Jump to content
pocketrocket

Каква е разликата между Sohc, Dohc и Vtec

Recommended Posts

ЕДИН разпределителен вал---sohcдва разпределителни вала---dohcвтек-http://www.vbox7.com/play:be5e471c

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ти е отговорил за sohc и dohc.Ако разбираш английски погледни тук за всичките видове VTEC .http://asia.vtec.net/spfeature/vtecimpl/vtec1.htmlИначе тук във форума е писано твърде много по въпроса, просто потърси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SOHC - Single overhead camshaft - един горно разположен разпределителен валDOHC - Double overhead camshaft - два горно разположени вала VTEC-а е система на хонда , за която колегите пуснаха интересни линкчета :P . Прилага се при двигатели и с един , и с два вала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest pocketrocket

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SOHC - Single overhead camshaft - един горно разположен разпределителен валDOHC - Double overhead camshaft - два горно разположени вала VTEC-а е система на хонда , за която колегите пуснаха интересни линкчета ;) . Прилага се при двигатели и с един , и с два вала.

VTEC = Variable Valve Timing and Lift Electronic Control С разликата, че при DOHC Vtec, системата се прилага и за всмукателните и за испускателните клапани, а при Sohc Vtec - само за всмукателните, щото няма толкова място на един вал на 4 цилиндров двигател да се нагъцкат ... 24 гърбици. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една поправка!Само новото поколение двигатели i-Vtec I, имат на смук. и изпуск. такьв клапан.Старите В-теци, са само с по един, на смукателите. Без значение дали са едно/дву- валки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тъй ли, я разгледай валовете на DOHC VTEC :

Публикувано изображение

...и SOHC VTEC :

Публикувано изображение

Все си мисля че е достатъчно очевадно да се прецени, че на двуваловите втеци има по 1 гърбица допълнителна и за всмукателните и за испускателните клапани ... Сравни го с тези долу на едноваловия - 5 гърбици, средните 2 - всмукателни, м/у тях трета за техния втек, и от страни 2 за изпускателните... ;)

Казваш клапан ... едва ли имаш това предвид, но май двувалките се контролират само от един втек соленоид, който да подава налягане на маслото към щифтчето там, едноваловите също са с един. Ако не съм те разбрал нещо като хората сори ... давай да го разнищиме. ;)

 

Интелиджънт втек (i-Vtec) май бяха със напълно контролируемо газоразпределение, не съм много запознат но до колкото аз си мисля ... там май нямаше подобни екстри със валовете ... на друго място е магията. ;)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, моята компетенция стига до тук. ;) Сигурно си прав, Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според Wikipedia има 3 вида i-VTEC:

i-VTEC - In high-output DOHC 4 cylinder engines the i-VTEC system adds continuous intake cam phasing (timing) to traditional VTEC. In economy oriented SOHC and DOHC 4 cylinder engines the i-VTEC system increases engine efficiency by delaying the closure of the intake valves under certain conditions and by using an electronically controlled throttle valve to reduce pumping loss. In SOHC V6 engines the i-VTEC system is used to provide Variable Cylinder Management which deactivates one bank of 3 cylinders during low demand operation.

Някой ако се навие да го преведе. Аз го разбирам на 100% но няма да мога да подбера правилните думички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй ли, я разгледай валовете на DOHC VTEC :

Публикувано изображение

...и SOHC VTEC :

Публикувано изображение

Все си мисля че е достатъчно очевадно да се прецени, че на двуваловите втеци има по 1 гърбица допълнителна и за всмукателните и за испускателните клапани ... Сравни го с тези долу на едноваловия - 5 гърбици, средните 2 - всмукателни, м/у тях трета за техния втек, и от страни 2 за изпускателните... :)

Казваш клапан ... едва ли имаш това предвид, но май двувалките се контролират само от един втек соленоид, който да подава налягане на маслото към щифтчето там, едноваловите също са с един. Ако не съм те разбрал нещо като хората сори ... давай да го разнищиме. :)

 

Интелиджънт втек (i-Vtec) май бяха със напълно контролируемо газоразпределение, не съм много запознат но до колкото аз си мисля ... там май нямаше подобни екстри със валовете ... на друго място е магията. :)

Да разбирам ли че едновалката не отстъпва по нищо на двувалката ? Ако се добавят по някакъв начин кончета става що горе същия ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...отново пишете в стари теми.. :)Едновалката като се пипне, може и да мине непипната двувалка, обаче като се пипне и двувалката...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...