #1 Публикувано 18 Септември, 2008 Здравейте колеги, въпроса ми е следния: Досипах си спирачна течност OMV DOT 5, при положение че на капачката пише да се долива само DOT 3 или 4! Проблем ли е това и ако някой може да ми разясни това DOT пропусквателната способност ли е или нещо друго? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sam 0 #2 Отговорено 18 Септември, 2008 Слагай това,което пише,поне ДОТ3 и ДОТ4 се намират лесно,има ги навсякаде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rockDrive 12 #3 Отговорено 18 Септември, 2008 Слагай това,което пише,поне ДОТ3 и ДОТ4 се намират лесно,има ги навсякаде ми колега ако се намираше толкова лесно нямаше да сложа dot5. Светна ми лампата и долях....и сега какво? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #4 Отговорено 18 Септември, 2008 (Редактирано) Въпроса е какво точно си сипал DOT 5 или DOT 5.1 и колко си сипал: Ако си сипал DOT 5 - лошо, защото той не се смесва с DOT 3, 4 и 5.1 тъй като е на "силиконова основа" Ако си сипал DOT 5.1 мисля, че няма да имаш проблеми Ако можеш в момента да си купиш DOT 3 или 4 и да изтеглиш със спринцовка спирачната течност от казанчето и да налееш DOT 3 или 4 може да "спасиш положението" с цялостна подмяна на спирачната течност (зависи колко DOT 5 си налял). Иначе за ефекта от смесването на DOT 5 с DOT 3, 4 не знам Brake Fluid DOT Grades DOT3 DOT3 brake fluid is the "conventional" brake fluid used in most vehicles. Advantages: DOT3 fluid is inexpensive, and available at most gas stations, department stores, and any auto parts store. Disadvantages: DOT3 fluid eats paint! DOT3 fluid absorbs water very readily. (This is often referred to as being hydroscopic.) As such, once a container of DOT3 has been opened, it should not be stored for periods much longer than a week before use. Since DOT3 fluid absorbs water, any moisture absorbed by the fluid can encourage corrosion in the brake lines and cylinders. DOT4 DOT4 brake fluid is the brake fluid suggested for use in some late model cars. Advantages: DOT4 fluid is available at most auto parts stores, and at some (but not all) gas stations or department stores. DOT4 fluid does not absorb water as readily as DOT3 fluid. DOT4 fluid has a higher boiling point than DOT3 fluid, making it more suitable for high performance applications where the brake systems are expected to get hot. Disadvantages: DOT4 fluid eats paint! Small leaks around the master cylinder will eventually dissolve away the paint on your bodywork in the general vicinity of the leak, and then give rust a chance to attack the body of your car! DOT4 fluid is generally about 50% more expensive than DOT3 fluid. Since DOT4 fluid still absorbs some water, any moisture absorbed by the fluid can encourage corrosion in the brake lines and cylinders. DOT5 DOT5 brake fluid is also known as "silicone" brake fluid. Advantages: DOT5 doesn't eat paint. DOT5 does not absorb water and may be useful where water absorption is a problem. DOT5 is compatible with all rubber formulations. (See more on this under disadvantages, below.) Disadvantages: DOT5 does NOT mix with DOT3, DOT4 or DOT5.1. Most reported problems with DOT5 are probably due to some degree of mixing with other fluid types. The best way to convert to DOT5 is to totally rebuild the hydraulic system. Reports of DOT5 causing premature failure of rubber brake parts were more common with early DOT5 formulations. This is thought to be due to improper addition of swelling agents and has been fixed in recent formulations. Since DOT5 does not absorb water, any moisture in the hydraulic system will "puddle" in one place. This can cause localized corrosion in the hydraulics. Careful bleeding is required to get all of the air out of the system. Small bubbles can form in the fluid that will form large bubbles over time. It may be necessary to do a series of bleeds. DOT5 is slightly compressible (giving a very slightly soft pedal), and has a lower boiling point than DOT4. DOT5 is about twice as expensive as DOT4 fluid. It is also difficult to find, generally only available at selected auto parts stores. DOT5.1 DOT5.1 is a relatively new brake fluid that is causing no end of confusion amongst mechanics. The DOT could avoid a lot of confusion by giving this new fluid a different designation. The 5.1 designation could lead one to believe that it's a modification of silicone-based DOT 5 brake fluid. Calling it 4.1 or 6 might have been more appropriate since it's a glycol-based fluid like the DOT 3 and 4 types, not silicone-based like DOT 5 fluid. As far as the basic behavior of 5.1 fluids, they are much like "high performance" DOT4 fluids, rather than traditional DOT5 brake fluids. Advantages: DOT5.1 provides superior performance over the other brake fluids discussed here. It has a higher boiling point, either dry or wet, than DOT 3 or 4. In fact, its dry boiling point (about 275 degrees C) is almost as high as racing fluid (about 300 degrees C) and 5.1's wet boiling point (about 175 to 200 degrees C) is naturally much higher than racing's (about 145 C). DOT5.1 is said to be compatible with all rubber formulations. Disadvantages: DOT5.1 fluids (and Spectro's Supreme DOT4) are non-silicone fluids and will absorb water. DOT5.1 fluids, like DOT3 & DOT4 will eat paint. DOT 5.1 fluids are difficult to find for sale, typically at very few auto parts stores, mostly limited to "speed shops." DOT 5.1 will be more expensive than DOT3 or DOT4, and more difficult to find. Редактирано 18 Септември, 2008 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rockDrive 12 #5 Отговорено 18 Септември, 2008 сипах кам 20-30 грама дот 5.1, продавача на омв ме убеди че нямало никакъв проблем и че била точно за доливане. Какъв е смисъла да изтегля със спринцовка от казанчето при положение, че вече съм карал и най-вероятно се е смесила..... emod благодаря за изчерпателния отговор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #6 Отговорено 18 Септември, 2008 (Редактирано) За 20-30 грама едва ли ще имаш проблеми, още повече DOT 5.1 Редактирано 18 Септември, 2008 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rockDrive 12 #7 Отговорено 18 Септември, 2008 благодаря колега а ако евентуално имам в какво би трябвало да се изрази ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draik 18 #8 Отговорено 18 Септември, 2008 Няма да имаш никакви грижи със сигурност. ДОТ 5.1 е по-добра от 3 и 4.Мой съвет е обаче при първа възможност си смени цялата течнхост в колата или с ДОТ4 или със ДОТ5.1 защото старата е вече бракувана така да се каже Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rockDrive 12 #9 Отговорено 19 Септември, 2008 Няма да имаш никакви грижи със сигурност. ДОТ 5.1 е по-добра от 3 и 4.Мой съвет е обаче при първа възможност си смени цялата течнхост в колата или с ДОТ4 или със ДОТ5.1 защото старата е вече бракувана така да се каже до колкото знам има такива машинки които мерят съдържанито на вода в спирачната течност и ако над допустимата стойност се сменя задължително... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest mr_petroff #10 Отговорено 23 Септември, 2008 сипах кам 20-30 грама дот 5.1, продавача на омв ме убеди че нямало никакъв проблем и че била точно за доливане. ... Продавача от ОМV е много компетентен,да знаеш...А дали ще ти плати спирачната помпа ако се прецака ...Щото мойта я сменях..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове