xzibi7 0 #1 Публикувано 27 Юли, 2008 Вчера ходих до точка Б и като реших да се върна, врътвам ключа ама нъцки... одих да земам кабели да подадем ток и съм разтворил капака и тоз приятел дет ш ми дава ток зачисти клемите и зе, че врътна сменихме ги с нови клеми, но незнам явно си иска вече зареждане.Незнам на колко време е акомулатора и колко е ползван, не е и нов (нов внос е все пак) даже не се сетих и да погледна какво пише на него, но не забелязах надписи да ми привлекат периферното та сега мисля да го позаредя малко обаче един вика 24ч, а друг не повече от 2ч ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #2 Отговорено 27 Юли, 2008 долей вода, покарай 10км, и си свиркай после. акумулатор да се зарежда не съм виждал откакто баща ми караше москвич, и алтернатора не беше оразмерен за каране на фарове. ако зареждането в колата е изправно, и акумулаторът е изправен, оправи му водата и газ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest xzibi7 #3 Отговорено 27 Юли, 2008 понеже я карам само градско на къси разстояния и явно неможе да се зареди? или? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest manniakk #4 Отговорено 27 Юли, 2008 абсурд е да не може да го зареди. За да е паднал или си имал консуматор или лош контакт или имаш мъртви клетки. Отиваш в сервиз за акумулатори и ще ти отговорят на въпросите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xzibi7 0 #5 Отговорено 27 Юли, 2008 (Редактирано) сега свърших работа и преди да вляза във входа си викам "абе то ще е било от клемите ама я да взема да развия клетките да долея малко водичка поне"... отвавям клетките една по една, а вътре нито грам вода на бегом до бензиностанцията за водица, налях и припалих.Преди като завъртя ключа правеше едно завъртане и на 2-рото палеше, а сега завъртя 3-4 пъти и чак тогаз и ми се стори, че някак си тресе или съм се филмирал нещо знам ли Като знам преди 1 ден си представях как вече го качвам да го заредя и го слагам в леген уж да не кипне,а то .....споделете някакви последствия може ли да има (изминал съм 120км, а преди да я купя е постояла под 1 навес) Редактирано 27 Юли, 2008 от xzibi7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest manniakk #6 Отговорено 28 Юли, 2008 С риск да се повторя ще ти кажа да отидеш да ти го замерят. Струва 2лв. след като е пресъхнал най-вероятно вече си е заминал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #7 Отговорено 28 Юли, 2008 Еми и на един приятел му беше така. в един момент почна да се изтощава бързо, отиде - замери го и имаше 3 мъртви клетки.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #8 Отговорено 28 Юли, 2008 Доста глупости прочетох тук...за да се възтанови тока изчерпан при паленето, колата трябва да работи поне половин час. Хубаво е акумулатора да се зарежда от време на време (особенно зимно време или след доливане с ДИСТИЛИРАНА ВОДА), а не да се разчита само на генератора на колата. Екзибит въпросът ти беше колко време да се зарежда един акумулатор...зависи от тока който му подаваш при започване на заряда. Желателно е този ток да е 1/10 от Аh на акумулатора...тоест ако акумулаторът ти е 50 Аh ...то зарядният ток трябва да е 5 Ампера за 10 часа за да се достигнат 50 Ампера...дано съм бил полезен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #9 Отговорено 28 Юли, 2008 chopper1969, който не му е зор може да спести носенето до вкъщи за заряд. виж, не знам, може да се удължи живота му на 5 години вместо да умре за 3 години, но да ти кажа, кой му дреме. и бездруго вече ги правят запечатани да не може да се долива. ако колата се кара редовно нуждата от дозареждане не съществува, и има безброй живи примери за това. сега, не знам със сигурност, може би за "неделните" шофьори в зимно време от Горно Нанадолнище това да е съществено, но аз не мога да кажа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xzibi7 0 #10 Отговорено 29 Юли, 2008 днеска мислех да ходя малко работа да свърша и евентуално да го замерят.... влизам, врътвам ключа ама цък.. нищо... никво завъртане на перката (м/у другото си светеше лампичката на акомулатора на таблото)... сега съм го турил да се зарежда, но дали това е 100% от акомулатора или може да е я от реле, я от стартер Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #11 Отговорено 29 Юли, 2008 Преди 7 дни оригиналният акумулатор "ПАНАСОНИК" -55 ампер/часа , производство 26 06 1996 година отказа да запали - може би бе за първи път за .... 12години. Напрежението му бе 8.5 волта. Долях дестилирана вода / маха се стикера , а не се развива само"окото"/ , заредих го за 12 часа с 6.5 ампера ток и .... за един ден имах работещ акумулатор - на следващата сутрин отново не пожела да запали. Измерих зареждането -14.42 V , тока на консумация в "спящ режим" на алармата и всички други консуматори /затворени врати заради плафоните/ - 0.130 ампера и .... от първият отворен магазин се сдобих с нов - полски на "Гигават" с 2 години гаранция. За съжаление на БГ пазара има само 44 A/h японски индустриален стандарт акумулатори - широчина 155мм . Понеже съм автоматик и нямам алтернатива за бутане или дърпане / само с кабели / за запалване "кихнах" 132лв. Напрежението на акумулатора е индикация за състоянието му - 13.2 волта е за чисто нов акумулатор. До 12.2 - 12.3 волта все още може да запали , а под 11 волта в спокойно състояние / оставен без консуматори или зареждане за повече от 1 час/ е за изхвърляне. Лятно време по каталог зареждащото напрежение е 13.8 волта , зимата -14.2 волта. Зарежда се по указанията на производителя / има и различни от оловните стартови батерии / , като задължително условие е температурата при зареждане да не надвишава 60 градуса целзий . Проверка се прави с натоварваща вилка - при ток около 100 ампера напрежението не трябва да спада под 12 волта - само така се хваща лоша спойка на клетка . Другите две неизправности са прекъснала клетка - няма никой като напрежение - и клетка на късо - напрежението е по-малко с кратно на 1.6 - 2.2 волта /сулфатизирала клетка , мъртва клетка/. Сагата със плакнене и промиване на електролита става само за лятото и то за около 1-2 месеца - пробвал съм я. Възможно е да не запали и от 80А предпазителя в таблото на предпазителите под капака , ако има хлабава връзка. Времето за зареждане зависи от зарядният ток , който дава зарядното - примерно при 4.5 Ампера х 10 часа са за 45 Ампер/часа акумулатор . Ако зарядното дава 3,5 ампера х 13 часа = 45 Ампер/часа . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest AMD #12 Отговорено 29 Юли, 2008 Провери да няма утечка и заради това да пада Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest xzibi7 #13 Отговорено 29 Юли, 2008 от 13ч съм го сложил да се зарежда и ей сега отивам да видя вече ш замърка ли прави ми впечатление обаче, че първата клетка не "бълбука" за разлика от останалите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest lud fen #14 Отговорено 29 Юли, 2008 гледам че си от габрово и аз имах като твоя проблем с акумолатора и си бях дал на друг човек колата тая пролет и точно в габрово се срина тотално акумолатора и му казах купувай нов и хубав от там и той намерил варта за 128лв няма проблеми сегане му мисли че ше седиш по пътищата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xzibi7 0 #15 Отговорено 30 Юли, 2008 преди малко след работа привиках едно приятелче да ми подаде ток, опънахме кабелите ние и вътре като светнаха лампичките по таблото (тези, които си светват по принцип) направо като "Слънце" и още тогава ми стана ясно, че ще замърка сега обаче да съм го оставил да се зарежда 1 ден, а аз се чудя защо щом запали вече не е ли възбуден Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest gin #16 Отговорено 30 Юли, 2008 не му мисли че ше седиш по пътищата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове