Guest Dragi4 #1 Публикувано 28 Януари, 2005 http://www.autospeed.com.au/cms/A_1592/art...?popularArticle Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Rocco #2 Отговорено 29 Януари, 2005 Бая стара информация даваш, а и вече има няколко теми за Интеграта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda #3 Отговорено 29 Януари, 2005 Бая стара информация даваш... Така е !Този модел Интегра (4-а подред генерация) вече стана на.... 3 години (излезна през първата половина на 2002-а година) Да не говорим че, този от линка е по-стария вариант - преди няколко месеца излезна по-нова, фейслифтова версия (с променен дизайн на фарове, стопове, брони предна/задна...). Но както и да е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Dragi4 #4 Отговорено 29 Януари, 2005 Това бе6е за тези които са от скоро във форума като мене и базата им данни е слаби4ка SORRY Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda #5 Отговорено 29 Януари, 2005 Споко бе бате, няма никакви проблеми Да НЕ ти пука Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Dragi4 #6 Отговорено 29 Януари, 2005 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #7 Отговорено 2 Февруари, 2005 In addition to this (VTEC), the new Type R comes equipped with VTC (Variable Timing Control), which enables 50-degrees adjustment of the intake camshaft. Combined, the VTEC and VTC technology ...Това наистина ли е така?От една страна, защо и е VTC, след като VTEC системата е в ПЪТИ по-добра, по-проста и ефективна?Сега ще поясня, за незнаещите:VTC (Variable Timing Control) означава контрол на времето на отваряне на клапаните, което на прост Български ще рече, че при ниски обороти разпределителните валове се завъртат в посока по-късно отваряне (и затваряне) на клапаните, а на високи обороти - по-ранно отваряне и затваряне. По този начин се подобрява работата на двигателя, става по-оптимална.Обаче със VTEC системата това е постигнато - гърбиците за високи обороти са изместени малко, така че като включат, отварянето и затварянето да става по-рано във времето.Но лошото на VTEC системата (спрямо VTC) че е двустепенна, включено/изключено. Докато VTC може да се регулира безстепенно.И като се комбинират системите става доста идейно:Много ниски обороти - малките гърбици, късно отваряне и затваряне.Средни, преди VTEC - малки гърбици, но по-ранно отваряне и затваряне.Средни, след като включи VTEC - големи гърбици, късно отваряне и затваряне, но пак е по-ранно от преди VTECМаксимални обороти - големи гърбици, максимално ранно отваряне и затваряне на клапаните.Така комбинирането на двете системи дава 3 преимущества:1. По-плавен преход при включване на VTEC2. Още по-стабилен и икономичен празен ход, без да се развалят високите обороти3. Още по-голяма мощност на високи обороти, понеже гърбиците на VTEC могат да се изместят още по-напред във времето.Звучи много идейно, нали И технологично не е проблем да се направи това, понеже VTEC действа между гърбиците на разпределителният вал и клапаните, а VTC действа на ролките на разпределителните валове.И между другото, за първи път чувам 50 градуса регулиране, това е адски много. Но имайки предвид, че половината е за не-VTEC режим, а другата половина за VTEC режим, звучи вече нормално!Абе много е идейно!Пак ще разгледам 1во преимущество, 1. По-плавен преход при включване на VTECкоето на пръв поглед изглежда не толкова значимо.Всички знаем, че двигателя не работи еднакво оптимално в целия си диапазон от 700 до 7000+ оборота. Същото е и при VTEC, въпреки че диапазона е разделен на 2, пак двигателя не е в оптимален режим точно когато включва VTEC. Малките гърбици се задъхват да захранят двигателя, клапаните отварят и затварят твърде късно. Но пък големите гърбици 'давят' двигателя, отварят твърде много и твърде рано. За това и въртящият момент има спад преди и след включването на VTEC.Колкото е по-голяма разликата в режимите без и със VTEC, толкова и спада е по-голям.Докато комбинирането на тези системи изглажда работата на средни обороти, и прехода става по-плавен, и съответно позволява още по-агресивни гърбици за VTEC режим.хайде стига толкова, че може да се окаче печатна грешка във списанието Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest gena_g #8 Отговорено 2 Февруари, 2005 А искаш ли да кажеш и нещо за едновалов V-TEC и дали може да се регулира включването му (да включва по-рано) ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #9 Отговорено 2 Февруари, 2005 А искаш ли да кажеш и нещо за едновалов V-TEC и дали може да се регулира включването му (да включва по-рано) ???няма разлика между включването на едноваловия и двуваловия втек. И принципна разлика в работата няма. И двата можеш да ги включваш когато си поискаш но ще трябва или да си "чипнеш" ЕЦУ-то или да сложиш допълнителен втек контролер. Иначе обяснението на ADH е напълно в сила за едноваловия втек. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest gena_g #10 Отговорено 2 Февруари, 2005 Мерси колега , а дали ще е кофти ако се направи така да включва по-рано. Как ще се отрази това на самият двигател, на разхода и т.н.Или иначе казано - некви плюсове и минуси ??????????????? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #11 Отговорено 3 Февруари, 2005 размихме темата ама......аз лично бих го направил да включва малко по рано от фабричната настройка, за да намаля характерното "ритване" като включи втек-а. Това "ритване" е заради изведнъж-нарастващия въртящт момент. Предполагам че хонда са сложили сравнително висока граница на включване по две причини: първо е малка застраховка че високооборотния профил със сигурност ще е влязъл в режим когато втек го задейства и второто е че при по-леко каране, втек-а няма да сработва често и разхода ще е малко по-нисък.Мен лично втората причина слабо ме интересува Отговорът е че най-вероятно разхода леко ще скочи, но не мисля че някой вобще ще го усети. Иначе на двигателя няма да му се отрази зле..... освен разбира се ако не включваш втек-а при прекалено ниски обороти.... В този случай може да почне да връща малко изгоряла смес във всмукателните тръби, но това няма да ти скапе двигателя, а само ще му скофти работата.Кога е най-доброто време за включване на втек-а можеш да разбереш само с няколко теста на дино. момента, в който високооборотния профил почне да прави същия момент който и нискооборотния е това което те интересува. Включваш втек-а 200-300 оборота по-късно ( малка застраховка) и си готов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR #12 Отговорено 3 Февруари, 2005 по едно време имаше 3 stage vtec ниски средни високи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #13 Отговорено 3 Февруари, 2005 Когато се включва по-късно се получава характерното ритване. Поне аз предпочитам мотора да е по-линеен особено когато се "опитвам" да дрифта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове