valko 4 #1 Публикувано 13 Март, 2008 Колега 15W-40 даже и на калибрата си не слагах... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #2 Отговорено 13 Март, 2008 Колега "valko", след като си сменил и лагери, значи мотора е на доста километри. Сегментите със сигурност няма да имат дълъг живот поради износването на цилиндрите. Чукането може да е от масло, хлабина на клапан, затиснат хидравличен повдигач, износен разпределителен вал и т.н.След като си шлайфал главата, пасвани ли са клапаните ?С какво гориво работи автомобила ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolai_fox 2 #3 Отговорено 13 Март, 2008 според мен е клапани - но те не са хидравлични мисля Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valko 4 #4 Отговорено 13 Март, 2008 Значи мотора беше на 180 000 км когато се извърши ремонта,подчертавам оригинални,колата сам си я купувал от тук сам,от 2ри собственик в Германия,проблема беше че в последствие на спукан радиатор,мотора е бил прегряван,последиците бяха спукано бутало и разход на масло.Затова отворихме мотора,шлайфахме вал,сложихме нови основни лагери сменихме буталото и сегментите на вси4ки бутала.За да избегнем отново поява на разход на масло,сменихме гумичките на клапаните,и ги напаснахме.Цилиндрите нямаха износване,нито следа от надиране или подобно.Как може чукането да е от маслото?Колата се кара на газ и бензин.Смятам в скоро време пак да свалим капака на клапаните и да направим нов реглаж,от друг майстор,не знам колко ще помогне.Кажете къде да търся,че останах без жокери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #5 Отговорено 13 Март, 2008 смени маслото с примерно репсол и си дай време преди да скачаш на по-сериозни действия ... това може да ти даде време преди да се наложи повторно отваряне + въпросче правилно ли разработи двигателя ? ( имаш си хабер така че предполагам е правилно , но да попитам ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valko 4 #6 Отговорено 14 Март, 2008 Да само едно бутало сменихме,но не виждам как ще даде такава разлика,при това не бе6е ново,а извадено от друг такъв мотор,мотора го разработихме точно както си трябва,да отбележа че аз не карах колата в този период,защото си бях в Германия а колата беше в БГ и я разработваше много близък на мен човек(много улегнал и серизен),които я караше макс. до 2500 оборота,маслото го сменихме първо на 1000 км след ремонта,после аз аз си я взех тук и на 5000 и го смених с Валволин,като през целия период колата се кара6е макс до 3000 оборота,само на магистралата до 3500(120км в час)и без никакви резки подавания на газ.Ще пробвам да сменя маслото скоро пак,но какво да сложа е въпроса,и реглаж на клапаните задължително,мислите ли че за 5000км ако предния реглаж не е бил добър може някои клапан да е заминал? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #7 Отговорено 14 Март, 2008 написах го защото брат ми има проблем който изглежда по същия начин и се " замаза " със смяна на масло от мотул на репсол - някой масла просто не се харесват на някой автомобили в даден етап от живота им пробвай Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valko 4 #8 Отговорено 14 Март, 2008 Ще пробвам,сега го смених прясно преди 800км,ще изчакам още 1000 и ще го сменя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #9 Отговорено 14 Март, 2008 (Редактирано) Да само едно бутало сменихме,но не виждам как ще даде такава разлика,при това не бе6е ново,а извадено от друг такъв мотор,мотора го разработихме точно както си трябва,да отбележа че аз не карах колата в този период,защото си бях в Германия а колата беше в БГ и я разработваше много близък на мен човек(много улегнал и серизен),които я караше макс. до 2500 оборота,маслото го сменихме първо на 1000 км след ремонта,после аз аз си я взех тук и на 5000 и го смених с Валволин,като през целия период колата се кара6е макс до 3000 оборота,само на магистралата до 3500(120км в час)и без никакви резки подавания на газ.Ще пробвам да сменя маслото скоро пак,но какво да сложа е въпроса,и реглаж на клапаните задължително,мислите ли че за 5000км ако предния реглаж не е бил добър може някои клапан да е заминал?Здравей, до колкото знам при смяна на бутало трябва да се замерят на електронна везна всички за да се избегне разлика в тежеста им, и най-малката разлика над допустимата дава дисбаланс и от там може да ти е и чукането...но след като спира при загрял двигател...може да е и клапан. Колкото до маслото, аз моята най-после и намерих масло като за темперамента и. Налях и Селения-Голд 10W40 от това в металните кутийки от по 1л.(трудно се фалшифицират) дето се отварят като кутийка Кока Кола и спря да го гори при високи обороти. До сега карах с Репсол но нещо не си паснаха с него и при високи обороти над 4500 го гореше. Разходът ти на масло може да е от некадърна смяна на маслообиращи гумички на клапаните или от неправилно подбрани сегменти (менте) Чувал съм че Хонда използват по-различни сплави за сегментите си. Редактирано 14 Март, 2008 от chopper1969 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Honda_Civic_LSI_1.5_16V #10 Отговорено 14 Март, 2008 ...после аз аз си я взех тук и на 5000 и го смених с Валволин,като през целия период колата ...Колега само да спомена,че Валволина няма нищо общо с Валволина от преди няколко години,и ако с него си забелязал че ти харчи доста масло бъди сигурен че е от него.Много го развалиха това масло,тънко е и го гори Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest valko #11 Отговорено 14 Март, 2008 (Редактирано) Към колегата Chopper1969,има логика в това което казваш,но наистина ме самнява че може толкова малко разлика да даде такъв ефект.Другото е че шума се чува от главата,а не от блока,в това съм 90% сигурен,но аз не сам майстор.А майстора който прави ремонта също я слуша и каза че е от главата шума,Проблема беше че нямах възможност да остана повече време в БГ тогава и така тръгнах на път с колата.Единственото от което се притесняваше въпросният майстор е че буталото е с леко вдлъбнато чело за разлика от другите и че мотора може да не работи спокойно на празен ход,но мотора работи както преди,съвсем спокоен празен ход,няма смяна на обороти,нищо.За това масло което споменаваш Селениа тък не сам го срещал,нито Репсол,и не знам все още другия път какво да и сложа.Към колегата Honda CIvic LSI,много е възможно да си прав,аз все си мислех че в Германия няма ментета,но ако фабрично са развалили качеството е друга работа,навремето Валволина наистина беше много добро масло.А днес има малко развитие,сложих една добавка за бензин за прочистване на системата,разходих я из града и шума се изгуби на 90%,и на истинал двигател.Ако и утре сутринта запали и не трака както преди направо ще се гръмна. Поздрави Редактирано 14 Март, 2008 от valko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valko 4 #12 Отговорено 17 Март, 2008 Колеги да се похваля 4укането от главата изчезна почти напално,ще видим какво ще стане с горенето на маслото,но аз се оборудвах с още един мотор за и ще видя какво ще стане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове