Jump to content
Guest saaron

ОТ 15-ки на 14-ки джанти

Recommended Posts

Guest saaron
Публикувано (Редактирано)

Имам джанти 15-ки,4х100 ,7J и искам да мина на 14-ки 4х100 7J понеже сега като мина през някоя дупка или влезна с по-голяма скорост в завой имам леко триене в калника.Та се чудя дали ще имам същят проблем и с 14-ките?А и дали с фтулки ще мога да наглася ЕТ-то ,че новите май са с ЕТ40?

Редактирано от saaron

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest EPoX
Отговорено (Редактирано)

Имам джанти 15-ки,4х100 ,7J и искам да мина на 14-ки 4х100 7J понеже сега като мина през някоя дупка или влезна с по-голяма скорост в завой имам леко триене в калника.Та се чудя дали ще имам същят проблем и с 14-ките?А и дали с фтулки ще мога да наглася ЕТ-то ,че новите май са с ЕТ40?

Абе не е до джантите по може до размера на гумите , а може и да ти е много ниска колата заради пружини амортесиори,така поне аз мисля. Редактирано от EPoX

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5-та генерация, до 195/60/15 няма проблем нито на завои, нито с 4-души вътре

Съгласен съм с колегата ,ако си със сток окачване не би трябвало да има проблеми.Отделно отзад съм сложил 205/50/15 и пак не опират

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ,забравих да уточня че проблема е в задните а те са 205/50/15 и съм със сток окачване.Проблема е че дори и сам понякога при преминаване през дупки или с по-висока скорост в завой има леко триене на задна дясна гума.Само за инфо отпред съм с 195/60/15 и няма проблеми.:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

офсета на джантите колко е? и сигурен ли си че пружините не са ти рязани ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офсета незнам колко е ,а доколкото знам пружините са сток и не са пипани.Аз я вземах нов вносс от ГДР :PНо ще сменям с 15-ките с 14-ки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако ти се прави компромис откъм визия ( смисъл че с 15-ка според мен изглежда по-добре ) си сложи 14-ки и няма да имаш проблем но.......така и така ще сменяш джантата ще ти трябват и нови гуми май май??? смени направо задните на 195 и си остани с 15-ките, виж и да не ти е изпусал амортисиор и от това да запира, щом е само в дясно ;)P.S - > това е лично мнение не ме линчувайте сега ;)

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не се омотвайте в глупости .... Няма никакво значение дали е 15ка или 14ка джантата . Опирането идва от 2 други критерия :1 - диаметър на гумата 2 - офсет на джантатаИдеята е диаметъра на гумата да не е по-голям от фабричния /или поне да е в допустими граници/ , а това се определя от всеки един от основните параметри на гумата (пр. 195/50/R15 .... първото е ширината в милиметри , 2рото е % от нея и се явява височина на борда на гумата ... 3тото е ясно ) Съответно увеличаване на първия или втория параметър автоматично значи увеличаване на диаметъра . Офсет :Това показва колко джантата е изнесена навън спрямо мястото на захващане . По-големия офсет означава по-прибрана джанта . За хонда съм чел , че го дават 40 или 45 . Офсета е често пренебрегван параметър , а доста важен ! ... 'Щото като шибнете някоя джанта с 20-30 офсет ... и що после опира ... Прегледайте важни технически теми .... има много подробно и хубаво описано всичко за гумите и джантите !

Редактирано от Rust

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

(195/50/R15 .... първото е ширината в милиметри , 2рото е % от нея и се явява височина на борда на гумата ... 3тото е ясно ) Съответно увеличаване на първия или втория параметър автоматично значи увеличаване на диаметъра .

:unsure::D Rust колкото и да увеличаваш ширината не може да увеличиш диаметъра :D а на 5г, с 205 и 15-ка отзад, трябва да е ултра супер нископрофилна и с офсет макс 40 за да не опира :D А Rust добре е казал виж в полезните и си сметни направо щом ще ги сменяш ;) Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък с 205/50/15 отзад няма проблем, ама отпред при по-резки завой (особено на наклон) си пристъргва в подкалника :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rust колкото и да увеличаваш ширината не може да увеличиш диаметъра !!!

Може би не съм обяснил достатъчно добре .... затова давам един конкретен пример :195/50/15 е с по-малък диаметър от 205/50/15 , защото 50 е % от 195/205 :D . Сега разбра ли какво имам предвид :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

205/50/15 , защото 50 е % от 195/205

!!! така вече е ясно, ама колегата сигурно вече е купил джанти докато ни чака :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пример: 195/60/15 Н=0.6х195, където Н е височината на гумата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мерси колеги за обясненията ,още не съм ги купил :Dно съм в процес на закупуване.А и друго ме притеснява ,че новите са с ЕТ40 дали ще ми трябват фланци ,за да ги монтирам на сивика?Защото някаде гледах ,че ЕТ-то за хонда е 35-38.....Да се орентирам на време. !!!

Редактирано от saaron

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Централният отвор поне на сивиците е 56.1мм . Там може да ти трябват втулки , ако не съвпада, което е силно вероятно . А ЕТ е обозначение за оффсета .... 40 е добре !

Редактирано от Rust

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Rust

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...