Jump to content
Guest HoNdA fEn

Civic 1.4 или 1.5

Recommended Posts

Guest HoNdA fEn

Здравейте.Наскоро ми изпаднаха едни пари имам намерение да си купа сивик.Бихте ли ми казали кой мотор е по добър 1.4(90к.с) или 1.5(115кс).говорим за сивика след 96година с 2 врати.Има ли разлика в вървенето на тези 2 мотора.Колко харчат горе долу градско.Мерси

Редактирано от HoNdA fEn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си 115кс, малко по-мощен е от 90кс, но има и по-добро доускорение (ВТЕК-а си казва думата), което липсва на по-малкия двигател. Но ако 1.4 ис е по-запазен като цяло също е много добър избор - 5 години имам такъв и съм мноооого доволен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Наскоро ми изпаднаха едни пари имам намерение да си купа сивик.Бихте ли ми казали кой мотор е по добър 1.4(90к.с) или 1.5(115кс).говорим за сивика след 96година с 2 врати.Има ли разлика в вървенето на тези 2 мотора.Колко харчат горе долу градско.Мерси

Здравей!Основните технически характеристики на двата модела можеш да видиш тук 1.4iS (90к.с) и 1.5iLS(114к.с.)Разходът им е почти еднакъв, дори според мен по-големият двигател е по-икономичен.И аз исках да си взема такъв, но не го дочаках. Ако разгледаш обявите в mobile.bg ще видиш, че съотношението 1,4 (75 и 90 к.с.) и 1,5 е горе долу 10-20 към 1. Разни майстори пък ми казаха, че е по-трудно да се улучи читав автомобил от по-мощните 114к.с., 125к.с. и 160к.с., защото обикновено са карани от по-агресивен тип шофьори и съответно са по-амортизирани. Но това е относително, защото някой некадърник може да смели един двигател за отрицателно време с лоша поддръжка и льохманско шофиране.Ако си намериш читав 1,5iLS, взимай него и не се колебай. Данъкът ще е малко по-голям, но той е нищо в сравнение с другите разходи по една кола. Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данакът не е малко по-голям а е 6-7 пъти по-голям, но D15Z6-7 т.е. 1.5 114 коня е доста добър двигател и доста добре си върви и с малък разход. Затова моя съвет е взимай 1.5 но пак гледай как са двата автомобила

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено Д15...........Витека си казва думата! Но нали знаеш : "Въпрос на вкус казала котката и си близнала под опашката!!!" :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данакът не е малко по-голям а е 6-7 пъти по-голям, но D15Z6-7 т.е. 1.5 114 коня е доста добър двигател и доста добре си върви и с малък разход. Затова моя съвет е взимай 1.5 но пак гледай как са двата автомобила

Ами аз за моята 1,4 90 к.с. платих миналата година за 1 месец (декември) около 4,00 лв. данък => 12 мес. по 4,00 лв. = около 50,00 лв. на годинаА дотук разходите по колата са ми около 3600 лв. - Гражданска отг., пълно каско, регистрация в КАТ, смяна на консумативи, алуминиеви и метални джанти на старо (алуминиевите на нея бяха като за Ферари, а металните беше почнала да ги хваща ръждичката) комплект нови зимни и летни гуми, малко диагностика при Омбре (корекция на пренатегнат ангр. ремък, пълнене на климатик, оглед на това онова) и т.н. Приходите ми са само 350,00 лв. от продажбата на алуминиевите джанти, с които купих колата...Вярно, че това са първоначални разходи, но какво е съотношението на 3600,00 лв. с данък около 300,00 лв. (6-7 пъти по голям от моя за 90 к.с.) всеки може да сметне. Лично аз не правя разлика дали ще дам за данък 50,00 лв. или 300,00 лв., защото това е нищо на фона на разни "други разходи", които могат да изскочат (недай си боже) по една кола. Та тъй... Ако ми беше попаднала читава 1,5 iLS 114 к.с., определено щях да взема нея. Редактирано от ivoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

данъка на 1.5vtec е около 130 лв - но си струва :lol: - аз бих избрал него-усещането е друго - в тоя мотор има тръпка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая за 1.5 VTEC-E, Vtec-a си казва думата, но в по-икономична насока, а не в ускорение и т.н. При D15Z6 V-tec работи в ниските обороти, което се индицира с лампата "ECONO", а когато я вкараш в над 3500 лампата изгасва, почва да работи на v16 и става като нормална кола без V-tec и т.н.Така че колега, бих те съветвал да заложиш на този мотор - ако искаш кола 115 коня - имаш я, ако искаш при нормално каране да харчи малко - имаш го. За справка, аз съм с такъв мотор и в София ми дава 7-7.4 а извън града между 4 и 5 при скорост до 120-130. Много пъргава кола.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Draik

Данакът на 90 к.с. е към 20 лв а на 114 е към 140 лв. Това се плаща всяка година и не е като първоначалните средства които си отделил. Но всеки си преценя колко може да дава де. А както казах по горе 1.5 114 к.с. е много добър двигател, малкия в-тек при 1.5 . Но ги огледай наистина много добре за да не съжаляваш после. Успех с покупката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая за 1.5 VTEC-E, Vtec-a си казва думата, но в по-икономична насока, а не в ускорение и т.н. При D15Z6 V-tec работи в ниските обороти, което се индицира с лампата "ECONO", а когато я вкараш в над 3500 лампата изгасва, почва да работи на v16 и става като нормална кола без V-tec и т.н.Така че колега, бих те съветвал да заложиш на този мотор - ако искаш кола 115 коня - имаш я, ако искаш при нормално каране да харчи малко - имаш го. За справка, аз съм с такъв мотор и в София ми дава 7-7.4 а извън града между 4 и 5 при скорост до 120-130. Много пъргава кола.Успех

нещо ги омаза D15Z6 VTEC и D15Z1 VTEC-E ........ първия си е нормален едновалов ВТЕК 115кс, а втория е икономичния ВТЕК 90кс, при който над 3500сс заработват и 16-те клапана, а до 3500 си бръмчи кротко само на 8 клапана и дава икономия, само че тогава си е не-повече от 75кс реално :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данакът на 90 к.с. е към 20 лв а на 114 е към 140 лв. Това се плаща всяка година и не е като първоначалните средства които си отделил. Но всеки си преценя колко може да дава де. А както казах по горе 1.5 114 к.с. е много добър двигател, малкия в-тек при 1.5 . Но ги огледай наистина много добре за да не съжаляваш после. Успех с покупката.

Добре, ако това са цифрите лично за мен едва ли е от много голямо значение, дали ще давам по 20 или 140 лева за данък. Вече над 160 к.с. май става наистина интересно. Но пък който си купува такава кола е нормално да не си брои стотинките, нали?! А другото са просто комични ситуации. Или както казваше един приятел за гъзарите без пари, но с мобилни телефони в зората на демокрацията: "Гледай го този! Пие само кафе, защото няма пари и за кола. Обаче има мобифон".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая за 1.5 VTEC-E, Vtec-a си казва думата, но в по-икономична насока, а не в ускорение и т.н. При D15Z6 V-tec работи в ниските обороти, което се индицира с лампата "ECONO", а когато я вкараш в над 3500 лампата изгасва, почва да работи на v16 и става като нормална кола без V-tec и т.н.Така че колега, бих те съветвал да заложиш на този мотор - ако искаш кола 115 коня - имаш я, ако искаш при нормално каране да харчи малко - имаш го. За справка, аз съм с такъв мотор и в София ми дава 7-7.4 а извън града между 4 и 5 при скорост до 120-130. Много пъргава кола.Успех

нещо ги омаза D15Z6 VTEC и D15Z1 VTEC-E ........ първия си е нормален едновалов ВТЕК 115кс, а втория е икономичния ВТЕК 90кс, при който над 3500сс заработват и 16-те клапана, а до 3500 си бръмчи кротко само на 8 клапана и дава икономия, само че тогава си е не-повече от 75кс реално :D
Напротив колега D15Z6 e VTEC-E на 6 ген, а ако не се лъжа Z1 e VTEC-E за 5 ген. и при Z6 при включен VTEC до 3500 оборота работи на 12 клапана и после изключва VTEC и бачка на 16 клапана

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив колега D15Z6 e VTEC-E на 6 ген, а ако не се лъжа Z1 e VTEC-E за 5 ген

;):D:D така е Редактирано от tinki

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....В случая за 1.5 VTEC-E, Vtec-a си казва думата, но в по-икономична насока, а не в ускорение и т.н. При D15Z6 V-tec работи в ниските обороти, което се индицира с лампата "ECONO", а когато я вкараш в над 3500 лампата изгасва, почва да работи на v16 и става като нормална кола без V-tec и т.н.....

 

 

Напротив колега D15Z6 e VTEC-E на 6 ген, а ако не се лъжа Z1 e VTEC-E за 5 ген. и при Z6 при включен VTEC до 3500 оборота работи на 12 клапана и после изключва VTEC и бачка на 16 клапана

Не е точно така!

1 VTEC-a се включва СЛЕД 3500, а не се изключва! Ролята му е да включи неизползвания в икономичен режим клапан, а не да го изключва!

2 След 3500 колата не е като обикновена кола без VTEC, понеже докато е била в икономичен режим и работи на един всмукателен (или както се казва) клапан, този клапан е с по-голям ход от нормалното. Когато се включи VTEC-а двата всмукателни клапана заработват със същия този по-голям ход. Хода на клапаните не е като при колите с нормален Vtec, но е по-голям от този на кола без VTEC, от там идва и мощноста на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....В случая за 1.5 VTEC-E, Vtec-a си казва думата, но в по-икономична насока, а не в ускорение и т.н. При D15Z6 V-tec работи в ниските обороти, което се индицира с лампата "ECONO", а когато я вкараш в над 3500 лампата изгасва, почва да работи на v16 и става като нормална кола без V-tec и т.н.....

