Jump to content
DIGIGI

Мигачи - комфорт

Recommended Posts

Здравейте, колеги :huh:

По подобие на колегата tiholov който пусна тази тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showto...hl=дневни

аз пускам тази тема за една много полезна джаджа която направи нашият колега от VW-форума а вече и от нашият форум L&R.

Най общо казано тази джаджа прави следното: при леко почукване на лостчето за мигачите те светват 3,4, или 5пъти, което е въпрос на настройка. Това е много удобно за използване при изпреварване тъй като много от нас "забравят" да дадат такъв сигнал! С този модул наречен TURNMINATOR ;) е доста улеснено вече защото само трябва чукнеш лостчето и мигачите примигват 3,4,5 пъти. Моето засега е нагласено на 4 индакации.

Другото подобрение към този модул е следният: когато дадеш на задна автоматично ти се включват и аварийните светлини. Това също е въпрос на програмиране - някой ако не го иска може да си го изключи. Но за мен лично и това е полезно.

Монтажът. Ако разбирате малко от такива неща можете да се пробвате. Ето схема: Публикувано изображение

Ето и обяснението на L&R за схемата.

Маса ясно, + на контакт предполагам също, трите сигнала SW, L и R можеш да хванеш или при лоста на мигачите или при бутона за аварийните.

SW e общия на лоста и съотвено левия L и десния R клон мигачи.

REV e сигнала след датчика на скоростите за заден ход, там когато включиш на задна трябва да има 12V, познаваш ли инсталацията на колата и си ти.

Цялата галимация е да се ползва щатното реле в автомобила за формировател на импулсите за мигане.

Ако не ви се занимава(като мен) и не ви се губи време отивате при някой ел.авто услуги и той ще ви го монтира за около 5-10лв, зависи от майстора все пак ;)

Устройството струва 20лв. и може да си го поръчате единсвено дирекно на L&R, който е регистриран и в нашия форум(ако някой не знае;)) Може да му изпратите Л.С. и ако нещо не ви е ясно да го питате или направо той ще ви прати TURNMINATOR-а ;)

Ще се опиатам малко по късно да постна линк към клипче правено с GSM за работата на модула.

 

P.S. Ако някой му се чете цялата тема във VW-форума: http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t...%E8&start=0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПриветАз направих малко проби и установих че с леко натискане мигача направо си се включва. Според мен ако караш друг автомобил и по инерция не си включил мигача както трябва може да си навлечеш повече неприятности отколкото полза от това устройство. Само ако беше на скоростите цена нямаше да има :)

При мен действително мигача почва да цъка само докато го докосна леко надолу или нагоре. Но не се включва! Но за да го включа и да стои включен трябва да доста по добре да го натисна и да се чуе едно доста отчетливо превключване! И аз карам две коли едновременно но не ги бъркам :) и едната ми е подчертано градска и я използвам по рядко докато това устройство най много ми помага на извънградското като сменям лентите или изпреварвам тъй като много често "забравям" да си включа мигачите, както съм забелязъл правят и 2/3 от шОферите.P.S. По тази логика за бъркането на колите не трябва да си купувам по нова кола, които имат стандартно тази функция на мигача, защото по старата ми няма такава и ще се бъркам ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest L&R

Няма проблеми и объркване има само комфорт , тествано е на доста коли вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest NASAKOTO.YAKATA

Аз съм 100% за нововъведенията и тези които ме познават ще го потвърдят. Затова и изпробвах дали мога да направя шашмата с лекото натискане - при мен явно не работи като най вероятно аз съм причината.На магистралата когато дойде време за изпреварване и около теб има други автомобили докато се оглеждаш в огледалото дали са далече вече мигача може да е спрял. Специално аз не се затормозявам да мисля колко силно и кога да ги включвам - когато реша че ще завивам пускам мигача и вече не го мисля докато не приключи маневрата. Друго си е да се чуе "щрак" като се бачка с бутон. А за забравянето да включиш мигач на магистралата - ами това устройство просто нямам как да го направи вместо теб :) В близката петилетка не виждам изгледи да карам нов автомобил с такава екстра но когато му дойде времето тогава ще спестявам от упражненията за фитнес :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм 100% за нововъведенията и тези които ме познават ще го потвърдят. Затова и изпробвах дали мога да направя шашмата с лекото натискане - при мен явно не работи като най вероятно аз съм причината.На магистралата когато дойде време за изпреварване и около теб има други автомобили докато се оглеждаш в огледалото дали са далече вече мигача може да е спрял. Специално аз не се затормозявам да мисля колко силно и кога да ги включвам - когато реша че ще завивам пускам мигача и вече не го мисля докато не приключи маневрата. Друго си е да се чуе "щрак" като се бачка с бутон. А за забравянето да включиш мигач на магистралата - ами това устройство просто нямам как да го направи вместо теб :) В близката петилетка не виждам изгледи да карам нов автомобил с такава екстра но когато му дойде времето тогава ще спестявам от упражненията за фитнес :)

На магистралата аз поне предприемам маневра когато съм се убедил че няма да преча на никого и чак тогава включвам мигача и минавам в друга лента, а не обратно - първо да включа мигача и да чакам да ми се освободи лентата и после да гледам дали някой не се е засилил с 200 покрай мен. Когато казах че забравям мигача да пускам на магистралата или на извънградското не случайно го написах с кавички, имам предвид че просто ме домързява да включвам и изключвам мигача при изпреварване и промяна на лентата. И това го правя не само аз ами какво написах по горе 2/3 от шофьорите по мои наблюдения. А с този модул ми е доста по лесно да чукна лостчето и то да си спре само след 4 или 5 мигания(програмирано).

Специално аз не се затормозявам да мисля колко силно и кога да ги включвам

Ей тук си прав, но донякъде. Аз в началото наистина се замислях как да натисна лостчето - леко за примигване или направо за включване. И първите 2-3 дни си беше затормозяващо наистина,но както всяко ново нещо и с това се свиква лесно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е удобно това. На новя Акорд който карам е вградено. При изпреверване само чукам леко и Воала - 3 сигнала. Не е нужно да връщам лоста всеки път.

Редактирано от BatV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е удобно това. На новя Акорд който карам е вградено. При изпреверване само чукам леко и Воала - 3 сигнала. Не е нужно да връщам лоста всеки път.

Дааа така е :) и вече година си бачка без проблеми както и дневните светлини на L&R

L&R ако имаш нещо ново направено което да става за Хонда пиши ми може и на лично, че рядко вече влизам във форума и може да съм изпуснал някое нововъведение... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...