Jump to content
Guest Al_Capone

Оптимално използване на климатика

Recommended Posts

Guest Al_Capone

1: Палиш и пускаш килматика - не е най-оптималното но е най-комфортното. Така по-малко ще се пържиш2: Когато вкарва външен въздух при движение малко по-лесно охлажда. По задръстванията обратно.3: Дебита на различните степени е различен.4: Сваляш на по-ниска степен вентилатора.5: Не. Спирането на климатика означава ново покачване на температурата, следователно ново охлаждане е не поддържане.6: При мен се качва с малко по-малко от литър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

купи си автоматик, сложи си дистанционно палене и проблемите ти и зима и лято са решени......при това си най-големото гъзе ;);) ела на Националната да ти демонстрирам ако искаш :Pнай-правилното е следното - 1 - пускаш климатика на мах и да варти само вътре2 - отваряш 2-3 пръста прозорците за 30-60 сек3 - затваряш прозорците4 - след 3-5 мин пускаш да циркулира външен въздух в купето и намаляш градусите на желаните, като ако си с климатроник през цярото време си на "авто" а ако си с климатик си регулираш вентилатора както ти харесва, но да не духа дълго време в тебе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

@darius Охлаждането на външния въздух е само и единствено с цел малко по-високата му влажност!Оставяйки климатика да върти само въздуха в купето, той би бил с доста ниска влажност (защото водата кондензира в топлообменика и така се намалява влажността), а охлаждайки външния процента на влажността остава една идея по-висок. Иначе консумацията на енергия когато охлажда въздуха от купето е по-малка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1: Палиш и пускаш килматика - не е най-оптималното но е най-комфортното. Така по-малко ще се пържиш2: Когато вкарва външен въздух при движение малко по-лесно охлажда. По задръстванията обратно.3: Дебита на различните степени е различен.4: Сваляш на по-ниска степен вентилатора.5: Не. Спирането на климатика означава ново покачване на температурата, следователно ново охлаждане е не поддържане.6: При мен се качва с малко по-малко от литър.

колегата е прав но за точка 2 не съм съгласен направи го да върти въздуха само в купето, защо ти е да вкарва въздух от вън който е с температура 30-35 градуса като вкарваш от вън въздух мъчиш климатика и не можеш да изтискаш КПД то му това е като да си пуснеш климатика в къщи и да отвориш прозорците - какъв е смисъла :P а ако ти се занимава можеш да подобриш изолацията на тръбита на климата под капака на колата с по-плътни или няколко слоя така намаляваш загубите въздуха ще е още по хладен до към 20 процента можеш да изтискаш с добра изолация, ако не ме вярваш ходи питай в някои сирвиз за климатици да видиш ко ши ти посъветват а и от там можеш да намериш термо изолации.поздрави от пазарджик ;) Редактирано от Al_Capone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да се опитам да помогна.Занимавам се от доста годинки с климатици в това число и с автоклиматиците.Колегата Al_Capone ти е дал прравилните отговори.Относно пожеланията да включваш климатика на празен ход-просто е безмислено,няма как да стане по време на движение.компресора се командва (включва и изключва) от термостата(копчето със сините и червените линийки :)) чрез ел.магнитен съдинител.Идва лято,но след него и зима,един съвет-включваи климатика и зимата за около 4-5мин. поне веднъж на 10-на дена!Това не важи ако си с климатроник,тогава така или иначе ще го ползваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък онзи ден си говорих с климатичари и не съм много съгласен с казаното до тук...

 

-След като се кача в колата, която до сега да приемем, че е седяла под жаркото слънце, веднага ли да натискам копчето A/C. Тук искам да обърна внимание за това, че искам препоръки от хора, които знаят как - дали да отварям прозорци, дали да пускам леко или силно.

Хубаво е да отвориш прозорците и да покараш 5 мин да издуха жаркия въздух. И тогава да пуснеш климатика по силно.

 

-Като включвам климатика за първи път за дадения преход, от къде да го карам да върти въздуха - от купето или от околната среда.

Първоначално от вън. Като охлади малко го слагаш да върти с купето.

 

-Има ли разлика, ако има, освен силата на подухване, при различните степени 1-4, и каква е тя?

Мисля че няма. Поне за климатика. Той е с термостат който при определена температура спира компресора.

 

-След като достигна желаната температура, как да я поддържам такава?

Намаляваш силата на духане

 

-Да спирам ли климатика след като я достигна?

Не, освен ако не ти стане студено

 

-Колко се очаква да ми скочи разхода, и зависи ли той от начина на употреба на климатика?

Зависи, аз при мен не видях няква шокираща разлика в разхода но очаквай около 1 литър на 100км нагоре...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шефе , разбирам те че си жаден за знания и искаш да си ползваш колата максимално добре за самата кола .... но в крайна сметка целта да я имаш не е ли да ти е на теб добре ? Според мен малко ги преувеличавате нещата с тия климатици . Пуска се като ти е жега и се спира като ти стане студено :)Важните неща са 2 .... като го пускаш да не си на високи обороти /най-лесното е или да го пуснеш на място , ако пък си в движение - натискаш съединителя да паднат обороите / , другото е дори като е студено да го пускаш чат-пат профилактично /да не говорим че запотени стъкла издухва за секунди, т.е. много полезно за през зимата /.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...