 

 

Напротив колега D15Z6 e VTEC-E на 6 ген, а ако не се лъжа Z1 e VTEC-E за 5 ген. и при Z6 при включен VTEC до 3500 оборота работи на 12 клапана и после изключва VTEC и бачка на 16 клапана

Не е точно така!

1 VTEC-a се включва СЛЕД 3500, а не се изключва! Ролята му е да включи неизползвания в икономичен режим клапан, а не да го изключва!

2 След 3500 колата не е като обикновена кола без VTEC, понеже докато е била в икономичен режим и работи на един всмукателен (или както се казва) клапан, този клапан е с по-голям ход от нормалното. Когато се включи VTEC-а двата всмукателни клапана заработват със същия този по-голям ход. Хода на клапаните не е като при колите с нормален Vtec, но е по-голям от този на кола без VTEC, от там идва и мощноста на двигателя.

 

Може и да си прав, не съм на 100% запознат с конкретното действие на VTEC-E, но определено не може да се сравни с ускорение и мощност като при нормалния VTEC. От личен опит мога да кажа, че няма рязко ускорение над 3500 оборота, даже почти никаква разлика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав, не съм на 100% запознат с конкретното действие на VTEC-E, но определено не може да се сравни с ускорение и мощност като при нормалния VTEC. От личен опит мога да кажа, че няма рязко ускорение над 3500 оборота, даже почти никаква разликаТа да уточня понеже от 2 седмици карам D15Z6...Икономичния режим на колата е на 3-4 скорост до 2500 уборота, после лампата угасва. И на 5-та предавка до 120-125кмВ-тека се включва на 5 000 уборота. Тогава колата наистина ме плаши :D Ако има нещо грешно ме поправете ама това е факт при моята кола.Колега взимай в-тека! При по-високо убороти върви повече, а като си е караш нормално гори колкото 1.4 п.с. И аз бях пуснал такава тема наскоро :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

........................

5-та е само икономична.........в-тека тръгва по рано пика му е към 5500рпм.........мисля :D:D;) Много хора правят асоцияции като наследник на Д16З6 но не е така...........тва си е икономичен в-тек и има и плюсове и минуси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги този дебат мисля е разискван много пъти - човека имаше конкретен въпрос 1.4 или 1.5 :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно това не е разисквано и мисля че е доста интересно а и полезно за пусналия темата а и за всички останали, понеже до тук май никой от нас не знае абсолютно всичко за тези 2 интересни двигателя и всеки следващ поправя предходните :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та да уточня понеже от 2 седмици карам D15Z6...Икономичния режим на колата е на 3-4 скорост до 2500 уборота, после лампата угасва. И на 5-та предавка до 120-125кмВ-тека се включва на 5 000 уборота. Тогава колата наистина ме плаши :D Ако има нещо грешно ме поправете ама това е факт при моята кола.Колега взимай в-тека! При по-високо убороти върви повече, а като си е караш нормално гори колкото 1.4 п.с. И аз бях пуснал такава тема наскоро :Dобщо взето икономията е до към 4000об/м. знам го от личен опит.карам D15Z3 VTEC-E 90 и това че няма разлика като мине над 3500 об/м не е вярно - при моя мотор разликата е доста осезаема въпреки че е 90к.с. - а за този който е 115 си представям каква е. все пак и двата двигателя и 90 и 115 са много икономични - само че 115 върви по добре ;) -факт.- двигателя 90к.с. има VTEC система само на всмукателнитеклапани- работи с бедни смеси на високите обороти и не е много пъргав там - и лампата ми еконо свети на равен участък от пътя до 145 км/ч , докато 115 е пак едновалов ,но VTEC-а работи и с изпускателните клапани - от там идва и разликата в конските силиедно е ясно-ако има възможност вземай VTEC ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...................

уфффффффф..............темата пак се обърка............Д15Z3 май не сме го обсъждали...........заемам се утре или по късно тази вечер че сега съм на работа да обощя тук знанията си за Д15Z6.........ако иска някои да направи същото с Д14А ............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав, не съм на 100% запознат с конкретното действие на VTEC-E, но определено не може да се сравни с ускорение и мощност като при нормалния VTEC. От личен опит мога да кажа, че няма рязко ускорение над 3500 оборота, даже почти никаква разлика

Напълно си прав, че не може да се сравнява с вървежа на нормалния VTEC, мисълта ми бе, че не върви като кола без VTEC, а една идея по-добре.При моята се усеща разлика в ускорението едва след 4000 оборота, не е рязка, но я има, а в икономичен режим е до около 3000-3200 оборота.За мен единствения голям минус са скоростите, и особено 5-та идва доста дълга (последно като я настъпих на аутобана при скорост от 200 едва беше на 5000 оборота).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...